SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2018-01-14, 22:35
Ile zwykle trwa ładowanie z gniazda siłowego?
Autor Wiadomość
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-01-14, 21:03   Ile zwykle trwa ładowanie z gniazda siłowego?

Jak często korzystacie z gniazda siłowego 16A lub 32A do ładowania swojego elektryka?
Jak długo to wtedy trwa? wiadomo że zależy to od ilości energii w aku (40% lub mniej) oraz czy to pakiet z 22kWh czy 30kWh,
no chyba że ktoś Tesle ładował to z miłą chęcia dowiem się ile to trwało :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-01-14, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1228
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-01-15, 10:19   

Wodnik7 może coś wie, bo ładował Teslę na zlocie z gniazd siłowych.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 456
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-01-15, 10:35   

To zależy od ładowarki jaką mamy w samochodzie i pojemności baterii. Z gniazda 32A możemy maksymalnie wyciągnąć 22kW ale co z tego kiedy np. Leaf z podstawową ładowarką weźmie ok 3,6-3,7kW.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-15, 12:21   

Największym Teslom 100kWh z ładowarką 22kW i takimże EVSE zajmie to pewnie 5h. ZOE z godzinę - półtorej. Moja Ampera łądowała się już z gniazda siłowego 43kW, ale jak wiadomo ciągnie z niego tylko tyle co ze zwykłego gniazdka - 3kW/4h :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 264
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-15, 13:15   

22kWh z 32A 22kW 1,5 godziny
przy 43kW 50-60 min

poniżej link do mało u nas popularnego Zoe
https://www.renault.at/mo...d-aufladen.html
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1186
Wysłany: 2018-01-16, 06:50   

a wiec: starsze tesle mialy w standardzie 11kW, za doplata 22kW (dual charger), nowe 11kW a za doplata 16,5kW.

dodatkowo, tesla zaopatruje kazdego w EVSE, tzw. UMC (universal mobile connector) - ktory pozwala ladowac z moca do 11kW.

silowe 32A to 22kW, a 16A to 11kW.

Podsumowujac: w standardowym wyposazeniu mozna ciagnac do 11kW, czyli ok. 50km/h, mjac starszy model z dual chargerem i specjalny EVSE do 100km/h.

majac zero w baterii naladowanie do pelna mojego modelu S85 standardowa ladowarka to okolo 7-8h, czyli noc.

Ja laduje tak bedac np. u tesciow czy na dzialce.

PS. Patryk - chyba 100 nie mialy juz starego dual chargera, tylko maksymalnie 16,5kW - wiec z sily potrzebuja dluzej niz 5h, okolo 7..:)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-16, 11:13   

wodnik7 napisał/a:
PS. Patryk - chyba 100 nie mialy juz starego dual chargera, tylko maksymalnie 16,5kW - wiec z sily potrzebuja dluzej niz 5h, okolo 7..:)
OK. A 90?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1186
Wysłany: 2018-01-16, 17:41   

Wszstkie polifty maja chyba maks. 16,5kW.

Nie pamietam, byl przedlift 90? Chyba nie:)
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-01-16, 21:38   

A Leaf 2018 nie będzie miał ładowarki 22kW? To z siłowego 32A - 22kW wyszłoby około 2,5h?
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1186
Wysłany: 2018-01-16, 22:05   

leaf 2018 - niestety.


Tylko 1 fazowe 32A - czyli mak 7.4kW (choc reklamuja sie tylko 6,6kW). Lub Chademo 50kW.

Niestety, duza czesc slupkow/gniazd silowych to tylko 16A, wiec wychodzi wtedy maksymalnie 3,7kW.

I jak to wytlumaczyc "zwyklemu" kupujacyemu? "Masz sile 11kW, a ladujesz maksymalnie 3,7kW". Logiczne, co? :)
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-01-17, 23:24   

wodnik7 napisał/a:

Niestety, duza czesc slupkow/gniazd silowych to tylko 16A, wiec wychodzi wtedy maksymalnie 3,7kW.

Większość firm w Polsce posiada instalacje trójfazową.
Wszystkie np: zakłady czy warsztaty samochodowe posiadają trójfazówke czyli min 11kW lub 22kW co już jest opcją do tego by każdy właściciel takiego warsztatu mógł posiadać elektryka - np: Renault ZOE.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1186
Wysłany: 2018-01-17, 23:38   

Wiekszosc przylaczy ma zabezpieczenia mniejsze niz 32A. Dlatego np. leaf nawet z "sily" 16A bedzie sie ladowal maksymalnie 3,7kW (3.3kW).

