Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Programowanie i naprawa Tesla usunięte z gwarancji.
Autor Wiadomość
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2020-05-11, 20:40   

Argument, ktory przytaczasz, nie ma sensu, po prostu.

Podjedz swoja tesla do serwisu, i sie spytaj, czy ten adapter jest OK? Wysmieja cie.

Tak samo wiesz, ze straciles gwarancje grzebiac w HV.

Spoko, jezdzij jak dlugo lubisz, ale pisanie o tym, ze to jest OK (bo "firma krzak cos sprzedaje" i dlategio jest legalne") to przegiecie.

Nie ma certyfikatow na ten adapter, nie ma badan, nic nie ma.

Nawet juz ta strona nie dziala...a ta rzekoma "firma" byla z Ukrainy nie USA. Co i tak nic nie zmienia..
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 109
Skąd: Niecki / Białystok

Wysłany: 2020-05-11, 20:59   

wodnik7 napisał/a:
Podjedz swoja tesla do serwisu, i sie spytaj, czy ten adapter jest OK? Wysmieja cie.

Jeśli tak mieliby zrobić, to bardzo źle o nich świadczy, jako o serwisie i firmie. Wyśmiewać kogokolwiek, a w szczególności użytkownika własnego produktu?
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2020-05-11, 21:18   

lookash, adapter NIE JEST produktem tesli, i jest potencjalnie niebezpieczny. I producent na pewno nie zgodzilby sie na jego uzywanie.

Tak samo, na pewno nie zgodzilby sie, aby grzebac w okablowaniu HV.

Wyrazilem sie nieprofesjonalnie, przepraszam. Ale nie mozna mowic/pisac, ze takie cos jest ok. Jest ok dla siebie w garazu, ja tez sie bawie, ale nigdy nie sprzedalbym czegos takiego, ani nie mowil, ze jest ok.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
szkutnik 
Tesla S 85D 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-11, 22:29   

Wodnik7
poczytaj na tym forum, Ludzie używają do ładowania swoich samochodów produktów (EVSE, przejściówek) różnych producentów z NIemiec z Chin itd. A nie tylko oryginalnych Nissana, opla czy Peugeota. I nie jest to przestepstwo czy utrata gwarancji.
Przejściówki do Tesli o których ja wspomniałem produkowane i sprzedawane na cały świat są w kaliforni (USA) . Mimo że nie są produktem Tesli nie obawiał bym się ich używać. Gdyby były niebezpieczne to już wielu naciągaczy w USA by tą firmę by z torbami puściło domagając się w sądach odszkodowań. Przejściówka to nie rocket sience.
a te ukraińskie są dostępne i popularne w Szwecji,Finlandii, Czechach wystarczy użyć wyszukiwarki google.
Gwarancji nie straciłem. samochód ma ponad 4 lata i gwarancja sama wygasła. Samochód jest moją własnością i jak mi się zachce to sobie panele fotowoltaiczne na dachu przylepię
Rynek pełen jest nie oryginalnych części do samochodów , nawet tak ważnych jak elementy zawieszenia czy hamulcy. Tuning samochodów to ogromny przemysł a nawet już kierunek na wyższych studiach. I jakoś większość ludzi nie widzi problemu, że to nie oryginalne części producenta. Otwórz się trochę na możliwości i różnorodność. Żyj i daj żyć innym.

Jak wiesz w teslach do 2015 psuły się klamki. Pękały zębatki bo były zrobione ze słabego stopu ZnAl. Rzemiosło zapełniło tą lukę dorabiając takie ze stali nierdzewnej. I zamiast wymieniać klamkę za 700$ co kilka lat, wystarczy wymienić zębatkę raz za 10$ i mieć spokój na zawsze. Ja miałem problem z klamką i właśnie tak ją naprawiłem. Zajęło mi to 20 minut.
A kto inny pojechał by do Berlina tracąc cały dzień lub dwa a klamka za dwa lata znowu się zepsuje. To ja mam w tyle taką serwisową, gwarancyjną naprawę.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2020-05-11, 23:06   

Nie porownuj klamki z ukladem HV.

Gwarancja na baterie i naped to 8 lat, u Ciebie juz nie.

Czesc Tesli do klamki (nowy wzor) to koszt w serwisie 1$, nie trzeba nierdzewnej. Nie trzeba 700$. I pol godziny prostej naprawy.

