SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf - konwersja ładowarki 110V na 230V
Autor Wiadomość
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 366
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-03-31, 11:32   Nissan Leaf - konwersja ładowarki 110V na 230V

Czy jest możliwość przerobienia ładowarki z amerykańskiego leafa (ładowarka na 110V) na wersję europejską (230V)? Widziałem na przykład taką możliwość: http://evseupgrade.com/?m...1&products_id=2 ale z wysyłką do USA to przestaje mieć ekonomiczne uzasadnienie.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-31, 12:16   

vwir napisał/a:
Czy jest możliwość przerobienia ładowarki z amerykańskiego leafa (ładowarka na 110V) na wersję europejską (230V)?
Oprócz otwarcia tej szczelnej obudowy to nie powinno być wielkiego problemu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 366
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-12, 12:23   

Miałem chwilkę i rozebrałem ładowarkę. Tak to wygląda w środku:


Płytka jest zalana, więc niespecjalnie wiadomo, co na niej siedzi. Domyślam się, że 2 żółte kable na górze trzeba będzie zastąpić opornikiem, żeby oszukać wtyczkę. Z tym nie ma problemu. Ale obawiam się, że cała reszta elektroniki jest przystosowana do 110V, a nie 230V. Zastanawiałem się nad tym, żeby w związku z tym kupić transformator z 230V->110V (coś w tym stylu: http://allegro.pl/transfo...70592575.html). To by zasiliło całą elektronikę. Tylko oczywiście wtedy na wyjściu (czarny i biały kabel na dole) trzeba by zrobić jakąś magię, żeby zamiast 110V do auta poszło 230V. Może tak po prostu odłączyć te 2 kable (biały i czarny), w ich miejsce dać przekaźnik (z cewką na 110V), który by puszczał 230V (faza i zero) na czarny i biały kabel? Miało by to szanse działać?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-07-12, 12:38   

Nie do końca. Gdyby nie było zalane można by było to rozgryźć. Na pewno trzeba wymienić warystory bo sa na 120 V ale podejrzewam że oprócz tego transformatora jeszcze trzeba by było powymieniać inne rzeczy. Ale możesz to zrobić inaczej (na razie to przypuszczenie) trzeba by było użyć trafo 230->110V do sterowania całością a sygnał z wyjścia użyć do sterowania stycznikiem żeby podawał 230V a sygnał PE do kabla pobrać z wyjścia - to chyba będzie najłatwiejsze do zrobienia ( co prawda trzeba zrobić inną obudowę w której będzie i trafo i stycznik oraz całe to EVSE )
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 366
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-12, 12:49   

No to dokładnie napisałem. Do wtyczki na górze poszłoby 110V z transformatora i sterowałaby przekaźnikiem (stycznikiem) wpiętym w miejsce białego i czarnego przewodu. Tenże przekaźnik (stycznik) podawałby na biały i czarny przewód zwykłe 230V. Obudowa to żaden problem, bo to będzie przykręcone na ścianie jako ładowarka stacjonarna.
Ostatnio zmieniony przez vwir 2017-07-12, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 222
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-07-12, 12:50   

Nie wczytywałem się dokładnie ale w poniższych linkach jest opisane jak robić przeróbki... poczytaj sprawdź:

http://www.mynissanleaf.c...hp?f=26&t=16948

http://www.instructables....AMP-CHARGER-TO/
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 366
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-12, 12:51   

krawcu napisał/a:
Nie wczytywałem się dokładnie ale w poniższych linkach jest opisane jak robić przeróbki... poczytaj sprawdź:

http://www.mynissanleaf.c...hp?f=26&t=16948

http://www.instructables....AMP-CHARGER-TO/


Widziałem to już. W stanach 220V to zupełnie inna bajka, niż nasze 230V. Tam to jest realizowane przez dwie fazy po 110V. Goście to wykorzystują w ten sposób, że jedną fazą 110V zasilają elektronikę, a drugą fazę puszczają na wtyczkę idącą do samochodu, w miejsce zera.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-07-12, 13:06   

vwir napisał/a:
Może tak po prostu odłączyć te 2 kable (biały i czarny), w ich miejsce dać przekaźnik (z cewką na 110V), który by puszczał 230V (faza i zero) na czarny i biały kabel? Miało by to szanse działać?
To jest niezły pomysł, ale tak jak jas_pik wskazuje ciężko by było pewnie zmieścić wszystko w tej samej obudowie. Oprócz tego kabel wejściowy (L+N) 230V musi przejść przez transformator prądowy od różnicówki. Nie mogę teraz zobaczyć tego zdjęcia - czy przekaźnik jest widoczny, w sensie napisy na nim? Jeżeli jego wyjście wytrzymuje 230V to można go wykorzystać, i do obudowy pozostaje włożyć tylko przetwornicę 230->110.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 366
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-12, 13:25   

