SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Stowarzyszenie - więcej ładowarek 22 kW
Autor Wiadomość
Archarius

Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 45
Wysłany: 2017-10-26, 17:44   Stowarzyszenie - więcej ładowarek 22 kW

Dzięki Greenway'owi w wielkich bólach powoli powstaje w Polsce sieć szybkich ładowarek przy głównych drogach. Niestety, nawet kiedy Greenway postawi już wszystkie zaplanowane ładowarki nadal będzie w Polsce wiele miejsc, gdzie ładowanie EV będzie utrudnione, w wiele miejsc się nie dojedzie, albo z powodu braku punktu łądowania niepotrzebnie będzie się tracić czas na późniejsze ładowanie.

Zamiast czekać, aż hotele i restauracje zrozumieją, że zakup ładowarki może im się opłacić wymyśliłem, że 2-3 takie ładowarki kupię i darmowo udostępnię chętnym. Ok, tylko co, jeśli ktoś będzie miał podobny pomysł? Będzie obdzwaniał te same miejsca? Albo chętnie zasponsorowałby pół ładowarki, bo na całą nie może sobie pozwolić?

Dlatego zastanawiam się - może warto skrzyknąć się w kilka osób i powołać stowarzyszenie zajmujące się promocją budowy punktów ładowania w Polsce? Jak uważacie? Ktoś chętny?
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2017-10-28, 09:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 593
Wysłany: 2017-10-26, 17:57   

Greenway poki co stawia za pieniadze unijne, a jego stawki od nowego roku moga sie okazac tak zabojcze, ze szkoda slow.

Gdyby ktoa mial dojsxie np do Kauflandu, to juz byloby cos. Same ladowarki AC w moim przekonaniu to na razie najlepszy pomysl: niedrogie, latwo podlaczyc (wystarczy w miare mala moc przylacza).

Jak by to ugryzc tak, by tez skads jeszcze zlapac fundusze, byloby cudnie!

.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-10-26, 18:53   

Myślę, że LIDL byłby tu lepszym partnerem. Montują punkty ładowania przy większości nowych lub przebudowywanych sklepów w Europie. W Polsce też już posmakowali tematu.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1651
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-26, 19:28   

Z bodix'em i wodnik7'iem już jedną w ten sposób zainstalowaliśmy:
https://api.plugshare.com/view/location/99883
Oryginalnie była to stacja 7kW, sam przerobiłem na 22kW. Zainstalowałem też jedną tu:
https://api.plugshare.com/view/location/98241
Stacja 2x22kW, ale przyłącze tylko 11kW. Mam w planach kolejne, w tym na działce, ciągle tylko czasu brakuje :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 211
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-10-26, 19:39   

Same stacje ładowania to raczej nie problem, a Patryk zawsze coś wyczaruje. Problem to miejsca podłączeń tych stacji i jak dotychczas nawet obdarowanie darmową stacją nie wpływa na pozytywną decyzję. Wydaje mi się, że zamiast na "siłę" kogoś uszczęśliwiać powinniśmy te pieniążki na stacje przeznaczyć na zlocik ale tylko w tym miejscu gdzie udostępnią nam ładowanie to byłoby bardziej przekonujące. Kilka takich wypadów w miejscach wytypowanych powinno dać do myślenia właścicielom, a nam przyjemność. To takie szybkie spostrzeżenie.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1651
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-26, 20:05   

bodix napisał/a:
Problem to miejsca podłączeń tych stacji i jak dotychczas nawet obdarowanie darmową stacją nie wpływa na pozytywną decyzję.
To prawda.

bodix napisał/a:
Kilka takich wypadów w miejscach wytypowanych powinno dać do myślenia właścicielom, a nam przyjemność.
Hmm, w niedzielę będzie spotkanie jednej Tesli z jedną Amperą, może jeszcze jakieś dołączą i zrealizujemy Twój plan w jakimś przyjemnym miejscu? :-) Może jakiś zajazd po drodze z Gdańska do Słupska? Pogoda ma być niestety typowa dla tych naszych spotkań :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 211
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-10-26, 20:36   

Dwór Góralski Krywań- gościniec, Ługi pod Lęborkiem neutralne miejsce dla wszystkich. Proszę ewentualnie wasze propozycje.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 765
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-10-27, 22:26   

wodnik7 napisał/a:

Jak by to ugryzc tak, by tez skads jeszcze zlapac fundusze, byloby cudnie!.


