SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Aplikacja MyVoltStar do Volta/Ampery - zamiast OnStar'a :-)
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1872
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-06, 23:07   Aplikacja MyVoltStar do Volta/Ampery - zamiast OnStar'a :-)

W poniższym wątku Rafał wskazał aplikacje MyVoltApp i MyVoltStar:
http://forum.samochodyele...c4eb6c2568f#top
Temat zakładam dla dzielenia się doświadczeniami z użytkowania tej drugiej aplikacji - na kolejnej stronie tego wątku jest parę wpisów z moich przygód z MyVoltStar. Po małym doszlifowaniu konfiguracji działa mi z moją Amperą 2012r., interfejsem OBDLink MX i jakimś starym telefonem HTC z kartą pre-paid za 5zł miesięcznie. Mogę teraz włączyć sobie ogrzewanie jeszcze zanim wstanę od biurka w pracy, nawet gdy wypadnie mi parkować 300m od tego biurka z kilkoma żelbetowymi ścianami po drodze :-) Czy ktoś jeszcze używa może z sukcesem?

Jest jeszcze trzecia aplikacja MyVoltHold - nie daje się jej jednak wyszukać w sklepie Play, tu link:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.thunkable.android.myvoltapp.MyVoltHold
Amatorzy naładowania baterii w trasie do 100% będą zachwyceni, tak samo Ci którym przeszkadza silnik włączający się przy mrozie mimo pełnego akumulatora.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 239
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-01-07, 10:32   

MyVoltHold jest w sklepie Google Play do ściągnięcia za 4,99zł. Już zainstalowana, po sprawdzeniu opiszę.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 212
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-07, 19:55   

Czekam niecierpliwie.
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 239
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-01-08, 11:22   

Niestety dziś rano nie doczekałem się tak niskiej temperatury, ale aplikacja MyVoltHold łączy się i jest możliwość odpalenia silnika w każdym momencie nawet na postoju. Zobaczymy jak w drugą stronę kiedy to system zadziała, może jutro będzie więcej niż -5 stopni.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1872
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-08, 13:47   

bodix napisał/a:
aplikacja MyVoltHold łączy się i jest możliwość odpalenia silnika w każdym momencie nawet na postoju
Ktoś porównał jej działanie do tego, co uzyskujemy po otwarciu pokrywy silnika przy włączonym zapłonie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 239
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-01-08, 19:27   

Następny test wyładowania akumulatora już przerobiony. Aplikacja umożliwia wykożystanie niedostępnej normalnie energii i zjechania do 16% SOC to dało 5km dodatkowego zasięgu przy -2 stopnia i niezbyt oszczędnej jeździe. Po zjechaniu poniżej 16% mamy komunikat o obniżonej mocy napędowej i auto odpala motor do nieprzyjemnych obrotów oraz zaczynamy jechać jak skuterem - wolno. Akumulator widać, że zaczyna się ładować ale nie chciałem jechać gdzieś dalej więc obserwowałem wszystko na postoju. Wydaje się, że wszystko wróciło do normy za to wskazania są ciekawe bo od momentu kożystania z pojemności rezerwowej auto nie liczy kWh, a zużycie paliwa! pomimo, że silnik nie pracował. Tak to działa, czekam na jutro i niskie temperatury do ostatniego testu.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 212
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-08, 19:56   

Mnie najbardziej interesowało to 16% SOC. No to chyba fajna sprawa bo czasami brakuje mi z 5 km do domu na prądzie.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1872
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-08, 20:24   

bodix napisał/a:
Aplikacja umożliwia wykożystanie niedostępnej normalnie energii i zjechania do 16% SOC
Bez tej aplikacji ostatnio chcąc uniknąć włączenia się silnika jechałem ostatni kilometr trasy chyba z 10km/h i udało się, SOC zjechał do 16,8%, a silnik zwykle włącza mi się przy 19,2%. Ciekawe ile niżej można zjechać taką jazdą :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 239
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-01-08, 21:48   

