SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Energia wiatrowa do ladowania auta EV (Perpetuum mobile)
Autor Wiadomość
zetez

Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 9
Wysłany: 2018-04-23, 20:20   Energia wiatrowa do ladowania auta EV (Perpetuum mobile)

czy ktos moze mi powiedziec ( wyjasnic) czemu nie stosuje sie wiatru do ladowania akumulatorow podczas jazdy auta?
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-04-23, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 225
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-23, 20:39   

Z wiatrakiem na dachu nie bardzo... poza tym, opory chyba by zjadły cały zysk.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 416
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-23, 21:13   

Nawet nie, że zjadły zysk co robiłyby straty. Nie da się wziąć czegoś z niczego.
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1193
Wysłany: 2018-04-23, 22:38   

:arrow: Perpetuum mobile
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-23, 22:44   

Jesli już to lepiej energetycznie zainstalować na dachu i innych płaskich powierzchniach odpowiednie - elastyczne panele fotowoltaiczne
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
zetez

Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 9
Wysłany: 2018-04-23, 22:54   

na dachu to bez sens ale poziomy na wysokosci maski, ale dalej nie rozumiem dlaczego robilby straty, czy podzielenie baterii na 2 ´´strefy´´ 1 jedzie 2 sie laduje ?perpetuum moble chyba niekoniecznie , bo to cos jak ma baterie to juz niespelnia warunkow do bycia darmowa energia , https://www.youtube.com/watch?v=3yBVUjupMto o co mi chodzi od 5 min i 25 sek.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2425
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-23, 23:02   

zetez napisał/a:
ale dalej nie rozumiem dlaczego robilby straty
Wiatrak stawia opór i spowalnia samochód, silnik spalinowy musi ten opór pokonać zużywając więcej paliwa, bilans wychodzi ujemny - lepiej się wpiąć w gniazdo zapalniczki :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
zetez

Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 9
Wysłany: 2018-04-23, 23:19   

czyli sie nie da ´´rozwalic ´´systemu :-D
 
 
zetez

Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 9
Wysłany: 2018-04-23, 23:23   

panele sloneczne to fajna sporawa ale w pl ich wydajnosc to cos ok 30% poludnie europy i afryka to ma sens
 
 
kubekv8
iPerformance

Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 22
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-04-24, 14:44   

zetez napisał/a:
panele sloneczne to fajna sporawa ale w pl ich wydajnosc to cos ok 30% poludnie europy i afryka to ma sens

Pokaż mi panele o sprawności 30% :mrgreen:
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1092
Wysłany: 2018-04-24, 15:26   

W ogole nie ma sensu paneli na auto wrzucac, sorry. Lepiej na dach: kat odpowiedni itp. A auto pod drzewem, w garazu itp. Ekonomicznie bez zadnego sensu.
 
 
zetez

Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 9
Wysłany: 2018-04-24, 18:11   

kubekv8 napisał/a:
zetez napisał/a:
panele sloneczne to fajna sporawa ale w pl ich wydajnosc to cos ok 30% poludnie europy i afryka to ma sens

Pokaż mi panele o sprawności 30% :mrgreen:
nie mowie o sprawnosci tylko Owydajnosci w sensie ile tego slonca w PL
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-24, 18:35   

Wbrew pozorom sporo . Przeczytaj : http://forum.samochodyele...p?p=35860#35860
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 210
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-04-24, 19:06   

Jako kamperowiec, powiem... porzućcie te pomysły. Bo solarami z dachu samochodu od biedy przy pomocy pośredniego akumulatora i przetwornicy zrobicie parę kaw na regulatorze mppt i 12v akumulatorze o pojmności co najmniej ok 100Ah

Nie te prądy, moce i nie ta droga.

Jeślu chodzi o wentylatorki zwane prądnicami wiatrowymi, to jeszcze gorzej niż z solarami. Jako źródłem mobilnym.

Nawet Efoy czyli ogniwo paliwowe, na gorzałę, to tylko dodatek...

Jedyny sens to stacjonarna instalacja. Czy polykrystaliczna czy mono... czy amorficzna i tak o sprawności góra 20% ale tą warto rozważyć.
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
zetez

Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 9
Wysłany: 2018-04-24, 23:11   

Bronek napisał/a:
Jako kamperowiec, powiem... porzućcie te pomysły. Bo solarami z dachu samochodu od biedy przy pomocy pośredniego akumulatora i przetwornicy zrobicie parę kaw na regulatorze mppt i 12v akumulatorze o pojmności co najmniej ok 100Ah

Nie te prądy, moce i nie ta droga.