Fundusze ma PZM-ot.

https://www.pzm.pl/automobilkluby

Właśnie wszelka branża motoryzacyjna powinna być najbardziej zainteresowana tym tematem czyli: kluby, towarzystwa, akademie itp.
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 765
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-10-28, 09:07   

bodix napisał/a:
Problem to miejsca podłączeń tych stacji.


W budowie infrastruktry do ładowania EV mogą pomóc firmy które stawiają na OZE.

Wykorzystanie fotowoltaiki czy farm wiatrowych jak wiadomo jest idealnym rozwiązaniem.

W Polsce jest wiele instutycji i firm ktore zainwestowały duże pieniadze w fotowoltaike może i byłoby warto zainteresować ich instalacją ładowarki do EV na swoim terenie? myśle że warto spróbować choć pogadać.

Mapka z instalacjami OZE pokazuje rozmiar zaangazowania w gmin w duże elektrownie z fotowoltaiki które mogłyby służyć właśnie do podłączenia ładowarki dla EV.

http://gramwzielone.pl/mapa-instalacji-oze

Te wszystkie firmy moga się przyczynić do rozwoju infrastruktury w niedrogi sposób o którym wspominał Archarius.

Takim przykładem może być Słupski Inkubator Technologiczny.
Bogdan wspominał że nie ma na jego terenie ładowarki a urzędnicy nie są zainteresowani więc może warto uderzyć tam tym bardziej że Słupski Inkubator Technologiczny niedawno oddał do użytku dużą instalacje fotowoltaiczną obok parkingu to można to także wykorzystać pod infrastrukture dla EV.

http://www.sit.slupsk.pl/...runcie-480.html

Jeżeli inwestują w fotowoltaike i turbiny wiatrowe to dlaczego nie mieliby zainwestować w infrastrukture dla samochodów elektrycznych będzie to dla nich prestiż. Warto podjechać pogadać czy nawet wyjść z propozycją.

Czy np. w okolicy Gdańska w gminie Banino jest elektrownia o mocy 500kW.

W samym tylko w woj. pomorskim do końca roku mają zainwestować w elektrownie o mocy 1MW!
Jednym z nich jest firma Agro Eko-Tur niedaleko Kościerzyny która ma zamiar wybudować farme o mocy prawie 900 kWp.

Takich firm jest coraz wiecej i tu może bardziej należy upatrywać możliwości rozwoju infrastruktury.
 
     
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 73
Wysłany: 2017-10-28, 13:13   

Też o tym myślałem: początkowe funkcjonowanie w formie crowdfoundingu później minimalny narzut ponad cenę prądu i utrzymania. Najlepiej zdobyć dofinansowanie strukturalne. Niestety firmy komercyjne będą chciały nas ogolić..

Myślałem, żeby zacząć jak kupię elektryka, ale chętnie wezme udział juz teraz.
 
     
vaiker

Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 3
Wysłany: 2017-10-28, 13:31   

zeby nie bylo ze tylko na polnocy cos robicie
http://www.gazetakrakowsk...t-eko,12191447/

na dachu 20kw fotowoltaiki
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 765
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-10-28, 15:21   

To też jest dobry pomysł niech wszystkie diecezje zamontują fotowoltaike z ładowarką i już będzie nieźle.

vaiker napisał/a:
zeby nie bylo ze tylko na polnocy cos robicie
http://www.gazetakrakowsk...t-eko,12191447/

na dachu 20kw fotowoltaiki
 
     
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 47
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-10-28, 21:46   

domino napisał/a:
To też jest dobry pomysł niech wszystkie diecezje zamontują fotowoltaike z ładowarką i już będzie nieźle.

