Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Asystent głosowy do samochodów elektrycznych
Autor Wiadomość
Andrzej1234 

Dołączył: 23 Sie 2019
Posty: 7
Wysłany: 2019-08-23, 12:35   Asystent głosowy do samochodów elektrycznych

Witam

Jest to mój pierwszy temat na forum, także proszę o wyrozumiałość oraz o przeniesienie tematu, jeżeli piszę w złym miejscu. Jestem projektantem asystenta głosowego dla dużej marki samochodowej i chciałbym lepiej poznać wasze potrzeby.

Pracuję przy tworzeniu programu asystenta głosowego Amazon Alexa oraz Google Assistent, dzięki któremu właściciel samochodu może, będąc w domu, zapytać o stan baterii, czy auto jest zamknięte, gdzie jest zaparkowane, jaki ma stan oleju itp.

Aktualnie projektujemy funkcję zapytania o stan baterii i chciałbym dowiedzieć się jakiej odpowiedzi od asystenta byście się spodziewali.

Czy lepiej by było gdyby asystent podał wartość w procentach (80%), czy w godzinach (około 2h jazdy) czy w kilometrach (około 160 km)?

Czy macie jakieś pomysły na wykorzystanie asystenta głosowego w kontekście waszego auta?

Liczę na waszą pomoc!:)

Pozdrawiam
Andrzej
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 163
Wysłany: 2019-08-23, 12:48   

Ja bym chciał możliwość wyboru tego komunikatu w menu.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2811
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-08-23, 13:35   Re: Asystent głosowy do samochodów elektrycznych

Andrzej1234 napisał/a:

Aktualnie projektujemy funkcję zapytania o stan baterii i chciałbym dowiedzieć się jakiej odpowiedzi od asystenta byście się spodziewali.

Z mojego doświadczenia najlepsze sa procenty ewentualnie zasięg.
Czego bym jeszcze oczekiwał ?
1. Jak długo będzie trwało jeszcze ładowanie do pełna
2. Czy ładowanie się zakończyło ( oraz przy jakim precencie)
3. Czy łądowanie się zakończyło ( bo ktoś wyłaczył stację )
4. Czy ładowanie się zakończyło bo stacja zgłosiła błąd
5. Czy łądowanie się zkończyło bo samochód zgłosił problem
6. Czy łądowanie się zakończyło bo stacja nie ma napiecia ( całkowicie lub na jednej z faz)
7. Czy łądowanie się skończyło bo stacja zgłosiła zaończenie łądowania ze wzlędu na dojęcie do poziomu 70/80/90/100 % ( tak kończa ładowanie ładowarki DC)
8. Czy stacja zakończyła ładowanie ze wzglu na brak środków płatniczych na końcie ( wyczerpanie śródków z prpaid)
Itd...
PS. Robisz to w języku polskim czy angielskim ?
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Andrzej1234 

Dołączył: 23 Sie 2019
Posty: 7
Wysłany: 2019-08-23, 14:45   

Barca napisał/a:
Ja bym chciał możliwość wyboru tego komunikatu w menu.


W tym przypadku mówimy o asystencie głosowym, który zlokalizowany jest w domu. Nie mam w nim tradycyjnego menu.

Działa to w ten sposób: https://www.youtube.com/watch?v=zmhcPKKt7gw

Przykładowy dialog może wyglądć tak:

– Alexa jaki jest poziom baterii w moim samochodzie

– Stan baterii wynosi 80%

– Jaki mam zasięg.

– Przejedziesz na niej około 180 km

Czy według was lepiej byłoby zawsze podawać procentowy stan baterii + zasięg
"Stan baterii wynosi 80%, twój zasięg wynosi 180km" ?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1642
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-08-23, 14:51   

Takie rzeczy bez najmniejszego problemu można robić już dzisiaj. Można na przykład użyć IFTTT albo home assistanta. Używam google home'a.
 
 
Andrzej1234 

Dołączył: 23 Sie 2019
Posty: 7
Wysłany: 2019-08-23, 14:52   

jas_pik napisał/a:
zaończenie łądowania ze wzlędu na dojęcie do poziomu 70/80/90/100 % ( tak kończa ładowanie ładowarki DC)


Dzięki bardzo za cenne informacje!
Czy możesz mi wytłumaczyć czemu ładowarki DC nie zawsze ładują do 100%?

Projektujemy narazie na Amazon Alexa i będzie w języku angielskim, w kolejnej kolejności chcemy wdrożyć program na Googe assistent i tam możliwe, że pojawi się język polski.

Czy dla was, kierowców aut hybrydowych informacja o zasięgu samochodu na silniku elektrycznym jest wartościowa? Czy taki scenariusz ma sens: Zależy mi aby dojechać do pracy na silniku elektrycznym dlatego zapytam alexe czy mam wystarczająco naładowaną baterie.

Dzięki:)
 
 
Andrzej1234 

Dołączył: 23 Sie 2019
Posty: 7
Wysłany: 2019-08-23, 14:59   

vwir napisał/a:
Takie rzeczy bez najmniejszego problemu można robić już dzisiaj. Można na przykład użyć IFTTT albo home assistanta. Używam google home'a.


