SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd ładowania stacja domowa. Ładowanie samochodu niemożliwe
Autor Wiadomość
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-12, 09:32   Błąd ładowania stacja domowa. Ładowanie samochodu niemożliwe

Witajcie.
Mój samochód Renault ZOE,
Zrobiłem sobie 2 ładowarki Typ2 (przenośną na sterowniku Enelion oraz stacjonarną na EcoHarmony Viridian )
Co jakiś czas w domu ładując pojawia się napis w samochodzie ŁADOWANIE SAMOCHODU NIEMOŻLIWE i zapala się kluczyk i wykrzyknik. Praktycznie 100% ładowań robię na ogólnodostępnych stacjach ładowania w Krakowie (IKEA, Galeria Kazimierz) więc mimo pół rocznego użytkowania mi to nie przeszkadzało, ale od soboty doktoryzuje się z tym tematem, bo zasięg spadł mi z 150km do 100km i już nie wystarcza ładować się w mieście. Nie ma znaczenia czy w domu robię to na stacjonarnej czy przenośnej - na obu ten sam wykrzyknik i przerwane ładowanie
Czy ma ktoś pojęcie co może być przyczyną.
Sprawdzałem miernikiem kolejność faz i jest OK. Uziemienie sprawdzałem miernikiem i jest 6 Omów więc też jest w normie.
W ładowarkach publicznych jeszcze mi się nie zdażyło żeby pojawił się ten błąd, więc to nie jest wina samochodu.
A zacząłem się tym interesować po wizycie w pobliskich Myślenicach (dobrze że objechałem). Pojechałem na budowę z wizytą do kolegi 54km ode mnie, który powiedział, żebym się nie martwił bo ma gniazdko siłowe 16A. Przyjechałem do niego zasięg pozostał 51% więc źle to wyglądało dlatego postanowiłem podłączyć samochód. Niestety o ile w domu ładuje a dopiero po jakimś czasie wywala to u niego w ogóle nie zaczął ładować. Sekundę po włączeniu się przekaźnika samochód wywala błąd.
Jaki parametr w takim razie decyduje o tym czy można ładować czy nie.
Proszę o jakieś sugestie.
Ostatnio zmieniony przez iwi 2017-12-12, 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 915
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-12, 10:24   

Podejrzewam, że byłoby prościej, gdybyś napisał jakie masz auto i jakie złącze ładowania.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-12, 10:45   

Oczywiście masz rację. Już poprawiłem post.
Renault ZOE Ładowarki TYP2 regulowany prąd od 6 do 32A.

Skanerem BT podpiąłem samochód i na komórce odpaliłem program CanZE
W zakładce BCB jest pozycja Rezystancja Ziemi i podaje 0. Nastomiast program chyba jest trochę skopany bo w pozycji napięcie międzyfazowe pomiędzy fazami 1-2 nie mierzy, natomiast pomiędzy fazami 2-3 i 3-1 mierzy i teraz jak ładuje poprawnie to napięcie tam jest około 400V natomiast wczoraj podczas usterki ładowania napięcie 2-3 pokazywał 300V natomiast 3-1 400V. Sprawdziłem miernikiem i wszystkie 3 fazy są i napięcie międzyfazowe jest poprawne i Eurotest nie widzi błędu. Więc wydaje się to błąd programu CanZE (to jest po wejściu w eksperymentalne menu), który do końca nie został dopracowany.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 472
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-12-12, 13:25   

A masz w domu zamontowany czujnik kolejności faz?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2003
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-12, 13:37   

Czy pojawi Ci się cos takiego jak na zdjęciu ?

