SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przedłużacz CHAdeMO
Autor Wiadomość
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 418
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-08, 22:21   

PatrykS napisał/a:
(...) ale ponoć stacje przy napięciach mniejszych niż 200-300V są niestabilne. - żeby to sprawdzić potrzebowałbym takich baterii, może się kiedyś umówimy z Sirionem na CHAdeMO? :-) Generalnie wystarczy gniazdo CHAdeMO (dorwałem na Allegro od i-MiEVa za 100PLN) i elektroniki może za drugie 100PLN i już można ładować do 125A, oczywiście pod nadzorem. Do pełnej automatyki należałoby dołożyć czujniki temperatury i odczyty napięcia z każdego ogniwa.


To by było fenomenalne! W kontekście ceny tych fantów to już w ogóle. W zasadzie nawet mniejszy prąd niż maksymalny (dla bezpieczeństwa) i konieczność nadzoru nie stanowi wg mnie żadnego problemu.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2427
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-08, 22:33   

EVgarage napisał/a:
To by było fenomenalne! W kontekście ceny tych fantów to już w ogóle. W zasadzie nawet mniejszy prąd niż maksymalny (dla bezpieczeństwa) i konieczność nadzoru nie stanowi wg mnie żadnego problemu.
Tu masz ciut gorszą okazję niż moja, ale jest:
http://allegro.pl/gniazdo...6879855041.html
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 418
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-08, 22:49   

Ale się zajarałem tym tematem. Muszę to sobie przemyśleć ;)
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1919
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-08, 23:27   

Cenę u tego sprzedawca możesz wynegocjować nawet o kilkadziesiąt procent niższą a jak zrobisz taki układ to jestem pierwszym klientem :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 161
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-04-08, 23:29   

Slawek napisał/a:
Chademo to fizycznie to gniazdo, dwa styczniki w baterii i jeden mały przekaźnik pod lewym siedzeniem pasażera.
Mówisz o Trojaczkach? O, to zgodnie ze specyfikacją CHAdeMO :-) Jesteś pewien, że między tym wszystkim są tylko druty i nic więcej? To byłoby super! :-)

O trojaczkach, wysłałem na maila schemat.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1919
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-09, 08:13   

jas_pik napisał/a:
Słyszałem że któryś z zasilaczy Mean Well pracuje na napięciach DC in 320- 370 V i chyba na wyjściu 230V AC

Okazuje się ze każdy falownik/inwerter przeznaczony do paneli fotowoltaicznych będzie idealnie działał w tych zakresach napięciowych zszwyczaj od 150 - 500 VDC gdzie najwyższą moc i sprawność osiąga przy 350VDC.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2427
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-09, 08:30   

Slawek napisał/a:
O trojaczkach, wysłałem na maila schemat.
Faktycznie - nie powinno więc być kłopotu z wyciąganiem prądu z Trojaczków, super!

jas_pik napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Słyszałem że któryś z zasilaczy Mean Well pracuje na napięciach DC in 320- 370 V i chyba na wyjściu 230V AC

Okazuje się ze każdy falownik/inwerter przeznaczony do paneli fotowoltaicznych będzie idealnie działał w tych zakresach napięciowych zszwyczaj od 150 - 500 VDC gdzie najwyższą moc i sprawność osiąga przy 350VDC.
No to rewelacja - tylko nadal uważam, że inwestowanie we wtyczkę CHAdeMO to trochę przesada, lepiej coś tańszego/prostszego/mniejszego gdzieś zainstalować. Z drugiej strony to wygodne jak już to gniazdo jest, może warto zapłacić.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1919
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-09, 08:40   

Wg mnie jest to bardzo wygodne - i ma zaletę w stosunku do CCS że można brać dwustronnie .
Jest jeszcze inna możliwość - pożyczka energii z innego naładowanego :) oraz trzecie rozwiązanie , wykorzystanie jako zewnętrznych ładowarek - chociażby z nissana Leafa czy innych samochodów . Skoro tak dużo jest rozbitych Tesli
Trzeba tylko znaleźć jakiegoś taniego producenta wtyczek :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 289
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-04-09, 09:17   

jas_pik napisał/a:
Okazuje się ze każdy falownik/inwerter przeznaczony do paneli fotowoltaicznych będzie idealnie działał w tych zakresach napięciowych zszwyczaj od 150 - 500 VDC gdzie najwyższą moc i sprawność osiąga przy 350VDC.


