SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie C-Zero do kabla AC 43KW
Autor Wiadomość
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 73
Wysłany: 2016-11-27, 15:46   Podłączenie C-Zero do kabla AC 43KW

Potrzebuję sugestii/porady dlaczego połączenie z galerii nie działa. Co prawda mogę auto podładować z Chademo ale jest ono często zajęte przez Teslę i wówczas zostaje mi tylko kabel AC. Przy łączeniu wtyczki AC z moim kablem miałem wrażenie że wtyczki łączą się bardzo luźno - tak jak by bolce były cieńsze od otworów w które wchodzą, może ten typ wtyczki ma cieńsze bolce tak jak w typowych wtyczkach 32A i 63A lub wtyk stacji ABB ma większe otwory.Fotki do tematu w linku.
Pozdrawiam wszystkich mających prąd w żyłach :)

http://tufotki.pl/rJWxV
 
     
kami2 

Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 149
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-11-27, 16:26   

Hej,takie wtyczki niestety nie pasują.
Terminal ABB ma gniazdo typu DSIEC2E a Twoja
wtyczka type 2 typu DSIEC2B ma krótsze piny i nie pasuje.Trzeba by jakoś przedłużyć piny.


Edit:poprawiłem bo mi się literki pomyliły.
 
     
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 73
Wysłany: 2016-11-27, 20:20   

W ostateczności mogę przyciąć wtyczkę z długości ale czy grubość bolców jest odpowiednia ? bo nie mogę/nie potrafię znaleźć żadnych danych katalogowych ani wtyczki ani gniazda w których są podane te średnice.
Po drugie; czy po dopasowaniu złącz elektronika się skomunikuje ?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1650
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-11-27, 20:33   

MOTORASTA napisał/a:
W ostateczności mogę przyciąć wtyczkę z długości ale czy grubość bolców jest odpowiednia ?
Jest odpowiednia. Przedłużyłem sobie w swoim kablu pin CP - jeden z tych cienkich, ten krótszy, i działa mimo faktycznie niepewnie wyglądającego połączenia. Wrzucę gdzieś fotki i podam link. Wtyczka faktycznie nie wchodzi zbyt głęboko i gdyby miały płynąć tamtędy 32A (lub 63A w przypadku Renault ZOE) to może mogłoby się coś przegrzewać, ale jako że zarówno moja Ampera, jak i Twój C-Zero są w stanie pociągnąć ledwo 15A to nic się nie powinno stać.

Tak w ogóle ten pin jest krótszy dokładnie po to, żeby takie połączenie nie było możliwe - może to być niebezpieczne, gdy stacja i samochód są w stanie dać/wziąć więcej prądu niż ten podłączany kabel ("przedłużacz") jest w stanie przepuścić, czyli np. stacja i samochód 32A, a kabel 16A.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1650
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-11-29, 12:46   

PatrykS napisał/a:
Wrzucę gdzieś fotki i podam link.
Wrzuciłem:
http://forum.opel24.com/t...u-elektrycznego
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 73
Wysłany: 2016-11-29, 16:50   

Dzięki za sugestie, obciąłem wtyczkę 6mm od czoła i połączenie działa bez problemu :)
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1650
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-11-29, 23:22   

MOTORASTA napisał/a:
Dzięki za sugestie, obciąłem wtyczkę 6mm od czoła i połączenie działa bez problemu
No to potwierdziłeś sposób, który też już gdzieś widziałem, aczkolwiek traci się wtedy możliwość blokady tej wtyczki w stacji. Jeśli samochód blokuje Ci drugi koniec kabla to w sumie nie ma problemu. BTW: jakie jest złącze AC w C-Zero - Type 1 (Yazaki jak w Leafie) czy Type 2 (Mennekes jak w Tesli czy BMW i3)?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1650
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-20, 19:14   

PatrykS napisał/a:
BTW: jakie jest złącze AC w C-Zero - Type 1 (Yazaki jak w Leafie) czy Type 2 (Mennekes jak w Tesli czy BMW i3)?
Odpowiem sobie sam - Type 1.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 65
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-09-20, 19:37   

A ten przedłużony bolec to masz na stałe, czy musisz go demontować ?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1650
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-20, 20:18   

