SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hybryda szeregowa
Autor Wiadomość
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-06, 09:22   Hybryda szeregowa

Witam

Czy są na rynku jakieś hybrydy szeregowe ? Chyba BMW i3REX można by taką nazwać. Ja wiem , że dwa napędy w jednym aucie to nie jest szczęśliwy pomysł. I wiem ,że konwersja energii mechanicznej na elektryczną a potem na odwrót elektrycznej na mechaniczną to straty.

Tylko w motoryzacji nie takie dziwaczne konstrukcje powstawały a hybryda szeregowa ma tą zaletę , że silnik elektryczny eliminuje skrzynię biegów. A jak wiemy często Panie lub za oceanem manualna skrzynia nie jest lubiana. Co gorsze automatyczna skrzynia jest droga i szalenie skomplikowana w stosunku do silnika elektrycznego.

Dlaczego więc jest tak mało konstrukcji hybryd szeregowych ??? W ogóle znacie jakieś przykłady hybryd szeregowych ???

Ja nie mówię o sensie ekonomicznym tylko wygodzie i przyjemności z jazdy. Inny priorytet po prostu więc pomijamy czyste EV.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 668
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-06, 09:25   

Przecież jest opel ampera, chevrolet volt, chevrolet volt II, cadillac ELR.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 230
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-03-06, 09:44   

Czy peugeot 508 rxh lub 3008 lub DS5 to hybryda szeregowa?
motor diesel na przód skrzynia zautomatyzowana
motor elektryczny na tył bez skrzyni biegów.
tyle że to nie plug-in
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 895
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-03-06, 10:08   

Apolonia napisał/a:
Czy peugeot 508 rxh lub 3008 lub DS5 to hybryda szeregowa?
motor diesel na przód skrzynia zautomatyzowana
motor elektryczny na tył bez skrzyni biegów.
tyle że to nie plug-in


Mieszana, Lexusy hybrydowe też mają z tyłu jeden silnik elektryczny i to też jest hybryda mieszana.

szeregowa hybryda to tylko te wymienione przez vwira.
 
 
wwojciech 
pasjonat

Wiek: 31
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 15
Wysłany: 2018-03-06, 10:11   

Karma fisker tak samo jest hybryda szeregowa. niestety nieprodukowany juz
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2151
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-06, 10:13   

Apolonia napisał/a:
Czy peugeot 508 rxh lub 3008 lub DS5 to hybryda szeregowa?
motor diesel na przód skrzynia zautomatyzowana
motor elektryczny na tył bez skrzyni biegów.
Równoległa - jeden i drugi napęd działają niezależnie, obydwoma da się napędzać koła. W szeregowej koła napędza tylko silnik elektryczny i i3 jest chyba jedynym czystym tego przykładem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 895
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-03-06, 10:27   

PatrykS napisał/a:
Równoległa - jeden i drugi napęd działają niezależnie, obydwoma da się napędzać koła. W szeregowej koła napędza tylko silnik elektryczny i i3 jest chyba jedynym czystym tego przykładem.


sorki fakt mam dokładny opis napędu hybrydowego 3008 hybrid4 spojrzałem teraz i jest napisane że równiolegla.
dokładnie to nazwali układ hybrydowy rozdzielony równoległy.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 230
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-03-06, 11:04   

PatrykS napisał/a:
Apolonia napisał/a:
Czy peugeot 508 rxh lub 3008 lub DS5 to hybryda szeregowa?
motor diesel na przód skrzynia zautomatyzowana
motor elektryczny na tył bez skrzyni biegów.
Równoległa - jeden i drugi napęd działają niezależnie, obydwoma da się napędzać koła. W szeregowej koła napędza tylko silnik elektryczny i i3 jest chyba jedynym czystym tego przykładem.


Posiadam RXH i mam opcje napedzania:
- automat
- os przednia tylko spalinowy
- oś tyla tylko elektryczny
- lub 2 osie czyli 4x4 (gdzie przenia oś jest mocno wykastrowana)

Najgłupsze co można było zrobić to oszczędzać paliwo w dieslu,
ale 4 litry na 100 przy masie ponad 1800 kg mi pasuje.
Zimą w śniegu i na budowie 4 koła pędne to też miłe rozwiązanie.

