SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Samochody na wodór? Mercedes-Benz GLC F-CELL
Autor Wiadomość
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2017-12-13, 10:46   

http://www.spektrum.de/ne...zukunft/1523803
Nie wiem czemu jestescie przeciwko hybryd na wodor, mercedes wlasnie rusza z produkcja seryjna 500km na wodorze 50km na akku,
Silniki bezynowe maja sprawnosc 25% do 35% srednio spalaja 7litrow przy dzisiejszej cenie 1.40€ litr to 9.8€ 100km + explotacja oleje filtry itd
Samochody na wodor (prad z wiatraka w procesie elektrolizy na wodor i pozniej z wodoru przez proces elektrolizy bezposrednio na kola) maja sprawnosc 27,5% do 30% 1kilogram wodoru kosztuje aktualnie w niemczech 9,50€ na ktorym mozemy przejechac dobre 100km, oleje filtry itd nie potrzebne

Ta technologia jest jeszcze ciagle badana i polepszana, narazie jeszcze droga ale bedzie coraz tansza

Wodor jest produkowany bezemisyjnie w procesie elektrolizy z nadmiaru energii ktorej nie mozna oddac do sieci

Wiec nie widze sensu zeby na codzien jezdzic do pracy 15 km tam 15 z powrotem i wozic 300kWh akku zeby pare razy w roku ruszyc w trase np do polski 1200km, moim zdaniem lepsze rozwiazanie to na codzien miec te 15kWh akku do dyspozycji a jak trzeba w trase ruszac to tankujemy wodor
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
Ostatnio zmieniony przez mann25 2017-12-13, 11:35, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-13, 10:55   

A jaka jest sprawność silnika spalinowego na wodór?
Bo nie mówimy o ogniwach paliwowych tylko o spalaniu wodoru w przerobionym silniku spalinowym.
A jak jest cena wodoru? Czyli jaki jest końcowy koszt przejechania 100km na wodorze?
A jakie sa koszty oprzyrządowania samochodu do ożycia wodoru ( system magazynowania wodoru w samochodzie) ?

Pamiętaj tez o tym że taki samochód na wodór to idealna bomba dla terrorystów - niestety :evil:

To może lepiej iść w kierunku wskazanym przez polskich naukowców któzy opracowali testową instalację ( a od kiku miesięcy budowaną przez Bosch-a instalacją do wytwarzania syntetycznego paliwa z CO2) które przy spalaniu stanie się prawie bezemisyjne bo jedynym produktem spalania będzie CO2 ?
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-13, 11:24   

Ale auta na wodór nie spalają wodoru, tylko mają silnik elektryczny (na przykład toyota mirai) i ogniwa wodorowe. Nie spotkałem się z tym, żeby jakieś auto spalało bezpośrednio wodór. Były jakieś prototypy BMW, ale chyba nic więcej.
Z wodorem jest trochę inny problem - to jednak najmniejsza cząsteczka. Zrobienie zbiornika i instalacji, które go "zatrzymają" nie jest proste. Z tego powodu wszelkie stacje paliwowe (wodorowe) nie będą tanie (na tą chwilę ani jednej w Polsce), a przez to upowszechnienie się takich aut będzie trwało długo. Tym bardziej, że - przynajmniej na razie - koszt przejechania 100km na wodorze jest porównywalny do kosztu na benzynie (wyższy niż na LPG lub oleju napędowym). Elektryk na tą chwilę ma przewagę w postaci dużo niższych kosztów przejazdu 100km i możliwości ładowania się nawet w domu.
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2017-12-13, 11:58   

https://youtu.be/--4J-KuBMTM
Filmik dla malo wtajemniczonych, jak widac magazynowanie i tankowanie nie jest az tak skaplikowane.

vwir, ja na codzien jezdzil bym z pustym zbiornikiem na pradzie z domowego gniazdka, szybkie ladowanie jest zabujcze dla akku.
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-13, 12:07   

