SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf II - premiera
Autor Wiadomość
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 153
Wysłany: 2017-09-06, 14:15   

4 gwiazdki w teście Euro NCAP tez nie powalają, zobaczymy jak Leaf II wypadnie.

https://www.youtube.com/watch?v=37TJrcB5a2Y
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 153
Wysłany: 2017-09-06, 14:47   

Obszerna relacja:
http://samochodyelektrycz...kolo_250_km.htm

"Nowy pakiet akumulatorów 40 kWh (z nowym typem ogniw litowo-jonowych) niestety wygląda na chłodzony powietrzem tak jak w poprzedniej generacji Leafa." - a więc niestety błąd inżynierów z Nissana'a, dzięki temu zostana daleko za konkurencją w tyle jeszcze przez kilka najbliższych lat.

"Nissan spodziewa się, że Leaf drugiej generacji będzie sprzedawał się od dwóch do trzech razy lepiej niż dotąd. Za rok może w tym pomóc nowa wersja 60 kWh." - nie sądzę, nie wydaje mi się by auto z bateriami chłodzonymi powietrzem sprzedawało się lepiej aniżeli Ampera-e czy Tesla 3 chłodzone i grzane wodą/glikolem, jedynie co może pomóc to niska cena ale być może o to chodzi, mam nadzieję, że chociaż tak jak w Zoe to powietrze przepływa choć trochę przez układ klimatyzacji w innym przypadku zimą zasięg będzie drastycznie spadał i może sie okazać, że nie przejedzie nawet 200km. Kto wie Zoe 40kWh bije rekordy sprzedaży więc może i Leaf dołączy do niego, niezbadane sa prawa rynku elektryków. Widzę, że jezeli chodzi o baterie Nissan przespał trochę sprawę, poza nieznacznym podniesieniem pojemności baterii pewnie nic w tej kwestii innego się nie zmieniło a szkoda.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 657
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-06, 14:57   

A jak to jest w tych bateriach chłodzonych/grzanych cieczą? Skąd bierze się ciepło do ich nagrzania zimą? Na postoju odpala się pompa ciepła, nawet gdy nie używamy auta? Tak samo latem klima?
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 153
Wysłany: 2017-09-06, 15:20   

Dokładnie tak może nie zawsze na postoju ale najważniejsze jest to, że idzie całość z pompy ciepła więc dostarczamy do schłodzenia/grzania baterii 1/3 mocy w porównaniu np. z klasycznym grzaniem chłodzeniem powietrzem np. z grzałki oporowej. W Zoe jest rozwiązanie pośrednie tzn. baterie są chłodzone/grzane wymuszonym obiegiem powietrza, które przepływa przez kondenser/evaporator klimatyzacji/pompy ciepła w zależności od tego czy klimatyzacja grzeje czy chłodzi. W Tesli np. czy Amperze-e ten układ jest jeszcze bardziej usprawniony bo efektywniej jest po prostu grzana/chłodzona ciecz - woda lub raczej chyba glikol, do tego ciecz przepływa fizycznie wokół każdego ogniwa akumulatora. W Zoe "wdmuchiwane" w cały zestaw pakietów jest wymuszone powietrze i nie powoduje one dokładne schłodzenie/grzanie każdego ogniwa tylko z grubsza całe pakiety. Nie jeździłem jeszcze Zoe w zimie ale prawdopodobnie dużo większy zasięg będzie niż w Leaf'e przy takim rozwiązaniu. W praktyce w Zoe wentylatory baterii słyszałem tylko kiedy ładowałem auto po dość dynamicznej jeździe i na zewnątrz była temperatura około 28-30st. C. Układ grzania/chłodzenia wymuszonym obiegiem powietrza baterii w Zoe wygląda mniej więcej tak: http://allegro.pl/uklad-c...12.html#thumb/1
 
     
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 106
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-09-06, 15:22   

rafmat napisał/a:
"Nowy pakiet akumulatorów 40 kWh (z nowym typem ogniw litowo-jonowych) niestety wygląda na chłodzony powietrzem tak jak w poprzedniej generacji Leafa." - a więc niestety błąd inżynierów z Nissana'a, dzięki temu zostana daleko za konkurencją w tyle jeszcze przez kilka najbliższych lat.