Tak, przekaźniki są dwa i obydwa mają styki na 230V. Tylko że za nimi jest GFCI. Nie wiem, jak się zachowa po podaniu 230V.
Tutaj gość pokazał uproszczony schemat, jak to wygląda:


Tak jak pisałem - obudową się zupełnie nie martwię, bo to będzie ładowarka stacjonarna, przykręcona na ścianie. Kable będą na stałe podłączone do instalacji, bez żadnej wtyczki i gniazda.

Tego tylko nie rozumiem:
PatrykS napisał/a:
Oprócz tego kabel wejściowy (L+N) 230V musi przejść przez transformator prądowy od różnicówki.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-07-12, 13:40   

vwir napisał/a:
Tak, przekaźniki są dwa i obydwa mają styki na 230V. Tylko że za nimi jest GFCI. Nie wiem, jak się zachowa po podaniu 230V.

Może pójść z dymem bo jest na 110V i przeróbka wymaga wersji GFCI na 230V ( a w tej którą miałem w rękach była na 110V ) .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 366
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-12, 14:00   

Pozwoliłem sobie na narysowanie schematu, jak ja to widzę:


Czy to ma prawo działać?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-07-12, 14:17   

Tak . Ale bezpieczniej będzie jeśli dasz jeszcze różnicówkę.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 366
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-12, 14:44   

Na linii 230V, przed przekaźnikami?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-07-12, 14:56   

Wg mnie bezpieczniej za, przed kablem wyjściowym
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-07-12, 21:19   

jas_pik napisał/a:
Wg mnie bezpieczniej za, przed kablem wyjściowym
Uzasadnisz? Przeważnie widzę w ładowarkach na wejściu, aczkolwiek w jednej było na wyjściu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-07-12, 21:31   

Uzasadniał to mój stary profesor podstaw elektrotechniki 40 lat temu prostymi słowami ...chronimy życie a nie maszyny.....
Co się sprawdziło w życiu gdy mój brat zginął porażony prądem.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-07-12, 21:49   

jas_pik napisał/a:
chronimy życie a nie maszyny
A na wejściu nie uzyskamy tego samego efektu? Do tego zabezpieczamy potencjalne przebicia z "maszyny" (płytka EVSE) na obudowę (np. w przypadku jej pęknięcia).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-07-12, 22:23   

Są różne szkoły ..Falenicka i Otwocka...
byłaby pewnie i trzecia ( pośrodku) ale tam chyba jeszcze ani kościoła ani szkoły nie wybudowali...
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 366
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-13, 08:38   

PatrykS napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Wg mnie bezpieczniej za, przed kablem wyjściowym
Uzasadnisz? Przeważnie widzę w ładowarkach na wejściu, aczkolwiek w jednej było na wyjściu.


Czekaj... Ale wtedy nie zduplikuję po prostu różnicówki, którą mam jakieś 2-3 metry dalej (albo raczej "wcześniej") w skrzynce z bezpiecznikami?

Swoją drogą - skoro mam tak blisko skrzynkę z bezpiecznikami to zastanawiam się nawet nad taką opcją, żeby specjalnie do tej ładowarki puścić osobny obwód z własnym bezpiecznikiem. Miejsce na jeszcze jeden bezpiecznik w skrzynce się znajdzie. Minus jest tylko taki, że przewód musiałby być puszczony na zewnątrz, bo nie chcę już kuć ścian.
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 168
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2017-07-13, 10:10   

vwir napisał/a:
Miałem chwilkę i rozebrałem ładowarkę. Tak to wygląda w środku:
Obrazek

Płytka jest zalana, więc niespecjalnie wiadomo, co na niej siedzi. Domyślam się, że 2 żółte kable na górze trzeba będzie zastąpić opornikiem, żeby oszukać wtyczkę. Z tym nie ma problemu. Ale obawiam się, że cała reszta elektroniki jest przystosowana do 110V, a nie 230V. Zastanawiałem się nad tym, żeby w związku z tym kupić transformator z 230V->110V (coś w tym stylu: http://allegro.pl/transfo...70592575.html). To by zasiliło całą elektronikę. Tylko oczywiście wtedy na wyjściu (czarny i biały kabel na dole) trzeba by zrobić jakąś magię, żeby zamiast 110V do auta poszło 230V. Może tak po prostu odłączyć te 2 kable (biały i czarny), w ich miejsce dać przekaźnik (z cewką na 110V), który by puszczał 230V (faza i zero) na czarny i biały kabel? Miało by to szanse działać?


