SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Chevrolet Volt - wymiana żarówek pozycyjnych na LED
Autor Wiadomość
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 47
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-01-29, 13:21   Chevrolet Volt - wymiana żarówek pozycyjnych na LED

Cześć.
Może kogoś zainteresują moje doświadczenia ze zmianą pomarańczowych żarówek pozycyjnych na ledowe dwukolorowe. Pierwotnie w Volcie zamontowane są z przodu żarówki pomarańczowe dwużarnikowe. Służą one jako pozycyjne przednie (5W) i kierunkowskazy (21W). Ponieważ w Europie przyjęło się, że pozycyjne z przodu powinny być białe, spróbowałem tak zrobić.
Zakupiłem na Alixepress ledy dwukolorowe (w Polsce są 5x droższe... a tak czekałem 2 miesiące):

Przed wymianą samochód wyglądał tak:

Przy wymianie dostęp do żarówek jest fatalny. Z prawej strony trzeba odchylić, po odkręceniu 4 wkrętów, kawał zderzaka. Żarówki siedziały bardzo mocno. Pewnie to były jeszcze od nowości. Dla odmiany ledy siedzą w gniazdach bardzo słabo. Dla pewności obkleiłem je taśmą:

Kupiłem też zestaw rezystorów dla eliminacji zbyt częstego migania kierunkowskazów, jednak okazało się, że coś jest nie tak i światła źle świecą (cały czas jedna strona). Będę musiał popracować nad tematem jak będzie cieplej i będzie mi się chciało.:

Efekt końcowy jest fajny:

Lub z światłami mijania:

Reasumując. Pozycyjne są białe i świecą całkiem jasno. Kierunkowskazy migają 3x normalnie a potem szybciej. Awaryjne migają normalnie. Cały proces wymiany pokazany jest na filmiku:
Filmik wymiany żarówek na LEDy


ps. Dzięki za przełożenie do nowego tematu
_________________

Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-01-29, 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1198
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-01-29, 14:46   

Szybsze miganie jest spowodowane prawdopodobnie niższym prądem pobieranym przez LED. Możesz wymienić przerywacz kierunkowskazów na taki, przeznaczony do LED, o ile takowy zwykły w ogóle tam jest.
Awaryjne migają prawidłowo, bo pobierany jest wtedy dwa razy większy prąd.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
frankofranko

Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 5
Wysłany: 2018-02-04, 19:52   Re: Chevrolet Volt - wymiana żarówek pozycyjnych na LED

wojtek9300 napisał/a:
Cześć.
Może kogoś zainteresują moje doświadczenia ze zmianą pomarańczowych żarówek pozycyjnych na ledowe dwukolorowe. Pierwotnie w Volcie zamontowane są z przodu żarówki pomarańczowe dwużarnikowe. Służą one jako pozycyjne przednie (5W) i kierunkowskazy (21W). Ponieważ w Europie przyjęło się, że pozycyjne z przodu powinny być białe, spróbowałem tak zrobić.
Zakupiłem na Alixepress ledy dwukolorowe (w Polsce są 5x droższe... a tak czekałem 2 miesiące):
Obrazek
Przed wymianą samochód wyglądał tak:
Obrazek
Przy wymianie dostęp do żarówek jest fatalny. Z prawej strony trzeba odchylić, po odkręceniu 4 wkrętów, kawał zderzaka. Żarówki siedziały bardzo mocno. Pewnie to były jeszcze od nowości. Dla odmiany ledy siedzą w gniazdach bardzo słabo. Dla pewności obkleiłem je taśmą:
Obrazek
Kupiłem też zestaw rezystorów dla eliminacji zbyt częstego migania kierunkowskazów, jednak okazało się, że coś jest nie tak i światła źle świecą (cały czas jedna strona). Będę musiał popracować nad tematem jak będzie cieplej i będzie mi się chciało.:
Obrazek
Efekt końcowy jest fajny:
Obrazek
Lub z światłami mijania:
Obrazek
Reasumując. Pozycyjne są białe i świecą całkiem jasno. Kierunkowskazy migają 3x normalnie a potem szybciej. Awaryjne migają normalnie. Cały proces wymiany pokazany jest na filmiku:
Filmik wymiany żarówek na LEDy


ps. Dzięki za przełożenie do nowego tematu


Cześć Podałbyś proszę jakiś link do tych żarówek na aliexrpress ?
Jak tam już mrugają normalnie ?
pozdrowienia
Łukasz (Volt Man x2) :)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 688
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-02-05, 07:45   

Jeśli chcesz to odsprzedam po cenie zakupu w aliexpress. Kupiłem do mojego leafa (jeszcze zanim przypłynął) i gdy już dotarł to okazało się, że nie są potrzebne. Mam też do nich odpowiednie oporniki, żeby kierunkowskazy dobrze migały.

