SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Agregat do Leafa
Autor Wiadomość
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 78
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2018-02-17, 15:07   Agregat do Leafa

Cześć!
Mojej żonie szykują się 2-3 miesiące dojeżdżania do pracy ponad zasięg Leafa - brak sensownej ładowarki po drodze, kłopot z podpięciem się do gniazdka 220V na miejscu. Wymyśliłem sobie agregat. Macie jakieś doświadczenia co kupić, żeby nie była to droga Honda? Moja ładowarka sieciowa ma moc 3kW.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 243
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-02-17, 17:04   

to ;)
http://allegro.pl/przenos...7097810482.html
albo taniego salinowca
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1917
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-17, 17:29   

Możesz użyć dowolnego agregaciku .
Mam na zbyciu EVSE z regulację prądu 6/8/10A czyli przy najniższym prądzie 1,5kW wystarczy do ładowania
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 88
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2018-02-17, 19:08   

A nie zbuntuje się Leaf ze względu na brak uziemienia?
Próbowałem podłączyć Tesle pod Kipora 6KW (1 fazowy) i gniazdo było czerwone. Tesla nie zaakceptowała takiego prądu.
_________________
Leaf od 1.2015, Tesla S 75D od 6.2017, Ampera od 08.2018.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 777
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-02-17, 19:11   

Czegoś nie rozumiem. Jak to sobie wyobrażacie? Że agregat będzie jeździł w bagażniku i na miejscu żona ma go codziennie wytargać z bagażnika, odpalić i podpiąć auto do naładowania? O 1,5kW to chyba można zapomnieć, bo ładowanie leafa trwałoby tak z 15h. A agregat 3kW to masa rzędu 40kg. Chyba, że możesz go tam zostawić i liczyć na to, że nikt go nie zwinie.
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2018-02-17, 19:35   

vwir napisał/a:
A agregat 3kW to masa rzędu 40kg.


To moze tak ?
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1917
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-17, 19:44   

Ale takie platformy zainstalujesz chyba tylko w Holandii na elektryki - bo w pozostałych krajach EU nie da się zamontować haka. tylko Hollanda załatwiła sobie zgodę na instalację specjalizowanych haków do platform rowerowych
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 78
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2018-02-17, 21:29   

Honda 3kW to 35kg, 2kW to 20kg. Powiedzmy, że by sobie poradziła, z tym mniejszym napewo (a ja bym miał do kampera ;) ). Pytanie j.w. - Leaf zaakceptuje prąd z agregatu?

I jeśli tak to...co zamiast Hondy kupić i potem nie żałować?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1917
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-17, 21:33   

Jak zareaguje to nie wiem - musiałbyś sprawdzić.
Ale musisz mieć EVSE z regulacją prądu.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 78
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2018-02-17, 21:55   

jas_pik napisał/a:
Ale musisz mieć EVSE z regulacją prądu.


Możesz wyjaśnić czemu? Agregat nie ruszy z od razu docelową mocą?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1917
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-17, 23:11   

Jeśli agregat będziesz miał mniejszej mocy niż przewidziane przez EVSE ( przykładowo Twoje EVSE jest prawdopodobnie na 10A) to agregat musisz mieć o mocy nominalnej co najmniej 2,5 kW czyli około 3kVA . Jeśli będzie mniejszej mocy to może nie dać rady .
Jeśli masz możliwość regulowania prądu w EVSE to wtedy zmniejszasz prąd i agregat powinien wyrobić
Podobno w "trojaczkach" sie da bo tak wynika z tego zdjęcia
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 78
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2018-02-18, 11:33   

Aaa ok, to oczywiste. Napisałeś, że "muszę" to myślałem, że są to jakieś uwarunkowania agregatów. Dlatego na początku napisałem jaką mam ładowarkę.