Jeślu chodzi o wentylatorki zwane prądnicami wiatrowymi, to jeszcze gorzej niż z solarami. Jako źródłem mobilnym.

Nawet Efoy czyli ogniwo paliwowe, na gorzałę, to tylko dodatek...

Jedyny sens to stacjonarna instalacja. Czy polykrystaliczna czy mono... czy amorficzna i tak o sprawności góra 20% ale tą warto rozważyć.
ja rozumiem ze wiatraczek na kamperze jak stoi na placu to wiele nie nadmucha pradu ale jak jedzie?) o to wlasnie pytam czy to da rade , bo technicznie zaistalowac sie da . rozmawialem ostatnio z jedna babka co zakupila kampera , chce zamonotowac panele sloneczne moc bodajze 200w ale jak to chodzic bedzie to moze sie dowiem po sezonie . o wiatrkach na kamperach poki co nie slyszalem . chetnie czegos bym sie dowiedszial tak instalacje stacjonarne maja sens na pewno ze wszgledu na powierzchnie dachow no ale na auto tego sie nie zapakuje .no chyba zeby sie otiweraly jak transformers :) https://www.youtube.com/watch?v=6hyA9-PUF0c
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-24, 23:27   

Już Ci tłumaczono że uzysk energii z wiatraka jest mniejszy niż energia niezbędna do utrzymania prędkości pojazdu wyposażonego w wiatraki.
A co do paneli fotowoltaicznych można uzyskać naprawdę dość sporo energii .
Mój znajomy z Francji zainstalował takie elastyczne panele na samochodzie i w ciągu dnia uzyskuje naprawdę sporo energii . Z tym że on jeździ na krótkich trasach po mieście.

_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 210
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-04-25, 05:21   

Tak z rana.... To autko na fotce ma na oko paneli jakieś 550 wat i tyle... a tym to można ostro naładować akumulatory 12v, zasilić lodóweczkę, i jak wyżej zrobić kawkę w ekspresie plus podładować rower ektryczny i wibrator żony. Na oko te elastyczne panele z regulatorem mppt itp.., to koszt o ile nowe jakieś 4-do 5 tyś w zależności gdzie kupione. Sporo prądu ? Kolega właściciel, wie dokładnie ile, bo mu to pokaże pożądny regulator. Chyba, że ma PWM, a ten jest 30%mniej wydajny jest od MPPT.

Kolega Koder tu zalogowany i na Forum kamperowym dla zabawy na "mój wniosek formalny" liczył ile by trzeba stać z pełnym dachem paneli, by potem przejechać z 300km. Cienko to wychodzi. A kamper ma kilka razy czasem większy dach

Pewnie każda kropla energii jest przydatna, ale to rozwiązanie jest póki co niemal bez sensu.

O wiatraczkach, nawet nie chce mi się pisać, bo procesor tabletu się przegrzeje . :mrgreen: To tak niemal jakby dmuchać w żagiel siedząc na żaglówce 8-) Nawet na jachtach sie potrafią nie sprawdzać. I generatory lub Efoy e stosują.
Teoria teorią a praktyka pokazuje co warto. Nie tylko z pkt ekonomi ale funkcjonalności.

Przy takich ilościach energii konsumowanej przez auto elektryczne, prąd solarny z karoserii auta jest prądem drogim, niewielkim i nieopłacalnym. Chyba, że auto szpetne, stare a panele i osprzęt za darmo i się marnują a do tego mieszkamy w Grecji.
Cena, masa, sprawność, klimat i td... tylko dla wizerunku można, podobnie jak z pierwszymi hybrydami...No i z moim Leafem... sensu ekonomicznego nie ma :!:

Oczywiście, kto bogatemu zabroni.
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2425
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-25, 09:22   

Bronek napisał/a:
Przy takich ilościach energii konsumowanej przez auto elektryczne, prąd solarny z karoserii auta jest prądem drogim, niewielkim i nieopłacalnym.
Wszystko zależy od konkretnego przypadku - to chyba Kangoo, więc zdaje się tylko 3kW ładowarka, w słoneczny dzień z tych solarów pewnie 2-3kWh wyciągnie, a to może oznaczać czasami 40-60 minut krótsze kwitnięcie na słupku przy powrocie do domu, gdy w pracy nie ma możliwości ładowania (miejsce pracy kierowcy takiego samochodu może oznaczać czasami słup elektryczny gdzieś w środku pola). Przy opłacalności trzeba też brać pod uwagę czas - czasami te panele mogą go oszczędzić, ja bym takimi nie pogardził.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-25, 09:30   

