SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
MIA Electric L
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2896
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-02-18, 13:34   

@wik6
Baterie w MIA mają inną chemię niż NICD i nie wytwarzają tyle ciepła .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2896
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-02-26, 09:23   

@Maxxc
A jak przy obecnych mrozach - udaje się ładować i jeździć?
Masz ogrzewane siedzenia?
Bo na Amazonie jest ciekawa propozycja w sumie dośc tania ( nieco droższa od biedronkowej czy lidlowej)

Link do sklepu Amazona
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Maxxc 
MIA Electric L

Wiek: 36
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-09, 17:22   

Witam,

cóż, najwyraźniej przegapiłem wpis Kolegi.
Zatem odpowiadam po czasie:

- jeździć się da, z ładowaniem różnie. Poniżej uszczegółowienie.

- przy -5 st. C można nagrzać baterię po kilkunastu km dynamicznej jazdy. Ciekawostka - przejazd 8 km podniósł temperaturę baterii z -5 st. C. na -1 st. C.. Po 2h postoju temperatura baterii się utrzymała (-1 st. C.), kolejne 6km jazdy podniosło do +1 st. C (załączyła się regeneracja i możliwość ładowania). Po kolejnych kilku km jazdy temperatura wzrosła do +5 st. C..

- przy niższych temperaturach otoczenia (poniżej -10 st. C.) w jednym dniu wjechałem samochodem na halę w pracy - bateria nagrzała się na tyle i utrzymała ciepło, że zdołałem wrócić z pracy do domu i podłączyć bez problemu do ładowania.

- podgrzewanych foteli brak. Sprawdza się za to ubranie 602/MON (ubranie czołgisty, tzw. "czarnuch", w wersji zimowej). Używałem je w zimie, jeżdżąc rowerem do pracy. W MIA sprawdza się równie dobrze.

- używanie ogrzewania mija się z celem. Nie nagrzeje się łatwo całości przy temperaturach otoczenia poniżej -10 st. C., a prądu szkoda. A może też nie mam cierpliwości, żeby czekać całe 10 minut cyklu grzania, patrząc na amperomierz i "uciekającą" energię z baterii.
Włączałem ciepły nawiew tylko po to, żeby usunąć zamarzającą od wewnątrz na szybie parę wodną (co kilka minut na kilkadziesiąt sekund).

- realny zasięg w niskich temperaturach (brak regeneracji, używanie ogrzewania) spada co najmniej o połowę (50-60km). Jest to mniej więcej zgodne z opisem w instrukcji (poniżej 0 st. C. - 60% energii dostępne, poniżej -10 st. C. - 50% energii dostępne, poniżej -20 st. C. - 0% energii dostępne (nie pojedziemy)).

- parowanie szyb zmniejszyłem znacznie, wożąc materiałową maskotkę - w postaci węża - wypełnioną 4 litrami żwirku silikonowego dla kota - położoną na przednim podszybiu. Sprawdza się rewelacyjnie. Co tydzień kładę ją na grzejnik, żeby oddała wilgoć i można używać dalej.

- dodatkowo - do chwili obecnej nie znalazłem warsztatu, który by się podjął montażu kocy grzejnych do baterii. Jakoś wszyscy się boją, mimo tego, że chcę brać udział w demontażu/montażu i wziąć odpowiedzialność za część elektryczną. :)

Pozdrawiam
Maxxc

PS. Podgrzewanie foteli ciekawe, może zaryzykuję zakup, ale już podobno wiosna idzie. :-P
 
 
Slawek 

Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 241
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-03-09, 18:07   

Na parujące szyby antypara w spray jest OK
 
 
Maxxc 
MIA Electric L

Wiek: 36
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-09, 18:23   

Witam,

@Slawek, fakt.
Tylko mam odruch przecierania szyb częściej, niż potrzeba, więc ciągle musiałbym na nowo nanosić kolejną warstwę.
Nie mając takiego czegoś pod ręką, najpierw użyłem znanych wszystkim doskonale cukierków firm "Silica Gel" i "Do Not Eat". :)
Stwierdziłem, że to rozwiązanie się sprawdza, więc zainwestowałem w silikonowy żwirek dla kota. Sprawdza się jeszcze lepiej, bo nie muszę zbierać woreczków z całego podszybia, tylko mam jeden długi "woreczek" w postaci węża.

