SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2017-12-05, 14:52
J1772 type 1 do type 2 z ładowaniem DC (fast charging)?
Autor Wiadomość
njet

Dołączył: 01 Gru 2017
Posty: 28
Wysłany: 2017-12-05, 00:31   J1772 type 1 do type 2 z ładowaniem DC (fast charging)?

Czołem. Na forum jest dużo aut z U.S sprowadzanych, jak poradzić sobie z gniazdem J1772 type 1 (US) w aucie żeby można używać type 2 szybkiego ładowania ze słupków w Europie?

E-Golf ściągnięty z US ma takie gniazdo:



A stacje maja takie:



Jest jakieś rozwiazanie czy coś przeoczyłem?

Wiem ze sa kable przejściówki https://evconnectors.com/Type-2-Electric-Vehicle-Charging-Cables-and-Sockets/Type-2-Connectors-16-amp/Type-2-16-amp-Plugs-and-Cables/j1772-to-62196-2-16-amp-plugs-and-cable-dsi-dsiec-ev16p ale to dalej 4 godziny ładownia.

Jakaś szansa na szybkie lądowanie w Polsce? Wymiana gniazda w aucie?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2423
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-05, 00:57   

Zobacz tu:
http://forum.samochodyele...opic.php?t=2105
W ostatnim wpisie RaveN podał linka do właściwej przejściówki.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
njet

Dołączył: 01 Gru 2017
Posty: 28
Wysłany: 2017-12-05, 10:09   

Ha! Napisałem do nich maila z pytaniem o cenę. Fajnie że ktoś to zrobił. Dzięki Patryk, dam znać jak cena.

u: Jakby ktoś był ciekawy ceny tego adaptera to dostałem od nich odpowiedź właśnie:

Cytat:
The unit price of our ccs 2 to ccs 1 adapter is usd1000. And the production time is about one week.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 277
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2017-12-08, 11:48   

Proste jak drut. Skoro zaoszczędziłeś na kupnie auta z USA ( no chyba że dałeś się wydoić ) to nie szukaj półśrodków tylko zmień gniazdo w aucie na CSS COMBO2 . Najbardziej racjonalne chyba że auto zamierzasz ładować tylko z AC. Nawet po tej przeróbce powinno zostać ci grosza bo fury z USA to inne ceny.
Jak nie masz na to chęci , to po Polsku znajdz frajera na auto który nie bedzie wiedział co to szybkie ładowanie i sprzedaj mu auto. A sobie kup auto z EU używkę z DE lub Norwegii wyjdzie drożej ale bedzie jak należy.
 
 
 
njet

Dołączył: 01 Gru 2017
Posty: 28
Wysłany: 2017-12-08, 16:46   

I orientujesz się w koszcie takiej modyfikacji?
_________________
E-Golf 2015 SE @ Kraków
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 200
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-12-09, 16:13   

A nie lepiej kupić przejściówkę na type 2 - 580 zł i ładować. Chyba że o co innego chodzi ?
_________________
500e
 
 
njet

Dołączył: 01 Gru 2017
Posty: 28
Wysłany: 2017-12-11, 15:09   

Chodzi o szybkie lądowanie prądem stałym.
Przejściówka o której mówisz na to nie pozwala.
_________________
E-Golf 2015 SE @ Kraków
 
 
njet

Dołączył: 01 Gru 2017
Posty: 28
Wysłany: 2018-01-15, 17:14   

Jeszcze jeden adapter znalazłem, €1260 :)
https://www.elintacharge....-charge-adaptor
_________________
E-Golf 2015 SE @ Kraków
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 161
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-01-15, 17:28   

CSS COMBO2 jest montowane w nowych EV i używki raczej nie kupisz, pytaj raczej w serwisach ASO. Takie gniazdo ma Hyundai Ioniq, i europejskie EV po 2016.
 
 
njet

Dołączył: 01 Gru 2017
Posty: 28
Wysłany: 2018-01-16, 10:42   

Dzięki za info.

Powoli szukam gniazda. Jak się uda gdzieś kupić to wg specyfikacji są wymienialne.
_________________
E-Golf 2015 SE @ Kraków
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-01-16, 12:34   

Najtańsze chyba znajdziesz na Aliexpres


Sprawdź czy wymiary pasują
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
njet

Dołączył: 01 Gru 2017
Posty: 28
Wysłany: 2018-01-18, 09:18   

Super, dzięki! Ja akurat dostałem w międzyczasie odpowiedź od http://www.electway.net/p...2_EV_inlet.html gdzie ten sam inlet mają za $500.

Spoko, możę ten wątek się docelowo przemieni w how-to wymiany gniazda :) )))
_________________
E-Golf 2015 SE @ Kraków
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 782
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-18, 10:27   

Niezła przebitka - 500$ vs 130$. A jak to jest z tym DC? Zamienia się kable 1:1 i działa? Nie trzeba żadnej elektroniki 'po drodze'?
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 426
Skąd: Grodzisk Maz.

Wysłany: 2018-01-18, 12:49   

Wydaje mi się że nic nie bedzie trzba dodatkowo zmieniać. Jeśli tak jest to może do starych Leaf'ów zrobić gniazdo type 2 ?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 782
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-18, 12:57   

Oczywiście, że można tak zrobić do leafów. Przecież masz kable type2->type1, które żadnej logiki w sobie nie mają. Tyle tylko, że i tak wykorzysta jedynie jedną fazę. Z AC nie ma żadnego problemu. Bardziej mi chodziło o to, czy z DC też jest 1:1.
 
 
njet

Dołączył: 01 Gru 2017
Posty: 28
Wysłany: 2018-01-18, 13:44   

Wkleję moje znaleziska wieczorem, wg specyfikacji dostępnej online chyba nie trzeba nic. Wręcz różnice były w AC gdzie trzeba było zamieniać kolejność kabli, a DC było z tego co pamiętam bez żadnych zmian.

Wg mnie te przejściówki DC (które linkowaliśmy wyżej) są drogie ponieważ drogie są ich komponenty: obie końcówki. To trochę jak z chademo do Tesla kosztuje srogo bo wtyczka kosztuje krocie.
_________________
E-Golf 2015 SE @ Kraków
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 782
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-18, 14:03   

No jeśli to rozpracujesz to sam będę poniekąd zainteresowany, bo biorąc pod uwagę ceny i dostępność aut w stanach, to taki na przykład bolt nie byłby złą opcja. Na razie jego sens zabija zbyt wolne ładowanie auta z usa w europie.
 
 
bernbern

Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 10
Wysłany: 2018-04-10, 02:19   

I ktoś zmienił już gniazdo ? Osobiście mam i3 z USA i zastanawiam się, czy wszystko będzie pasowało z tym gniazdem z ali
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-10, 07:30   

Posiadam jedno gniazdo :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
bernbern

Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 10
Wysłany: 2018-04-10, 09:45   

Na sprzedaż?oryginalnr czy z Ali ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-10, 09:58   

Na sprzedaż - oryginalny ale prawdopodobnie nie z BMW wraz z mechanizmem zamykającym i z okablowaniem . Proszę o szybką decyzję bo wyjeżdżam jutro w nocy na dłużej .
606252818
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
k73 

Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-05-06, 21:29   

vwir napisał/a:
No jeśli to rozpracujesz to sam będę poniekąd zainteresowany, bo biorąc pod uwagę ceny i dostępność aut w stanach, to taki na przykład bolt nie byłby złą opcja. Na razie jego sens zabija zbyt wolne ładowanie auta z usa w europie.


50kW, jakie ma Bolt na ładowaniu DC, to zbyt wolno??
_________________
Chevy Bolt EV
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13