Jeśli temperatura baterii będzie zachowywała się tak jak w pierwszej wersji (a najprawdopodobniej będzie) to moim następnym elektrykiem na pewno nie będzie Leaf II.

Brak chłodzenia baterii? Ładowarka jednofazowa, max 6,6kW? Poważnie?
Dla mnie to technicznie jest stary model. Tylko zmienili budę i dodali wodotryski....
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 153
Wysłany: 2017-09-06, 15:24   

Nie jestem jeszcze pewien czy w zimie w Zoe baterie są grzane ale chłodzone są na pewno z klimatyzacji. Za kilka miesięcy przekonam się także czy są grzane jak przyjdą mrozy.
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 153
Wysłany: 2017-09-06, 15:26   

metu napisał/a:
rafmat napisał/a:
"Nowy pakiet akumulatorów 40 kWh (z nowym typem ogniw litowo-jonowych) niestety wygląda na chłodzony powietrzem tak jak w poprzedniej generacji Leafa." - a więc niestety błąd inżynierów z Nissana'a, dzięki temu zostana daleko za konkurencją w tyle jeszcze przez kilka najbliższych lat.

Jeśli temperatura baterii będzie zachowywała się tak jak w pierwszej wersji (a najprawdopodobniej będzie) to moim następnym elektrykiem na pewno nie będzie Leaf II.

Brak chłodzenia baterii? Ładowarka jednofazowa, max 6,6kW? Poważnie?
Dla mnie to technicznie jest stary model. Tylko zmienili budę i dodali wodotryski....


No bo tak jest, technicznie się nie popisali niestety, widać stare rozwiązanie się w miarę sprawdzało to po co to zmieniać i podrażać konstrukcje.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 657
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-06, 15:48   

Ma to swoje plusy i minusy - patrząc na posty w wątku o amperze to problemy z układem chłodzenia baterii nie są jakąś rzadkością. Z drugiej strony jeśli ciecz wpływa dokładnie pomiędzy ogniwa to eliminuje problem pojedynczych przegrzewających się ogniw.
 
     
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2867
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-09-06, 16:04   

vwir napisał/a:
Jaka jest różnica w materiałach we wnętrzu pomiędzy 2012 a 2013 SV/SL? Z tego co widziałem to deska rozdzielcza taka sama, welur na siedzeniach taki sam. Jakieś inne różnice? No może poza tym, że 2012 ma kierownicę plastikową, a 2013 obszytą skórą.


Leaf 2011-2012 także ma kierownicę obszytą skórą na życzenie (pakiet grzane fotele/kierownica.

Leaf 2013 wzwyż zależnie od wersji.

Zerknij sobie na 2013 Visia vs 2011 Made in Japan.

Wszystkie materiały (plastiki i welur) są lepszej jakości w Made in Japan.
oczywiście to może być moja subiektywna ocena... ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 657
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-06, 16:10   

Czemu patrzysz na visia? To jest tania wersja, która w latach 2011/2012 w ogóle nie była dostępna, więc nie ma jej z czym porównać. Porównuj z taką samą wersją, czyli acenta.

Przed zakupem oglądałem przedliftowe i poliftowe wersje i nie widzę żadnej przewagi wersji przedliftowej w kwestii jakości materiałów.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2112
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-06, 16:19   

vwir napisał/a:
A jak to jest w tych bateriach chłodzonych/grzanych cieczą? Skąd bierze się ciepło do ich nagrzania zimą? Na postoju odpala się pompa ciepła, nawet gdy nie używamy auta? Tak samo latem klima?
Jeśli samochód jest podłączony do prądu to bateria jest grzana lub chłodzona cały czas (przynajmniej w Amperze). Jak nie jest podłączony to tylko w czasie jazdy, na postoju nie.

