Nissan e-NV200 vs Renault Kangoo Z.E. |
Autor |
Wiadomość |
tutomash
Dołączył: 13 Wrz 2017 Posty: 11
|
Wysłany: 2017-09-20, 12:53 Nissan e-NV200 vs Renault Kangoo Z.E.
|
|
|
hej.
Witam wszystkich, od dluzszego czasu zastanawiam sie na kupnem auta elektrycznego.
Nie ukrywam, ze zalezy mi na duzym samochodzie rodzinnym, a samochody Tesli sa ponad moje mozliwosci finansowe, rowniez uzywane.
Moja uwage zwrocily dwa, calkiem duze samochody rodzinne Nissan ev200 oraz Renault Kangoo ZE dla 5 osob. Oba samochody sa elek. vanami rodzinnymi. Co prawda nie sa to najpiekniejsze samochody, ale sa bardzo praktyczne i daja duzo mozliwosci.
Kangoo ma rzeczywisty zasieg 200 km, ale z tego co mi sie wydaje, ma duzo ubozsze wyposazenie niz ev200. Wydaje mi sie ze francuz nie ma kamery cofania oraz nie ma szybkiego ladowanie np w 30 minut 80 % baterii.
Natomiast ev200 ma duzo mniejszy zasieg go 160km, ale za to kamere cofania, carwings oraz mozliwosc naladowania baterii do 80 % w 30min.
Oprocz tego na glownej stronie samochodyelektryczne.org w aktualnosciach wyczytalem ze od 2018 roku maja zwiekszyc baterie do 40 kWh co da 210km w normalym uzytkowaniu, co w zupelnosci mi starczy.
http://samochodyelektrycz...wh_od_2018r.htm
Wydaje mi sie ze warto troche poczekac, na nowego ev200 z wieksza bateria. Co wy o tym sadzicie ? Oba samochody maja duzy potencjal aby byc calkiem niezlymi autami rodzinnymi. |
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2017-09-20, 15:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-09-20, 14:55
|
|
|
"Kangoo ma rzeczywisty zasieg 200 km" ???
podziel to przez dwa i może będzie rzeczywisty zasięg |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1982 Skąd: Podkarpacie
|
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1214
|
|
|
|
 |
bodix

Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 357 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2017-09-20, 20:52
|
|
|
Wypowiem się odnośnie e-nv200, bo to auto żyje ze mną od 6 miesięcy. Przejechany dystans od nowości 8500km, auto w wersji evalia 7-osobowe kupione dla uniwersalności zastosowań. W aucie miejca na wszystko, bywały już przespane w nim nocki. Wyposażenie nie powala ale prostota tego auta mnie zachwyca bo każdy jest w stanie się z nim oswoić w kilka chwil. Co do prowadzenia to autem jeździ się jak z mega wypasem pod maską - pewnie i szybko. Sylwetka auta taka sobie ale jadąc tym autem każdy zrozumie, że to nic nie znaczy bo przyjemność jazdy EV rekompensuje to z nawiązką. Przy kupnie polecam wersje z opcją ładowania 6,6kW, czasem w nagłych wypadkach pomaga. Auto jak najbardziej rodzinne, realny zasięg to ok.130km choć w sprzyjających warunkach da się wykręcić 165km. Wersja 40kW to już coś i jeśli cena się utrzyma będzie hitem sprzedaży w tym segmencie aut. |
_________________ Opel Ampera, Nissan e-NV200 |
|
|
|
 |
GTX7
GTX7

Dołączył: 16 Sty 2014 Posty: 173 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-02-02, 02:49
|
|
|
Potwierdzam eNV zacny pojazd
W wersjach ciężarowych używamy w Quriers i sprawdza się super. Teraz zamawiamy kolejnego - wreszcie z baterią 40 kWh
Dostępna jest teraz wersja powiększona - Voltia - taką bierzemy i będziemy też dystrybuować w PL
Tu w barwach konkurencji
https://youtu.be/8SYT2csEYCQ |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1765 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2019-02-02, 13:56
|
|
|
Możliwości ładowania przemawiają za Nissan.
