Peugeot 106 electrique |
Autor |
Wiadomość |
jatko
jatko

Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 472
|
Wysłany: 2013-06-28, 23:01 Peugeot 106 electrique
|
|
|
Nadejszla wiekopomna chwila, stałem się posiadaczem elektrycznej 106-tki rocznik 99
Na wstępie chciałem podziękować mojej ukochanej żonie, że nie wyrzuciła mnie z domu gdyż o zakupie dowiedziała się po fakcie
Autko kupiłem bez akumulatorów od kolegi highend. Na chwilę obecną chce wstawić 10sz EXIDE Sonnenschein GF 12 063, roczne używki, ale mam nadzieje że pojeżdżą trochę. W przyszłości pewnie lifepo4.
Ustawiłem dzisiaj akumulatory w części bagażnika i złożonej tylnej kanapie, podpiąłem prowizorycznie to sterownika i autko zrobiło pierwsze metry o własnych siłach. |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1474 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-06-29, 07:27
|
|
|
No to gratuluję. Pododa Ci się ta cisza? |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1211
|
Wysłany: 2013-06-29, 10:14
|
|
|
jatko napisał/a: | Nadejszla wiekopomna chwila, stałem się posiadaczem elektrycznej 106-tki rocznik 99 |
Gratuluję! Będziesz miał teraz lato z EV Grin |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
jatko
jatko

Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 472
|
Wysłany: 2013-06-29, 11:03
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Pododa Ci się ta cisza? |
W tej Ciszy się zakochałem od pierwszej przejażdżki elektrykiem i z każdego zlotu wracałem chory. Niestety całą zabawę psuje serwo hamulcowe ... jest takie głośne
Dzisiaj kupiłem i wstawiłem nowy aku 12v 45ah. Instaluje "punkt ładowania" - okrągłe trzybolcowe gniazdo jednofazowe. Musze jeszcze przerobić układ chłodzenia, jako że nie ma oryginalnych aku, coby mi płyn chłodniczy nie uciekał. |
_________________ Volt 2014
Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną
https://www.facebook.com/iNasiTuByli/ |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3030 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-06-29, 12:03
|
|
|
serwo hamulcowe lubi się rozszczelniać - sprawdź pompkę, która wytwarza podciśnienie. Jak buczy cały czas to cosik jest nieszczelne.
imho najgłośniejsza to jest pompa wspomagania.
kolejna jest pompka, która wprawia w ruch chłodziwo (do sagemboxa i aku), w berlingo są dwie, a w 106 chyba jedna (szczotkowa) - i podobno co 20.000 trzeba ją wymieniać w 106 (albo założyć od berlingo i spokój).
tak więc mamy pompki, które hałasują i brzęczą |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
jatko
jatko

Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 472
|
Wysłany: 2013-07-17, 13:21
|
|
|
Od dziś moja 106-tka jest "street legal", wyrobiłem tablice tymczasowe i wykupiłem ubezpieczenie. Mogę spokojnie porobić testy zasięgu i przygotować się do przeglądu. Jak na razie to wszystkie aku mam ustawione bagażnik/złożona tylna kanapa - a to na przeglądzie raczej nie przejdzie. Na dniach chce umieścić akumulatory w boxach, chce również wyprowadzić od karzdego akumulatora przewody, aby móc w przyszłości robić pomiary lub ładować aku zewnętrzną ładowarką |
_________________ Volt 2014
Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną
https://www.facebook.com/iNasiTuByli/ |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3030 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 43 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1224 Skąd: Ostrowiec
|
|
|
|
 |
Wankel
Wankel
Dołączył: 20 Mar 2014 Posty: 5
|
Wysłany: 2014-07-23, 07:10
|
|
|
Witam wszystkich pasjonatów,
Dołączam się do wątku, bo jestem tuż przed decyzją zakupu Peugeota 106 el 1998r. (bez baterii) jestem bardzo ciekawy, czy ktoś zmieniał już nastawienia sagemboxa na inne akumulatory ?
Co jest potrzebne, gdzie to robić ?
Pozdrawiam
Wankel |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1474 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-07-23, 07:23
|
|
|
Z tego co mi wiadomo to ten sterownik nie sprawdza typu aku. Problem to ładowarka. |
|
|
|
 |
Lolek electric
Motoparalotniarz
Wiek: 65 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 157 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-07-23, 08:20
|
|
|
Jest możliwość zmiany typu ładowanego akumulatora w oprogramowaniu sagem boxa, ale gdzie to się robi to wie kolega którego telefonu publicznie nie podam. Napisz mi priva to Ci odpiszę. L |
|
|
|
 |
Wankel
Wankel
Dołączył: 20 Mar 2014 Posty: 5
|
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 43 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1224 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2015-05-26, 00:36
|
|
|
Z uwagi na me kiepskie zacięcie i ramy czasowe, auto stało.
