SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf II - premiera
Autor Wiadomość
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 99
Wysłany: 2017-09-06, 08:50   Nissan Leaf II - premiera

Jestem ciekaw opinii kolegów bo wg mnie poza ceną, która wydaje się bardzo konkurencyjna w porównaniu z innymi nowościami na rynku Nissan nie zaprezenteował jakiejś rewelacji, II jest dużo ładniejsza od I i ma wiele nowinek technologicznych ale z Tesla 3 chyba nie ma co porównywać zwłaszcza, że bateria 40kWh nie jest jakąś rewelacja w porównaniu np. do 60kWh z Ampery-e. Rynek zweryfikuje ale wydaje mi się, że Leaf II będzie powoli tracił pozycję na rynku po prostu konkurencja zaczyna oferować lepsze rozwiązania. Piszcie co myślicie o premierze nowego Leafa.
https://www.theverge.com/...-features-specs
 
     
dsctom 

Dołączył: 16 Sie 2016
Posty: 39
Skąd: Gdańśk
Wysłany: 2017-09-06, 09:16   

zmiany karoserii na plus - czy rozmiarowo jest większy?

dużo części wewnątrz kokpitu z poprzedniego modelu co uważam za błąd - za mało nowości

gdzieniegdzie pozmieniany układ ale ktoś przesiadający z się z 1 odnajdzie się i w 2 - co jest i + i -

z 40 kWh ryzykowna taktyka ale może rzeczywiście rynek zweryfikuje czy wszyscy mają takie ciśnienie na droższe samochody z dużymi zasięgami czy liczy się kasa a zasięg wtedy już mniej

poniżej 30 000 $ przed dopłatami na rynku amerykańskim może zrobić niezły szum

ten wzmacniacz BOSE na zdjęciach źle wygląda :) - czepiam się

fajny nowy wyświetlacz

ten elektroniczny pedał to trochę para w gwizdek - BMW i3 hamuje po puszczeniu gazu do zera i nikt z tego nie robił wielkiego dodatku - moim zdaniem to nie jest funkcja która będzie zmieniać decyzje zakupowe

życzę leafowi sukcesu ale boję się że Japończycy zapomnieli że konkurencja nie śpi, może uratuje ich polityka cenowa

ja liczyłem na ok 50 -55 kWh i o parę tysięcy $ mniej niż tesla 3
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 99
Wysłany: 2017-09-06, 09:24   

https://www.youtube.com/watch?v=v7QxQGHx0Uo
Link do oficjalnej premiery w Tokio. Ponoć w 2018r. ma się pojawić większa bateria, która pozwoli na realny zasięg 400km. Myślę, że cena może przynieść sukces Leaf'owi II no i na plus dla wszystkich bo inni producenci zaczną może w końcu konkurować cenowo.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 201
Wysłany: 2017-09-06, 09:31   

Kiedy będzie dostępny w Europie i jak to wpłynie na cene starego Lifa.
Osobiście jestem mocno tym zainteresowany.
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 215
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-06, 09:51   

Nie powiedzieli nic o tym czy bateria jest chłodzona czy nie. Niemniej na zdjęciach ten pakiet wyglądał bardzo podobnie do starego więc boję się że nie ma chłodzenia - to może być problem.

Ciekawe jakie ceny ustalą na Polskę... Jeśli będzie w cenie starego to może być ciekawie... Choć niecałe 20tyś zł taniej od Tesla Model 3 to raczej nie poszaleją.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-06, 09:54   

Z zewnątrz ładniejsza tesla 3, ale wewnątrz zdecydowanie leaf. W sumie zawsze plusem leafa było to, że to jest normalny samochód. Bez robienia wielkiego szumu i udziwniania auta na siłę. To jest chyba jego największy atut - przesiadasz się ze spaliniaka i nie musisz myśleć o tym, że jedziesz elektrykiem. Więc dla pozerów chcących pokazać światu "patrzcie, jeżdżę elektrykiem" się nie nadaje, ale dla zwykłych użytkowników jeżdżących z punktu A do punktu B jest jak najbardziej ok.

Jeśli chodzi o puszczenie gazu to mnie akurat tego brakuje w starym leafie. Irytujące jest to, że w korku albo na światłach nie mogę puścić hamulca i spokojnie czekać. Z kolei gdy kliknę "P" to potem muszę znowu dać "D", żeby ruszyć. W spaliniaku mam elektroniczny ręczny i to jest mega wygodne - stoisz na wzniesieniu albo na światłach to wciskasz "ręczny", a gdy chcesz ruszyć to tylko dodajesz gazu i ręczny sam się wyłącza.