Ale jak mialby ci pasc silnik, czy bateria HV, to pewnie bys wolal, by ci Tesla to naprawila. Ale jak zobaczy przerobiona Tesle, to Ci nie tego nie uzna, i bedzie miec racje.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
szkutnik 
Tesla S 85D 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-11, 23:27   

A co ma powiedzieć ktoś kto kupił jedną z pierwszych tesli. Gwarancja po 8 latach na silnik i baterię się skończyła i jest w czarnej dziurze. A ja zaoszczędziłem pieniędzy przy zakupie samochodu więc nowa bateria nie będzie tak bolała. Gdybym zakładał, że spotka mnie najgorszy scenarjusz to bym z domu bał się wyjść. Daj ludziom wolny wybór. Jedni wykupują ubezpieczenie AC bo w razie wypadku naprawa będzie droga a inni nie, bo wierzą, że wypadku nie będzie lub złodziej ominie ich samochód. Dyskusja na temat kto ma rację nie ma sensu. Racja jest jak dupa-każdy ma swoją.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2020-05-12, 01:22   

szkutnik, dwa razy wciskasz mi, ze ja nie daje nikomu zyc, to nieprawda.

Chcesz grzebac, i tracic gwarancje? prosze bardzo, twoja wola, twoja sprawa.

Ja sie sprzeciwiam jednemu (czytaj ze zrozumieniem): nie cierpie, jak ktos uwaza (i mowi innym), ze takie adaptery, bez jakiejkolwiek homologacji, sa OK. I ze nie ma nic zlego w ich uzywaniu. I ze tesla z USA jest tak samo dobra jak ta z EU. Bo nie jest, i tyle. Bo grzebiac traci sie gwarancje. I tyle. Ty o tym mozesz wiedziec, i kupiles taka tesle o tym wiedzac. Wiele osob nie wie: i dziwi sie, ze nie dziala, jak powinna, w razie gdyby.. Bo kupili od ludzi, ktorzy im tej prawdy nie powiedzieli.

Ceny tesli w Europie spadly, nie ma sensu kupowac USA.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
szkutnik 
Tesla S 85D 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-12, 07:50   

A ja sprzeciwiam się kłamaniu, że Tesle z USA nie ładują się na Suprchargerach a ty to kłamstwo ciągle powtarzasz. Jedyna różnica między USA a EU to brak gwarancji. A na twojej stronie długa lista różnic. Ja na moje szczęście nie trafiłem na twoją stronę przed kupnem samochodu i miałem wybór nie zakłócony przez nie prawdziwe informacje. Samochód kupiłem o 50tys. taniej niż wersja EU w tym czasie a za zaoszczędzone pieniądze kupiłem akcje Tesli. Akcje są teraz warte 200tys. Samochód się nie psuje. Jeździ tak samo jak wersja EU, Gwarancja mu minęła tak jak tym z EU.
A jak mu bateria czy silnik padnie to kupię nową albo dwie i tak będę do przodu. Serwisów nie autoryzowanych mam więcej niż tych autoryzowanych. mogę sobie w samochodzie pogrzebać.
Teraz sobie dorzucę domykanie elektryczne wszystkich drzwi. To jest wolność.
A przejściówek się nie trzeba bać. Sprzedano ich tysiące i jakoś wypadków nie było.
Co do homologacji to wydają je niezależne instytucje i nie ma problemu, żeby je za kasę uzyskać.
(patrz homologacja na hak do modelu S) . Jakie masz podstawy aby twierdzić że oferowane przejścówki nie mają homologacji? To, że Musk ich nie sprzedaje nie znaczy że są niebezpieczne.
Są na tym swiecie ludzie dla których gwarancja nie jest najważniesza. Ja w nowym Matizie założyłem hak i już w pierwszym miesiącu straciłem gwarancję. Wolałem hak niż gwarancję.
Kupując wersę USA masz taniej i wolną kasę możesz zainwestować. Ale tracisz gwarancję i to cała różnica. Moja kalkulacja jest prosta. jak się popsuje to dopłacę różnicę w cenie jak się nie popsuje to jestem zarobiony.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2828
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-05-12, 08:43   

szkutnik napisał/a:

(patrz homologacja na hak do modelu S)

Zainteresował mnie ten temat. Jak kupując tanią S60 dorobić do niej hak w sposób oficjalny w Polsce?
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-12, 08:48   

https://torkliftcentral.com/2012-2016-tesla-model-s-ecohitch-stealth

Nacisk do 140kg, masa ciągniętej przyczepy do 900kg. Na ile to ma jakąś homologację to pojęcia nie mam.