Jesli jesteś pewien że swoje EVSE masz dobrze zrobione to musisz szukać problemu gdzie indziej.
Jeśli tak to zazwyczaj przyczyną jest słabe uziemienie instalacji w domu lub problem z poprawnym połączeniem na wtyczce w samochodzie lub stacji.
ZOE jet na to bardzo wrażliwe na uziemienie/ zero i fazy. Pomiar zwykłym miernikiem nie daje Ci poprawnych danych dotyczących Twojej domowej instalacji.
Czyli wezwij fachowca do dokładnego sprawdzenia uziemienia w domu .( musisz poprosić o zrobienie dokładnego raportu dotyczącego całej instalacji domowej - od przyłącza wraz z raportem z badań)
Przy okazji niech zrobi pomiary bo moze być problem poza Twoim domem - a wtedy trzeba powalczyć z operatorem przesyłowym.
Sprawdź też swoje wtyczki oraz gniazdo w samochodzie czy nie dostało się tam trochę wilgoci i może powstały początki korozji.
Sprawdź koniecznie swoje kable czy gdzieś nie ma przetarcia lub uszkodzenia izolacji.
Jeśli wszystko jest OK i dalej jest problem to po kolej
1. Sprawdź czy dobrze kliknęła się wtyczka w samochodzie - poruszaj ją
2. Podłącz kabel do Swojego EVSE
3. Zamknij samochód i odczekaj 15 minut
4. Jeśli po 15 minutach nie rusza zacznij od punktu 1 -2 a 3 odstaw na 2 godziny
5. Jeśli i po 2 godzinach nie rusza to a- do serwisu na wgranie nowego softu
oraz b - elektryk - poprawienie uziemienia oraz c - po otrzymaniu protokołu pomiaru od elektryka - afera z Zakładem Energetycznym - bo gdzieś mają skopane zero i uziom

EDIT : Jeszcze jedna ważna rzecz - kabel od EVSE do samochodu - masz oryginalny czy dorabiany (domorosły?) Ładowarka jest wrażliwa a w dorabianych kablach na linii CP indukuje się spore napięcie które przekłamuje dane z EVSE - to tez może być problem
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 915
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-12, 13:50   

iwi napisał/a:
Sprawdziłem miernikiem i wszystkie 3 fazy są i napięcie międzyfazowe jest poprawne i Eurotest nie widzi błędu.


A mierzyłeś też po stronie auta? W sensie we wtyczce type2 w momencie gdy przez te 15 minut ładuje.
Próbowałeś też ładować jednofazowo?
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-12, 14:03   

krawcu napisał/a:
A masz w domu zamontowany czujnik kolejności faz?

Nie mam zamontowanego, ale mam Eurotesta i mierzyłem i fazy są w dobrej kolejności.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-12, 14:18   

jas_pik napisał/a:
Czy pojawi Ci się cos takiego jak na zdjęciu ?

dokładnie to. Próbowałem zamieścić zdjęcie, ale nie przyjmuje to forum obrazków.

Jeśli tak to zazwyczaj przyczyną jest słabe uziemienie instalacji w domu lub problem z poprawnym połączeniem na wtyczce w samochodzie lub stacji.
ZOE jet na to bardzo wrażliwe na uziemienie/ zero i fazy. Pomiar zwykłym miernikiem nie daje Ci poprawnych danych dotyczących Twojej domowej instalacji.[/quote]
Mierzyłem atestowanym wzorcowanym miernikiem do instalacji Metrel Eurotest.
Gdyby w samochodzie było coś skopane to w stacjach publicznych też by wywalało, a wywala tylko w domu i to nie zawsze. Są takie dni że w ogóle nie wybija, a są że w ogóle nie da się ładować. Tzn idzie po 5-10% i wywala. Po chwili sam się załącza i znowu ładuje kilka procent i jak za drugim razem wybije to już nie wstanie. Wystarczy otworzyć drzwi po np pół godzinie i znowu ładuje i tak do 2x i w kółko. Dorobiłem sobie diodę świetlną żeby w domu sprawdzać czy działa, ale nie tędy droga.
W wakacje nie było żadnego problemu więc może wilgoć - stacja jest pod dachem, ale wilgoć w końcu jest dużo większa niż w wakacje.
Spróbowałem zewrzeć przed różnicówką zero z neutralnem, ale nic to nie daje więc to raczej nie jest sprawa uziemienia (chyba).
jas_pik napisał/a:

1. Sprawdź czy dobrze kliknęła się wtyczka w samochodzie - poruszaj ją

jest OK
jas_pik napisał/a:

2. Podłącz kabel do Swojego EVSE
3. Zamknij samochód i odczekaj 15 minut
4. Jeśli po 15 minutach nie rusza zacznij od punktu 1 -2 a 3 odstaw na 2 godziny

po podłączeniu w ciągu 15 sekund rozpoczyna ładowanie, problem w tym, że potem go wyłącza. Wczoraj przykładowo startowałem od 67%, naładowało do 71% potem wysiadło potem znowu naładowało do 72% i wysiadło. Odłączyłem na pół godziny i już bez problemu naładowało do pełna.
jas_pik napisał/a:

EDIT : Jeszcze jedna ważna rzecz - kabel od EVSE do samochodu - masz oryginalny czy dorabiany (domorosły?) Ładowarka jest wrażliwa a w dorabianych kablach na linii CP indukuje się spore napięcie które przekłamuje dane z EVSE -

mam 2 kable oryginalne. Jeden podpięty bezpośrednio do stacji ładowania (odciąłem francuską wtyczkę) drugi zakupiony na Ebayu EV Charging 5m Cable 32amp 3 phase (22kw) Type 2 – Type 2
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2003
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-12, 14:21   

No to najbardziej prawdopodobny jest problem z uziomem i/lub zerem w Twojej instalacji.
Zwykły miernik nie nadaje się do tych pomiarów .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-12, 18:11   

Mam taki miernik Metrel Eurotest - tylko jakie parametry potrzeba uzyskać. Co pomierzyć?
Pomiar uziemienia zrobiłem - w normie poniżej 10omów
Impedancja pętli zwarcia - w normie
kolejność wirowania faz - prawidłowa
mierzy jeszcze składowe harmoniczne i nic tam nie wynika.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2003
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-12, 19:21   

A mierzyłeś róznicę potencjałow uziemienia pomiedzy przyłaczem a EVSE i głównym punktem uziemienia ?
Jesli tu jest wszystko sprawne to może to problem w Twoim EVSE?
Możesz jeszcze sprawdzić kilka tricków - ja ich nie testowałem - nie biorę za nic odpowiedzialnści.

1. Rozłaczenie uziemienia w EVSE

2. Czy zawsze ustawiasz bieg na P - przed ładowaniem

3. Ktoś odkrył takie dwa rzowiazania
Cytat:
Najpierw odłącz kabel ładujący, zamknij / zablokuj drzwi samochodu i poczekaj, aż samochód całkowicie się wyłączy. Możesz poczekać w samochodzie, jeśli wolisz. Bądź świadomy sekwencji wyłączania. Po około 3 minutach usłyszysz ciche kliknięcie i dioda LED na przycisku blokady się wyłączy (NT: Rozumiem, że kłódka blokady drzwi)znajduje się nad ekranem R-Link. Prąd pomocniczy również zostanie wyłączony. Po mniej więcej minucie usłyszymy kolejne kliknięcie. Poczekaj jeszcze minutę. Magistrala CAN przejdzie w tryb uśpienia, chociaż nie ma wskaźnika, który by to pokazał; tylko poczekaj na tę dodatkową minutę. Nie dotykaj niczego podczas tego czasu oczekiwania. Oczywiście możesz iść na spacer i czas minimum 6 minut. Kluczem jest: brak kabla ładującego, wszystko zablokowane. Po tym czasie komputery i prawdopodobnie duże kondensatory BCB zostaną pobrane i zwykle można je ponownie naładować. Gdyby nie było prawdziwego problemu z ziemią, powinno być możliwe ponowne naładowanie.

Po drugie: czasami po wykonaniu poprzedniej procedury wszystko wydaje się poprawne, nie ma błędów, ale proces ładowania się nie rozpoczyna. Przy okazji, kiedy mi się to przydarzyło, poszedłem na spacer i nie otworzyłem samochodu, kiedy wróciłem, tylko port ładowania i kabel podłączony. Jeśli tak się stanie, odblokuj drzwi. To aktywuje ponownie komputery i tablicę, dzięki czemu samochód zdaje sobie sprawę, że powinien się ładować. Mam nadzieję, że "odgłos" dźwięków ładowarki i "kliknięcie - wheeeeee" pozwoli ci znów odetchnąć "

Ktoś inny wykrył że to problem kabla : https://youtu.be/lVX6dB-OOPE
I jeszcze inne wyjaśnienie : http://evwiki.co.nz/Batte...Warning_Message
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-08, 13:51   