Zgadzam się, robimy oprogramowanie dla marki która dopiero wprowadza auta hybrydowe i jest potrzeba dodania komend dedykowanych pod te auta.

@vwir
Czy pytając o stan baterii chciałbyś dostać informację procentową (80%), czy zasięg na silniku elektrycznym (około 160 km) czy najlepiej od razu obie te informacje (80%, zasięg na silniku elektrycznym wynosi około 160km)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1642
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-08-23, 15:32   

Zdecydowanie w procentach. Z zasięgiem w elektrykach jest bardzo różnie zależnie od pogody, temperatury, prędkości, itp. Różnice potrafią być ponad dwukrotne, więc podawanie zasięgu bez tej wiedzy jest trudne.

No i bardzo fajne jest to o czym pisał jas_pik - czy ładowanie się już skończyło lub kiedy się zakończy.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2811
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-08-23, 16:45   

Ładowarki DC to są szybkie ładowarki ( albo przez Chademo albo przez CCS) ze względu na ograniczenie szybkości ładowania przy naładowaniu akumulatora powyżej pewnego poziomu ( zazwyczaj 80%) w drastyczny sposób zwalniają szybkość ładowania.
Zazwyczaj operatorzy takich ładowarek ustawiają taki ( lub inny poziom ładowania) , czasami tez czas trwania sesji ładowania ( aby zwiększyć ilość sesji ładowania - przepustowość stacji)
Dlatego jest to dość ważne dla właścicieli EV.
Podejrzewam jednak że producent dla którego pracujesz w samochodzie hybrydowym może tego nie zainstalować - a to byłyby duzy błąd ze strony producenta.
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Andrzej1234 

Dołączył: 23 Sie 2019
Posty: 7
Wysłany: 2019-08-26, 12:38   

vwir napisał/a:
Zdecydowanie w procentach. Z zasięgiem w elektrykach jest bardzo różnie zależnie od pogody, temperatury, prędkości, itp. Różnice potrafią być ponad dwukrotne, więc podawanie zasięgu bez tej wiedzy jest trudne.

No i bardzo fajne jest to o czym pisał jas_pik - czy ładowanie się już skończyło lub kiedy się zakończy.


Dzięki!
Aktualnie, informacja będzie podawana w procentach, użytkownik będzie mógł dopytać jaki ma zasięg wtedy program nam odpowie "Twój zasięg to około 120km" lub w przypadku aut hybrydowych "Twój zasięg na baterii to 120km, pełen zasięg to około 400 km".

Przykładowy dialog z asystentem:
– Alexa, jaki jest stan baterii w moim samochodzie?
– Bateria naładowana jest w 80%. Jest w trakcie ładowania i będzie pełna za 40 min.
– Ile mogę na niej przejechać?
– Twój zasięg na baterii to około 120km, pełen zasięg to około 400 km".

@vwir
Czy twoim zdaniem informacje o zasięgu będą na tyle nieprecyzyjne, że lepiej ich nie podawać?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1642
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-08-26, 13:11   

Można podać na podstawie danych historycznych i jeśli ktoś używa auta codziennie w bardzo podobny sposób i przejeżdża podobną trasę to w sumie byłoby to w miarę dokładne. Ale na przykład w takim leafie wskaźnik zasięgu jest z angielska nazywany guesometer. Nie bez powodu ;)
 
 
Andrzej1234 

Dołączył: 23 Sie 2019
Posty: 7
Wysłany: 2019-08-26, 13:45   

jas_pik napisał/a:
Ładowarki DC to są szybkie ładowarki ( albo przez Chademo albo przez CCS) ze względu na ograniczenie szybkości ładowania przy naładowaniu akumulatora powyżej pewnego poziomu ( zazwyczaj 80%) w drastyczny sposób zwalniają szybkość ładowania.
Zazwyczaj operatorzy takich ładowarek ustawiają taki ( lub inny poziom ładowania) , czasami tez czas trwania sesji ładowania ( aby zwiększyć ilość sesji ładowania - przepustowość stacji)
Dlatego jest to dość ważne dla właścicieli EV.
Podejrzewam jednak że producent dla którego pracujesz w samochodzie hybrydowym może tego nie zainstalować - a to byłyby duzy błąd ze strony producenta.


@jas_pik
Dzięki za cenne info!
Czyli ładowanie DC sprawdza się do ładowania do około 80% Potem nadal bateria jest ładowana ale dużo wolniej (Na poziomie AC?)
 
 
Andrzej1234 

Dołączył: 23 Sie 2019
Posty: 7
Wysłany: 2019-08-26, 13:51   

vwir napisał/a:
Można podać na podstawie danych historycznych i jeśli ktoś używa auta codziennie w bardzo podobny sposób i przejeżdża podobną trasę to w sumie byłoby to w miarę dokładne. Ale na przykład w takim leafie wskaźnik zasięgu jest z angielska nazywany guesometer. Nie bez powodu


Byłoby to dużym usprawnieniem, dopytam czy już możemy zbierać takie informacje by obliczać zasięg na podstawie zwyczajów konkretnego kierowcy. Dzięki;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13