Edit:
Aż z ciekawości poczytałem - w stanach używają tych haków, ale w europie nie mają one homologacji, więc zapewne nie będziesz w stanie wbić do dowodu pieczątki, że masz hak. Czyli konstrukcyjnie do lekkich przyczep i do uchwytu na rowery się to nadaje, ale papierologia jest problemem.
 
 
szkutnik 
Tesla S 85D 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-12, 10:56   

jas_pik napisał/a:
szkutnik napisał/a:

(patrz homologacja na hak do modelu S)

Zainteresował mnie ten temat. Jak kupując tanią S60 dorobić do niej hak w sposób oficjalny w Polsce?


Nawiązałem tu do niemieckiego startupu. Chłopaki zrobili hak i zlecili niemieckiej jednostce certyfikacyjnej wykonanie testów wytrzymałościowych i wystawienie homologacji.
Cena nie mała bo 1500€. Można zamontować samemu lub zlecić montaż za 650€
W samochodzie nie trzeba przeprowadzać żadnego programowania.
Hak wbijamy oficjalnie na podstawie niemieckiej homologacji do dowodu rejestracyjnego i ciągamy przyczepę do 1850kg. z hamulcami lub 750kg bez hamulcy
A Muskowi nic do tego. Wszystko legalnie z certyfikatem CE i homologacją. I podobnie jest z przejścówkami. Poprostu firma tuningowa wydała ponad trzydzieści tys € na zrobienie homologacji i teraz sprzedają legalne haki do modelu S
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2020-05-12, 19:57   

Szkutnik, do Ciebie nie dociera, ze doradzasz komus kupowanie niehomologowanych adapterow stanowiacych potencjalne zagrozenie. Bzdura jest pisanie, ze tysiace ich sprzedano. Bzdura, ze maja homologacje, bo oczywiscie nie maja.

Przestan prosze pisac glupoty. Powtarzam, jak chcesz grzebac, to grzeb, ale nie wmawiaj ludziom, ze USA to to samo co Europa. Bo nie.

A co do hakow:
Sa dostepne oficjalne z homologacja, ale tylko do przewozu rowerow.

Dostepne np. tutaj
https://www.aukup.de/AHK-...el-S::5835.html

A jesli ktos sobie przyczepi przyczepke.. robi to nielegalnie...
A o jakim ty haku piszesz?
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2828
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-05-12, 20:21   

Ja dopytuję sie o legalna możliwość instalacji haka w S-ce do ciągnięcia przyczepy.
Ba na X-a nawet używanego nie uzbieram nawet jak sprzedam wszystkie samochody elektryczne które posiadam.Bo chyba poza teslą nie znajdę żadnego innego EV z możliwością przejazdu z przyczpka o dmc albo 750 kg albo 1200 kg , interesuje mnie żby na jednym łądowaniu przejechał z tą przyczpką 250 km po ekspresówkach.
To że w innych krajach pewne rzeczy sa możliwe ( Smart ED w Szwajcarii może holować przyczepę ale to nie przejdzie w Polsce)



Zaś w USA naet spore przyczepy o dużym DMC
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-12, 20:30   

Masz jeszcze teslę 3.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2020-05-12, 20:37   

jas-pik, niestety, legalnie nie znam:(( moze cos sie ruszylo? nie wiem.

Tylko na hak rowerowy. Prawde mowiac, w Polsce chyba cos takiego jak "hak na rowery" nie istnieje, wiec diagnosta wbilby w dowod po prostu HAK, i byloby po klopocie.. nie sadze tez, by ktos sie przyczepil, za granica juz moze byc jednak inaczej..
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
papamila2

Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 35
Wysłany: 2020-05-12, 20:59   

temat haka do elektryka ZOE już przerabiałem,
mam hak, demontowalny, służy jako baza do platformy na rowery
nigdzie nie jest zabronione zamontowanie haka
zaś co do legalizacji wpisu "HAK" to nie ma w ZOE takiej opcji
wpis HAK uprawnia do ciągnięcia przyczepy
diagnosta na stacji, po wbiciu VIN w zakładce parametry przyczepy widzi -------
pozostał tylko wpis "bagażnik"(bo wystąpiłem o trzecią tablicę)

zużycie kWh na 100 z przyczepą lekką to 20-22 kWh/ da się :lol:
 
 
szkutnik 
Tesla S 85D 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-12, 21:39   

wodnik7 napisał/a:


A co do hakow:
Sa dostepne oficjalne z homologacja, ale tylko do przewozu rowerow.