A jak zamontują ogniwa PV na każdym kościele (a mają duuuże dachy) i postawią ładowarki, to chyba zacznę chodzić/jeździć do kościoła :) . Lidl, Ikea, Leroy Merlin zaczęły w ten sposób dbać o klientów to może KK też o swoich zadba. W końcu i w sklepach i w kościołach ludzie kasę zostawiają....
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
     
Archarius

Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 45
Wysłany: 2017-10-30, 09:48   

Ok, dzięki, dobrych rad nazbierałem już ze dwa wiadra, teraz czas przejść do trudniejszego tematu: kto chce się zaangażować?

To jest praca u podstaw - wytypowanie miejscówek, obdzwanianie dobrych lokalizacji, przygotowanie strony, rozpisanie priorytetów, zbiórka środków na sprzęt.


Widziałem, że bro wyraził chęć - odezwę się do Ciebie bezpośrednio. Kto jeszcze?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1651
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-30, 16:33   

Archarius napisał/a:
Ok, dzięki, dobrych rad nazbierałem już ze dwa wiadra, teraz czas przejść do trudniejszego tematu: kto chce się zaangażować?
Ja coś tam pomóc mogę. Myślę że będę w stanie dostarczać/serwisować ładowarki. A w ogóle muszą to być ładowarki czy same gniazda siłowe będziemy forsować?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 765
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-11-01, 12:46   

PatrykS napisał/a:
A w ogóle muszą to być ładowarki czy same gniazda siłowe będziemy forsować?

Jedno drugiego nie wyklucza a nawet powiększy to pole działania.
 
     
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 47
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-11-02, 00:16   

Ja proponuję na początek gniazda siłowe 32A promować, najniższy koszt. Nikt nie powinien się wystraszyć.
Ponadto każdy (chyba) właściciel EV ma w bagażniku przenośną ładowarkę sieciową o małej masie. Należy poinstruować potencjalnych dawców energii, żeby udostępnione gniazdo zabezpieczyli wyłącznikiem/bezpiecznikiem wewnątrz lokalu w celu zapobiegania niepowołanym poborom prądu.
Pytałem przez ostatnie 3 dni (po drodze na kilku/nastu stacjach paliw na trasie A4-Opole-Jarosław) o możliwość podłączenia się do gniazdek, które u nich znalazłem. Odmawiają, dziwnie tłumaczą, chyba się boją wysokich kosztów, albo nie za bardzo wiedzą o co chodzi.
Jest wyjątek: stacja Lotos Posiłek (dobre jedzenie mają), przy zjeździe z A4 na Krapkowice, drogę nr 45: z tyłu stacji/restauracji mają gniazdka, które 16A wytrzymują, ale napięcie spada do 225V z powodu obciążenia instalacji.
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-02, 11:44   

Panaceum napisał/a:
Ja proponuję na początek gniazda siłowe 32A promować, najniższy koszt. Nikt nie powinien się wystraszyć.

Oby nie. Miałem już kilka słupków od różnych dostawców ale żaden nigdy nie wpadł na pomysł ze zwykłym gniazdem siłowym. Po pierwsze chyba niemożliwe jest uzyskanie odbioru takiego gniazda do celów publicznego ładowania a taki odbiór niezbędny jest do ubezpieczenia. No chyba, że właściciel gniazda zechce sam pokryć ewentualne koszty zniszczenia mienia, uszczerbku na zdrowiu lub utraty życia korzystających. Dzisiaj na zachodzie trudno już nawet trafić schuko do ładowania roweru właśnie ze względów bezpieczeństwa.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1651
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-02, 13:50   