Dokładnie ta sama idea chodzi mi po głowie od dość dawna i liczę, że Patryk jest tu nadzieją na urealnienie tego planu. Mocno dopinguje i gratuluje , bo wiem ile wolnego czasu poświęca na ten projekt.
Docelowo chciałbym mieć samowystarczalność przez większość roku i oddawanie z EV na dom będzie dopełnieniem systemu PV. Co do wtyku CHAdeMO to ja również piszę się na tanią wersję, jest też możliwość wydruku na drukarce 3D, plik w STL jest dostępny w sieci kwestia tylko pinów. Mam dostęp do wtryskarek ale tam sama forma to koszt ok. 15 tys. ale odlew to z 5zł.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1919
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-09, 10:06   

Japończycy produkują mniejsze wtyki Chademo - sdo zastosowań domowych - może będą tańsze ?
http://global-sei.com/chademo/

Na alibabie na razie najtasńszy 600 USD
https://www.alibaba.com/p....1e9f49db9hCGw3
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2427
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-09, 13:47   

jas_pik napisał/a:
Wg mnie jest to bardzo wygodne - i ma zaletę w stosunku do CCS że można brać dwustronnie .
W CCSie się nie da?

jas_pik napisał/a:
Jest jeszcze inna możliwość - pożyczka energii z innego naładowanego
Tylko jakaś przetwornica by się przydała, albo duuuuży rezystor :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1919
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-09, 14:02   

PatrykS napisał/a:
W CCSie się nie da?

Protokół nie przewidział tego jak na razie .
Dlatego Japończycy sa za ciągłym utrzymaniem tego standardu. Wykorzystali go już kilkakrtonie do zapewnienia zasilania w rejonach klęsk żywiołowych. Ichniejsze Centa zarządzania kryzysowego mają po kilkaset urządzeń pozwalających na wykorzystanie energii z samochodów mających gniazda Chademo do awaryjnego zasilania.
Nawet jakiś festiwal młodzieżowy w całości się odbył mimo braku zasilania - prąd dostarczało kilkadziesiąt samochodów Mitsubishi :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 210
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-04-09, 15:07   

Czytam i jako laik w temacie rozumiem, że chcecie coś takiego jak na tym filmie tylko w bardziej realnej na nasze warunki opcji?

https://youtu.be/tL_2dF0tclY?t=72
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1919
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-09, 15:19   

Bardziej w kierunki takim jak to zrobiło Mitsubishi .
Mniejsze /tańsze :)
http://www.ev-life.com/our_ev/MiEV_power_BOX.html
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2427
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-09, 15:43   

jas_pik napisał/a:
Protokół nie przewidział tego jak na razie .
CHAdeMO też tego nie przewiduje, to jakieś rozszerzenie standardu. Generalnie jak już osiągniemy połączenie z baterią (co również w CCSie następuje) to już prąd można w obie strony, o ile samochód się nie zbuntuje i nie odetnie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 277
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-04-11, 13:33   

Dorzucę swoje doświadczenie do tematu ,to jak ktoś chce sobie domowo używać tego sprzętu to jest jeszcze jedna fajna i tania opcja na wtyczki CHADEMO a mianowicie druk na drukarce 3D. I już to wykonałem z bratem i powinno byc ok pod warunkiem łagodnego traktowania przez użytkownika. Druk z ABS. Kwestia dorobienia obudowy do wtyki i dobrania pinów. Ogólnie zamyłś jest do brania pradu Z EV i ładowania portem CHADEMO ale ze swojej ładowarki 32A 22kw. Więc piny nie musza byc mega solidne bo nie bedziemy puszczać nimi aż takich prądów jak to ma się w stacji 50kw w górę.

