SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy e-NV200 to dobry samochód dla mne?
Autor Wiadomość
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 39
Wysłany: 2017-12-22, 11:26   Czy e-NV200 to dobry samochód dla mne?

Cześć,

Jak wspomniałem w wątku powitalnych rozważam zakup e-NV200 w wersji 40kWh - oczywiście, gdy wyjdzie.

Ale czy to odpowiedni samochód dla mnie?

Moje potrzeby trochę odbiegają od przeciętnego użytkownika samochodu. EV ma służyć jako codzienny pojazd do dojazdów do pracy, oraz w weekendy i wakacje jako tzw. "dayvan" - lekki samochód kempingowy: przykład 1, przykład 2.

Na co dzień auto będzie podpinane do zwykłej ładowarki 2.2kW (gnizadko 10A) w garażu. Dziennie robię trasę 30-40km, z moich wyliczeń wynika, że powinno to zostawić spory zapas i co rano baterie będą raczej pełne. Tutaj nie mam wątpliwości, że spełni swoje zadanie.

Od czasu do czasu będę potrzebował przejechać na jednym ładowaniu 200km. Nissan podaje zasięg wersji 40kWh 280km, ale NEDC to taka raczje bajka - obecna wersja 24kWh ma niby zrobić 170km, a wątpię, czy bez specjalnych wyrzeczeń udało by się przekroczyć 120km. Gdy robiłem jazdę próbną, to zasięg w pełni naładowanego eNV200 komputer szacował na 90km - ale przypuszczam, że to kwestia stylu jazdy na jazdach próbnych. W każdym razie mam nadzieję, że z akumulatorami 40kWh 200km będzie dało się zrobić bez zbytniego stresu.

No ale jak z dłuższym zasięgiem? Wiem, że na stacjach szybkiego ładowania można załadować ~80% akumulatora w pół godziny. No ale nie dojadę przecież na stację na ostatnich dżulach, warto było by mieć jakiś zapas. Ile zatem mogę realnie liczyć między ładowaniami? Mnie szacunkowo wychodzi 150km, no ale ja mam tutaj informacje czysto teoretyczne.

Normalny profil użytkowania "kempingowego" to będzie dzienna trasa 100-150km, załadowanie się na kemping i podpięcie samochodu na ~48h do instalacji kempingowej (zwykle 10A/2.2kW). Po dwóch dniach jazda dalej. Czasem przewiduję większe skoki z szybkim ładowaniem po drodze, ale raczej nie więcej niż 300km dziennie.

Mam jeszcze następujące pytania, na które nie bardzo mogę znaleźć odpowiedź:

1. Gdy samochód jest podpięty do ładowania, to czy można włączyć sobie ręcznie ogrzewanie lub klimatyzację? Ile to prądu bierze? Mam dane z trzeciej ręki, że ogrzewanie na początku zabiera 3-6kW w czasie nagrzewania się (ile? kilka, czy raczej kilkanaście minut), a potem 500-600W. Czy takie ogrzewanie/klimatyzacja się po pewnym czasie samo wyłączy?

2. Pod maską jest zwykły akumulator 12V. Kiedy on jest ładowany? Prawdopodobnie będę chciał go wymienić na LiFePo4, bo używanie kwasowego ze sprawnością ~60% wydaje mi się głupie. Równie prawdopodobnie będę chciał pod maską włożyć drugi taki sam LiFePo4 do ładowania z panelu słonecznego, do obsługi lodówki etc. Mam wrażenie, że tam pod maską jest sporo miejsca.

3. Dotarłem do informacji, że Nissana można ładować 2.2kW (10A), 3.3kW (16A), 6.6kW no i CHAdeMO 55kW. O ile dobrze rozumiem, to ograniczenie prądu robi samochód - ładowarka czy kabel mówi mu tylko, ile prądu może maksymalnie wziąć. Standard przewiduje jeszcze 1.4kW (6A); to działa w praktyce samochód tak naładować?

Rozwinę w tym miejscu - typowe użytkowanie w weekend to będzie wyjazd gdzieś na pole campingowe, w promieniu 100-150km, i podpięcie na miejscu do instalacji przewidzianej dla kamperów. Te instalacje często występują w wersji do 6A, więc dobrze by było mieć opcję takiego podpięcia. Czas ładowania nie jest problemem, samochód będzie stał w jednym miejscu pod ładowarką ~48h, nawet jeśli 500W mi zje klimatyzacja/ogrzewanie/inne lokalne sprzęty, to powinno wystarczyć na naładowanie do pełna.