Na zdjęciach nie widzę wersji z jasnym wnętrzem - mam nadzieję, że nadal będzie dostępna taka opcja.
ProPilot - rozumiem, że ma on też tryb "aktywnego tempomatu". To trochę porażka, że do tej pory leaf czegoś takiego nie miał. No i jak dla mnie to bateria 40kWh jest jak najbardziej wystarczająca. Na dłuższych trasach jeżdżę najczęściej 200km za jednym zamachem, a tyle spokojnie przejadę na takiej baterii. Tylko jeszcze kwestia ładowarki - czy nadal będzie to 6,6kW (nie licząc chademo), czy coś szybszego. Mogłoby w końcu być coś wykorzystujące 3 fazy (jak ZOE).
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 215
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-06, 09:57   

Jasne wnętrze było pokazane, natomiast ładowarka niestety tylko 6,6kW i Chademo.
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 99
Wysłany: 2017-09-06, 10:09   

Wydaje mi się, że nie ma co liczyć na zakup nowego Leafa II przed 2019, zapewne najpierw produkcja będzie przeznaczona na Stany, Japonię i UK w Europie pewnie się pojawi w połowie 2018r. więc pierwsze zamówienia pewnie trafią do klientów na początku 2019r. Oczywiście są to przypuszczenia bo chyba nic o planach sprzedażowych i produkcyjnych na oficjalnej premierze nie wspomniano. Co do ceny starych Leafów, ciężko coś przewidzieć ale nie wydaje mi się aby staniały w najbliższym roku czy 2 latach drastycznie zważywszy na fakt, że nowy Leaf nie ma jakiś dużych innowacji jeżeli chodzi o zasięg czy czas ładowania. Widać Nissan jest bardziej zwolennikiem stopniowej ewolucji a nie rewolucji.
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 215
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-06, 10:26   

rafmat napisał/a:
Wydaje mi się, że nie ma co liczyć na zakup nowego Leafa II przed 2019, zapewne najpierw produkcja będzie przeznaczona na Stany, Japonię i UK w Europie pewnie się pojawi w połowie 2018r. więc pierwsze zamówienia pewnie trafią do klientów na początku 2019r. Oczywiście są to przypuszczenia bo chyba nic o planach sprzedażowych i produkcyjnych na oficjalnej premierze nie wspomniano. Co do ceny starych Leafów, ciężko coś przewidzieć ale nie wydaje mi się aby staniały w najbliższym roku czy 2 latach drastycznie zważywszy na fakt, że nowy Leaf nie ma jakiś dużych innowacji jeżeli chodzi o zasięg czy czas ładowania. Widać Nissan jest bardziej zwolennikiem stopniowej ewolucji a nie rewolucji.


Obawiam się że masz rację.
Powiedzieli tylko że od 2 października będą sprzedawać w Japonii. W stanach po nowym roku. Wersja z większą baterią ma się w stanach pojawić w drugiej połowie przyszłego roku jako model 2019 czyli pewnie jakoś przed Bożym Narodzeniem.
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 99
Wysłany: 2017-09-06, 10:27   

vwir napisał/a:
Z zewnątrz ładniejsza tesla 3, ale wewnątrz zdecydowanie leaf. W sumie zawsze plusem leafa było to, że to jest normalny samochód. Bez robienia wielkiego szumu i udziwniania auta na siłę. To jest chyba jego największy atut - przesiadasz się ze spaliniaka i nie musisz myśleć o tym, że jedziesz elektrykiem. Więc dla pozerów chcących pokazać światu "patrzcie, jeżdżę elektrykiem" się nie nadaje, ale dla zwykłych użytkowników jeżdżących z punktu A do punktu B jest jak najbardziej ok.

Jeśli chodzi o puszczenie gazu to mnie akurat tego brakuje w starym leafie. Irytujące jest to, że w korku albo na światłach nie mogę puścić hamulca i spokojnie czekać. Z kolei gdy kliknę "P" to potem muszę znowu dać "D", żeby ruszyć. W spaliniaku mam elektroniczny ręczny i to jest mega wygodne - stoisz na wzniesieniu albo na światłach to wciskasz "ręczny", a gdy chcesz ruszyć to tylko dodajesz gazu i ręczny sam się wyłącza.

Na zdjęciach nie widzę wersji z jasnym wnętrzem - mam nadzieję, że nadal będzie dostępna taka opcja.

ProPilot - rozumiem, że ma on też tryb "aktywnego tempomatu". To trochę porażka, że do tej pory leaf czegoś takiego nie miał. No i jak dla mnie to bateria 40kWh jest jak najbardziej wystarczająca. Na dłuższych trasach jeżdżę najczęściej 200km za jednym zamachem, a tyle spokojnie przejadę na takiej baterii. Tylko jeszcze kwestia ładowarki - czy nadal będzie to 6,6kW (nie licząc chademo), czy coś szybszego. Mogłoby w końcu być coś wykorzystujące 3 fazy (jak ZOE).