Zoe pod tym wzgledem jest duzo bardzej optymalnym autem.
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 178
Wysłany: 2018-01-18, 00:26   Re: Ile zwykle trwa ładowanie z gniazda siłowego?

domino napisał/a:
Jak często korzystacie z gniazda siłowego 16A lub 32A do ładowania swojego elektryka?
Jak długo to wtedy trwa? wiadomo że zależy to od ilości energii w aku (40% lub mniej) oraz czy to pakiet z 22kWh czy 30kWh,
no chyba że ktoś Tesle ładował to z miłą chęcia dowiem się ile to trwało :mrgreen:


Zoe 22kWh w rzeczywistości ma aku prawie 26kWh => 3 fazy 32A => 22kW słupek od 5% do 95% niecała godzina :) więc burza.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-01-18, 07:27   Re: Ile zwykle trwa ładowanie z gniazda siłowego?

rafmat napisał/a:

Zoe 22kWh w rzeczywistości ma aku prawie 26kWh => 3 fazy 32A => 22kW słupek od 5% do 95% niecała godzina :) więc burza.


Dlatego przy sile na dziś bardziej racjonalnym wyborem jest Zoe i temu podałem go jako przykład. Ale licze że Nissan wprowadzi jednak ładowarke 22kW.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-18, 07:33   

Nie sądzę. W nissanie masz jednak możliwość posiadania CHAdeMO, które daje jeszcze szybsze ładowanie, a w ZOE nie. Czyli leafa ładujesz 3h w domu, albo poniżej godziny ze stacji z CHAdeMO.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1186
Wysłany: 2018-01-18, 07:50   Re: Ile zwykle trwa ładowanie z gniazda siłowego?

domino napisał/a:
rafmat napisał/a:

Zoe 22kWh w rzeczywistości ma aku prawie 26kWh => 3 fazy 32A => 22kW słupek od 5% do 95% niecała godzina :) więc burza.


Dlatego przy sile na dziś bardziej racjonalnym wyborem jest Zoe i temu podałem go jako przykład. Ale licze że Nissan wprowadzi jednak ładowarke 22kW.


Niecala godzina na przejechanie moze 150km (bez ogrzewania zima..) - to wciaz nie jest "burza".

Tesla te poczatkowe 150km laduje w 15minut..

Do jazdy przez kraj oba samocchody (leaf/zoe) zbyt sie nie nadaja, ale wybralbym zoe, te ze starym silnikiem Q210- laduje maks 43kW (ale nie w zimie przy mrozach), niestety dodiatkowy wydatek to leasing baterii.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-01-18, 08:09   Re: Ile zwykle trwa ładowanie z gniazda siłowego?

wodnik7 napisał/a:

ale wybralbym zoe, Q210- laduje maks 43kW (ale nie w zimie przy mrozach), niestety dodatkowy wydatek to leasing baterii.


Nikt nie mówi o ładowaniu z siły na zewnatrz bo jak to miałoby być -zwłaszcza przy minusowych temperturach.

Moża nabyć używanego 2-3 latka z Francji bez leasingu baterii :-D
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-18, 08:33   Re: Ile zwykle trwa ładowanie z gniazda siłowego?

wodnik7 napisał/a:
Do jazdy przez kraj oba samocchody (leaf/zoe) zbyt sie nie nadaja

Dokładnie tak - leaf/zoe to auta do relatywnie krótkich podjazdów, a nie do jazdy 1000km na wakacje. Mam na pokładzie ładowarkę 6,6kW, a i tak w domu korzystam z evse 2,5kW. Praktycznie zawsze ładuję w nocy, więc specjalnie nie ma to dla mnie znaczenia czy auto naładuje się w 1h, 3h, czy też w 8h. Czasami jadę ciut dalej (100-120km) to wtedy wpinam sie na chademo greenwaya i w pół godziny mam 80% baterii.
Do dalszych wyjazdów na tą chwilę to jednak wybrałbym coś pokroju volta II.

domino napisał/a:
Moża nabyć używanego 2-3 latka z Francji bez leasingu baterii

Próbowałeś takiego znaleźć? Ja tak i było to wyzwanie z cyklu mission impossible. No chyba, że chcesz za zoe wywalić jakieś 80tys pln.
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 178
Wysłany: 2018-01-18, 08:51   Re: Ile zwykle trwa ładowanie z gniazda siłowego?

domino napisał/a:
wodnik7 napisał/a:

ale wybralbym zoe, Q210- laduje maks 43kW (ale nie w zimie przy mrozach), niestety dodatkowy wydatek to leasing baterii.