Pozdrawiam
Maxxc
 
 
wtv10
wtv

Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-23, 14:00   

Dzień dobry,

chciałbym zgłosić przystąpienie do klubu użytkowników MIA w Polsce :-)

Moja Mia jest krótka 3 osobowa, aku 8kwh, biała, lokalizacja Kraków. Numer seryjny 597.

Pozdrawiam.
 
 
Maxxc 
MIA Electric L

Wiek: 36
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-09-23, 18:23   

Witaj,

Cieszę się, że nie jestem już samotny na tej stronie. :)
W razie czego pytaj, może będę w stanie pomóc.

Pozdrawiam
Maxxc
 
 
wtv10
wtv

Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-28, 09:21   

Cześć,

kilka informacji praktycznych, może się komuś przydadzą.

1. Mam wersję z akumulatorem 8kwh, który niestety wymaga więcej uwagi i jest bardziej problemowy w użytkowaniu. Jego największą wadą jest układ balansujący, którego zadaniem jest wyrównywanie poziomu naładowania poszczególnych cel akumulatora. Ten układ jest po prostu bardzo wolny i w trakcie balansowania ładuje prądem 0,5A. Przy używanych akumulatorach łatwo można sobie wyobrazić, że poszczególne cele rozładowują się z różną prędkością i rozbalansowanie akumulatora następuje niemal po każdym rozładowaniu.
Na plus dla tego akumulatora to jego prosta budowa i możliwość naprawy (o ile ma się dodatkowe akumulatorki).

2. Dostęp do części jest ograniczony. Niektóre części pasują z innych samochodów, ja wymieniałem:
- Łącznik stabilizatora przód, numer części 915577, producent RUVILLE. Pasuje do Megane II, Scienic II, Kangoo. Cena za sztukę 37zł. Warto wymienić oba raz. Drobna uwaga, one są o 8mm dłuższe niż oryginalne, ale to nie przeszkadza wchodzą idealnie.
- Klocki hamulcowe TRW GDB974, pasują do modelu Land Rover Discovery 1.Cena 67zł komplet.
- Łożysko koła przód. Niestety nie mam numeru części ale jest to łożysko z Citroen'a chyba Berlingo. Łożysko dwurzędowe, dość konkretne. Dobrali mi w sklepie od ręki.

3. Parujące szyby w chłodniejsze dni. Mój sposób to mały wentylatorek samochodowy za 20zł ustawiony na przednią szybę. Pracuje trochę ciszej i nie wdmuchuje zimnego powietrza z zewnątrz.

4. Kluczyk do samochodu. Przy zakupie dostałem tylko jeden. W kluczyku jest chip immobilisera więc dobrze jest mieć drugi na wypadek zgubienia lub zatrzaśnięcia w środku. Pomimo nietypowej marki samochodu, kluczyk z chipem można dorobić/skopiować w punktach które specjalizują się w samochodach francuskich. Natomiast w przypadku zgubienia kluczyka jest problem z dodaniem nowego bo dostęp do modułu IMO w Mia wymaga oryginalnego sprzętu diagnostycznego.

5. Mało kto czyta instrukcję obsługi samochodu. W przypadku Mia dobrze jest to zrobić. Są tam ciekawe rzeczy, np. że Mia nie wolno myć myjkami ciśnieniowymi !
 
 
Maxxc 
MIA Electric L

Wiek: 36
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-13, 23:30   

Dobry wieczór,

z racji, iż w temacie MIA zapanowała błoga cisza, to przesyłam kilka spostrzeżeń z kolejnego roku eksploatacji niniejszego pojazdu.

W tej chwili stan licznika wynosi ponad 13000km.

Jakieś dwa tygodnie temu stan żywotności baterii (SOH) spadł mi z 99% na 98%. Jednakże mam odczucie, że w zeszłym roku zimą bateria jednak wolniej się wyczerpywała. Prawdopodobnie SOH jest liczony wyłącznie po ilości sumarycznego ładunku dostarczonego do baterii, bez uwzględniania jej wieku. A bateria już ma jakieś 7-8 lat, co również może mieć wpływ na dodatkowe zmniejszenie jej pojemności.