4. Nie miałem okazji w oglądać innej stacji szybkiego ładowania niż CHAdeMO w Nissanie w Sosnowcu; jak to wygląda w praktyce? Są na takim Greenwayu różne końcówki od różnych samochodów? Bo jak rozumiem kabel do ładowania z gniazdka to się wozi w bagażniku?

5. Jak oglądałem eNV200 (Evalia) to w środku jest masa odsłoniętej blachy. Na pewno będę ją chciał jakoś zaizolować (przy moim profilu użytkowania to będzie konieczne), ale czy ktoś zastanawiał się nad wpływem izolacji (i przyciemnionych, jeśli już o tym mowa) szyb na zasięg? Chodzi oczywiście głównie o to, żeby mniej energii zużyć na ogrzewanie/chłodzenie pojazdu. Dziwił mnie też brak dziennych lamp ledowych - a może to nieistotne oszczędności?

6. Z tego co pamiętam, to jak się naciśnie włącznik samochodu gdy jest podpięty do ładowania, to wchodzi w tryb "wszystko działa, ale nie można jechać". Wtedy mogę włączyć ogrzewanie/klimę, radio, itd, a prąd na to wszystko idzie na bieżąco z gniazdka. Dobrze to rozumiem?

Zatem - co sądzicie? Czy to ma szanse zadziałać tak, jak sobie wyobrażam?
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2292
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-22, 12:04   

koder napisał/a:
1. Gdy samochód jest podpięty do ładowania...
Można, informacje potwierdzam, raczej kilka minut, chyba że mówimy o mrozie, to kilkanaście. Nie wyłączy się - cały czas jest ubytek ciepła (lub zimna) i cały czas grzejnik (klima) musi go uzupełniać.

koder napisał/a:
2. Pod maską jest zwykły akumulator 12V. Kiedy on jest ładowany?
Przy włączonym zapłonie i w czasie ładowania. Przy dłuższym staniu (tygodnie) ponoć też co jakiś czas jest ładowany. Faktycznie miejsca jest tam sporo.

koder napisał/a:
3. Dotarłem do informacji, że Nissana można ładować...
Zgadza się. 6A/1,5kW można ładować, to najniższy prąd przewidziany przez standard, ale potrwa to długo, bo sprawność niewiele przekracza 50% ze względu na 300-600W pobieranych przez elektronikę i pompy w czasie ładowania.

koder napisał/a:
4. Nie miałem okazji w oglądać innej stacji szybkiego ładowania...
Są różne, Twoja też jest. Tak, kabel do gniazdka wozisz swój, to fabryczne wyposażenie samochodu.

koder napisał/a:
5. Jak oglądałem eNV200 (Evalia) to w środku...
Wiele osób się zastanawiało i fabrycznie wiele samochodów ma przyciemnione. LEDy niewiele dadzą - poniżej 1km zasięgu na godzinę jazdy.

koder napisał/a:
6. Z tego co pamiętam, to jak się naciśnie włącznik...
Tak, na postoju można włączyć w ten sposób ogrzewanie, można też zdalnie jak masz wersję z obsługą przez komórkę, prąd idzie z gniazdka spowalniając ładowanie lub wręcz rozładowując baterię jak ładowarka wolna (np. 10A).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 388
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-22, 13:18   

Ad. 2 - aku LiFePo4; Oczywiście, że można wymienić ale problemik pojawia się, gdy jest zimno, takich aku nie należy ładować na mrozie. Osobiście wybrałbym jakiś AGM.
 
 
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 39
Wysłany: 2017-12-22, 13:38   

EVgarage napisał/a:
Ad. 2 - aku LiFePo4; Oczywiście, że można wymienić ale problemik pojawia się, gdy jest zimno, takich aku nie należy ładować na mrozie. Osobiście wybrałbym jakiś AGM.

Formalnie minimalna temperatura robocza to 0'C, ale:
Cytat:
We have tested the battery at temperatures as low as -20°C and at a pressure under 100
microbars (almost vacuum) and from the results of the experiments made, we can see that the
battery can still work properly at lower temperatures than those recommended by the
manufacturer (0°C). We see that the battery's capacity decreases when we lower the
temperature (being the capacity at -20 the 62% of the capacity at 20). That decrease is quite
significant but not big enough to stop the satellite from performing its vital functions. What's
more, even when the battery goes to -20 if later is returned to 20 degrees it recovers its
previous capacity and no permanent damage is made.
(Źródło).

