Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf II - premiera
Autor Wiadomość
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1235
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-07-28, 21:38   

Dochodzą kwestie odliczania "nasz leasing" cały oprócz amortyzacji idzie w koszty. Przy kredycie tylko odsetki i amortyzacja plus paliwo itp..
Oferty bywają różne i dlatego :każdy wybiera inaczej
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 693
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-07-29, 12:34   

YANNOSICK napisał/a:
vwir napisał/a:
Ostatnio od znajomych coraz częściej słyszę o wynajmie długoterminowym. Twierdzą, że im się to bardziej opłaca niż leasing (nie mam, nie probowałem, więc z własnego doświadczenia nie wiem).

Z wieloletniego doświadczenia powiem, że znajomi mają rację. Już wyjaśniam z czego to wynika. To co w Polsce nosi miano leasingu (np. to co opisał Bronek) to zwykły zakup w kredycie. Przy leasingu (jak sama nazwa wskazuje) nie ma przeniesienia własności. Użutkownik płaci jedynie za wynajem auta. Dlatego w praktyce leasing (w Polsce nazywany wynajmem) jest zawsze bardziej opłacalny niż zakup.
Przykład mojego auta:
Wartośc w dniu odbioru: 48800
Wartośc po 4 latach: 13800

Koszty dla kupującego:
Utrata wartości to 35000 €
Koszt ubezpieczenia 1600€
Podatek drogowy 2400€
Paliwo + prąd 11000€
Serwis i przeglądy 2400€
Materiały eksploatacyjne 2000€
Razem 54400€ w 4lata

Koszty dla leasingującego:
48 rat po 1100€
Razem 52800€

Może zysk niewielki ale jest kilka dodatkowych plusów:
-W wynajmie nie trzeba martwić się o auto ponieważ uszkodzenia, kradzież, zniszczenia czy usterki to problem właściciela a nie wynajmującego.
-Nie trzeba angażować/posiadać środków na zakup auta.
-Płatność jest po usłudze czyli płacimy po miesiącu wypożyczenia a pieniądze mogą pracować.
-brak stresu, przygotowań i całej nieprzyjemnej otoczki związanej ze sprzedażą auta.
-Przewidywalne i stałe koszty związane z poruszaniem się autem. Zero niespodzianek.

Na obecną chwilę nie widzę lepszej opcji.


To wszystko ma sen pod warunkiem że co 4 lata zmieniasz samochód.

Z tego co obserwuję to zazwyczaj Kowalski jak kupuje nowy samochód w salonie to jeździ nim min 6-10 lat. W takim rozliczeniu wynajem długoterminowy czy jego pochodne przestają być atrakcyjne.
 
 
rangerek 

Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-07-30, 12:59   

krawcu napisał/a:
Z tego co obserwuję to zazwyczaj Kowalski jak kupuje nowy samochód w salonie to jeździ nim min 6-10 lat.

to też Kowalski jest osobą prywatną, przedsiębiorca Kowalski bierze samochod w leasingu na 3 lata i oddaje :) , albo jak ja :) wykupuje samochód i jeździ aż będzie mógł odebrac EV :)
_________________
Twój podpis wykonał niedozwoloną operację i zostanie zamknięty........
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1462
Wysłany: 2018-08-31, 23:10   

Wlasnie wpadla wiadomosc, ze nowy leaf ma miec aku 64kWh. Wreszcie! Oby tez ladowanie mial sensowniejsze niz max 6.6kW w AC..
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1498
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-01, 06:26   

Przede wszystkim to przy takiej pojemności to niech ma chłodzenie baterii.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3399
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-02, 12:16   

vwir napisał/a:
Przede wszystkim to przy takiej pojemności to niech ma chłodzenie baterii.
Przy takiej pojemności nie uciekną już od tego - stary (24kWh) przy 120km/h na autostradzie jechał pewnie z 40 minut (i pod koniec pewnie zwolniłby ze względu na temperaturę ogniw), ten mógłby pewnie ze dwie godziny - wyobrażasz sobie ostatnie 1,5h jazdy po autostradzie z prędkością 80 albo 60 km/h?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1518
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-03, 08:10   

Nie jest tak do końca, bo powiedzmy że jeżeli pakiet ma 24 kWh i auto pobiera 20, to jest to prawie C, przy 64 kWh to jest 1/3C, co nawet laptopowe aku zniosą.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1498
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-03, 08:41   

Z drugiej strony pakiet 24kWh jest na tyle mały, że nie zdąży się jakoś specjalnie zagrzać i się rozładuje do zera. A nawet gdy się zagrzeje to szybko się schłodzi. Kiedyś jechałem w sumie 120km, dość szybkim tempem (prędkość niejednokrotnie w okolicach 120km/h). W połowie tej trasy miałem kilkudziesięciominutowy postój i pod ręką było chademo greenweya (wtedy jeszcze darmowe) więc się naładowałem. Potem powrót, podobnym tempem. Temperatura baterii podskoczyła może ze dwie kreski i była bardzo daleko od czerwonego pola.
 
 
wester 


Dołączył: 20 Sty 2017
Posty: 70
Skąd: Łupowo
Wysłany: 2018-09-07, 10:56   

2 kreski to może być 20C różnicy np. 18-38.
_________________
Kona Electric 2019 64 kWh
Nissan Leaf 2013
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1498
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-07, 11:19   

Nie sądzę. Tam jest 12 kresek, więc jeśli jedna kreska to 10 stopni to miałbyś zakres (od minimum do maksimum) jakies 120 stopni.