Renault dał po prostu ciała, lub zaoszczędził na ładowarce,
a ma przecież w ofercie sprytne rozwiązania. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
gwito

Wiek: 39 Dołączył: 15 Wrz 2020 Posty: 79 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2020-12-01, 13:14
|
|
|
Podbijam temat,
Potrzebuje niedrogiego auta numer dwa z opcja przewozenia rupieci/mebli/rowerow. Nissam mi sie podoba ale ze wzgledu na ograniczony budzet myslalem razcej o Kangoo w wersjii 24kWh albo Berlingo.
Widze pojedyncze sztuki Kangoo z przebiegami ponizej 100 000 km z rocznikow 2012-2013 w akceptowalnej dla mnie cenie ok 20 000 PLN.
Berlingo blaszaka mozna nawet kupic o 3 lata mlodsze w podobnych pieniadzach ale prawde mowiac wolalbym 5-o osobowe Kangoo.
Czy ktos z Was jezdzi Kangurem elektrycznym i moze cos wiecej napisac nt jego eksploatacji? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3054 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-12-01, 13:26
|
|
|
Pomyśl o elektrycznym Fordzie Transicie Connect ( Azure Dynamics)
Pojawiają się na portalach ( w szczególności w Norwegii ) bo ichniejsza poczta kupiła ich kilkaset a ceny sa bardzo zachęcające.
Niestety w większości są to wersje 2 osobowe odgrodzone przegrodą blaszaną z oknem. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
olafmt
OlafMT
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3054 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
gwito

Wiek: 39 Dołączył: 15 Wrz 2020 Posty: 79 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2020-12-01, 13:38
|
|
|
Oba te autka maja webasto na rope. Wlasnie ten Kangoor mnie zainteresowal bo ma 5 foteli i jeszcze rowery wejda. Wyglada jak quasimodo ale trudno bedzie pasowal do mnie...
A czy ten ford i Kangur nie maja przypadkiem takich samych baterii? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3054 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-12-01, 14:04
|
|
|
Ford AZD ma dość rzadki rodzaj ogniw produkcji Johnoson Control Saft ( USA/FR) . i pojemnośc nominalną 28kWh i wolną ładowarkę Brusa o mocy 3,3 kW.
A ze względu na bankructwo AZD problem ze zdobyciem częsci (chociaż oprócz napędu elektrycznego to cała reszta to jest ford)
Baterie są nie do zdobycia bo cała produkcję ogniw zabezpieczyła dla siebie NASA.
W Reanault są to standardowe ogniwa takie jak w Leafie . |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
gwito

Wiek: 39 Dołączył: 15 Wrz 2020 Posty: 79 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2020-12-01, 15:10
|
|
|
Dzieki, ograniczony dostep do czesci to moze byc duzy klopot a z drugiej strony nie przewiduje naprawy czy wymiany baterii. Kupujac takie auto licze sie z tym ze jedna powazna awaria eliminuje je z dalszej eksploatacji... W tej chwili jezdze suzuki grand vitara z 2004 roku w automacie ktore pali 12 litrow na setke. Dwa tankowanie w miesiacu to przez rok tyle co polowa takiego forda czy kangoo. Wiec jesli przejezdze 2 lata bez awarii to i tak sie oplaci... |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3054 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-12-01, 15:45
|
|
|
No to a propos baterii w AZD jest super ciekawe rozwiązanie. Bateria składa się z 2 stringów ogniw ( po 96 sztuk) czyli 8 modułów po 12 sztuk. Te dwa stringi są połączone razem jako równoległe tylko przy złączu plusowym i minusowym.
A dzięki temu jak padną ogniwa to można uszkodzone moduły przełożyć z jednego stringu do drugiego i w najgorszym przypadku mieć jeden sprawny string.
Zasięg Wtedy stanowi zazwyczaj połowę zasięgu czyli zamiast 120 km mamy ok 60 km
Silnik jest Siemensa a przekładnia BorgWagner.
Jedynie kontroler silnika jest produkcji AZD ..Ale za bardzo nie ma się co w nim zepsuć.