rafmat napisał/a:
widać stare rozwiązanie się w miarę sprawdzało to po co to zmieniać i podrażać konstrukcje.
To czemu dziś mamy skomplikowane do granic możliwości diesle? Stare wolnossące się nie sprawdzały? Ładowarka 3kW działa i się sprawdza, ale każdy z nas chyba by wolał trochę bardziej skomplikowaną i podrażającą konstrukcję ładowarkę 3-fazową 22kW lub chociaż 11kW.

vwir napisał/a:
Ma to swoje plusy i minusy - patrząc na posty w wątku o amperze to problemy z układem chłodzenia baterii nie są jakąś rzadkością.
Co kto lubi - ja tam wolę problem z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego (tfu tfu jeszcze nie miałem) niż z malejącym z roku na rok zasięgiem w tempie dużo większym niż 1% rocznie :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 657
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-06, 16:23   

PatrykS napisał/a:
vwir napisał/a:
Ma to swoje plusy i minusy - patrząc na posty w wątku o amperze to problemy z układem chłodzenia baterii nie są jakąś rzadkością.
Co kto lubi - ja tam wolę problem z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego (tfu tfu jeszcze nie miałem) niż z malejącym z roku na rok zasięgiem w tempie dużo większym niż 1% rocznie :-)


Zgadza się. Jeśli nowy leaf nie ma żadnego grzania/chłodzenia to spory błąd. Zastanawiam się tylko, czy chłodzenie powietrzem z pompy ciepła/klimy (jak w ZOE) nie byłoby wystarczające. Zdaje się, że Soul EV też ma to tak rozwiązane. Pozostaje wtedy prosta konstrukcja, bez wad rozwiązania z ampery, a może jest wystarczająco dobra.
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 352
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-06, 18:12   

W tesli model 3 ciepło do grzania baterii pochodzi z silnika trakcyjnego, nawet na postoju.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2112
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-06, 19:31   

krawcu napisał/a:
W tesli model 3 ciepło do grzania baterii pochodzi z silnika trakcyjnego, nawet na postoju.
To on nawet stojąc jest gorący czy w czasie jazdy rozgrzewa się do milionów stopni i wystarcza na tygodnie stania? :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 927
Wysłany: 2017-09-06, 20:05   

no z zewnatrz niby wreszcie jak normalne autoz zewnatrz, ale:

-ta masa przyciskow to niestety porazka, po co komu tyle? na samej kierownicy jakas dyskoteka, w roznych miejscach dotakowe, normalnie samochod sprzezd dwoch dekad..
-mala bateria
-zbyt slaba ladowarka AC. Probuja dalej chademo na rynek pchac, a w Europie coraz wiecej CCS, a przejsciowek przeciez nie ma. Najweicej jest i tak typ2, ktore w miare szybko laduja (22kW!), wiec po co kombinowac?
-nic nowego poza liftingiem: w najslabszych wersjach (S) nawet wyswietlacz mniejszy niz 7", brak mzliwosci updatow/dostepu z internetu (!), kiepsko troche.

Ale jak na 40kW to cena w miare ok.

HJak dla mnie, powtorze, auto sprzed dekady, dwoch, nic innowacyjnosci. Szkoda:(
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-06, 20:22   

wodnik7 napisał/a:
nic nowego poza liftingiem

To jest dokładnie moje odczucie.
Na filmie z fabryki widać nawet, że auto jest na tej samej płycie! To nie jest nowy Leaf! TO kolejny lifting!

Mi się bardzo podoba design. Zarówno zewnątrz jak i w środku jest to normalny, całkiem ładny samochód. Duży postęp w porównaniu do okropnego poprzednika.
Jeżeli faktycznie wyciągnie 400 km z 40 kWh w ecodrivingu to będę pod olbrzymim wrażeniem. To by oznaczało pokonanie Hyundai'a w efektywności napędu.
Podobnie jak wodnik7 mam odczucie, że to auto jest przestarzałe już przed premierą ale podobne odczucie miałem przy pojawieniu się i3, Bolta i Ioniqa więc to chyba Tesla wypaczyła nasze postrzeganie motoryzacji.
Czy to jest bateria z ZOE?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 927
Wysłany: 2017-09-06, 20:31   