Tak fajna sprawa bo faktycznie czasami brakuje tego kilometra do gniazdka. Patryk, mi przełączył się na silnik z tego co pamiętam w okolicy 26% , ciekawe czemu tak sobie wymyślił. Jeszcze jedna sprawa, czy tryb górski daje się włączyć na postoju i z miejsca odpalić silnik, bo mój pracował ale nie miałem czasu na dłużej posiedzieć i sprawdzić do jakiego momentu naładowania akumulatora pracuje.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1872
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-08, 23:10   

bodix napisał/a:
Jeszcze jedna sprawa, czy tryb górski daje się włączyć na postoju i z miejsca odpalić silnik, bo mój pracował ale nie miałem czasu na dłużej posiedzieć i sprawdzić do jakiego momentu naładowania akumulatora pracuje.
Tak, ładuje na postoju, silnik pracuje na podwyższonych obrotach pchając ok. 30kW w aku, ładując dość szybko do ok. 30%, potem wolniej do 35%.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 239
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-01-15, 16:48   

Dziś finał testów, niska temperatura spowodowała automatyczne odpalenie silnika, a za pomocą aplikacji MyVoltHold można z powodzeniem przejść na zasilanie bateryjne. Stwierdzam 100% skuteczność działania allikacji za niespełna 5zł+ oczywiście interfejs.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1872
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-16, 11:11   

Super, dzięki za potwierdzenie. Żeby w pełni uniknąć odpalenia silnika trzeba zdaje się właczyć aplikację (i kliknąć w niej wyłączenie silnika) przed włączeniem zapłonu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1872
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-22, 11:40   

Sprawdziłem MyVoltHold i rzeczywiście można wykorzystać 3% więcej energii z akumulatora - a całkiem często brakuje mi właśnie tyle na ostatnie kilometry :-) Nie sprawdzałem czy daje się jeszcze więcej - nie włączył mi się komunikat o ograniczeniu osiągów ze względu na niski poziom baterii, więc kto wie :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 212
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-30, 13:14   

Odpaliłem dzisiaj 16% hardlimit - i nic. Przełączył mi się przy 23,50% SOC. :?:
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 161
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-30, 14:25   MyVoltHold

Ściągnąłem tę apkę i za waszym przykładem potestuję z Voltem 2015.
Ostatnio zmieniony przez Maras 2018-01-30, 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1872
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-30, 15:51   

kalex napisał/a:
Odpaliłem dzisiaj 16% hardlimit - i nic. Przełączył mi się przy 23,50% SOC.
Przy włączonym zapłonie kliknąłeś connect, wybrałeś interfejs, zaznaczyłeś 16% i kliknąłeś Engine OFF?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 212
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-30, 19:26   

PatrykS napisał/a:
i kliknąłeś Engine OFF?
tego akurat nie kliknąłem.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 212
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-31, 14:28   

No i du... Jak daje Engine Off to wysyła żądanie i otrzymuje komunikat zwrotny że jest w trybie "Auto".
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1872
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-31, 14:49   

kalex napisał/a:
No i du... Jak daje Engine Off to wysyła żądanie i otrzymuje komunikat zwrotny że jest w trybie "Auto".
Nie pamiętam dokładnie, ale u mnie po ładnych paru sekundach od kliknięcia wyświetlał się chyba jakiś tekst z "OFF".
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 161
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-05, 06:40   MyVoltHold

Test w Amperze negatywny. Nie działa aniOn ani OFF. Hardlimit też lipa... . Albo mam kiepski interfejs, albo zbyt nową aktualizację softu w Amperze.
Pozostało spr w Chevym.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1872
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-05, 10:24   

Hmm, to mamy 2:2. Ja i bodix mamy interfejs OBDLink MX.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 161
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-05, 12:52   

PatrykS napisał/a:
Ja i bodix mamy interfejs OBDLink MX.

Ja mam jakiś tani z allegro... Do tej pory działał ok z Geenem i Torq.....
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2018-02-06, 08:16   

U mnie na gównianym chińskim OBD nic nie działa albo działa niestabilnie. Na lepszy OBD czekam już miesiąc i chyba muszę zacząć szukać innego...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 212
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-08, 06:52   

U mnie się OBD łączy z aplikacją bo mam odczyty , ale nie wykonuje "poleceń".
Cytat:
Not every elm327 bluetooth module will work with this app
nie wiem jak to traktować.

Czy może "działać" w połowie?
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 557
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-02-08, 09:43   

Różne interfejsy mogą mieć inny zestaw obsługiwanych komend. Zainstalujcie sobie ze sklepu play elm identifier i porównajcie wynik dla interfejsu który działa z takim, który nie działa. Będzie wiadomo czego szukać.

W moim przypadku (do leafspy) zadziałał ten interfejs: http://allegro.pl/interfe...6306582561.html
Wspiera sporo, to może u Was też zadziała.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13