Do tego coraz mocniej zaczyna stukać przednie zawieszenie, co świadczy o dość delikatnej konstrukcji (przebieg pojazdu jest znikomy, a po terenie raczej nie jeździłem) :) . Zrobi się cieplej, to na wiosnę zajrzę, co tam się zużyło. Słychać też już przednie łożyska w piastach.

Średnio raz na pół roku muszę "odpuszczać" regulatory tylnych hamulców, bo szczęki zaczynają coraz mocniej ocierać o bębny. Niby wszystko w porządku, hamulce pracują, ale wygląda na to, że regulator potrafi przeskoczyć "o jeden ząbek za daleko", w efekcie czego zasięg spada i bębny hamulcowe się grzeją. Luzów na łożyskach nie ma, więc może projekt (lub/i wykonanie) układu regulacji szczęk hamulcowych się do końca nie udało.

Dodatkowo (ale już się do tego przyzwyczaiłem) co jakiś czas (miesiąc/dwa/trzy/pięć) po przekręceniu kluczyka pojawia się błąd "Stop, uszkodzenie elektroniki". Po jednym/kilku ponownych przekręceniach kluczyka problem ustaje. Nie mogę tego skorelować z żadną porą roku, temperaturą czy wilgotnością powietrza. W każdym razie dopóki błąd znika, to nie przejmuję się tym szczególnie.
Może Francuzi znów czegoś nie przewidzieli w sofcie?
Jak na przykład - podczas cofania nie ma sygnalizacji dźwiękowej załączonego kierunkowskazu. Widać równoczesna obsługa "pikania" ostrzegającego o załączonym wstecznym oraz "klikania" kierunkowskazu - realizowana przez jeden głośniczek - już przerosła zdolności programistów czy możliwości sprzętowe pojazdu. :)

Z poważaniem
Maxxc
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3582
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-14, 09:22   

Maxxc napisał/a:
Jak na przykład - podczas cofania nie ma sygnalizacji dźwiękowej załączonego kierunkowskazu. Widać równoczesna obsługa "pikania" ostrzegającego o załączonym wstecznym oraz "klikania" kierunkowskazu - realizowana przez jeden głośniczek - już przerosła zdolności programistów czy możliwości sprzętowe pojazdu.
W Amperze też są takie sytuacje - nie zapięte pasy zagłuszają kierunkowskaz, chyba też otwarte drzwi :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Maxxc 
MIA Electric L

Wiek: 36
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-14, 09:29   

Dzień dobry,

a myślałem, że to niedoróbka twórców MIA.

Nie zapięty pas kierowcy - też daje ostrzeżenie dźwiękowe, muszę sprawdzić, czy wtedy kierunkowskaz się nie odzywa.
Tak samo ostrzeżenie dźwiękowe jest przy otwarciu drzwi podczas jazdy.
A z otwartymi drzwiami nie ruszę - nie załączę kierunku. :)

Z poważaniem
Maxxc
 
 
wtv10
wtv

Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-05-19, 17:24   

Witam,

to jak nikt nic nie pisze to ja coś dorzucę, właśnie znalazłem nowy filmik z jazdy Mia (Polska):

https://www.youtube.com/w...0XNjeE_h74&t=5s

Pozdrawiam !
 
 
Maxxc 
MIA Electric L

Wiek: 36
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-19, 20:53   

Dobry wieczór,

Ja nie bardzo piszę, bo samochód jeździ, nic nowego (i złego) się nie dzieje. :)
Użytkowników innych tego pojazdu brak na forum.
Może Kolega opisze swoje "boje" i doświadczenia. Zostanie dla potomnych.

Z poważaniem
Maxxc

PS. MIA miała ruszyć już w zeszłym roku z produkcją na Węgrzech wersji "2.0" z lepszymi akumulatorami, szybką ładowarką, zbierali wpłaty na produkcję wersji pośredniej "1.5". Ale chwilowo zapanowała błoga cisza w temacie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11