@Yannosick: podobnie sie czuje, faktycznie, tesla wypacza postrzeganie:)

Bateria w ZOE inna jest, przynajmniej gabarytowo. Bardziej realistyczne jest chyba 240km (EPA), i temu wierze, w tesli EPA sie sprawdza doskonale. W sumie nie lubie jezdzic bez klimatyzacji czy ogrzewania:)

Ale bardzo fajnie, jesli naprawde zaczna ten lifting sprzedawac: im wiecej ludzi poczuje komfort ciszy elektryka, tym przyjemniej:)
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2112
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-06, 20:59   

YANNOSICK napisał/a:
Jeżeli faktycznie wyciągnie 400 km z 40 kWh
To wg NEDC - raczej bajki zza TIRa po autostradzie :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 352
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-06, 23:41   

PatrykS napisał/a:
krawcu napisał/a:
W tesli model 3 ciepło do grzania baterii pochodzi z silnika trakcyjnego, nawet na postoju.
To on nawet stojąc jest gorący czy w czasie jazdy rozgrzewa się do milionów stopni i wystarcza na tygodnie stania? :-)


Jak stoi to puszcza prąd przez silnik tak by się nie ruszył (pewnie na hamulcu) i generuje ciepło do podgrzania baterii.

Opisane jest to tu: https://electrek.co/2017/08/24/tesla-model-3-exclusive-battery-pack-architecture/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2112
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-06, 23:50   

krawcu napisał/a:
Jak stoi to puszcza prąd przez silnik tak by się nie ruszył (pewnie na hamulcu) i generuje ciepło do podgrzania baterii.
Aż chce się powiedzieć - Tesla szybciej stoi niż inni jadą :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 226
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-09-07, 19:24   

rafmat napisał/a:
Nie jestem jeszcze pewien czy w zimie w Zoe baterie są grzane ale chłodzone są na pewno z klimatyzacji. Za kilka miesięcy przekonam się także czy są grzane jak przyjdą mrozy.


Tak są grzane w modelu Q90 co pozwala wg. Renault montować większą baterie.
Ogrzewanie baterii uruchamia się przy ładowaniu w temperaturze poniżej 5 stopni,
aby umożliwić naładowanie pełnej pojemności baterii mimo niskiej temperatury.
Jest to 3 stopniowy system 330W/660W/1000W

Informacje z sympozjum w Austrii w temacie dlaczego Renault nie zaleca
montowania dużej baterii w niektórych modelach . link poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=5wXyP1Cxttk
 
     
marlej108

Dołączył: 29 Lip 2017
Posty: 9
Wysłany: 2017-09-12, 07:13   

ja jeszcze tylko nawiaze na moment do tego gniazda ladowania, ktore w Leaf II jest centralnie od gory i mojej obawy czy aby w klimacie wilgotno-snieznym tam nie bedzie jakis problemow na dluzsza mete jak sobie ktos bedzie ladowal auto na dworzu codziennie...

popatrzcie jak to wyglada w Modelu 3 Tesli... Raz ze z boku, dwa ze pod katem, trzy ze tam poza miejscem na kabel nie ma zdaje sie zadnych otworow...

https://electrek.co/2017/08/10/tesla-model-3-owner-interview/
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 657
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-10-07, 07:26   

No i mamy ceny nowego leafa: http://moto.pl/MotoPL/7,8...-na-sukces.html

Wstrzelili się pomiędzy ioniqa i e-golfa.
 
     
montana 
montana

Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-07, 16:22   

Na stronach Nissana już od kilku dni jest 157 500 zł brutto, bateria 40 kwh zasięg 368 Km. Tesla 3 na pewno będzie droższa, ok. 185 tys. zł brutto
_________________
www.iport.pl
Seicento->Volvo v40->Volvo s80->Audi A5-> Tesla Model 3?
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 352
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-10-09, 08:59   

Najgorsze że we wszystkich krają cena nowego jest delikatnie niższa niż starego a w Polsce o blisko 20tyś większa.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12