Czyli ... trzeba się przejechać do lokalnego sprzedawcy i wypróbować.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1917
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-18, 13:32   

Masz łądowarkę wbudowaną w samochodzie 3,6 kW a na jaki prąd masz EVSE (cegiełkę) 16A czy 10A . Bo od tego zależy moc agregatu
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 78
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2018-02-18, 15:46   

Sorry, w pierwszym poście podałem złą wartość - moja ładowarka sieciowa ma 16A czyli ~3.5kW. O tej w samochodzie (6.6) nie pisałem, bo oba typy są ponad możliwości "cegiełki".

Dam znać jak uda mi się przeprowadzić próby na żywo z jakimś agregatem.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1917
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-18, 16:47   

Ustalmy w końcu nazewnictwo - ładowarka - jet jedna i zamontowana w samochodzie - teraz już wiemy że max prąd który możesz przyjąć z sieci to 32A.
To co Ci wisi w garażu na ścianie to nie ładowarka tylko EVSE- jedynie co to urządzenie robi to puszcza prąd do samochodu jak samochód jest podpięty - nie jest to ładowarka.
Czy masz dodatkowe przewoźne EVSE ( to tez nie ładowarka ) wielkości cegiełki i jaki ma prąd ( podany na obudowie) . Jesli to EVSE ma prąd 16A to aby poprawnie zadziałało ładowanie z agregatu to jego moc ciągła wyrażona w kW a nie kVA musi być wynosić co najmniej iloczyn prądu i napięcia czyli 230V x 16A = 3680 W = 3,7kW i to jest własnie stała moc ciągła pobierana przez ładowarkę pojazdu .
Moc agregatu bo tak najczęściej się ich moc podaje w [VA] musi wynosić co najmniej 20- 25% więcej niż stała moc ciągła odbiornika czyli 4,4 kVA bo inaczej albo agregat nie będzie wyrabiał albo przy długotrwałym obciązeniu zacznie się przegrzewać i może ulec awarii..
Jeśli masz możliwość regulacji prądu EVSE przewoźnego np na 10A to pobór prądu przez ładowarkę wbudowaną spadnie do 2,3 kW zaś moc agregatu będzie mogła być mniejsza - wystarczy 2,8 kVA .
Mam nadzieję że to stało się juz dla Ciebie jasne i wiesz gdzie moga tkwić przeszkody :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1266
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-18, 20:31   

Nie mam urządzenia, ale jak znam takie wynalazki, to jak auto będzie ładowane to na 99% nie ruszy z miejsca (takie zabezpieczenie aby nie wyjąć samochodem instalacji). Lepszym rozwiązaniem jest ładowanie DC bezpośrednio aku, ale też nie wiadomo jak elektronika pokładowa by to przyjęła :?: .
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1917
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-18, 21:04   

Przyjmie DC bez problemu ma łłacze Chademo :)
Da się naładować nawet agregatem dobrej firmy o mocy 2kVA przy ustawieniu prądu na max 8A

Trzeba tylko wg doświadczeń użyszkodników zmostkować w generatorze N z PE
Aczkolwiek niektórzy sprawdzili że działa mostek przez rezystory.
Inaczej EVSE nie wykryje poprawnie N i PE
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2422
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-18, 22:13   

Ale zostawić to pyrkające samopas na parę godzin to chyba trochę strach.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 78
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2018-02-18, 22:23   

Mam wrażenie, że czepiamy się słówek - jak tankuję benzyniaka to też nie mówię, że leję etylinę 95. Nazwy "ładowarka" w kontekście urządzenia między autem a siecią elektryczną nawet producent używa, więc i ja chyba tez mogę ;)

Do rzeczy - dobór mocy jest sprawą oczywistą. Natomiast nieoczywiste jest czy trzeba coś przerabiać (mostkować) czy nie. Skoro nikt z Kolegów nie ma takich doświadczeń - pojadę do firmy wynajmującej agregaty i przetestuje.
Dzięki za przeliczenie mocy - to faktycznie może być cięzki sprzęt, który to udzwignie. Chyba, że te chińskie 16A to nie 16A...
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1917
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-18, 22:37   