Aż z ciekawości sprawdziłem, jak to jest: http://www.electricvehicl...mperature_Gauge

Generalnie jedna wielka niewiadoma. Ilość kresek zależy nie tylko od temperatury, ale też od pojemności baterii i ta sama ilość kresek potrafi oznaczac zarówno 10 stopni, jak i 38 stopni. Tak czy inaczej - szybkiego ładowania należy unikać, gdy bateria jest w okolicach czerwonego pola. Nie wiem, co musiałbym robić, żeby się tam zbliżyć.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3399
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-07, 14:14   

vwir napisał/a:
Nie wiem, co musiałbym robić, żeby się tam zbliżyć.
Na pewno jazda z gazem do dechy i szybkie ładowanie, po kilku powtórkach pod rząd powinno się udać w czerwone pole wjechać, o ile dużego mrozu nie ma :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1235
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-25, 09:29   

Około rok po premierze .
Dwie obniżki ( promocyjna i zw z planowanym nieskutecznym zniesieniem akcyzy)

I chyba czwarta podwyżka się szykuję ???


bodix napisał/a:
Oszczędności na paliwie olejach itp. to miesięczny "dodatek" w moim przypadku 500- 700zł, więc leasing w domyśle pomniejszony o te kwoty daje naprawdę sensowny wymiar, a przyjemność z jazdy... Bronek instaluj tą ładowarkę może ten Kołobrzeg oblecę kiedyś w obie strony na prądzie dzięki twojej uprzejmości jak również polecam się na taką okoliczność w Słupsku.


Cytuję Twój post , bo do Słupska się wybieram . ( Święto wiadome a tam Rodzina żony ...przebywa na amen).
To mniejszy powód , bo dam rade chyba w dwie strony na oparach . ??


Drugi to cytując smutną wiadomość Elektrowóz.pl : Bo biednemu zawsze wiatr w oczy .
Cytat:
Nissan Leaf (2019) jeszcze drożej? To nie pomoże elektromobilności
Elektryczny Nissan Leaf przeznaczony na rynek europejski produkowany jest w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) ostrzega, że gdy brexit dojdzie do skutku, cena samochodu na terenie Unii może wzrosnąć. Dziś najtańszy model kosztuje w Polsce 153,8 tysiąca złotych, więc gdyby sprzedawcy zdecydowali się przerzucić 10-procentową taryfę na odbiorcę (co jest najgorszym z możliwych scenariuszy), ceny Leafa wyglądałyby następująco:

Nissan Leaf Acenta: 153 800 zł -> 169 180 zł,
Nissan Leaf N-Connecta: 165 200 zł -> 181 720 zł,
Nissan Leaf Tekna: 171 900 zł -> 189 090 zł.


Moje 158.000zł z w/w TEKNĘ plus ładowarka full opcja , jawi się jak super okazja .. Niestety .

PS Oczywiście zapraszam na poczęstunek prądowy .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 347
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-10-25, 16:45   

Bronek, bez stresu, w Słupsku masz ładowanie zapewnione, a jak rodzinka na starym cmentarzu to i dobrą miejscówkę będziesz miał do ładowania.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1235
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-25, 17:11   

O jak miło właśnie planuję przez stronę Nissana i wychodzi, że jeśli opcja wolno i bez klimy to "styknie"

Stary cmentarz Ojciec żony pilot, zginął w Migu 29 jak miała roczek. Są też dziadki itd...

Gdyby była gdzieś "siła", to mam Patrykowe dzieło mobilne..