Nikt nie mówi o ładowaniu z siły na zewnatrz bo jak to miałoby być -zwłaszcza przy minusowych temperturach.

Moża nabyć używanego 2-3 latka z Francji bez leasingu baterii :-D


Życzę powodzenia, chyba bez baterii, przed 2016r. Zoe nie był sprzedawany we Francji bez leasingu baterii i jeśli ktoś takiego oferuje to jest na 100% wałek skutkujący tym, że po jakimś czasie jazdy z "obcą" baterią RCI wyłącza zdalnie możliwość ładowania auta... Zoe jest cały czas podpięty pod sieć.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 278
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-01-18, 09:08   

To w czym roblem Albo chcesz mieć baterię albo zdlane zarządzanie autem. Wystarczy odnaleźć moduł GSM i wyjąć kartę SIM. I mogą sobie wyłączać u siebie na serwerze a auto i tak bedzie żyło swoim trybem :)
ZOE jest zajebiste tylko pod względem ładowania. Nissan widzi raczej że przy 60kwh numer już nie przejdzie z ładowaniem 6,6kw i jak już zmienią to dadzą 3F 22kw. A bedzie to bo już w Norwegii przy prezentacji to zapowiadali. Dodatkowo Nissan juz teraz przestawia klientów z EU na TYP 2 . Po co skoro w USA zostaje J1772. Po to zeby auto ładowało się z 3 F a nie z 1F. A tylko zmiana portu może to umożliwić. Już ten nowy LEAF 40kwh na EU ma port TYP2 ale jeszcze ładowarka stara niestety:( moim zdaniem to strzał w kolano bo zeby już teraz była min 11kw to byłyby większe kolejki po ich liścia.
 
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 264
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-18, 09:21   

Jeżeli lubimy szybko ładować i akceptujemy wizerunek Zoe, to ja nie widzę problemu.

Zoe całe 2013-4 z zagranicy w cenie na poziomie 8000-9000 Euro to jakieś 35 tyz zł
Czyli mamy luzu na około 20 tyś zł (w porównaniu do Leaf) za akumulator.
Potrzebujecie 6-8 lat aby wyszło 20 tyś i dodatkowo w tym czasie dostajemy nowy aku.

I uwaga:
nie namawiam do takiego rozwiązania
nie pisze tego, aby wywołać burzę krytyki
ja tak zrobiłem i jestem zadowolony
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 178
Wysłany: 2018-01-18, 09:23   

vwir napisał/a:
Nie sądzę. W nissanie masz jednak możliwość posiadania CHAdeMO, które daje jeszcze szybsze ładowanie, a w ZOE nie. Czyli leafa ładujesz 3h w domu, albo poniżej godziny ze stacji z CHAdeMO.


Tylko, że ładowarek 22kW lub 11kW w Polsce obecnie jest znacznie więcej aniżeli Chademo, z doświadczenia wiem, że na 1 ładowanie okazjonalne Chademo przypada 10 ładowań prądem zmiennym więc na dzień dzisiejszy Zoe pod tym względem przebija Leafa. Użytkuje na co dzień zarówna Leafa 6.6kW z Chademo jak i Zoe 22kW i doświadczenia wiem, że Zoe jeżeli chodzi o komfort ładowania (szybkość i ilość dostępnych bezpłatnych stacji ładowania) jest dużo lepszym rozwiązaniem aniżeli Leaf. Leaf jest za to większy i wygodniejszy znacznie od Zoe, Zoe to takie małe auto miejskie i praktycznie nie odczuwa się jakiegokolwiek dyskomfortu jeżeli chodzi o ładowanie, nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że zasięg nie za bardzo większy jest potrzebny aniżeli te 120-150km bo to auto miejskie i raz na tydzień przy normalnej jeździe po mieście wystarczy ładować. Zoe ma większy zasięg niż Leaf o kilka km ale nie jest to aż tak zauważalne.
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 178
Wysłany: 2018-01-18, 09:36   Re: Ile zwykle trwa ładowanie z gniazda siłowego?

wodnik7 napisał/a:
domino napisał/a:
rafmat napisał/a:

Zoe 22kWh w rzeczywistości ma aku prawie 26kWh => 3 fazy 32A => 22kW słupek od 5% do 95% niecała godzina :) więc burza.


Dlatego przy sile na dziś bardziej racjonalnym wyborem jest Zoe i temu podałem go jako przykład. Ale licze że Nissan wprowadzi jednak ładowarke 22kW.