Dostepne np. tutaj
https://www.aukup.de/AHK-...el-S::5835.html

A jesli ktos sobie przyczepi przyczepke.. robi to nielegalnie...
A o jakim ty haku piszesz?


Ja zwykle wiesz najlepiej.
U ciebie wszystko co nie sprzedawane przez Muska jest nielegalne.
Poważne firmy tuningowe przerabiają nowe Tesle. Przerabiają nie tylko zderzaki, błotniki ale zawieszenia i nikt nie traci gwarancji.
O jakim haku piszę? O takim sprzedawanym przez niemiecką firmę tuningową.
Zrobili hak, przyczepili do Tesli S, i zwieźli do firmy wykonującej testy homologacyjne np. dla AUDI, DIMLERA, BOSHA......
Samochód i hak podłączony do aparatury pomiarowej Siłowniki przez 92 godziny szarpały za hak według specjalnych algorytmów. Potem oględziny samochodu i haka.
Z kolei w innym miejscu(TÜV-Süd in München) 8 kwietnia2019 robiono testy dynamiki jazdy. Z przyczepą 2600kg jeżdżono z różnymi prędkościami 60-145km omijając dynamicznie przeszkody, gwałtownie hamowano i wiele innych testów. Samochód był też czasem dociążany
sztucznymi pasażerami. Przednie siedzenie zajęte było przez piramidę sprzętu pomiarowego
Obserwowałem cały projekt z zainteresowaniem. Masa zdjęć i filmiki z testów.

Wykonano typowe testy do homologacji haka. Stwierdzono oficjalnym dokumentem że test dla obciążeń (przyczepa 1850kg wypadł pozytywnie i samochód może bez uszczerbku dla konstrukcji samochodu i tego haka ciągnąć przyczepę 1850kg. Potwierdzono to oficjalnymi dokumentami, które są honorowane przez urzędy rejestrujące pojazdy. Ponad 40 niemców z europejskimi teslami na gwarancji czeka w kolejce na montaż. hak ma homologację na roczniki od 2012 do współczesnych. Jeśli pojedziemy do Niemiec na montaż , to od razu zostanie zrobiony przegląd techniczny w pobliskiej stacji diagnostycznej. Do haka załaczona jest dokładna instrukcja montażu i jak twierdzi producent można go oficjalnie założyć samemu i nie jest wymagany montaż w specjalistycznym zakładzie.
Projekt trwał ponad rok. Chłopaki odwalili kawał dobrej roboty. kosztowało ponad 30 tys €
Musk jak by chciał uwalić gwarancję to by musiał udowodnić, że testy były nie prawidłowe lub zafałszowane tym samym wejść w konflikt z niemieckim prawem. Ponieważ według testów samochód na tym nie cierpi to nie ma podstaw do likwidacji gwarancji.

No, ale Wodnik7 wie lepiej bo przecież przejrzał cały internet i nic takiego tam nie znalazł a to znaczy, że tego nie ma. aJa jestem kłamcą i wpuszczam ludzi w kanał. Albo gorzej , znalazł i uznał że te faszystowskie instytucje są nic nie warte bo tylko Elon Musk ma prawo przyczepić hak do tesli.
Homologację na przejściówkę też może zrobić każdy, Wystarczy udowodnić że jest bezpieczna dla ludzi i samochodu co przy budowie prostej jak cep nie powinno kosztować więcej niż 1000€.
Pomiar rezystancji izolacji czy ciągłości i jakości połączeń mogę wykonać sam. Mam uprawnienia i przyrządy pomiarowe. Z kolei napięcia i prądy które przekazuje ona z superchargera są zgodne ze standardami samochodu a przejściówka ich nie zmienia.
Nie powoduje też zwarcia ani innych błędów. Skoro wszystko działa prawidłowo.
Nie ma więc żadnych powodów by sądzić, że to niebezpieczne dla ludzi czy samochodu.
Jeśli ktoś ma problem to zapraszam wykonam stosowne pomiary bezpieczeństwa i wystawię protokół z pomiarów. Jestem przekonany, że przejścówki przynajmniej te z USA sprzedawane przez duży serwis z przejścówkami do kamperów , samochodów elektrycznych i nie wiem jeszcze do czego, zostały sprawdzone pod względem bezpieczeństwa . Nie jest to trudne. Trzeba mieć sprzęt i uprawnienia. Ja mam. Dobry miernik kosztuje 5000-7000zł do tego kurs i egzamin.
 
