SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi i-MiEV (Warszawa)
Autor Wiadomość
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 59
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2018-12-16, 08:13   

Jas, pytanie co do pilota. U mnie jest jeden klucz z pilotem A drugi bez. Czy da się dokupić gdzieś pilot i to zaprogramować Tak jak opisałeś?
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2971
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-12-16, 10:20   

Ale ty piszesz o pilocie przy kluczyku do otwierania drzwi a ja pisałem o pilocie zdalnego sterowania ogrzewaniem/chłodzeniem/ładowaniem.Takim jak na zdjęciu

Kluczyk zapewne dorobisz u każdego dorabiacza ale co z pilotem do otwierania drzwi to nie wiem - pewnie wyłącznie w ASO na podstawie numeru kodowego który masz doczepiony w kluczyku zapasowym
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 59
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2018-12-16, 19:51   

W moim i miev z 2011 nie ma takiego pilota. Zapewne nie wystarczy jak kupię taki pilot? Samochód nie jest kompatybilny.
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2971
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-12-16, 22:18   

Mój z 2012 ma taki pilot , musisz sprawdzić w ASO czy Twoja wersja miała go na wyposażeniu. Wg niektórych można to stwierdzić po antenie odbiorczej w prawym małym trójkątnym okienku. Ale u mnie nie widać żadnej anteny.
Chociaż poprzedni właściciel mówił mi że nie ma takiego pilota. Ja go znalazłem po wyjęciu schowka pasażera . Tak jak się wymienia filtr powietrza kabinowy. Okazało się że tam był schowany :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Slawek 

Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 246
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-07-05, 07:09   

Według dokumentacji moduł pilota + antena jest na prawej ścianie pod tym trójkątnym okienkiem, jest widoczny po wyjęciu schowka. Nowy pilot to koszt 5k. Mógłbyś zrobić zdjęcie tego modułu pilota?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2971
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-07-05, 21:31   

Już od blisko roku nie mam tego iMiEV'a . mam Peugeota ION niestety bez pilota.
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Slawek 

Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 246
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-08-04, 19:56   

Zagadka nierozwiązana, wczoraj oglądałem Ion'a z 2018 z pilotem do klimatyzacji i ogrzewania i nie maił tam tego modułu, ciężki temat.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 180
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2019-08-04, 20:12   

Slawek napisał/a:
Zagadka nierozwiązana, wczoraj oglądałem Ion'a z 2018 z pilotem do klimatyzacji i ogrzewania i nie maił tam tego modułu, ciężki temat.


Może spróbuj poszukać tego modułu na rysunkach - serwisówkach na service.citroen.com albo public.servicebox.peugeot.com.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2971
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-08-04, 21:27   

Szukałem na tej stronie http://catalog.autodoc.ru/peugeot/#
Ale nie udało mi się wypatrzeć tej płytki
Nie miałem czasu szukać na
http://catalog.autodoc.ru/mitsubishi/
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
olafmt 
OlafMT

Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2019-11-15, 11:37   

Nie udało mi się nabyć odbLinka
ale po wielu próbach znalazłem coś co działa z Canion'em
https://allegro.pl/oferta/polski-elm327-v4-1-wifi-ms-hs-can-ford-stn2120-ios-8475578880
tyle tylko, że poprosiłem o wersję BT3.0
pokazuje nawet 340fps
_________________
C4GP + MGF + iMiev
 
 
yoorek

Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-11-15, 11:43   

Testowałęś? Działa na pewno z Canionem?
olafmt napisał/a:
Nie udało mi się nabyć odbLinka
ale po wielu próbach znalazłem coś co działa z Canion'em
https://allegro.pl/oferta/polski-elm327-v4-1-wifi-ms-hs-can-ford-stn2120-ios-8475578880
tyle tylko, że poprosiłem o wersję BT3.0
pokazuje nawet 340fps
_________________
https://www.facebook.com/Yoorek.Elektrodriver/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3639
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-11-15, 13:16   

yoorek napisał/a:
Testowałęś? Działa na pewno z Canionem?
I jeszcze z jakim telefonem? Bo ich poprzednia wersja z STN1170 nie bardzo mi działa z HTC z Androidem 4.1 czy 4.2. A OBDLink MX BT z tym samym STN1170 działa z 420fps.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
olafmt 
OlafMT

Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2019-11-15, 14:32   

Działa z Huawei P9 Android 7.0
_________________
C4GP + MGF + iMiev
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3639
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-10-02, 23:24   

MOTORASTA napisał/a:
Dziś -11 stopni od 30-80% 42min , mam 32Ah bateri i 142k przebiegu
Jak tam wygląda bateria i zasięg po tych 200k przebiegu?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 133
Wysłany: 2020-10-02, 23:36   

Jutro robię serwis baterii w C-Zero to coś napiszę, zastanawiam się czy nie sprzedać I-miev akonto Tesli. Ostatnio nie trafiłem żadnego trojaczka z 16Kwh a "francuskie" z 14,5Kwh potrafią wyceniać pod 40tys. pln
_________________

 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3639
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-10-03, 09:20   

MOTORASTA napisał/a:
Jutro robię serwis baterii w C-Zero to coś napiszę
A śledzisz degradację baterii caniOnem?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 133
Wysłany: 2020-10-03, 10:44   

Nikogo nie śledzę :-D bo po co, po prostu jeżdżę , nawet nie bardzo wiem kto to ten caniOn
_________________

 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3639
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-10-03, 20:32   

MOTORASTA napisał/a:
Nikogo nie śledzę bo po co, po prostu jeżdżę
To jak się zmienił zasięg między 100k a 200k?