Tak wszscy pisza o ogniwach w Mercedesie tyle że ich nie pokazali.
Pokazali zaś coś takiego Kto mi wyjasni to co jest to z przodu czarne.
Bo silnik elektryczny jest z tyłu ten czerwony.
System magazynowania wodoru zielony :mrgreen:
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-13, 12:51   

https://autokult.pl/29535,mercedes-rezygnuje-z-programu-rozwoju-napedow-wodorowych

Jeśli to prawda to mercedes nie planuje w ogóle ruszać z produkcją masową, jedynie krótka seria dla klientów flotowych. A później się wycofują.

https://insideevs.com/mercedes-benz-glc-f-cell-first-plug-in-fcv-production-starts-in-2017/

F-cell to nawet skrót od ogniwa paliwowe ;) A to czarne sprzodu - to jest właśnie ogniwo paliwowe:
"The Mercedes-Benz engineers joined forces with partners in the Daimler competence network to develop a new, compact fuel-cell system which for the first time fits into conventional engine compartments."
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2017-12-13, 13:00   

https://www.mercedes-benz...eue-glc-f-cell/
Hmm do polski jakos topornie dochodza wiadomosci, tu bezposrednio na stronie producenta
To nowy GLC F-Cell Plug in Hybrid
Silnik 147kWh(200PS) 350Nm
Pojemnosc akku 13,8 kWh co daje 49km zasiegu z domowego gniazdka
Pojemnosc zbiornika H2 4,4kg co daje dodadkowe 437km
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1186
Wysłany: 2017-12-13, 13:14   

Budowa stacji, transport wodoru itp: koszta! Po co?

Jedna stacja ok 1.000.000€. Gszie sens? Pomiedzy ladowaniami przerwa kilkanascie minut (trchnologiczna).

Stacji w Niemczech jest kilkanascie.

Idiotyzm..:)
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1186
Wysłany: 2017-12-13, 13:17   

mann25 napisał/a:

Wiec nie widze sensu zeby na codzien jezdzic do pracy 15 km tam 15 z powrotem i wozic 300kWh akku zeby pare razy w roku ruszyc w trase np do polski 1200km, moim zdaniem lepsze rozwiazanie to na codzien miec te 15kWh akku do dyspozycji a jak trzeba w trase ruszac to tankujemy wodor


Nie musisz kupowac auta z aku 300kWh, takich tez nie ma. 100kWh starcza: na 500km nprmalnej jazdy. I majac auto 100kWh doladujesz je wszedzie, wodorowego nigdzie (mowie o twojej drodze do Polski).
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-13, 13:18   

mann25 napisał/a:
https://www.mercedes-benz.com/de/mercedes-benz/fahrzeuge/personenwagen/glc/der-neue-glc-f-cell/
Hmm do polski jakos topornie dochodza wiadomosci, tu bezposrednio na stronie producenta
To nowy GLC F-Cell Plug in Hybrid
Silnik 147kWh(200PS) 350Nm
Pojemnosc akku 13,8 kWh co daje 49km zasiegu z domowego gniazdka
Pojemnosc zbiornika H2 4,4kg co daje dodadkowe 437km


No i najważniejsze, czyli to o czym pisałem: "vorserie". A jeśli na stronie autokultu mają aktualne informacje to produkcja masowa nie nastąpi.
Poza tym skoro już pisałeś o braku sensu wożenia ze soba baterii 100kWh - ciekawe, jak się ma masa takiej baterii do całego układu w mercedesie (bateria, zbiornik na wodór, ogniwo wodorowe). Obawiam się, że mercedes wiele lżejszy nie będzie.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1186
Wysłany: 2017-12-13, 13:38   

vwir napisał/a:


No i najważniejsze, czyli to o czym pisałem: "vorserie". A jeśli na stronie autokultu mają aktualne informacje to produkcja masowa nie nastąpi.
Poza tym skoro już pisałeś o braku sensu wożenia ze soba baterii 100kWh - ciekawe, jak się ma masa takiej baterii do całego układu w mercedesie (bateria, zbiornik na wodór, ogniwo wodorowe). Obawiam się, że mercedes wiele lżejszy nie będzie.


mann25 nie widzi sensu wozenia 300kWh - a takich nie ma:) Nowy roadster ma miec 200kWh (i przejezdzac 1000km, co jest bardzo prawdopodobne).