 
szkutnik 
Tesla S 85D 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-12, 21:46   

jas_pik napisał/a:
Ja dopytuję sie o legalna możliwość instalacji haka w S-ce do ciągnięcia przyczepy.
Ba na X-a nawet używanego nie uzbieram nawet jak sprzedam wszystkie samochody elektryczne które posiadam.Bo chyba poza teslą nie znajdę żadnego innego EV z możliwością przejazdu z przyczpka o dmc albo 750 kg albo 1200 kg , interesuje mnie żby na jednym łądowaniu przejechał z tą przyczpką 250 km po ekspresówkach.
To że w innych krajach pewne rzeczy sa możliwe ( Smart ED w Szwajcarii może holować przyczepę ale to nie przejdzie w Polsce)

Szwajcaria nie jest w UE dlatego nie przejdzie.
Tesla S bez problemu bo homologacja wystawiona w Niemczech. Bolesna jest tylko cena jak porównasz z innymi hakami. Mogę ci zamontować. Płatne po wbiciu do dowodu rejestracyjnego.
żeby Wodnik7 nie gadał, że chcę cię oskubać na parę tysi.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-05-12, 21:52   

szkutnik napisał/a:
Trzeba mieć sprzęt i uprawnienia. Ja mam. Dobry miernik kosztuje 5000-7000zł do tego kurs i egzamin.
No można by jeszcze myśleć o trwałości - czy z czasem i warunkami atmosferycznymi plastikowi nic się nie dzieje, czy woda nie zrobi psikusa, no ale to w jakichś normach pewnie jest ujęte.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2020-05-12, 21:57   

szkutnik, przestan prosze klamac.

Podaj prosze namiar na ten hak z homologacja do przyczepy, powiedzialem, ze ja nie wiem, ale moze cos istnieje.

Podaj strone internetowa, cene itp. Czy to wiedza tajemna? Jak ja o czyms wiem, to sie dziele. Jesli cos ma homologacje, to mozna tego uzywac, i tyle.

Ty nie masz argumentow, wiec robisz sie personalny, i niegrzeczny, szkoda.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2020-05-12, 21:59   

szkutnik napisał/a:
Mogę ci zamontować. Płatne po wbiciu do dowodu rejestracyjnego.
żeby Wodnik7 nie gadał, że chcę cię oskubać na parę tysi.


A, teraz widac, o co chodzi. Nie chcesz pomoc, a zarobic. Okej, teraz rozumiem.

Ja, gdy o czyms pisze, nie zarabiam. Ani na swojej stronie, ani na poradach. Ale coz, teraz coraz wiecej ludzi chce ciagnac kase, trudno. Juz zrozumialem, dlaczego tak na mnie najezdzasz..
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-12, 23:03   

Wtrace sie tylko w sprawie tego haka, mam smarty od 12 lat i wiem jak bylo z ich instalacja w smartach. Producent po zamontowaniu haka anulowal ludziom gwarancje mimo tego ze haki byly homologowane i przeszly wszystkie testy tuv itp.
W Polsce jak smart nie mial haka to nie szlo tego przeskoczyc, ale znam takich co z hakiem sprowadzili z DE i mieli to legalnie w dowodzie, tyle ze to juz trzeba miec w dowodzie niemieckim juz wbite.
Homologacja ponowna moze dopuscic hak, a producent auta po stwierdzeniu ingerencji we wszystkie elementy zwiazane z hakiem moze gwarancje anulowac, zwlaszcza np za zbyt duze obciazenia dla baterii itp.
Dac sie da, pytanie czy warto.
 
 
szkutnik 
Tesla S 85D 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-12, 23:09   