Ja kupiłem z mocniejszymi ledami (cree):
http://pl.tinypic.com/r/oh8wn7/9

Oporniki takie: https://www.aliexpress.co...2683110735.html
Ostatnio zmieniony przez vwir 2018-02-05, 09:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 47
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-02-05, 09:33   

vwir napisał/a:
Jeśli chcesz to odsprzedam po cenie zakupu w aliexpress. Kupiłem do mojego leafa (jeszcze zanim przypłynął) i gdy już dotarł to okazało się, że nie są potrzebne. Mam też do nich odpowiednie oporniki, żeby kierunkowskazy dobrze migały.

Ja kupiłem z mocniejszymi ledami (cree) https://www.aliexpress.co...tId=32693723222

Oporniki takie: https://www.aliexpress.co...tId=32683110735

Linki nic nie pokazują .
U mnie zauważyłem, że przy włączonych światłach dziennych kierunkowskazy raczej działają normalnie (wolno), przy mijania 3 wolne a potem szybko. Może latem się za to zabiorę, a może się przyzwyczaję.
_________________

 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 688
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-02-05, 09:44   

Zrobiłem screenshot dla pierwszego linka, bo linki już wygasły.
 
 
frankofranko

Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 5
Wysłany: 2018-02-12, 12:54   

Ile chcesz za zestaw żarówki i oporniki ?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 688
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-02-12, 13:43   

Te moje to są dokładnie te: http://www.sklepledowy.pl...olaryzacji-/497
Tylko oczywiście mam komplet, a tutaj jest cena za 1 sztukę.

Tak jak pisałem - oddam po cenie zakupu. Mnie komplet razem z opornikami kosztował trochę powyżej 100pln, ale wtedy dolar był droższy. W takim razie oddam za 100pln już z kosztami wysyłki (za wysyłkę z chin też byś nie płacił).
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 29
Wysłany: 2018-03-16, 11:20   

Jak on to zrobił ? Filmik jest niemy, światła dzienne Led w Chevrolecie Volt sprawdzałem nie ma tam gniazda na żarówkę
https://www.youtube.com/watch?v=L_JFyKyNOeE

Ja zamówiłem światła do jazdy dziennej led w kierunkowskazach. Led podwójny z barwą światła białą i pomarańczową Gniazdo żarówki W21W bańka szklana
http://allegro.pl/2w1-swi...2NzUxM2I4YWI%3D
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-09, 09:52   

wojtek9300 napisał/a:
Linki nic nie pokazują .
U mnie zauważyłem, że przy włączonych światłach dziennych kierunkowskazy raczej działają normalnie (wolno), przy mijania 3 wolne a potem szybko. Może latem się za to zabiorę, a może się przyzwyczaję.


Uporałeś się z tym szybkim miganiem? U mnie jest tak samo...
Widzę że nie masz czujników parkowania z przodu. Ja dokładałem zestaw za 60pln, wyzwalanie zrobiłem za pomocą +klaksonu i ogranicznikiem czasowym 100sekund zasilanie z pozycji. Wszystko razem z rezystorami od kierunków upchnąłem do hermetycznej puszki elektrycznej i wsadziłem pod zderzak. Centralka od czujników pod maską a piszczyk we wnętrzu. Po zimie jeszcze działa :)

Jak masz rozwiązane tylne lampy?
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 29
Wysłany: 2018-04-09, 11:39   