Tak właśnie jest.
Te panele nie mają żadnego układu MPPT , są podłączone bezpośrednio do akumulatorów przez diodę.
Ładowarka wbudowana ma moc 2,8 kW a netto na akumulatory idzie około 2,4 kW .
Takie 500 W to naprawdę sporo energii dla takiego pojazdu.
A propos właśnie tego renault Kangoo Electroad - jest to jedna z pierwszych szeregowych hybryd fabrycznie produkowana.
Najważniejsze jest to że nawet w miesiącach zimowych ładowanie takim małym prądem podnosi temperaturę akumulatorów czym sporo wydłuża zasięg
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 210
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-04-25, 10:11   

Do aut roboczych i jak wyżej to OK . fakt każdemu wg. potrzeb

Cytat:
z tych solarów pewnie 2-3kWh


To już 23kg agregat Hondy eu20ie .???? Tez prawie 2kw.
Cena porównywalna , w bagażniku do rozważenia jako niemal ekstender w BMW I3.

Ale taka Hondka to i w domu się przyda i kątówkę obsłuży i inne potrzebne elektronarzędzia . Z tym ,że pierdzi i śmiedzi . Jest jednak uniwersalna .

Ale każdy ma inaczej . :mrgreen: Oczywiście można mieć wszystko , nawet ta turbinkę wiatrowa dla zadania szyku. :mrgreen:

Ale cos kombinują w temacie : Lightyear One – samochód elektryczny na energię słoneczną, 5 kWh / 100 km!

http://elektrowoz.pl/auta...a-5-kwh-100-km/ z mały haczykiem :cry: Lightyear One: cena 119 000 euro, czyli 500 tysięcy złotych netto[/b]
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
zetez

Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 9
Wysłany: 2018-05-13, 17:47   

Bronek napisał/a:
Tak z rana.... To autko na fotce ma na oko paneli jakieś 550 wat i tyle... a tym to można ostro naładować akumulatory 12v, zasilić lodóweczkę, i jak wyżej zrobić kawkę w ekspresie plus podładować rower ektryczny i wibrator żony. Na oko te elastyczne panele z regulatorem mppt itp.., to koszt o ile nowe jakieś 4-do 5 tyś w zależności gdzie kupione. Sporo prądu ? Kolega właściciel, wie dokładnie ile, bo mu to pokaże pożądny regulator. Chyba, że ma PWM, a ten jest 30%mniej wydajny jest od MPPT.

Kolega Koder tu zalogowany i na Forum kamperowym dla zabawy na "mój wniosek formalny" liczył ile by trzeba stać z pełnym dachem paneli, by potem przejechać z 300km. Cienko to wychodzi. A kamper ma kilka razy czasem większy dach

Pewnie każda kropla energii jest przydatna, ale to rozwiązanie jest póki co niemal bez sensu.

O wiatraczkach, nawet nie chce mi się pisać, bo procesor tabletu się przegrzeje . :mrgreen: To tak niemal jakby dmuchać w żagiel siedząc na żaglówce 8-) Nawet na jachtach sie potrafią nie sprawdzać. I generatory lub Efoy e stosują.
Teoria teorią a praktyka pokazuje co warto. Nie tylko z pkt ekonomi ale funkcjonalności.

Przy takich ilościach energii konsumowanej przez auto elektryczne, prąd solarny z karoserii auta jest prądem drogim, niewielkim i nieopłacalnym. Chyba, że auto szpetne, stare a panele i osprzęt za darmo i się marnują a do tego mieszkamy w Grecji.
Cena, masa, sprawność, klimat i td... tylko dla wizerunku można, podobnie jak z pierwszymi hybrydami...No i z moim Leafem... sensu ekonomicznego nie ma :!:

Oczywiście, kto bogatemu zabroni.
no racja . ja sobie zdaje spawe ze dmuchanie w wiatraczek nic nieda ale mi chodzi o mozliwosc ladowania baterii w aucie elektrycznym z wiatraka podczas jazdy . watek w dziale energi wiatrowej mozna uznac za zakonczony ale jakb ktos ´cos. to faj nie jak cos wstawi ,pzdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15