Chcę pomóc i dla tego dementuję twoje wpisy że są tylko do rowerów i holowanie jest nielegalne.
I nie pisałem nic o zarabianiu. Oferowałem pomoc przy montażu. A, że hak kosztuje 1500€ to trudno żebym prezenty robił. Ja i Jas_pik mieliśmy okazję się poznać osobiście. Pomógł mi jak padła mi ładowarka. Pożyczył swoją za darmo na kilka dni. Jest też bardzo miłym facetem. Dlatego chętnie mu pomogę zamontować hak za darmo. Nie chcę jednak dopłacać do tej pomocy.
Tak w ostatnim poście trochę na ciebie najechałem- przepraszam, ale trudno wytrzymać jak czytam twoje komentarze do moich wpisów.
Dobrze,że nie bierzesz pieniędzy za swoje porady co do tesli z USA bo są zupełnie nie obiektywne.
Ja próbuję być bardziej obiektywny i dać ludziom prawdziwe dane do podjęcia decyzji.
Jest tylko jedna istotna różnica miedzy USA a EU - brak gwarancji na baterię i silnik.
reszta jest bez znaczenia bo można łatwo zmienić. I trzeba tylko rozważyć cenę.
Czy kupić drogo EU, czy kupić taniej USA licząc się z brakiem gwarancji.
Jak ktoś nie musi trzymać się za kieszeń to oczywiste dla mnie jest, że niebędzie sobie zawracał glowy zmianą lamp czy diod z czerwpnych na żółte czy zmianą portu ładowania.
Ale dla kogoś kto ma mniej pieniędzy i trochę czasu na pozajmowanie się swoją zabaweczką opcja USA jest interesująca. Ja taką wybrałem i nie żałuję. Widzę więcej plusów niż minusów w moim przypadku. Zainteresowanym chętnie je przedstawię. ale bez napinania się i radykalnych stwierdzeń, że tylko ja mam rację.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2020-05-13, 00:30   

szkutnik!

znam jas-pika rowniez, i podzielam Twoja uwage, ze jest milym gosciem.

Biorac tesle z USA:

-tracisz gwarancje na HV i silnik,
-masz ladowarke jednofazowa (da sie przeskoczyc, ale koszta)
-amerykanski port ladowania (da sie przeskoczyc, ale koszta)
-swiatla USA (da sie przeskoczyc, ale koszta)
-brak nawigacji/internetu (da sie przeskoczyc, ale koszta)

wiec kto sie bawic lubi, prosze bardzo, powtarzam 3x juz.

Apropos haka: dalem link na taki, ktory Tesla akceptuje (i gwarancji nie odbiera), a gdzie link do Twojego?

Moze spotkamy sie kiedys np. na zlocie, to zauwazysz, ze wcale nie jestem na USA ciety, tylko nie lubie, powtorze, jak sie mowi, ze wszystko jest super tak latwe - bo jednak nie jest. Milego!
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
szkutnik 
Tesla S 85D 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-13, 07:16   

Ekolega napisał/a:
Wtrace sie tylko w sprawie tego haka, mam smarty od 12 lat i wiem jak bylo z ich instalacja w smartach. Producent po zamontowaniu haka anulowal ludziom gwarancje mimo tego ze haki byly homologowane i przeszly wszystkie testy tuv itp.
W Polsce jak smart nie mial haka to nie szlo tego przeskoczyc, ale znam takich co z hakiem sprowadzili z DE i mieli to legalnie w dowodzie, tyle ze to juz trzeba miec w dowodzie niemieckim juz wbite.
Homologacja ponowna moze dopuscic hak, a producent auta po stwierdzeniu ingerencji we wszystkie elementy zwiazane z hakiem moze gwarancje anulowac, zwlaszcza np za zbyt duze obciazenia dla baterii itp.
Dac sie da, pytanie czy warto.


A ty wtedy do sądu i walczysz o swoje prawo do legalnego montażu haka.
Czy warto? to znowu zależy od charakteru. Jeden odpuści bo szkoda mu czasu i kasy na walkę,
Drugi odda cały swój majątek i czas by udowodnić swoją rację, trzeci założy komitet obywatelski albo fundację do walki z nie uczciwymi producentami samochodów i uruchomi procesy legislacyjne mające na celu poprawę i prawną regulację tego problemu.

Ja na pewno zamontował bym hak.

A tak przy okazji to raczej nie ma obowiązku robienia przeglądu technicznego w Polsce.
Mialem w robocie łódkę pewnego Szweda na przyczepie. Praca trwała na tyle długo, że "przegląd przyczepy" się skończył. A na tracie do Gdyni zawsze cię z takim ładunkiem zatrzymają. Czasami dwa razy. Pojechałem z przyczepą na szwedzkich numerach na stację diagnostyczną i bez problemu zrobili mi przegląd techniczny i wystawili stosowne zaświadczenie o dopuszczeniu do ruchu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12