No i najważniejsze bateria jest chłodzona cieczą czyli nawet w warunkach długiej zimy zasięg tak bardzo nie spada, |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
gwito

Wiek: 39 Dołączył: 15 Wrz 2020 Posty: 79 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2020-12-04, 19:27
|
|
|
Właśnie wisi na finnie taki ford w cenie 8000 PLN z uszkodzonym dyferencjałem i podobno całkiem nowym pakietem baterii. Właściciel pisze ze nie może nigdzie dostać części do dyferencjału i się poddaje. Wygląda na to że te fordy to jednak mina... |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3054 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-12-04, 19:43
|
|
|
Tak widziałem to ogłoszenie i dlatego nie podawałem linka do tego lecz do innego sprawnego . Bo o tym pojeździe nic nie wiadomo. A przekładnia jest do nabycia w BorgWagner ale cena nowej części jest 2 krotnie wyższa niż tego samochodu - to chyba wiesz dlaczego się poddał i sprzedaje
Ale gdybyś przez przypadek kupił to chętnie bym odkupił samą baterię |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
gwito

Wiek: 39 Dołączył: 15 Wrz 2020 Posty: 79 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2020-12-04, 21:05
|
|
|
Już się nie pakuję w żadne złomki bo raz że nie mam gdzie tego trzymać ani nie mam czasu przy tym grzebać. Szukam czegoś sprawnego i rokującego No i najpierw muszę się pozbyć kilku starych złomków. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3054 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-12-04, 21:59
|
|
|
W takim razie szukaj eNV200 w wersji osobowej. Będzie dla Ciebie bardziej uniwersalny |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
batot
Dołączył: 24 Gru 2020 Posty: 2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-12-24, 15:22
|
|
|
Witam wszystkich.
Rozważam zakup używanego Renault Kangoo Z.E. z 33kWh.
Według informacji z salonu auto to nie posiada możliwości ładowania z sieci 3F jedynie 1F/7kW.
Ponieważ mam wiele obaw przed zakupem więc mam kilka pytań:
1. Ponieważ 7kW/230VAC=30A daje więcej niż zabezpieczenie główne przyłącza do budynku, czy da się płynnie regulować maksimum jakie może pobrać ładowarka czy trzeba zwiększyć moc przyłącza u operatora?
2. Czy to auto posiada szybka ładowarkę? Jaki wtyk z czym kompatybilny i ew gdzie można będzie z niej skorzystać? Tzn w jakich sieciach ładowarek mógłbym ew ładować to auto?
3. Co robicie jak Wam zabraknie np w drodze prądu? Auto byłoby wykorzystywane na działalność i nie zawsze da się wszystko zaplanować boi jak będzie awaria to ważniejsze jest usunięcie awarii niż martwienie się czy starczy energii na powrót do domu/firmy? Czy można jakoś podładować auto czy po postu prosimy jakiś dom o możliwość udostępnienia zasilania na 1-3h za odpłatą? No i znowu Ad.1 czy da się ograniczyć moc ładowania aby czerpać w sytuacjach awaryjnych prąd ze zwykłego gniazdka 16A?
4. Co z naprawami po gwarancyjnymi? Sami ogarniacie naprawy czy jeździcie do ASO i bulicie horrendalne kwoty?
5. Jaka jest wytrzymałość silników elektrycznych bo słyszałem że ok 100kkm i trzeba mu przegląd/remont robić. Jak to wygląda w praktyce, kto to naprawia/wymienia, jak się to odbywa?
6. Da się przed zakupem jakoś oszacować stan zużycia baterii względem fabrycznej w aucie używanym? Jak?
7. Auto elektryczne ma automatyczną skrzynię biegów, bać się takich rozwiązań czy nie bać?
8. Samej baterii się nie boję bo myślę że sam byłby w stanie sobie ogniwa wymienić.
9. Czy komuś udało się samodzielnie dołożyć więcej baterii do akumulatora aby wydłużyć zasięg? Np dodatkowy zestaw baterii wpięty do zasilania w bagażniku lub pod siedzeniami itp?
Jestem z wykształcenia i zamiłowania elektronikiem pasjonatem energii odnawialnej, więc z prostymi naprawami raczej się nie boję ale gorzej jak się uszkodzi coś nietypowego ew bardzo drogiego w zdobyciu.
Na co jeszcze zwracać uwagę przed zakupem auta używanego aby nie wdepnąć na minę? |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1765 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2020-12-24, 15:39
|
|
|
Ok wyksztalcony jestes to poczytaj wiele odpowiedzi jest juz tu na forum.
Z Twoim fachem powinieneś to ogarniać bez problemu.
Po Twoich pytaniach, mam obawy, ze to auto się nie sprawdzi.