Szczerze powiedziawszy o AGM też myślałem, ale nadal ma ~60% sprawności. Zresztą, pokładowy raczej na pewno będzie LiFePo4 - ma praktycznie kompatybilne napięcia pracy, a 90% sprawności de facto oznacza podniesienie wydajności całego układu ładowania słonecznego o 50%.
_________________
 
 
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 39
Wysłany: 2017-12-22, 13:44   

PatrykS napisał/a:
Zgadza się. 6A/1,5kW można ładować, to najniższy prąd przewidziany przez standard, ale potrwa to długo, bo sprawność niewiele przekracza 50% ze względu na 300-600W pobieranych przez elektronikę i pompy w czasie ładowania.

To jest bardzo istotna informacja. Mogę prosić o jakieś źródło? Chciałbym się zagłębić w ten temat - bo może oznaczać, że podłączenie 1.5kW jest w ogóle bez sensu, jeśli 600W ma pobrać samochód na ładowanie a 500W pójdzie na utrzymanie temperatury. Z drugiej strony, jeśli będzie to np. 300 i 200W, to ma to jeszcze sens.
_________________
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 285
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-12-22, 16:45   

Jak dla mnie to nie warto pod maską ładować akumulator litowy. Według moich pomiarów kwasówka jest na stałym podtrzymaniu ze strony pakietu w czasie jazdy i ładowaniu EVSE. To sobie odpuść, skup się na tym aby nowa 200 miała dwukierunkowy przepływ mocy V2G to się przyda nie tylko na kempingu ale również w domu i sytuacjach kryzysowych. Chłopaki na zachodzie do starej 200 kupowali mały agregat Kipor z wyciszeniem na sytuacje podbramkowe i do zasilania gratów. Ja w swojej Evali zaliczyłem nocki na kablu po czym auto było naładowane a temperatura stała jaką ustawiłem ponieważ możesz jednocześnie włączyć grzanie i chłodzenie na określoną temperaturę. Jedyny minus to trochę słyszalny wentylator pod podłogą, który chłodzi akumulator. Moc grzania związana jest również z intensywnością nawiewu. Auto jest słabo wytłumione ale na jakość wnętrza nie narzekam. Problemem w mojej ale w nowej tego nie będzie to lufciki w oknach bocznych drzwi potrafią być nieszczelne. Miejsca pod maską na pace i pod podłogą do oporu. Obciążenie nie wpływa tak na zasięg jak opory powietrza, które dotkliwie potrafią namieszać w wyliczeniach zasięgu.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 713
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-22, 17:01   

Moc ładowania "regulujesz" liniowo, opornikiem w evse. Są takie evse, które pozwalają wybrać natężenie z rozdzielczością 1A (mam taki, często wybieram 8A). W stanach evse dodawane fabrycznie do leafa mają 12A, co przy 120V daje jakieś 1,4kW.
E-NV ma pompę ciepła?
 
 
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 39
Wysłany: 2017-12-22, 17:32   

vwir napisał/a:
E-NV ma pompę ciepła?

Aktualna wersja nie (w każdym razie nie do grzania), nad czym bardzo ubolewam. Jeżeli byłaby dostępna jako opcja, to na pewno taką wezmę.

vwir napisał/a:
Moc ładowania "regulujesz" liniowo, opornikiem w evse. Są takie evse, które pozwalają wybrać natężenie z rozdzielczością 1A (mam taki, często wybieram 8A).

No to na pewno będzie jeden z pierwszych zakupów/przeróbek.
_________________
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 713
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-22, 18:02   

Jeśli chcesz to mogę spróbować 6A, ale nie widzę powodu, dla którego miałoby nie działać.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1033
Wysłany: 2017-12-22, 19:07   

Jesli masz garaz i miejsce, zainwestuj w ladowarke typu wallbox. Przyda sie i na przyszlosc, i jesliby ktos mial przyjechac w odwiedziny:)

Ladowarke nascienna mozesz dostac juz za kilkaset zl (od 300), szczegolnie na angielskim ebeayu.

A jest to, jak zauwazysz rozwiazanie super wygodne:) nie mowiac o tym, ze laduje szybciej (mniesze straty)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2292
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-22, 20:49   

koder napisał/a:
Mogę prosić o jakieś źródło?
To moje odczyty mocy pobieranej z gniazdka i wpływającej do aku odczytane aplikacjami MyGreenVolt/caniOn z samochodów Opel Ampera / Mitsubishi i-MiEV.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 713
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-22, 21:15   

PatrykS napisał/a:
Zgadza się. 6A/1,5kW można ładować, to najniższy prąd przewidziany przez standard, ale potrwa to długo, bo sprawność niewiele przekracza 50% ze względu na 300-600W pobieranych przez elektronikę i pompy w czasie ładowania.