Żeby kierunki migały wolno należy dać równolegle do led jako dodatkowe obciążenie opornik 50 ohm. Pobór prądu powinien być taki sam jak w wypadku żarówki 21W. Pokazano to na zdjęciu powyżej. Właśni montuje zestaw led zakupiony na aledrogo Mam ledy dwukolorowe dwa w jednym kierunkowskaz led pomarańczowy i światła dzienne led biały odcień zimny. W moim Chevrolecie Volcie w oryginale były żarówki dwu włóknowe kierunkowskaz i światła pozycyjne i jest problem mam zakupione ledy kierunkowskazu i światła dzienne 2 wjedym, potrzeba jest led 3 w jednym - brakuje świateł postojowych.Problem ten rozwiązałem wkładając ledy świateł pozycyjnych luzem na przylutowanych cienkich drucikach w obudowę lampy przez gniazdo żarówki nie wiercąc lampy. Zresztą tak były zamontowane ledy od świateł pozycyjnych po konwersji na system Europa. System USA to żarówka dwu włóknowa, pozycja i kierunkowskaz pomarańczowy.
Link do zestawu mają też led do oprawek żarówek Chevrolet led http://allegro.pl/2w1-swi...38.html#thumb/1
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-09, 15:58   

Czyli czeka mnie rozbiórka misternej konstrukcji i przepięcie rezystorów...

A co zrobiłeś z tylnymi lampami?
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 29
Wysłany: 2018-04-09, 22:13   

Rezystory silnie się nagrzewają zalecam przykręcić do blachy celem lepszego chłodzenia.
Tylne lampy przy zakupie były już typu Europa, może ktoś wie jak je się demontuje. Czarna magia wszystko da się złożyć ale rozmontować bez urywania zatrzasków już nie.
 
 
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 316
Wysłany: 2018-04-09, 22:27   

wytłumaczcie mi proszę łopatologicznie: jaki jest sens wymiany żarówki na leda, który i tak trzeba wyposażyć w rezystor?
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 29
Wysłany: 2018-04-09, 23:30   

Sens jest taki że oszczędzamy energię elektryczną, w samochodach spalinowych w dzień jazda na światłach mijania żarówki pobierają 110 Wat przód a tylnych światłach nie wspomnę to przepał w granicach 1 litra paliwa na 100 km W samochodach elektrycznych oszczędzamy energie elektryczną i zwiększamy zasięg. D mojego Volta oryginalna żarówka 55 W- światła długie/mijania kosztuje 95zł i jedna się spaliła. Wymieniłem na dwa ledy koszt 120 zł za 2 ledy. Ledy do świateł jazy w dzień pobierają tylko 0,2 A żarówka 4,5 - 5A ledy do świateł postojowych nie mierzyłem ale to tylko parę procent w stosunku do tradycyjnej żarówki. Volt w oryginale nie ma świateł do jazdy w dzień, trzeba jeździć na światłach mijania. Chevrolet volt w oryginale USA ma żarówki świateł pozycyjnych z przodu w kolorze pomarańczowym co i tak trzeba w Europie wymieniać na światło koloru białego. Sens taki .... Jak wymieniać to na oszczędny Led. Istnieje przepis który mówi że światła do jazdy dziennej zapalają się automatycznie po włączeniu zapłonu.
Ostatnio zmieniony przez kriss032 2018-04-09, 23:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 316
Wysłany: 2018-04-09, 23:38   

powody stosowania ledów znam, chodzi mi o dodatkową stratę spowodowaną użyciem rezystora, czy nie zniweluje ów zysku
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 29
Wysłany: 2018-04-09, 23:47   

Zniweluje zysk. Żarówka pobiera 21W i jest ok. dla przerywacza i komputera. Led pobiera mniej mocy. Komputer mówi ma być 21W a pobór jest mniejszy i wywala awarię - błąd spalonej żarówki , przerywacz kierunkowskazów chodzi szybciej. Opornik 50 ohm obciąża układ......Układ Led- opornik razem pobiera 21W, takie oszustwo jak emulatory.
 
 
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 316
Wysłany: 2018-04-09, 23:59   

czyli skóra nie warta wyprawki - pakujesz dodatkową kasę na ledy plus przeróbki, a prądu jak nie było tak nie ma
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 29
Wysłany: 2018-04-10, 00:16   

Temat to światła do jazdy dziennej na tym jest zysk, na światłach kierunkowskazów nie ma zysku A że dwa w jednym ??? ten typ tak ma lampa ma tylko jedną dziurę na oprawkę dwuwłóknowej żarówki lub led, ze światłami pozycyjnymi już trzeba kombinować. Kto wie jak zdemontować tylną lampę ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2201
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-10, 11:07   

kriss032 napisał/a:
Temat to światła do jazdy dziennej na tym jest zysk, na światłach kierunkowskazów nie ma zysku
Generalnie na kierunkowskazach nie musi być zysku, bo one rzadko są włączone, tylko lampy które świecą stale jest sens zamieniać na LEDy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 316
Wysłany: 2018-04-10, 12:34   