MOTORASTA napisał/a:
nawet nie bardzo wiem kto to ten caniOn
Aplikacja androidowa, przez interfejs OBDII po Bluetooth'ie potrafi wyczytać pojemność baterii w Ah. Nowe miały chyba ze 46, mój już tylko 31 (jeszcze nie mam 100k), ciekawe jak Twój.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 133
Wysłany: 2020-10-03, 20:46   

Po serwisie baterii diagboksem Mitsu dziś 11559 km i 45,3Ah auto ze stycznia 15 , kupiłem go bodajże w grudniu 16 i stało u mnie w garażu do zeszłego miesiąca.
C-Zero będę robił jutro. Patryk ie mam celu/czasu aby wstawić tu fotki (nie wiem jak) ale jak chcesz to Ci je wyślę na maila a Ty możesz wrzucić - jak chcesz to się odezwij
_________________

 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 133
Wysłany: 2020-10-03, 20:48   

Myslałem że będzie 50Ah jak mają te cele ale tyle nie ma , coś mi świta że jak sprawdzałem C-żero po zakupie z przebiegiem 29tys to było 42,7Ah -chyba
_________________

 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2971
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-03, 21:00   

Pojemność teoretyczna i faktyczna nowych ogniw to 50Ah.
Ale soft trojaczków jest tak zrealizowany że za każdy miesiąc od daty produkcji odejmuje około 0,1 Ah .
Każdy przejechany 1000 km ( zapisany w kilku procesorach - kalkulatorach ) również zmniejsza teoretyczna pojemność ogniw w układzie BMS samochodu.
Dlatego nikt nigdy nie zobaczy pojemności 50Ah.
Polecam dla własnych doświadczeń za pomocą diagboxa ( Lexii) zmienić datę instalacji akumulatora jako np 25 lat od daty produkcji ( podajemy ją w miesiącach od daty zamontowania nowej baterii ) - pokaże pojemność rzędu 15Ah - mimo bardzo małego przebiegu.
To w skrócie sposób na poprawienie kondycji baterii - bo ilość miesięcy od daty produkcji wpływa właśnie na teoretyczna pojemność dla BMS co skutkuje zmianę parametrów ładowania - czyli zarówno zakresu napięć ( w małym zakresie) oraz kontroluje poziomem ładowania pojemności - jako wprowadzonego ładunku do ogniw - ( przeliczanie tzw Coloumbów )
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3639
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-10-03, 21:10   

MOTORASTA napisał/a:
Po serwisie baterii diagboksem Mitsu dziś 11559 km i 45,3Ah auto ze stycznia 15 , kupiłem go bodajże w grudniu 16 i stało u mnie w garażu do zeszłego miesiąca.
No to zacnie - czemu tak długo stał zamiast jeździć? :-)

jas_pik napisał/a:
Pojemność teoretyczna i faktyczna nowych ogniw to 50Ah.
Ale to od 2,7V do 4,1 (a może i 4,2?). Samochód używa w mniejszym przedziale - 3,2-4,1.

jas_pik napisał/a:
czyli zarówno zakresu napięć ( w małym zakresie) oraz kontroluje poziomem ładowania pojemności - jako wprowadzonego ładunku do ogniw - ( przeliczanie tzw Coloumbów )
Żeby z baterii naładowanej do pełna wyjąć mniejszy łądunek musisz skończyć wyjmować przy wyższym napięciu, to idzie w parze. Jeśli bateria pracuje w takim samym zakresie napięć to taki sam ładunek wyciągniesz. Jeśli więc BMS sztucznie obniża pojemność baterii i robi to szybciej niż jej zużycie to musiałby podnosić napięcie końcowe rozładowania, bo łąduje zawsze do 4,1V. Widziałeś taki efekt? Ja dotąd nie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 133
Wysłany: 2020-10-03, 21:36   

PatrykS napisał/a:
No to zacnie - czemu tak długo stał zamiast jeździć?

Kupiony był "na zapas" nie potrzebne było w domu kolejne auto a wówczas nie wiadomo było ile jeszcze wytrzyma C-Zero . Później zrobili mi super prezent - ładowarkę w Lidlu :mrgreen: zdaje się korzystałeś z niej jak kupowałeś swoje Mitsu, minęliśmy się wtedy.
_________________

 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2971
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-03, 22:06   

PatrykS napisał/a:
Żeby z baterii naładowanej do pełna wyjąć mniejszy łądunek musisz skończyć wyjmować przy wyższym napięciu, to idzie w parze. Jeśli bateria pracuje w takim samym zakresie napięć to taki sam ładunek wyciągniesz. Jeśli więc BMS sztucznie obniża pojemność baterii i robi to szybciej niż jej zużycie to musiałby podnosić napięcie końcowe rozładowania, bo łąduje zawsze do 4,1V. Widziałeś taki efekt? Ja dotąd nie.

I tak własnie jest .
Sprawdź . Ja nie robiłem dokładnych badań bo samochód codzienie jeździ.
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3639
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-10-03, 23:01   

MOTORASTA napisał/a:
Kupiony był "na zapas" nie potrzebne było w domu kolejne auto a wówczas nie wiadomo było ile jeszcze wytrzyma C-Zero .
A C-Zero dał radę - rozumiem Lidl pomógł robić większe dzienne przebiegi :-)

jas_pik napisał/a:
Sprawdź . Ja nie robiłem dokładnych badań bo samochód codzienie jeździ.
Co jakiś czas wyjeżdżam do żółwika i napięcie wtedy jest z grubsza to samo zawsze, koło 3,2V średnio, rozrzut chyba ze 400mV.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11