Ale jakie pompy? W e-NV nie masz chłodzenia cieczą. Podczas ładowania jest absolutna cisza pod maską. Z moich wyliczeń w leafie wychodziło, że ok. 90% tego co pobrałem z sieci znalazło się w akumulatorach. Samo evse zużywa zawrotne 7W.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 285
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-12-22, 22:17   

Klimatyzacja chłodzi pakiet, a wentylator w pakiecie rozprowadza po ogniwach chłodne powietrze i to słychać.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 713
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-22, 22:43   

No ale przy każdym ładowaniu? To chyba się znacznie różni od leafa, bo w nim jeszcze nigdy nie słyszałem żadnej pompy w czasie ładowania. A zawsze mi się wydawało, że układ ładowania i napęd w leafie i e-nv są bliźniacze.
Tyle tylko, że u mnie auto ładuje się w dość komfortowych warunkach (garaż ogrzewany zimą, z kolei latem dość chłodny).
 
 
tomekmisio 

Wiek: 42
Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 39
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2017-12-22, 23:15   

bodix napisał/a:
Chłopaki na zachodzie do starej 200 kupowali mały agregat Kipor z wyciszeniem na sytuacje podbramkowe i do zasilania gratów.

Jak mam to rozumieć bo też nad takim wariantem się zastanawiałem czy na oryginalnej ładowarce można coś ustawiać i ograniczyć prąd ładowania bo mam takiego Kiporka IG2000 i myślałem czy czasem go na stałe do bagażnika nie wstawić jak bym gdzieś po drodze gniazdka nie znalazł. Jak się ogranicza ten prąd bo na pokładzie jest 3,6 i 6 kW. Gdyby nie cepik to jutro bym cieszył się swoim e-nv.
Ok już doczytałem czyli co czy dobrze rozumie ze zmieniając jakiś rezystor w oryginalnej ładowarce od auta mogę śmiało to zapiąć do tego kipora co daje jakieś 1,6 kW??? może to ktoś potwierdzić i teraz w drugą stronę czy tą ładowarką jak zmienię opornik mogę ładować auto z mocą 6kW skoro na pokładzie jest taka ładowarka????
_________________
e-nv 200 2016r.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 285
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-12-23, 00:04   

Tomek, prąd ogranicza ci ładowarka EVSE, która jest na wyposażeniu w tym wypadku 10A czyli ok. 2,4kW ale Kipor to nie wiem czy tyle wyciągnie, zawsze można ograniczyć prąd do 6A przy nastawnej lub regulowanej ładowarce.

vwir
Pakiety są bliźniacze do pewnego stopnia ale właśnie w 200 jest mała chłodniczka z wentylatorem dzięki czemu CHAdeMO można ładować kilka razy dziennie z Leafem tak już się nie uda. Gdzieś czytałem, że bywały przypadki zajechania pompy klimatyzacji od częstego ładował na szybkiej ładowarce.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2292
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-23, 00:19   

tomekmisio napisał/a:
Ok już doczytałem czyli co czy dobrze rozumie ze zmieniając jakiś rezystor w oryginalnej ładowarce od auta mogę śmiało to zapiąć do tego kipora co daje jakieś 1,6 kW???
W mało której ładowarce/EVSE da się to zrobić rezystorem, choć mam jedną, w której daje się to zrobić dorobionym przełącznikiem (8/10/13/16A) - lewa na poniższym zdjęciu:

Wszystkie to oryginalne od Opla Ampery, środkowa i prawa mają przycisk przełączający między 10 a 6A. Inną ładowarkę/EVSE wygodnie regulowaną masz tu:
http://allegro.pl/szybka-...6772385043.html
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
tomekmisio 

Wiek: 42
Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 39
Skąd: podkarpacie
  Wysłany: 2017-12-23, 01:02   

[quote="bodix"]Tomek, prąd ogranicza ci ładowarka EVSE, która jest na wyposażeniu w tym wypadku 10A czyli ok. 2,4kW ale Kipor to nie wiem czy tyle wyciągnie, zawsze można ograniczyć prąd do 6A przy nastawnej lub regulowanej ładowarce.