Dziękuje, zrozumiałem :)

Jakoś się skupiłem na kierunkach, a pominąłem temat że są powiązane ze światłami
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
 
szkutnik 
Volt 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-11, 20:14   

kriss032 napisał/a:
Volt w oryginale nie ma świateł do jazdy w dzień, trzeba jeździć na światłach mijania. Chevrolet volt w oryginale USA ma żarówki świateł pozycyjnych z przodu w kolorze pomarańczowym co i tak trzeba w Europie wymieniać na światło koloru białego. Sens taki .... Jak wymieniać to na oszczędny Led. Istnieje przepis który mówi że światła do jazdy dziennej zapalają się automatycznie po włączeniu zapłonu.


Ja swojego Volta sprowadziłem z USA . Światła do jazdy dziennej (ledowe) sa w nim montowane fabrycznie.
Przez pierwszy tydzień jazdy nie wiedziałem o ich istnieniu bo nie ma do nich włącznika.
Podejrzewam ,że u ciebie jest podobnie.
Jeśli na obrotowym włączniku świateł masz opcję "AUTO" to tam ustaw na stałe.
Jak jest ciemno to odpalają się światła mijania.
Jak będzie jasno to światła same się zmienią z mijania na LEDy do jazdy dziennej.
jak na wyżej wklejonym przez ciebie filmie.
 
 
szkutnik 
Volt 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-11, 20:49   

kriss032 napisał/a:
Temat to światła do jazdy dziennej na tym jest zysk, na światłach kierunkowskazów nie ma zysku A że dwa w jednym ??? ten typ tak ma lampa ma tylko jedną dziurę na oprawkę dwuwłóknowej żarówki lub led, ze światłami pozycyjnymi już trzeba kombinować. Kto wie jak zdemontować tylną lampę ?


Wymiana żółtej dwuwłóknowej żarówki w zderzaku przednim, na dwukolorowy LED załatwia sprawę zamiany z żółej pozycji na białą .
LEDy do jazdy dziennej są w głównych reflektorach.

Ja wiem jak się wyjmuje tylne lampy w Volcie.
Wiedzę okupiłem jednym urwanym zaczepem.
Jest to spora robota bo
oprócz dwóch nakrętek w każdej lampie, dostępnych przez wnęki w bagażniku,
niestety trzeba zdjąć tylny zderzak.
Lampa z tyłu trzymana jest przez przynitowany do karoserii zaczep z tworzywa sztucznego.
W jednaj lampie, rozwierciłem nity i po adaptacji lamp przynitowałem ponownie.
w drugiej udało mi się odgiąć zaczep i uwolnić lampę ale była to operacja ryzykowna i bliska złamania zaczepu.
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 29
Wysłany: 2018-04-11, 22:00   

Szkutnik dzięki za opis demontażu tylnej lampy lampy. A co do świateł to u mnie jest tak : w reflektorach było po jednej żarówce jednowłóknowej 55W strona prawa i jedna żarówka jednowłóknowa strona lewa 55W przełączanie mijania /długie klapką z lusterkiem - sterowane dźwignią przy kierownicy. Pod Reflektorami jest jakaś elektonika z wiatraczkiewm na radiatorze który słychać w kabinie. To dla tych co pytają co tam buczy, no buczy jeszcze wentylator chłodzenia akumulatorów. Ledów do jazdy dziennej nie było. po ustawieni na obrotowym włączniku świateł na auto zapalają się same o zmroku. Żarowki świateł wymieniłem na ledy. Chyba wiem jak on to zrobił na wyżej opublikowanym filmie rozebrałem fartuch ochronny nadkola a tam tylko jest światło odblaskowe koloru białego przez które błysnęło słońce wkładająć latarkę między fartuch nadkola a błotnik uzyskałem efekt odwrotny. Tam nie ma nic pusto. wszędzie plastiki i montarz na zatrzaskach lipa.
Ostatnio zmieniony przez kriss032 2018-04-11, 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szkutnik 
Volt 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-11, 22:08   

Ja też mam w reflektorach jednowłóknowe żarówki. i białe odblaskowe .
wyjmowałem reflektory i nic nie zdradzało, że są tam ( w tym białym odblaskwym) zamontowane lLEDy.
Sprawdź ile kabli dochodzi do głównego reflektora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12