Slawek napisał/a:
A ten przedłużony bolec to masz na stałe, czy musisz go demontować ?
Mogę przedłużkę co prawda wykręcić (jest nagwintowana), ale nie ma takiej potrzeby.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 65
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-10-19, 20:14   

Zrobiłem dzisiaj przejściówkę Typ 2 na gniazdko 230V podobną do tej:

http://forum.samochodyele...opic.php?t=1942

Przedłużyłem pin CP. Podłączyłem tą przejściówkę do EVSE Typ 2, a do przejściówki podłączyłem żarówkę 230V. Po przełączeniu pstryczka żarówka się zapaliła i niby wszystko ok ładowanie się rozpoczęło, ale jak zacząłem ruszać tą wtyczką to żarówka zaczęła migać i po chwili wywaliło błąd na EVSE. Nasuwa się wniosek że nie jest to pewne połączenie.
Chyba że na kablu 43kW jest inaczej.
 
     
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 47
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-10-19, 21:02   

Widać, że przedłużenie lub inny styk nie ma stałego pola przewodzenia, dlatego zerwało połączenie.
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1650
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-20, 10:15   

Slawek napisał/a:
jak zacząłem ruszać tą wtyczką to żarówka zaczęła migać i po chwili wywaliło błąd na EVSE
No to gniazdo w stacji lub wtyczka mają jakiś problem, od ruszania nic się nie powinno dziać. Chyba że przedłużenie pinu było marne, ale wtedy byłoby słychać wyłączanie się stycznika w stacji, co raczej nie wyglądałoby na miganie a raczej wyłączanie się żarówki.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 65
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-10-20, 17:16   

Jak wsuwam wtyczkę to kila milimetrów przed końcem łączą przekaźniki w EVSE, a na samym końcu zapala się żarówka. Pomierzyłem piny N i L1 we wtyczce są schowane około 20mm, a styki w gniazdku też około 20mm, łapie praktycznie na niecałym 1mm.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1650
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-20, 19:44   

Slawek napisał/a:
Jak wsuwam wtyczkę to kila milimetrów przed końcem łączą przekaźniki w EVSE, a na samym końcu zapala się żarówka. Pomierzyłem piny N i L1 we wtyczce są schowane około 20mm, a styki w gniazdku też około 20mm, łapie praktycznie na niecałym 1mm.
A to EVSE ma gniazdo czy kabel z gniazdem?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 65
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-10-20, 20:53   

Na tym dokładnie
http://allegro.pl/ladowar...69.html#thumb/1
 
     
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 65
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-10-20, 20:58   

Ten EVSE nie ma głęboko styków i myślę że tu były by ok., widać różnie bywa

http://allegro.pl/ladowar...64.html#thumb/2
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1650
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-20, 21:15   

Slawek napisał/a:
Na tym dokładnie
Czyli z kablem - to będzie tak jak na tej stacji publicznej. Swoim kablem łączyłem się już z innymi kablami, również takimi przy stacjach, i nie miałem problemów, przy naszej oszałamiającej mocy 3kW nie powinno ich być nawet przy gorszym styku. Jeśli chcesz mieć pewność połączenia to jest jeszcze drugi sposób zamiast przedłużania pinu - skrócenie końcówki wtyczki (obcięcie tego czarnego plastiku, w którym tkwią styki) o 0,5 cm czy tam 1cm, ale kabel traci wtedy możliwość zatrzaśnięcia blokadą w gnieździe stacji.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1384
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-10-20, 21:30   

Wg mnie takie dorabianie wtyczek to jest bezsensowne.
Po to zostały opracowane takie rozwiązania aby nie robić przedłużaczy .
Wystarczy zainwestować kilka złotych i zrobić sobie przedłużacz - będzie bezpieczniej z wykorzystaniem gniazd męskiego i żeńskiego . Wtedy połączenie przelotowe i sprawa załatwiona .
Im większy prąd a słabszy styk tym większe niebezpieczeństwo pożaru.
A koszt dwóch gniazd jest naprawdę niewielki w stosunku do wartości waszych pojazdów.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1650
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-21, 19:22   

jas_pik napisał/a:
A koszt dwóch gniazd jest naprawdę niewielki w stosunku do wartości waszych pojazdów.
Do wartości pojazdów może niewielki, ale im się nic nie stanie nawet przy płomieniu we wtyczce odległej o 3 do 5 metrów, stacja odłączy zasilanie, materiały są samogasnące. Para gniazd to jednak wydatek z 700zł - trochę dużo jak się weźmie pod uwagę, że wykorzystuje się to sporadycznie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1384
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-10-21, 19:53   