Po kilku miesiącach walki w końcu udało się problem rozwiązać za sprawą RENAULT.
Zmienili oprogramowanie silnika w tym modułu do ładowania i teraz już wszędzie ładuje :)
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-05, 06:16   

I jeszcze jedna istotna informacja. Po zmianie oprogramowania teraz ładuje do 99% pełną mocą np 22kW a dopiero ostatni 1% zwalnia. Skróciło to czas ładowania do pełna i to znacznie
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1242
Wysłany: 2018-08-05, 08:23   

Jestes pewien? To technicznir w sumie niemozliwe.. znaczyloby, ze np. Tesla moglaby prawie do konca ladowac 80-100kW, a tak sie nie da.. sprawdzales to jakims miernikiem pradu, np. na publicznej stacji z wyswietlaczem?
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-05, 21:44   

Sprawdzałem na wykresie i od samego początku do samego końca ładował stałą mocą u mnie 11kW, to mnie zastanowiło i pojechałem do ładowarki 22kW i podpiąłem i do 99% naładował w 40 minut a zawsze było to przeszło godzinę. Napisałem do Renault i potwierdzili, że tak jest poprawnie. Z tym, ze to dotyczy 22kW bo nie mam gdzie sprawdzić na 43 kW
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
daro-888 

Dołączył: 14 Paź 2018
Posty: 3
Skąd: Legnica
Wysłany: 2018-10-14, 15:11   

Witam. Jestem posiadaczem Opla Ampery od roku. Pokazał mi się komunikat Sprawwdz system ładpwania VHC. Był w serwisie Opla w Łodzi Firma TRAX juz z tym problem 3 razy . Zapłaciłem za każdym razem prawie 500 zł . Wczoraj wymienili mi czujnik chłodzenia bateri. usuneli bład na komuterze. disiaj naładowałem do pełna baterie i po dwóch godzinach pojawił mi sie ten sam komunuikat. Czy ktos pomoże mi z tym problemem?. Z góry dziekuję.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 305
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-10-14, 17:07   

daro-888 napisał/a:
Witam. Jestem posiadaczem Opla Ampery od roku. Pokazał mi się komunikat Sprawwdz system ładpwania VHC. Był w serwisie Opla w Łodzi Firma TRAX juz z tym problem 3 razy . Zapłaciłem za każdym razem prawie 500 zł . Wczoraj wymienili mi czujnik chłodzenia bateri. usuneli bład na komuterze. disiaj naładowałem do pełna baterie i po dwóch godzinach pojawił mi sie ten sam komunuikat. Czy ktos pomoże mi z tym problemem?. Z góry dziekuję.


Rozwiązanie jest jedno czyli aktualizacja BCM-a w serwisie Opla w Gdańsku biorą coś ok. 900zł.
Więcej w wątku Ampery i tam zapraszam.
http://forum.samochodyele...=520&start=2000
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
daro-888 

Dołączył: 14 Paź 2018
Posty: 3
Skąd: Legnica
Wysłany: 2018-10-14, 17:19   

Zrobili mi ten manewr dokładnie miesiąc temu byłem na wakacjach i po trzech tygodniach powrócł ten problem. zamówili mi w serwisie czujnik chłodzenia baterii i własnie wczoraj byłem wymienic wraz z usunięciem błedu pzrez i zaprogramowanie czujnika. tak mam napisane w opisie zlecenia. i dzisiaj pojawił sie ponownie ten niecieszacy komunikat. :cry:
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 305
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-10-14, 18:54   

Wykasowanie błędu nic nie pomoże, a wielu zapomniało o problemie po autualizacji oprogramowania.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
daro-888 

Dołączył: 14 Paź 2018
Posty: 3
Skąd: Legnica
Wysłany: 2018-10-14, 19:11   

Tak wykonali mi to za drugim razem miesiac temu.. po trzech tygodniach bład pojawił sie ponownie. comam teraz zrobic?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-14, 19:33   

Wg mnie naprawili nieskutecznie, więc niech albo działają dalej, albo niech zwrócą pieniądze. Po aktualizacjach w ASO problem zdaje się znikał na dobre.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12