YANNOSICK napisał/a:
Dzisiaj na zachodzie trudno już nawet trafić schuko do ładowania roweru właśnie ze względów bezpieczeństwa.
Schuko bym zrozumiał - ono z natury nie jest zewnętrzne, ale kurcze siłowe (czy nawet jednofazowe Commando) jest szczelne, co może być z nim nie tak? Wkładanie do niego gwoździ gołymi rękami? W sumie może właśnie to w epoce postępującego skretynienia. Ciekawe kiedy gniazdka Schuko zostaną zabronione w domu :-(
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 99
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-02, 14:04   

A co jest nie tak w tych gniazdach?
Przy zabezpieczeniu przeciwporażeniowym i przepięciowym jest bardzo bezpieczne. Można ewentualnie dodać kontrolę temperatury gniazda...

Jeśli chodzi o ochronę przed warunkami atmosferycznymi to zawsze można dodać jakąś obudowę.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-02, 14:23   

Dla każdego prawnika sprawa jest jasna.
Napięcie obecne na stykach gniazda udostępnionego publicznie to potencjalne zagrożenie i łatwa do wygrania sprawa o potężne odszkodowanie.
Właśnie z tej prostej przyczyny nikt tego nie ubezpieczy a bez ubezpieczenia nikt nie udostępni.
Poza tym w czasach totalnej przeceny słupków Type 2 nie ma sensu wracać do prehistorii.
No chyba, że zależy komuś na podbiciu statystyk jak na Ukrainie...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 169
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2017-11-02, 15:01   

Właśnie moim zdaniem Ukraina pokazuje jak w tani sposób można mnieć mega infrastrukturę. Ładowarki są coraz to tańsze ale niestety daleko im do 18zł :) .Dzisiejsze czasy doprowadząją do paranoi. Przeniosę coś ze swojego podwórka. Jeszcze kilka lat temu bez problemu kupilibyście termometr rtęciowy. Teraz go nie kupicie bo UE zabroniła ich sprzedawać. Poza UE spokojnie można kupić, tani dobry jedyna wada zawiera rtęć. Ok zdarzy się że upadnie i się zbije i tak było od lat. Nigdy nikogo to nie zabiło a i nikt specjalnie ich nie bił z użytkowników bo był świadom że może być kuku. Idealne porównanie do tych ganizd 3F. Tanie idealne zwłaszcza 32A uważam że wiecej nie trzeba oby było tego mnogo , a że ktoś znajdzie się taki co włoży tam gwoździa. No cóż powinien byc tego świadomy co robi jedynie umieściłbym je na wysokości 1,7M żeby dziecko które faktycznie może być nie świadome, tam nie grzebało. Ale też nie popadajmy w pranoję , bo takich gniazd po domach jest miliony i jakoś nie słychać w wiadomościach o porażonych dzieciach przez prad z gniazda siłowego. :) A nie sądzę że każdy rodzić pilnuje tego gniazda i wyłącza je i wlącza w skrzynce tylko wtedy gdy je uzywa.
A zachód jest zblazowany jak USA zresztą a dla pijawek w garniturach w to graj.

PS.
Chcemy tanie TYP 2 ładowania???
Przecież to nie są drogie rzeczy wystarczy zrobić to z głową zamówić ileś tysięcy gniazd typ2 a reszta to pikuś trochę elektroniki i stycznik i kable . Wiem co mówię bo mam taką ładowarkę przenośną w aucie. Ale pojawi się kolejny problem co kiedy zapali się auto przy takiej ładowarce zrobionej przez stowarzyszenie??? Jak zwykle winnego bedzie łatwo znaleźć bo ubezpieczyciel lub innni lubią mieć winnych a nie pomagać poszkodowanemu czyli kierowcy. I koło się zamyka. A tak było by myślę max 300zł sztuka przy dużej ilości takiego sprzętu.
 
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 765
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-11-17, 11:38   

YANNOSICK napisał/a:

Poza tym w czasach totalnej przeceny słupków Type 2


Narazie takie słupki type 2 kosztują po kilka tysi a przecena może i będzie ale jak się rynek rozkręci :lol:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14