Zasieg jaki jest wiesz, doładowanie w trasie raczej wolne
Zostaje 230v 10 A czyli 2 kWh na godzinę. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3054 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-12-24, 18:45
|
|
|
Co nieco wiem i opisze to co wiem bo chyba ktoś przekazał Ci nie do końca poprawne informacje ( ale może wersja ktrą chcesz kupić ma inną konfigurację niż te z którymi się spotkałem do tej pory
batot napisał/a: |
Według informacji z salonu auto to nie posiada możliwości ładowania z sieci 3F jedynie 1F/7kW. |
Dotychczas spotykałem wyłącznie Kanury z łądowarką 1f 3,3 kW
batot napisał/a: |
1. Ponieważ 7kW/230VAC=30A daje więcej niż zabezpieczenie główne przyłącza do budynku, czy da się płynnie regulować maksimum jakie może pobrać ładowarka czy trzeba zwiększyć moc przyłącza u operatora? |
Regulacja mocy ładowania nastepuje za pomoca odpowiedniego EVSE z regulacją prądu ( czyli tak naprawdę wypełnienia PWM sygnału pilota na pinie CP . Na rynku są dostepne EVSE z możliwością regulacji prąddu w zakresie 6A do 32A ( ale tanie nie są)
batot napisał/a: |
2. Czy to auto posiada szybka ładowarkę? Jaki wtyk z czym kompatybilny i ew gdzie można będzie z niej skorzystać? Tzn w jakich sieciach ładowarek mógłbym ew ładować to auto? |
Nie nie posiada . Możesz korzystać z każdego punktu łądowania AC
batot napisał/a: |
3. Co robicie jak Wam zabraknie np w drodze prądu? Auto byłoby wykorzystywane na działalność i nie zawsze da się wszystko zaplanować boi jak będzie awaria to ważniejsze jest usunięcie awarii niż martwienie się czy starczy energii na powrót do domu/firmy? Czy można jakoś podładować auto czy po postu prosimy jakiś dom o możliwość udostępnienia zasilania na 1-3h za odpłatą? No i znowu Ad.1 czy da się ograniczyć moc ładowania aby czerpać w sytuacjach awaryjnych prąd ze zwykłego gniazdka 16A? |
PO pierwsze planowanie , po drugie ekojazda po trzecie korzystać z moziwosci naładowania u gospodarza/stacji beznynowej/sklepie ( warto wozić ze sobą rózne przejściówki )
batot napisał/a: |
4. Co z naprawami po gwarancyjnymi? Sami ogarniacie naprawy czy jeździcie do ASO i bulicie horrendalne kwoty? |
To podobnie jak z każdym spalinowym ale ceny częsci i robocizny sa zawyczaj wyższe nież w ASO . Dlatego przy używkach warto naprawiać samemu . Zwaszcza że niewiele rzeczy się może popsuć .
batot napisał/a: |
5. Jaka jest wytrzymałość silników elektrycznych bo słyszałem że ok 100kkm i trzeba mu przegląd/remont robić. Jak to wygląda w praktyce, kto to naprawia/wymienia, jak się to odbywa? | Miałem do czynienia z Kangoo z róznymi przebiegami - nie słyszałem o problemach z silinkami po roku 2015 ( podobno było z wczęsniejszymi jakiś problem ale nie miałem z nimi do czynienia.
batot napisał/a: |
6. Da się przed zakupem jakoś oszacować stan zużycia baterii względem fabrycznej w aucie używanym? Jak? |
Najlepiej za pomocą CLIP'a lub darmowa apka CanZE
batot napisał/a: |
7. Auto elektryczne ma automatyczną skrzynię biegów, bać się takich rozwiązań czy nie bać? |
Oprócz jednego EV żaden inny nie ma skrzyni biegów ( tym bardziej automatycznej) Jest to tylko przekładnia o stałym przełożeniu z blokadą parkingową oraz mechanizm róznicowy. Z mojego doświadczenia znam tylko 3 pojazdy w całej UE które miały problem z przekłądnia ( każdy z nich polegał na pierwotnym braku oleju )
batot napisał/a: |
8. Samej baterii się nie boję bo myślę że sam byłby w stanie sobie ogniwa wymienić. |
Zazwyczaj nie jest to trudne ale niebezpieczne
batot napisał/a: |
. Czy komuś udało się samodzielnie dołożyć więcej baterii do akumulatora aby wydłużyć zasięg? Np dodatkowy zestaw baterii wpięty do zasilania w bagażniku lub pod siedzeniami itp? |
Tak w już w kilku takich samochodach .