Ładowarka max 6.6kW (niestety) i Chademo, rzeczywiście Zoe z tą ładowarka Cameleon robi dobrą robotę ze słupka 22kW - 1h i ma się znowu prawie full zasięg no ale nie ma ładowarki DC a Leaf'a w 30min do 80% na chademo się doładuje. Autohold to mega przydatne rozwiązanie tez mam w spaliniaku i brakuje mi tego w Zoe, które ma tylko hiil assist a do tego zwykły ręczny zaciągany... Wydaje mi się, że spokojnie jasne wnętrze będzie dostępne choć ja osobiście wole zawsze ciemniejsze wnętrza, głównie z praktycznego punktu widzenia (mniej się brudzą). Jeżeli chodzi o cenę Leaf II vs. Tesla 3 to nie wydaje mi się aby w Polskich realiach różnica w cenie była tylko na poziomie 20tys. zł. raczej minimum 50tys. zł. Nie liczyłbym na cenę Tesli w Polsce poniżej 180tys. zl brutto a jak się weźmie lepsze wersje to różnica spokojnie urośnie do 100tys. zł. Na starcie w podstawowych wersjach wyposażenia Leaf II => 30tys. $ vs. Tesla 3 => 35tys. $ róznica wydaje się być nieduża ale zaraz się okaże, że cena Tesli 3 była podawana np. po dopłatach rządowych i zwolnieniach z podatku a po doliczeniu VATu i akcyzy z 35tys. $ zrobi się minimum 40-42tys. $ takie są niestety realia. Tak czy inaczej Leaf II okazuje się z nowości najtańszym autem tego typu i jak ktos wczesniej napisał może na rynku wywołać niezłą burzę cenową co jest oczywiście plusem dla nas klientów.
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 215
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-06, 10:32   

Ceny za Tesle 35tyś i Leaf 30tyś to ceny za podstawowe wersje bez fajerwerków i dopłat. Oba samochody są robione poza UE więc różnica w cenie będzie ok 20-25tyś zł przy obecnym kursie $.

No chyba że Leaf będzie robiony w Anglii to wtedy będzie różnica rzędu 50tyś zł.

Tak czy inaczej to są tylko spekulacje dopóki nie poznamy oficjalnych cen Tesli na Europę i Leafa na Polskę.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2729
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-09-06, 11:20   

:)
nie kupie ;) jakoś bardziej Bolt do mnie przemawia w tym segmencie aut.

ale za to Leaf I spadnie cena i to mocno.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 215
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-06, 11:26   

Tylko że Bolt jest plastikowy. Leaf ma dużo lepszej jakości materiały wykończeniowe.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-06, 11:31   

Tylko problem w tym, że tych 'nowych' elektryków w PL praktycznie nie ma. Albo nie da się ich zamówić, albo się da ale okres oczekiwania jest liczony w latach. No i w zasadzie tyczy się to wszystkich: ampera-e, ioniq, tesla 3, leaf II.
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 215
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-06, 11:35   

Na dobrą sprawę to w całej europie z tymi samochodami jest niemalże tak samo bo ioniq i ampera-e nie są produkowane w wystarczającej ilości a pozostałych dwóch e EU fizycznie jeszcze nie ma.

Pewnie to się zmieni za rok lub dwa. I do tego czasu obawiam się że obecne używane elektryki nie stanieją za bardzo.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-06, 11:38   

Do tego właśnie piję - dopóki te nowe nie będą stały w salonach i nie będą normalnie dostępne to nie mamy co liczyć na wielkie spadki cen.
 
     
marlej108

Dołączył: 29 Lip 2017
Posty: 9
Wysłany: 2017-09-06, 11:57   

A ja mam takie niesmiale pytanie - kabel od ladowarki umieszcza sie sie z przodu po podniesieniu klapki prawda?

minuta 7:53 z tego filmu

https://www.youtube.com/watch?v=-TIDa7xjTLA

i teraz pytanie - a jak to sie sprawuje w klimacie jak u nas? To znaczy deszczowo-sniegowym?

co innego sloneczna Kalifornia, ale u nas przyjezdzam do pracy - mam mozliwosc powiedzmy doladowania - otwieram klapke, wtykam kabel - klapka otwarta jak widac na filmie pionowo praktycznie i zaczyna lac deszcz... albo deszcz ze sniegiem.... i wszystko leci na gniazdo i kabel... czy to aby takie przemyslane rozwiazanie?

nie wiem - dlatego pytam...
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-06, 12:04   

Ta wtyczka siada dość hermetycznie (tam chyba jest jakaś uszczelka - teraz nie sprawdze, bo właśnie się ładuje). Gdy wyciągniesz wtyczkę to z kolei zamykasz gniazdo klapką i ta klapka też ma uszczelkę.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1489
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-06, 12:04   

marlej108 napisał/a:
co innego sloneczna Kalifornia, ale u nas przyjezdzam do pracy - mam mozliwosc powiedzmy doladowania - otwieram klapke, wtykam kabel - klapka otwarta jak widac na filmie pionowo praktycznie i zaczyna lac deszcz... albo deszcz ze sniegiem.... i wszystko leci na gniazdo i kabel... czy to aby takie przemyslane rozwiazanie?
W wielu samochodach gniazdo i wtyczka są nieosłonięte - są do tego przystosowane (uszczelki, odpływy).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
marlej108

Dołączył: 29 Lip 2017
Posty: 9
Wysłany: 2017-09-06, 12:16   

OK. dzieki za info.