Może jak będziesz miał szczęście samochód nie spłonie.
Ale zniszczeniu mogą ulec kable , jeśli uważasz że szkoda wydać na przejściówkę to policz że jednak może się uszkodzić kabel o wartości wyższej niż ta przejściówka.
Ja już jeden w ten sposób przegrzałem dlatego odradzam takie "wiązanie sznurkiem" czy tez "lepienie na ślinę" . Przejściówka do na 32A to koszt części około 400 zł - ( fabrycznie nikt czegoś takiego nie robi ale ja już sobie zrobiłem)
Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę zrobić :)
Myślę że to dużo bezpieczniejsze rozwiązanie niż takie "mirkowe" dłubanie
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 47
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-10-21, 21:14   

jas_pik napisał/a:
Przejściówka do na 32A to koszt części około 400 zł - ( fabrycznie nikt czegoś takiego nie robi ale ja już sobie zrobiłem)
Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę zrobić :)
Myślę że to dużo bezpieczniejsze rozwiązanie niż takie "mirkowe" dłubanie

Masz rację, nie ma co drutować amatorsko, to są duże prądy i wymagają dużych przekrojów kabla/połączeń. Nie można tego skręcić śrubunkiem Fi 1mm (1mm=1/4 z 3,14mmkw kw.=0,78mmkw.), bo się zgrzeje, przekrój 2,5mm kw to dla mnie minimum.
Takie adaptery są do kupienia na ebay i w innych web-shopach. Adapter z gniazdem Typ 2 (jak w samochodzie-Mennekes) a na drugim końcu wtyk Typ 1/SAE-J1772 do samochodu. Miałem taki, ale sprzedałem koledze, bo bardziej potrzebował. Mam na myśli np. taki adapter:
1. FOTO_pierwszy_taki_miałem
2. FOTO adaptera chociaż ten wydaje mi się podejrzany, bo ma wtyk Typ2 a nie gniazdo Typ2.
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1384
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-10-21, 21:42   

Moje rozwiazanie może nie jest piękne ale małe i działa .
Składa się z dwóch gniazd type 2 - męskiego i żeńskiego .
3f, 32A .
Wygląda tak jak na zdjęciu ( nie jestem estetą ) ale praktykiem

Na pewno jest to bezpieczniejsze rozwiązanie niż ciachanie wtyczek
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-10-21, 22:13   

jas_pik napisał/a:
Wg mnie takie dorabianie wtyczek to jest bezsensowne.
Po to zostały opracowane takie rozwiązania aby nie robić przedłużaczy .
Wystarczy zainwestować kilka złotych i zrobić sobie przedłużacz - będzie bezpieczniej z wykorzystaniem gniazd męskiego i żeńskiego . Wtedy połączenie przelotowe i sprawa załatwiona .
Im większy prąd a słabszy styk tym większe niebezpieczeństwo pożaru.
A koszt dwóch gniazd jest naprawdę niewielki w stosunku do wartości waszych pojazdów.


Lubię to! :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1650
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-21, 23:22   

jas_pik napisał/a:
Ale zniszczeniu mogą ulec kable , jeśli uważasz że szkoda wydać na przejściówkę to policz że jednak może się uszkodzić kabel o wartości wyższej niż ta przejściówka.
Polemizowałbym - używany kabel za 200zł daje się kupić. Mi się nic nie grzało przy 3kW, ale przy 7 lub 22 musiałbym dopiero sprawdzić.

jas_pik napisał/a:
Przejściówka do na 32A to koszt części około 400 zł
Ciekawy jestem źródeł zaopatrzenia w takich cenach :-)

Panaceum napisał/a:
2. FOTO adaptera chociaż ten wydaje mi się podejrzany, bo ma wtyk Typ2 a nie gniazdo Typ2.
No to akurat wygląda na skróconą wtyczkę Type 2 :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13