A nie tylko o ciezar chodzi - rowniez bezsens pchac taka ilosc techniki, zamiast budowac konstrukcje szybkie i proste (silnik elektryczny). Te wodorowe dzsiejsze to przeciez tak naprawde BEV - plus - cala technika wodoru.

A ile niepotrzebnie zmarnowanej energii:(
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-13, 13:47   

Nie ma co porównywać do baterii 300kWh (nawet gdyby istniała), bo ten merc ma zasięg poniżej 500km. A tyle to da się zrobić na baterii rzędu 80-90kWh. Więc do masy takiej baterii jest sens porównywać.
Ja nie jestem przeciwnikiem hybryd szeregowych - to chyba jeden z najlepszych możliwych rodzajów napędów w Polsce. Ale nie z ogniwami wodorowymi (przynajmniej nie teraz). Może za ileśtam lat, gdy pojawią się stacje wodorowe, itp. Ale obawiam się, że do tego czasu również powstaną nowsze, lżejsze baterie, które będzie można szybciej ładować. Więc znowu elektryki będą miały przewagę w postaci prostoty konstrukcji i bezawaryjności.
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1202
Wysłany: 2017-12-13, 13:54   

+-------------------------------------------------------------+
Edit: Temat wydzielony z innego wątku. Dodaję usunięty przypadkiem przy przenoszeniu post:
+-------------------------------------------------------------+


mann25:

https://youtu.be/ZcW1xoOqqc4
Tak stacji narazie malo ale to sie ma bardzo szybko zmienic. A tankowanie zajmuje 3min
GLC F-Cell ma byc dostepny dla kazdego i ma kosztowac 70.000euro ale z czasem ma byc duzo taniej.
Co do 100kWh to jak sie normalnie autostradowa predkoscia 140-150 jedzie to trzeba co 300km robic 40min przerwy na ladowanie a jak mamy pecha i sie wiecej aut laduje? Co to bedzie za pare lat gdzie beda kolejki do ladowania. Przeciez zwykle spaliniaki maja byc wycofane z produkji
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-13, 14:22   

Mało stacji? W Polsce ani jednej... Ja im tam źle nie wróżę, ale przez najbliższe kilka(naście) lat to auto nie ma za bardzo sensu. A już na pewno nie ma sensu w Polsce. Tak jak pisałem - może kiedyś. Ale elektryki przez te lata też nie będą stały w miejscu. No i to zatrzymanie się na pół godziny raz na 300km to też nie jest taki znowu dramat. Może dla kogoś kto jeździ 500km dziennie to byłby problem, ale dla zwykłego Kowalskiego już niekoniecznie. Nawet gdy będzie jechał raz w roku na wakacje 1000km i będzie się musiał zatrzymać dwa razy na ładowanie, to nie jest jakiś straszny dramat. Będzie jechał 11h zamiast 10h.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1186
Wysłany: 2017-12-13, 14:29   

A ja im wroze zle:) chodzi o to, by znow ktos (majacy stacje tankowania) mial monopol - ja tam wole byc niezalezny, PV na dachu, gniazdko, i laduje sie sam na zielono, i to mi sie podoba:) jezdzic na CPN sie oduczylem, i bardzo mi z tym dobrze!

(hybrydy jak np. ampera lubie, ale hybryda z wodorem, to bzdra w moim przekonaniu)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-13, 14:47   

Hybryda wodorowa jest o tyle lepsza od ampery, że w ogóle nie potrzebuje paliw kopalnych. Więc w teorii mógłbyś sobie produkowac wodór w domu, z własnego PV na dachu. Może w dalekiej przyszłości tak będzie. Na razie wywalić 800.000Euro na instalację do tankowania to jakoś mi się nie uśmiecha.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1186
Wysłany: 2017-12-13, 14:54   