A ja widzę to tak !!!
Bez sensu kombinowanie i tak eefekt moze być marny. Skoro masz tę ładowarkę to proponuję odpiąć kable wywalić elektronikę a w miejsce obudowy wstawić takie coś
EVSE od Czechów
Zysk dodatkowy że możesz sobie regulować Ampery i masz pełne 16A czyli leaf bedzie się ładował szybciej lub inne auto z J1772. Gdyby kabel był grubszy fi6mm2 to poszło by i 32A o ile twój LEAF ma ładowarkę pokładową 6,6kw.
ps. właśnie bede zamawiał sobie jedną sztukę do takiej przenośnej ładowarki 32A z gniazda 3fazowego. Jak chcesz możemy się zgadać i wysyłka bedzie jedna.
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-07-13, 12:20   

KilleR.racer napisał/a:
Skoro masz tę ładowarkę to proponuję odpiąć kable wywalić elektronikę a w miejsce obudowy wstawić takie coś
EVSE od Czechów
Drogo - te części kosztują może z 10zł, kawałek płytki uniwersalnej i wgranie programu z sieci :-) Pomysł OK, do skrzynki na ścianie nadaje się świetnie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 366
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-13, 12:40   

KilleR.racer napisał/a:
A ja widzę to tak !!!
Bez sensu kombinowanie i tak eefekt moze być marny. Skoro masz tę ładowarkę to proponuję odpiąć kable wywalić elektronikę a w miejsce obudowy wstawić takie coś
EVSE od Czechów
Zysk dodatkowy że możesz sobie regulować Ampery i masz pełne 16A czyli leaf bedzie się ładował szybciej lub inne auto z J1772. Gdyby kabel był grubszy fi6mm2 to poszło by i 32A o ile twój LEAF ma ładowarkę pokładową 6,6kw.
ps. właśnie bede zamawiał sobie jedną sztukę do takiej przenośnej ładowarki 32A z gniazda 3fazowego. Jak chcesz możemy się zgadać i wysyłka bedzie jedna.


No - fajna sprawa. Tyle tylko, że już zamówiłem trafo z 230V na 120V, więc spróbuję, co mi z tego wyjdzie. Jeśli możesz się wstrzymać z zamówieniem 2 dni to dam Ci znać, czy byłbym na to chętny.

Swoją drogą - na ich miejscu bym się tak bardzo nie chwalił, że ktoś zrobił taką ładowarkę i puszcza przez ten kabelek 3,6kW. Ciekawe, jak bardzo się grzeje...


PatrykS napisał/a:
KilleR.racer napisał/a:
Skoro masz tę ładowarkę to proponuję odpiąć kable wywalić elektronikę a w miejsce obudowy wstawić takie coś
EVSE od Czechów
Drogo - te części kosztują może z 10zł, kawałek płytki uniwersalnej i wgranie programu z sieci :-) Pomysł OK, do skrzynki na ścianie nadaje się świetnie.

No nie do końca - ja to rozumiem tak, że w komplecie jest przekaźnik i zasilacz. A one kosztuja po kilkanaście pln. Więc koszt samych części to minimum kilkadziesiąt pln.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-07-13, 14:04   

vwir napisał/a:
No nie do końca - ja to rozumiem tak, że w komplecie jest przekaźnik i zasilacz. A one kosztuja po kilkanaście pln. Więc koszt samych części to minimum kilkadziesiąt pln.
Faktycznie - nie zauważyłem tych dodatków.

W każdym razie zarówno L jak i N muszą być odcinane przekaźnikiem - trzeba więc dwa przekaźniki lub jeden podwójny.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 366
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-13, 14:21   

Na schemacie jest pokazane, że przerywa tylko L:


N jest podpięte na stałe.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-07-13, 15:22   

Ten przykładowy EVSE świadczy o jakości tego układu.
Pewnie niedługo się komuś albo chata albo samochód spali
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 13