FOTO CHADEMO DRUK 3D
 
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 161
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-04-11, 16:51   

KilleR.racer napisał/a:
Dorzucę swoje doświadczenie do tematu ,to jak ktoś chce sobie domowo używać tego sprzętu to jest jeszcze jedna fajna i tania opcja na wtyczki CHADEMO a mianowicie druk na drukarce 3D. I już to wykonałem z bratem i powinno byc ok pod warunkiem łagodnego traktowania przez użytkownika. Druk z ABS. Kwestia dorobienia obudowy do wtyki i dobrania pinów. Ogólnie zamyłś jest do brania pradu Z EV i ładowania portem CHADEMO ale ze swojej ładowarki 32A 22kw. Więc piny nie musza byc mega solidne bo nie bedziemy puszczać nimi aż takich prądów jak to ma się w stacji 50kw w górę.

FOTO CHADEMO DRUK 3D


Jaka cena tej wtyczki bez pinów ?
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 161
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-04-11, 19:43   

Chademo z tego co pamiętam ma piny 9mm
Pamiętacie jakiej średnicy są piny w wtyczce 63A, lub 125A ?
W wtyczce 32A są 6mm i 8mm
a w wtyczce 16A 5mm i 7mm
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 161
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-04-11, 20:05   

Patryk możesz sprawdzić podczas następnych testów jakim napięciem stacja ładowania zasila przekaźniki w akumulatorze trojaczka? 12V?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2427
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-11, 21:47   

Slawek napisał/a:
Patryk możesz sprawdzić podczas następnych testów jakim napięciem stacja ładowania zasila przekaźniki w akumulatorze trojaczka? 12V?
Tak, stacja podaje 12V, to jest w standardzie CHAdeMO. Jak mierzyłem to podawała trochę ponad 13V.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2427
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-11, 22:19   

Slawek napisał/a:
Chademo z tego co pamiętam ma piny 9mm
Jeśli dobrze czytam to w specyfikacji jest 8,9 do 9mm.

Slawek napisał/a:
Pamiętacie jakiej średnicy są piny w wtyczce 63A, lub 125A ?
Jest to w normie IEC 60309-2, jeśli wierzyć jej tekstowi z https://archive.org/stream/gov.in.is.iec.60309.2.2002/is.iec.60309.2.2002_djvu.txt to średnice pinów wynoszą 5, 6, 7, 8 , 10 i 12 mm. Musiałbym się przespacerować z suwmiarką do samochodu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2427
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-12, 18:23   

PatrykS napisał/a:
No to rewelacja - tylko nadal uważam, że inwestowanie we wtyczkę CHAdeMO to trochę przesada, lepiej coś tańszego/prostszego/mniejszego gdzieś zainstalować.
A może by tak wywalić z samochodu gniazdo CHAdeMO, wstawić w to miejsce gniazdo Type 2, używać go jak Tesla (do AC i do DC) za grosze (nawet na tym forum można wtyczkę Type 2 kupić za 100zł), a z wymontowanego gniazda CHAdeMO zrobić sobie przejściówkę do ładowania ze stacji - coś a'la Tesla CHAdeMO adapter?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 161
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-04-12, 19:32   

W wtyczce 63A są piny 8mm i 10mm
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1919
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-12, 20:37   

PatrykS napisał/a:
[A może by tak wywalić z samochodu gniazdo CHAdeMO, wstawić w to miejsce gniazdo Type 2, używać go jak Tesla (do AC i do DC) za grosze (nawet na tym forum można wtyczkę Type 2 kupić za 100zł), a z wymontowanego gniazda CHAdeMO zrobić sobie przejściówkę do ładowania ze stacji - coś a'la Tesla CHAdeMO adapter?

Pomysł przedni - a jak rozwiązać problem przełączania styków ?
Nie widziałem żeby ktoś opublikował jak to jest rozwiazae w tesli.
Jak będziesz tak kombinował i zasymilujesz w CAN-ie że to tesla (virtualnie podasz VIN takiej która ma darmowe ładowanie ) to będziesz się mógł ładować na SC?
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 277
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-04-12, 21:11   

Slawek napisał/a:


Jaka cena tej wtyczki bez pinów ?


Drukowane sobie więc ciężko to wycenić. Ale byłbyś taką zainteresowany to mogę ci wycenić i jutro napiszę.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11