Niecala godzina na przejechanie moze 150km (bez ogrzewania zima..) - to wciaz nie jest "burza".

Tesla te poczatkowe 150km laduje w 15minut..

Do jazdy przez kraj oba samocchody (leaf/zoe) zbyt sie nie nadaja, ale wybralbym zoe, te ze starym silnikiem Q210- laduje maks 43kW (ale nie w zimie przy mrozach), niestety dodiatkowy wydatek to leasing baterii.


Nie porównujmy auta za 100tys. do auta za 400tys. bo tego nie da się porównać... oczywiście, że Tesla wymiata pod każdym względem. Leaf/Zoe to auta miejskie i jeśli ktoś je kupuje aby jeździć nimi na trasy przy obecnej infrastrukturze ładowarek w Polsce może nieźle się zdziwić... Na trasy obecnie to tylko Tesla, nawet Zoe ZE40 nie nadaje się zbytnio na trasy. "Burza" w sensie ładowania na większości ogólnodostępnych stacjach ładowania, w Polsce superchargerów Tesli jest chyba jak na razie 3 :) , Chademo też można policzyć na palcach jednej ręki, nie mówiąc juz o tym, że np. we Wrocławiu pod Chademo prawie zawsze jest podpieta jakaś Vozilla i ciężko jest się wbić na wolną sesję - to tak z punktu widzenia przeciętnego użytkownika Zoe oraz Leafa.
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 178
Wysłany: 2018-01-18, 09:38   Re: Ile zwykle trwa ładowanie z gniazda siłowego?

vwir napisał/a:
wodnik7 napisał/a:
Do jazdy przez kraj oba samocchody (leaf/zoe) zbyt sie nie nadaja

Dokładnie tak - leaf/zoe to auta do relatywnie krótkich podjazdów, a nie do jazdy 1000km na wakacje. Mam na pokładzie ładowarkę 6,6kW, a i tak w domu korzystam z evse 2,5kW. Praktycznie zawsze ładuję w nocy, więc specjalnie nie ma to dla mnie znaczenia czy auto naładuje się w 1h, 3h, czy też w 8h. Czasami jadę ciut dalej (100-120km) to wtedy wpinam sie na chademo greenwaya i w pół godziny mam 80% baterii.
Do dalszych wyjazdów na tą chwilę to jednak wybrałbym coś pokroju volta II.

domino napisał/a:
Moża nabyć używanego 2-3 latka z Francji bez leasingu baterii

Próbowałeś takiego znaleźć? Ja tak i było to wyzwanie z cyklu mission impossible. No chyba, że chcesz za zoe wywalić jakieś 80tys pln.


Zoe z bateriami na własność przed 2016r. we Francji nie były oferowane i jeśli ktoś próbuje coś takiego sprzedać to jest to mina... tylko leasing.
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 178
Wysłany: 2018-01-18, 09:53   

KilleR.racer napisał/a:
To w czym roblem Albo chcesz mieć baterię albo zdlane zarządzanie autem. Wystarczy odnaleźć moduł GSM i wyjąć kartę SIM. I mogą sobie wyłączać u siebie na serwerze a auto i tak bedzie żyło swoim trybem :)
ZOE jest zajebiste tylko pod względem ładowania. Nissan widzi raczej że przy 60kwh numer już nie przejdzie z ładowaniem 6,6kw i jak już zmienią to dadzą 3F 22kw. A bedzie to bo już w Norwegii przy prezentacji to zapowiadali. Dodatkowo Nissan juz teraz przestawia klientów z EU na TYP 2 . Po co skoro w USA zostaje J1772. Po to zeby auto ładowało się z 3 F a nie z 1F. A tylko zmiana portu może to umożliwić. Już ten nowy LEAF 40kwh na EU ma port TYP2 ale jeszcze ładowarka stara niestety:( moim zdaniem to strzał w kolano bo zeby już teraz była min 11kw to byłyby większe kolejki po ich liścia.


No tak to jakby kupować Teslę i odłączać ją od aktualizacji oprogramowania, monitoringu pod względem serwisowym i wszystkich zdalnych udogodnień, które podłączenie do sieci oferuje. To może od razu kupmy Tesle z USA i podłączmy ją pod obce serwery... Zoe nie posiada żadnej karty sim, TCU ma Sim'a w postaci elektronicznej i raczej jest więcej zabawy aniżeli wyjęcie karty sim, wszystko da się zrobić wiadomo ale to tak jakby kupować smartfona i korzystać z niego tylko do dzwonienia...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14