Dzięki za info będę myślał o kupnie jakiejś nastawnej ale najpierw muszę jakoś spowodować żeby dało się go zarejestrować i go odebrać może jeszcze w tym roku hihi. :-D
_________________
e-nv 200 2016r.
 
 
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 316
Wysłany: 2017-12-23, 01:17   

Ale jak to? E-NV ma pakiet chłodzony a Leaf nie?
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
 
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 39
Wysłany: 2017-12-23, 07:04   

jatko napisał/a:
Ale jak to? E-NV ma pakiet chłodzony a Leaf nie?

Na to wygląda: NISSAN E-NV200 USES AIR CONDITIONING TO COOL ITS BATTERY
Cytat:
When the Nissan Leaf first shipped, some analysts pointed out that the air-cooled battery pack could be susceptible to heat in high-temp locales. Nissan dismissed these concerns, though a snafu over the dropping range of Leaf EVs in the Southwest U.S. apparently left its mark.

When the Nissan e-NV200 electric van ships later this year, it will do so with a “thermal conditioning” setup first uncovered by Transport Evolved.
_________________
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 713
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-23, 08:19   

Człowiek się uczy całe życie...
Tutaj macie evse ustawiane dowolnie od 6 do 16A: https://r-evc.com/en/type-1/12-type-1-j1772-16a.html
 
 
tomekmisio 

Wiek: 42
Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 39
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2017-12-23, 09:28   

vwir napisał/a:
Człowiek się uczy całe życie...
Tutaj macie evse ustawiane dowolnie od 6 do 16A: https://r-evc.com/en/type-1/12-type-1-j1772-16a.html

Jak to jest regulowane skoro nie ma na środku kabla skrzyneczki a i przełącznika jakiegoś tez nie widać może to jakaś ściema???
_________________
e-nv 200 2016r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2292
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-23, 10:09   

tomekmisio napisał/a:
Jak to jest regulowane skoro nie ma na środku kabla skrzyneczki a i przełącznika jakiegoś tez nie widać może to jakaś ściema???
Regulacja jest przyciskiem we wtyczce od samochodu, nie jest to ściema, działa, jest wygodne, ale nie jest do końca bezpieczne - w warunkach zewnętrznych jest to w zasadzie przedłużacz i trzeba na niego uważać na deszczu, prawdziwe EVSE ze skrzyneczką blisko wtyczki sieciowej rozłącza zasilanie po wykryciu nieprawidłowości i reszta kabla jest już wtedy niegroźna, nawet pogryziona przez psa czy potraktowana brzeszczotem przez dziecko.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 39
Wysłany: 2017-12-23, 11:20   

Cześć
Mam taki wynalazek ale w wersji dostawczej z 2014 roku. Przez pół roku zrobiłem nim 12000 km wiec sporo.
Wiec wiec moje spostrzeżenia są następujące:
- podawany zasięg jest zazwyczaj zawyżony o około 5-7%
- ogrzewanie/Klima zabiera około 10 -12 % zasięgu
- latem średnio robię na jednym ładowaniu około 110 km a zima 90 - ale zawsze kombinuje z ogrzewaniem
- średnie zużycie mam około 17kw/100 km latem a zima pomimo moich usilnych starań nie udaje mi się zejść poniżej 21
- lądowanie od 0 do 80 % na chademo w około 30 min to chyba „bajka” ja na różnych ładowarkach osiągam w 40 45
A tak pozatym jestem mega zadowolony. Z uwagi na brak ładowarek dalesze podróże to raczej odpadają ale jazda po mieście jest extra
_________________

 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 421
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2017-12-23, 12:00   

Ja caly czas szukam takiego uniwersalnego campstera(ogrzewanie/klima postojowa i wygodne lözko na pace) 40km zasiegu wystarczylo by mi na codzien na dojazdy do pracy i na spotkania z panienkami.
chcial bym tez jezdzic w trasy 1500km pod czas ladowania drzemka ale tu juz jest problem, bo wtedy takim eNV200 musial bym co 1h jazdy robic postoj na 1h ladowania i taka podroz do polski trwala by ponad 30h

Jedyny pasujacy Van to Chrysler Pacyfica PHEV ale na mobile.de sobie 55.000euro zycza
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=250575418&utm_source=sharedAd&utm_medium=android Chrysler Pacifica Hybrid Platinum 7 Sitze/Pano

Jak by tak naped Oudlandera PHEV do jakiegos Busa zaadaptowac :idea:
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
Ostatnio zmieniony przez mann25 2017-12-23, 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 12