No wlasnie o to chodzi. Moze kiedys bedzie wodor czysty w baniakach wielkosci termosow - wtedy rozumiem, jak gaz do wody sodowej. Pchanie sie w to dzisiaj to kompletne marnotrawstwo pieniedzy. Za jedna stacje H2 mozna wybudowac grubo ponad 50 (!) szybkich ladowarek, a wolniejszych typ2 az TYSIAC....
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-13, 23:32   

vwir napisał/a:
Ale nie z ogniwami wodorowymi (przynajmniej nie teraz). Może za ileśtam lat, gdy pojawią się stacje wodorowe, itp. Ale obawiam się, że do tego czasu również powstaną nowsze, lżejsze baterie, które będzie można szybciej ładować.
Tak samo można by w nieskończoność odkładać powstanie elektryków - do czasu aż powstaną punkty ładowania. Niech się rozwijają baterie i ogniwa wodorowe - nic tak dobrze nam klientom nie robi jak konkurencja i rozwiązania alternatywne.

vwir napisał/a:
No i to zatrzymanie się na pół godziny raz na 300km to też nie jest taki znowu dramat. Może dla kogoś kto jeździ 500km dziennie to byłby problem, ale dla zwykłego Kowalskiego już niekoniecznie. Nawet gdy będzie jechał raz w roku na wakacje 1000km i będzie się musiał zatrzymać dwa razy na ładowanie, to nie jest jakiś straszny dramat. Będzie jechał 11h zamiast 10h.
60 czy 100kWh to dziś zdaje się minimum godzina ładowania.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-14, 00:11   

PatrykS napisał/a:
60 czy 100kWh to dziś zdaje się minimum godzina ładowania.

Oj niedługo coraz mniej :)

W przyszłym roku będzie montowana chyba najmocniejsza w Szwajcarii o mocy 450 kW
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-14, 07:38   

Przecież na SC od zera do 80% ładujesz się w pół godziny. Zakładając, że przyjedziesz tam z pustą baterią. Jeśli masz jeszcze trochę energii to po pół godziny ładowania będziesz miał ponad 80%. Więcej nie ma sensu ładować, bo pozostałe 20% musiałbyś ładować przez kolejne pół godziny.
A tak swoją drogą - wiesz, że auta elektryczne powstały przed spalinowymi? To tak odnośnie odkładania powstania elektryków.
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem. Przecież nie mówię, żeby auta na wodór się nie rozwijały, tylko że w obecnej chwili zakup takiego auta nie ma sensu. Szczególnie w Polsce. Oczywiście możesz się z tym nie zgadzać i kupić sobie takie, ale żeby je tankować to musisz jeździć do Niemiec.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1186
Wysłany: 2017-12-14, 08:43   

vwir: az tak rozowo nie jest, raczej 40'. Nimnirj jednak: w srodze bedac w niczym to nie przeszkadza.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-14, 08:45   

Sugerowałem się tym, co pisze tesla na swojej stronie. Ale wiadomo - papier przyjmie wszystko, a rzeczywistość to weryfikuje ;)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-14, 08:55   

vwir napisał/a:
A tak swoją drogą - wiesz, że auta elektryczne powstały przed spalinowymi?
Jedna jaskółka wiosny nie czyni, tak samo pierwsze komputery w latach 50-tych zdaje się powstały, ale parę lat zajęło im trafienie pod strzechy.

vwir napisał/a:
Przecież nie mówię, żeby auta na wodór się nie rozwijały, tylko że w obecnej chwili zakup takiego auta nie ma sensu. Szczególnie w Polsce.
No to zgoda. Aczkolwiek dziś zakup elektryka w wielu sytuacjach też nie ma sensu, nie tylko w Polsce :-) Ktoś jednak nowe technologie musi wyprodukować i ktoś inny poużywać, niestety to kosztuje.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-14, 09:13   

No wiesz, jest pewna różnica pomiędzy elektrykami, które może i nie mają sensu w pewnych konkretnych przypadkach, a autem na wodór, którego fizycznie nie ma gdzie tankować ;)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-14, 11:53   

vwir napisał/a:
No wiesz, jest pewna różnica pomiędzy elektrykami, które może i nie mają sensu w pewnych konkretnych przypadkach, a autem na wodór, którego fizycznie nie ma gdzie tankować
Zgadzam się. A z tej stacji z Niemiec wysyłkowo nie da się kupić? :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13