Kupiłem cały sprawny SagemBox.
Auto stało pięć lat.
Naładowałem trochę i przejechałem 400m.
Kolejnego dnia naładowałem na kilkadziesiąt procent i przejechałem 20km i zabrało mi chyba 20-30 % energii.
Dziś po pełnym naładowaniu wyskoczyłem na głęboką wodę od razu.
Przejechałem trasa/miasto 60km z prędkością 50-65km/h, na trasie starałem się 60km/h, ruszanie, jazda zawsze na zielonym polu, łagodnie, i zapaliło się ECO i wtyczka.
A że byłem 15km od domu, poprosiłem babkę i dała mi prądu na godzinę.
Tak, że patrząc na aku NiCd to jednak niezłe są.
Myślę, że te w mym aucie zrobią 80km po rozruszaniu.
W sumie to dopiero pierwsze pełne ładowanie.
Ale bardzo mnie to cieszy.
Każdy inny akumulator po takim postoju zapewne byłby wart tyle ile waży.
A tu się jedzie. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3030 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-05-26, 10:29
|
|
|
Pir-serwis napisał/a: |
Każdy inny akumulator po takim postoju zapewne byłby wart tyle ile waży.
A tu się jedzie. |
największa przewaga NiCd nad wszystkimi innymi typami aku. Nawet litówki są gorsze pod tym względem.
NiCd zakop w ziemi na 100 lat, odkop naładuj i jedź |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1474 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-05-26, 11:50
|
|
|
I to jest odpowiedź na pytanie- dlaczego zakazano ich używać, taż to jak niedrące się rajstopy . |
|
|
|
 |
KGB
Antypartyzant
Wiek: 37 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 543 Skąd: z łona matki
|
Wysłany: 2015-05-26, 21:47
|
|
|
ugotowalem NiCd od wkretarki - wylalo sie z nich duzo żółci ,ale jeszcze troche energii zostalo,bo wkretarka dziala,
musze czyms je zastapic,bo szkoda wkretarki
P.S.
mam nadzieje,ze Cadm nie wchlania sie przez skóre i ze dawka,ktora wciagnalem oddychajac mnie nie zabije |
_________________ dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
jatko
jatko

Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 472
|
Wysłany: 2015-05-27, 12:22
|
|
|
Niestety od ostatniego wpisu niewiele się działo, prace stanęły w miejscu z braku: zdrowia, czasu i pieniędzy. Niestety po przestoju moje testowe żelki szlag trafił i jak przejeżdżałem wcześniej 10km, to teraz się pokręcę po ulicy i odcina. Możliwe że tylko jeden czy dwa aku padły, ale to się na dniach okaże - zamówiłem w końcu urządzonko do nadzoru aku i będę eliminował te wadliwe.
Jako iż na przejście na litówki nie mam co liczyć, mój cel to ok 30km zasięgu miejskiego, najlepiej jak najtaniej. |
_________________ Volt 2014
Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną
https://www.facebook.com/iNasiTuByli/ |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1474 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-05-27, 15:35
|
|
|
Aku żelowe, które stały, można po rozładowaniu potraktować dużym prądem ładowania (np. 1/2C) tak przez 10 -15 min (ja czasem używam spawarki inwertorowej), potem doładować normalnie, rozładować i powtórzyć. Potem po naładowaniu ładować 2 dni prądem 1/40, 1/50 C. |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 43 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1224 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2015-06-07, 01:01
|
|
|
Odnośnie mego wpisu chciałem w swym temacie, ale go nie widzę.
Przy dynamicznej jeździe zasięg spada ale nie tak jak na ołowianych.
Ale dopiero przejechałem nim 300km.
Dla mnie rewelacyjne auto.
Przy stałej prędkości 50km celuję,że zasięg 80km bez kłopotu.
Trzeba go jeszcze rozjeździć dobrze.
Już hamuje lepiej, pęknięty wężyk podciśnienia, pompka chodziła cały czas na próżno, teraz 20sekund chyba i minuta przerwy.
Webasto wciąż nie bardzo wiem jak odpowietrzyć.
Z kanału od spodu nic nie widzę, prędzej od środka przez dwa otwory rewizyjne, jeśli to tam.
Miałem robić go na osobowy ale chyba tak zostanie, jako dwuosobowy. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 43 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1224 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2015-06-10, 21:39
|
|
|
Przejechałem już 550 km.
Rezerwa zapala się już przy 15%.
Dzisiaj 78km plus dwa na rezerwie (nie wyjezdzałem do końca) miasto trochę ,i trasa głównie koło 60 a jak ja wracał em to i szybciej bo wciąga.