RadekNet napisał/a:
Mam wrażenie, że czepiamy się słówek - jak tankuję benzyniaka to też nie mówię, że leję etylinę 95. Nazwy "ładowarka" w kontekście urządzenia między autem a siecią elektryczną nawet producent używa, więc i ja chyba tez mogę ;)

Ale kupując olej na stacji mówisz że potrzebujesz albo silnikowy albo przekładniowy albo do smarowania zamków albo do smażenia albo napędowy.
Jeśli używasz słowa ładowarka to określ wtedy o której mówisz bo inaczej zostaniesz źle zrozumiany :)

RadekNet napisał/a:
Do rzeczy - dobór mocy jest sprawą oczywistą. Natomiast nieoczywiste jest czy trzeba coś przerabiać (mostkować) czy nie. Skoro nikt z Kolegów nie ma takich doświadczeń - pojadę do firmy wynajmującej agregaty i przetestuje.
Dzięki za przeliczenie mocy - to faktycznie może być cięzki sprzęt, który to udzwignie. Chyba, że te chińskie 16A to nie 16A...

Miałem doświadczenia na starym peugeocie 106 Electric - łądował się bez problemu :)
Ale na iMieV jeszcze takich doświadczeń nie miałem.
Z moich doświadczeń z róznymi EVSE- stwierdzam że są bardzo wrażliwe na błędy sieci energetycznych . I już kilka razy mi stwierdziły ich nieprawidłowe działanie , a raz u znajomego uratowały całe wyposażenie domu - bo EVSE wybuchło gdy ZE przypadkowo odłączył w trafostacji linię N .
U sąsiadów mojego znajomego straty były bardzo poważne - a u niego tylko EVSE spłonęło dostając napięcie międzyfazowe
Z doświadczenia - zazwyczaj każde chińskie urządzenie które ma w opisie 16A ( zasilacz/złacze/włącznik) ugotują się /usmażą/ spłoną jak przepłynie przez nie prąd 16A
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2422
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-19, 08:53   

jas_pik napisał/a:
Z doświadczenia - zazwyczaj każde chińskie urządzenie które ma w opisie 16A ( zasilacz/złacze/włącznik) ugotują się /usmażą/ spłoną jak przepłynie przez nie prąd 16A
Samochód i EVSE nawet jak są chińskie to 16A łykają jak młode pelikany.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1266
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-19, 09:06   

Co do wybuchu po upaleniu zera, to warto mieć dobre uziemienie i różnicówkę.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 277
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-02-19, 15:13   

Wszyscy łacznie z właścicielem LEAF'a kombinują bez sensu!!!
Ja widze 3 opcje.
1) Na czas tych dojazdów zmniejszyć prędkość podróżowania tak aby starczyło prądu a pewnie da się to zrobić, ale kolega nie pokwapił się nawet podać parametrów trasy i SoH w jego LEAF. To dwa główne paramtery po których z doświadczenia powiem czy się da czy nie.
2) Skoro masz na pokładzie ładowarkę 6,6kw to musisz znaleźć ,
(a nie wierzę że nie znajdziesz) punkt ładowania po drodze (słupek typ2 lub nawet dogadać się z kimś i zajeźdzać do kogoś na 30min) Z 32A w 30min weźmie 3kwh. Ja na 3kwh robię 30km.
3)Jeśli punkt 1 jest ostrym problemem po prostu na 2-3 miechy tak to zostało ujęte trzeba się przesiąść na spalinkę (niestety). Pomysł z agregatem totalnie bez sensu , nawet go później nie wykorzystasz do EV. Bo skoro masz ładowarkę 6,6kw to nie widzę sensu stania pod agregatem i pakowania tam 8A.
 
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 777
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-02-19, 15:20   

Kolega napisał, że chce go później mieć do kampera, więc wykorzystanie go do ładowania leafa to tylko rozwiązanie tymczasowe.
Wydaje mi się, że tak jak pisze jas_pik - da się, tylko trzeba będzie pokombinować z N i PE.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1917
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-19, 17:26   

Naukowcy też nad tym problemem pracowali :)
http://www.diva-portal.or...7789/fulltext01
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13