batot napisał/a: |
Na co jeszcze zwracać uwagę przed zakupem auta używanego aby nie wdepnąć na minę? |
Na to samo co w każdym innym ( blacharka/zawieszanie/układ kierowniczy/hamulcowy)
A tu trzeba patrzeć jeszcze na baterie . Bo kupując salinowoza nie sprawdzasz czy ma dziurę w baku a tu za pomocą aplikacji czy Clipa warto to sprawdzić czy ktoś nie podmienił Ci baterii na jakiegoś trupa. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
tomekmisio
Wiek: 44 Dołączył: 09 Lut 2016 Posty: 86 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2020-12-25, 14:16
|
|
|
batot napisał/a: |
Ponieważ mam wiele obaw przed zakupem więc mam kilka pytań:
1. Ponieważ 7kW/230VAC=30A daje więcej niż zabezpieczenie główne przyłącza do budynku, czy da się płynnie regulować maksimum jakie może pobrać ładowarka czy trzeba zwiększyć moc przyłącza u operatora? |
Też kiedyś myślałem nad różnymi autami ale myślę że skieruj swój wzrok na konkurencje czyli e-NV 200 jako użytkownik takiego autka z małym stażem ponad 3 lata mogę powiedzieć Ci tyle że nadaje się i do roboty mam wersje osobową ale nic nie stoi na przeszkodzie aby wymontować 3 rząd jaki i drugi i zmieści się wiele. Ale do rzeczy auto ma dwa złącza ładowania 6,6kW AC jaki i do szybkiego ładowania DC dostępne na każdej ładowarce komercyjnej wiec już 2 plusy na stronę e-NV, Kangur tak jak pisał kolega wyżej chyba tylko jeno no chyba że coś się zmieniło na plus nie śledzę tego wolne i to 3,3kW.
batot napisał/a: |
5. Jaka jest wytrzymałość silników elektrycznych bo słyszałem że ok 100kkm i trzeba mu przegląd/remont robić. Jak to wygląda w praktyce, kto to naprawia/wymienia, jak się to odbywa? |
Puki co ma przejechane ponad 85kkm silnik ok poza tym normalne naprawy jak w spaliniakach: klocki wymieniane ostatnio po przeglądzie wyszło że mam pęknięty resor (cóż droga do domu prowadzi przez wertepy hihi)w ASO wyszło za część ponad 2tyś plus wymiana - zrobione za 500 zł i robota.
batot napisał/a: |
9. Czy komuś udało się samodzielnie dołożyć więcej baterii do akumulatora aby wydłużyć zasięg? Np dodatkowy zestaw baterii wpięty do zasilania w bagażniku lub pod siedzeniami itp? |
Są takie rozwiązania ale mogę powiedzieć że to wszystko ciągle mało. Oryginalnie w podłodze 24kWh w bagażniku drugi raz tyle ale fajnie by było żeby mieć w podłodze 40kWh tak jak ten nowy teraz obecnie ma i jakaś modyfikacja w bagażniku. Więc to może być minus w porównaniu do Kangura z 33kWh.
Podsumowując gdyby nie ta cena nowego pewno już bym coś myślał o nowym z większą bateryjką. A tak to trzeba czekać na jakieś używki i cieszyć się tym co się ma. |
_________________ e-nv 200 2016r. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1982 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-12-25, 14:44
|
|
|
W sumie były też e-nv blaszaki, wtedy nie trzeba wyciągać foteli. A cena zakupu byłaby niższa. |
|
|
|
 |
tomekmisio
Wiek: 44 Dołączył: 09 Lut 2016 Posty: 86 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2020-12-25, 15:01
|
|
|
vwir napisał/a: | W sumie były też e-nv blaszaki, wtedy nie trzeba wyciągać foteli. A cena zakupu byłaby niższa. |
To fakt ale jak dziecka do szkoły czy na zakupy śmignąć to już by był problem a tak nawet i drabina 3 elemęntowa bez składania 2 rzędu na nie wejdzie he he. I bagażnik nawet z dodatkiem całkiem spory. |
_________________ e-nv 200 2016r. |
|
|
|
 |
|