Ciekawe do ilu się rozrusza.?
Akumulatory maja 17lat i mały przebieg.
Wcześniej nie wiedziałem , że data na górze wybita.
Jest nieźle. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2466 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-06-10, 22:44
|
|
|
Pir-serwis napisał/a: | Ciekawe do ilu się rozrusza.? |
Safty tez można rozruszać ale w odróżnieniu od ołowiowych lepiej reagują gdy rozładowujesz je do końca.
Raz na jakiś czas ( np co 100 ładowanie) lub wtedy gdy będziesz coś robił z akumulatorami(wymiana) warto zastosować metodę wyładowania całkowitego do 0V .
Nie polecam rozbić tego zbyt często bo ta metoda zwiększa tzw retencję akumulatora - czyli przywraca mu pojemnośc ( kiedy mylnie to nazywano efektem pamięci akumulatorów NiCd) ale jak sprawdzono w pewien sposób skraca to ich zywotnośc - każde takie pełne wyładowanie zmniejsza o około 0,5 % ilość pełnych cykli
Ale trzeba uważać aby nie doprowadzić do przebiegunowania ( odwrotnej polaryzacji co niestety się może zdarzyć) bo przebiegunowanie skraca zywotnośc o 1% . Nie wolno ich wyładowywać wtedy prądem większym niż 0,1C najlepszym sposobem jest wyładowywanie żarówką.
Taka operacja wymaga później wstępnego podładowania inną ładowarką przed włożeniem do samochodu bo inaczej pokładowa ładowarka może nie rozpocząć ładowania.
Chociaż i na to jest sposób. Jak wiesz w złączu Marchal są wyprowadzone złącza pełnego szeregu akumulatorów i można je ładować zewnętrzną ładowarką prądu stałego. Optymalne ładowanie wtedy może wynosić nawet 0,5C przez 2 godziny i 3 godziny ładowania prądem 0,05 C - czyli można naładować do pełna w ciągu max 5 godzin - co jest znacznie lepszym wynikiem niż ładowanie wbudowaną.
Możesz też zrobić fast charger - o maksymalnym prądzie 1,5C ale wtedy trzeba ograniczyć czas ładowania do max 40 minut .
Te wszystkie informacje odczytasz na manualu Safta : http://chomikuj.pl/jas_pi...,4539546644.pdf |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 43 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1224 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2015-06-13, 05:49
|
|
|
Szybkie ładowanie mam zamiar zrobić.
A jak wtedy zachowuje się pompka i chłodzenie.
Nie mam wtyczki przecież z grubymi bolcami tylko zwykłą, powolnego ładowania.
Będę się podpinał od razu pod Sagembox.
A co wtedy z miernikiem naładowania..kiedy zlicza?
A trzeba obieg wymusić i chłodzenie w razie czego.
Przy ładowaniu z zewnątrz z orginalnych ładowarek coś musi być podawane na inne bolce.
Kupiłem jakiś czas temu zasilacze Telzas 10,5KW 48V, 6sztuk 35A/48V, co da mi 70A oraz napięcie myślę,że da się zejść w dół ze 172V.
W drodze z 3faz przyśpieszy sprawę. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3030 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-06-13, 09:02
|
|
|
Widzałem taką szybką ładowarkę do aut PSA w Austrii miał człowiek. Oczywiście sam zbudował. Berlingo ładowało się do pełna w około godzinę. Mam na niego namiar.
Jak ktoś chce no problem - oczywiście cena austriacka
Miał też oryginalny kabel Marechal do ładowania szybkiego DC - rączka od niego była sporo grubsza
SAFTy normalnie wtedy chłodzi płyn chłodniczy i wentylator i pompka robi obieg.
No problemo. |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 43 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1224 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2015-06-13, 11:16
|
|
|
To ja wiem, że chodzić powinna.
Ale zapewne nie wystarczy podać tylko DC na to złącze.
Tylko jeszcze są tam dodatkowe piny , które uaktywnią sterownik na załączenie odpowiednich elementów wykonawczych.
Musi być także zliczanie energii by wskaźnik działał prawidłowo. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 43 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1224 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2015-06-24, 11:21
|
|
|
Elektryczna jazda wciąga.
Jak i szybkość..
Mam już prawie tysiąc km w miesiąc Peugeotem.
Jeszcze nie znam pełnych możliwości, gdyż nie mogę doprowadzić ładowania do pełna, z gazowaniem, gdyż wyrzuca elektrolit.
Muszę czekać aż odparuje trochę wody.
Wtedy dystans zapewne będzie większy i akumulatory uformują się/wyrównają. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
|