Zawsze gdzieś na Obrońców Wybrzeża stawaliśmy lub w okolicy.
Mamy wielką ochotę elektrykiem.... zaraz testament napiszę. 8-)
Ten dreszczyk emocji jak przed pierwszym bzyknięciem.... :oops:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1235
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-26, 11:09   

JESTEM na cmentarzu, na razie gościnnie i mam 150km zasięgu.. Powinienem wrócić
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
DaroWien

Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 53
Skąd: Wieden
Wysłany: 2018-12-05, 22:53   

Dlaczego ceny w Polsce elektrykow sa tak wysokie?? Dwa tygodnie temu moj szef odebral do
firmy dwa Nissany Leaf Tekna cena katalogowa 35000€ a zaplacil 30000€ za sztuke, niestety
nie dostalem auta ale mamy zamowione dwie Tesle 3 wiec licze ze jeden trafi w moje rece juz
prowadze pertraktacje z nim :D
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1235
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-05, 23:01   

Nie ma dotacji, jest akcyza... no i jesteśmy bogaci :lol:
Cena powinna być około 150- 160 TYŚ ..zł
Tyle ja dałem w promocji, ale to trwało krótko na początku sprzedaży.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
DaroWien

Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 53
Skąd: Wieden
Wysłany: 2018-12-05, 23:21   

Cena 30000€ to cena bez dotacji automatycznie na firme odpada Vat 20% w Austrii i
dofinansowanie do 5000€ wiec ostatecznie auto kosztuje w granicach 19000€ dla firmy.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1235
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-05, 23:30   

I dlatego nie lubię Austrii :lol: z zazdrości

No i dlatego, trzepią kasę na ważeniu ... kamperów. :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 965
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-12-06, 14:00   

DaroWien napisał/a:
Cena 30000€ to cena bez dotacji automatycznie na firme odpada Vat 20% w Austrii i
dofinansowanie do 5000€ wiec ostatecznie auto kosztuje w granicach 19000€ dla firmy.


A Polska Policja zapłaci 100%!

Policja kupuje elektryczne radiowozy – Nissany LEAF 40kWh trafią do służby w Szczecinie.

https://www.se.pl/auto/no...T7blWRDNNXhtC20
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 501
Wysłany: 2018-12-06, 14:21   

akurat opodatkowanie budżetówki to przesypywanie kasy z jednej kieszeni do drugiej i nic nie zmienia, znaczy się jest bez sensu
_________________
Volt 2014


Kompletuje części... dwa kroki do przodu jeden w tył
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1498
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-08, 08:11   

Odkopię trochę trupa. Ale może komuś się przyda. Generalnie aplikacja Nissan Connect EV jest taka sobie. Działa, ale trzeba mieć sporo cierpliwości. Każde kliknięcie oznacza kilkanaście albo i kilkadziesiąt sekund czekania na reakcję. A potem patrzenie na kręcące się kółeczko, aż a końcu odświeży się status baterii. Jak dla mnie słabo. Jeśli bawicie się w inteligentny dom to jest integracja home assistanta z leafem: https://www.home-assistan...ns/nissan_leaf/

No jest to zupełnie inna jakość. Wprawdzie informacje są odświeżane co godzinę, więc należy mieć tego świadomość. Ale gdy chcę wieczorem sprawdzić jaki jest stan baterii (czy mam podpinać auto do ładowania) to zajmuje mi to kilka sekund, a nie kilka minut jak w oryginalnej aplikacji. Tak samo zdalne załączanie klimatyzacji/ogrzewania - jeden klik i zrobione. A nie kilka minut jak w oryginalnej aplikacji. No i do tego cały wachlarz automatyzacji, czyli na przykład wieczorem notyfikacja na telefon, że poziom naładowania jest zbyt niski i należy podłączyć auto do ładowarki.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1235
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-03-08, 08:25   

Przejdzie CI .Chyba to zabawki
:mrgreen:
Notyfikacje czy to Tesli czy Leafa powyłączałem , sa wkurzajace .
Ad orginalna apka ( bedzie to platne!! ja oleje)
jedna rzecz ktora sie przydaje w Nissanie to zdalna klimatyzacja . Ale tu :-/ Wkur... chcesz wyjść ze sklepu w 30 st C i stoisz w kolejce do kasy a ta mieli i mieli a w koncu sie wylogowuje.

najcześciej w godzinach szczytu -- serwer???
badziew.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1498
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-08, 09:42   

No przecież właśnie o tym piszę. Podpiąłem to do home assistanta i przestało być badziewiem. Jeden klik, kilka sekund i ogrzewanie załączone. Bez czekania na jego mielenie.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1235
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-03-08, 10:13   

OK. wiem, tylko smart domu nie mam i dla jednego kłosa kombajnu nie będe uruchamiał .

Ja Nissanem jeżdże 7 km dziennie i jest bo jest .. fajny ale przyszlość jego u mnie po Tesli żony niepewna :lol:
Udaję :oops: , że mi dobrze ale dzisiaj po kwiatki na Dzień Kobiet wyrwalem rano Teslą - zabraklo dla nieprzewidywanych gości ... ....
Sprzedam , oddam ?? Ale z drugiej strony za taka kase NIC LEPSZEGO OD LEAFA NIE MA !

60 kwh konkuruje prawie z Teslą zasiegiem (prawie) . I warto , a tej jego afery i brak chlodzenia baterii u nas to pierdolamento
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11