Bo tak jak popatrzylem to mi zaraz przyszlo do glowy ze przy znacznej wilgoci jak u nas to problemy gotowe, ale pewnie faktycznie jest tak jak piszecie - przeciez nie projektuja tego chyba idioci.

ps. swoja droga - szkoda ze nie mam jak ladowac auta w miejscu gdzie mieszkam bo uzywany Leaf wydaje sie kuszacy... ale mimo ze mam miejsce w halii parkingowej - czyli garazu podziemnym, pod budynkiem to oczywiscie nie byloby jak ladowac, choc prawde mowiac nie wiem czemu nie moznaby po prostu zamontowac chetnym licznik przy kazdym miejscu - prad jest , i bym sobie placil za to co zuzyje...

ps. Nissan Leaf II wyglada fajnie :-)
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 99
Wysłany: 2017-09-06, 12:45   

vwir napisał/a:
Do tego właśnie piję - dopóki te nowe nie będą stały w salonach i nie będą normalnie dostępne to nie mamy co liczyć na wielkie spadki cen.


Dokładnie takie są prawa rynku, nie liczyłbym na szybki spadek cen za bardzo. Leaf jest większy od Ampery-e i nie ma co porównywać, że to ta sama klasa bo to tak jakby porównywać Leaf'a do Zoe różnica jest spora zarówno jeżeli chodzi o wielkość jak i jakość wykończenia wnętrza nie mówiąc już o parametrach trakcyjnych..
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-06, 12:45   

Poszukaj tutaj na forum - ktoś opisywał podobny przypadek i po prostu dogadał się ze spółdzielnią i ma swój licznik i swoje gniazdko.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2729
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-09-06, 13:55   

krawcu napisał/a:
Tylko że Bolt jest plastikowy. Leaf ma dużo lepszej jakości materiały wykończeniowe.


Leaf ma dużo lepszej jakości materiały wykończeniowe - tak zgoda, ale tylko ten Made in Japan (jak mój ex Leaf 2012r), kolejne Leafy (2013 w górę made in UK) - to już nie to.

Bolt ma za to zasięg 500km, a nawet 700km rekord Bjorna.

Leaf 40kWh zrobi połowę tego. 250km zasięgu.
Jeśli do Leafa II wsadzą 60kWh chłodzone cieczą to wtedy dopiero Bolt może się schować.

Jakby nie patrzeć w elektryku najważniejszy jest zasięg ;)

Ale tak czy inaczej: WIELKIE BRAWA NISSAN.
inne japońskie marki takie jak pseudo lider czyli Toyota i Honda mogą Nissanowi pucować buciki ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 99
Wysłany: 2017-09-06, 14:13   

Jeśli Leaf II posiada nadal nie grzanie/chłodzone cieczą baterie to jest to bardzo słabe i takim posunięciem japończycy mogą trochę "spalić na panewce" a raczej "zaiskrzyć na komutatorze":). Zgadzam się z tym, że Ampera-e pozostaje niekwestionowanym liderem osiągów zarówno przyspieszenia jak i zasiegu ale to auto jest po prostu mniejsze od Leaf'a i gorzej wykonane niestety. Ampera-e/Bolt jest mimo wszystko ładniejszy od Leaf'a II moim skromnym zdaniem i jeśli miałbym wybierac na pewno wybrałbym Opla, niestety cena Ampera-e jest droższa od Tesli 3 głównie z uwagi na baterie.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-06, 14:14   

Jaka jest różnica w materiałach we wnętrzu pomiędzy 2012 a 2013 SV/SL? Z tego co widziałem to deska rozdzielcza taka sama, welur na siedzeniach taki sam. Jakieś inne różnice? No może poza tym, że 2012 ma kierownicę plastikową, a 2013 obszytą skórą.

Też mi się podoba Ampera-E, ale jak na razie niby już zaprezentowana, ale niedostępna. Nie wiem, czy chciałbym ją jednak mieć jako główne auto w rodzinie. Jeśli faktycznie jest tak plastikowa jak piszą to bym odpuścił. Mimo większej baterii - to akurat dla mnie nie ma znaczenia.
Ostatnio zmieniony przez vwir 2017-09-06, 14:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13