Szkoda tylko że PSA porzuciło koncepcję rozwoju tego pomysłu do wersji plug-in
z większą mocą motoru elektrycznego, a takie były jako koncepty.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-06, 12:47   

vwir napisał/a:
Przecież jest opel ampera, chevrolet volt, chevrolet volt II, cadillac ELR.


Na pewno ?

Ampera I miała silnik spalinowy ale tyleż on pełni rolę generatora co może bezpośrednio napędzać koła. Zatem nie była to powiedzmy klasyczna hybryda szeregowa choć taką funkcję miała.

Jeden z Chevroletów był chyba identyczny z Amperą I.

A drugiego i ELR konstrukcji nie znam.
Czy któryś z nich to klasyczna hybryda szeregowa gdzie silnik spalinowy nie może bezpośrednio napędzać kół pojazdu ?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 668
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-06, 12:59   

Z tego co piszą użytkownicy to ampera w 99,9% przypadków jest hybrydą szeregową (tak samo jak i volt) i tylko w bardzo określonych warunkach przekazuje napęd bezpośrednio z silnika na koła. W praktyce to się nie zdarza.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-06, 13:36   

No ale konsekwencją tego 0,01% jest chyba to, że posiada sprzęgło, skrzynię biegów ???
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 668
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-06, 13:54   

Nie posiada skrzyni biegów. Jest coś a'la sprzęgło, które dołącza napęd, ale to już niech wyjaśnią właściciele amper, bo nie znam szczegółów. Ja to rozumiem tak, że załącza przekładnię o stałym przełożeniu. Przekładnie takie są też w czystych elektrykach. Jeśli masz elektryka w którym jest jeden silnik elektryczny (a nie po jednym przy każdym kole) to i tak po drodze pomiędzy silnikiem a kołami jest przekładnia (o stałym przełożeniu), mechanizm różnicowy i półosie.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 230
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-03-06, 14:08   

Hmmm przekładnia w elektryku działa bez przełożeń od 0-16 tyś obrotów
nie sądzę, aby ampera latała np 130 km/h na pełnych obrotach.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 668
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-06, 14:17   

Nie wiem w jakiej sytuacji i w jakich warunkach załącza się napęd równoległy. Podejrzewam, że konstruktorzy opla to nie idioci i załącza się tylko wtedy, gdy może. Czyli gdy prędkość samochodu jest odpowiednia dla obrotów silnika spalinowego, itp.
 
 
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 273
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2018-03-06, 16:09   

Formalnie rzecz biorąc Ampera ma hybrydowy szeregowo - równoległy układ napędowy. oznacza to że w pewnych warunkach może pracować jak hybryda równoległa, w innych jak hybryda szeregowa.

Tryb pracy równoległej jest używany podczas jazdy w trasie.

Z tego co pamiętam układ Ampery ma 2 sprzęgła i jeden hamulec - jeden z dwóch silników elektrycznych to tzw trans motor, gdzie obrotowy jest zarówno rotor jak i stator, hamulec jest w stanie zablokować obrót statora.

Pozdr
 
 
Arek_ban

Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 29
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2018-03-06, 16:21   

Jeśli ktoś jeździ do 110 km/h to ma Aperę w pełni szeregową.
Powyżej załącza się napęd z silnika spalinowego. Ma przekładnie planetarną i 3 sprzęgła.

Tu macie symulację:
https://www.youtube.com/watch?v=AX5ZwzNwTc4

https://www.youtube.com/watch?v=80E1fOp95rA
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2151
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-06, 18:05   

Apolonia napisał/a:
nie sądzę, aby ampera latała np 130 km/h na pełnych obrotach.
Lata do 160km/h, ale wtedy oba silniki elektryczne pracują, może też pracować silnik spalinowy, wszystko to możliwe za pomocą wspomnianej przekładni planetarnej i trzech sprzęgieł.

Arek_ban napisał/a:
Jeśli ktoś jeździ do 110 km/h to ma Aperę w pełni szeregową.
Powyżej załącza się napęd z silnika spalinowego.
Konkretnie to załączy się, jeśli go o to poprosisz, lub jeśli skończy Ci się prąd w akumulatorze. Póki prądu nie brakuje to lecisz na nim do prędkości maksymalnej samochodu - czyli 160km/h.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1159
Wysłany: 2018-03-06, 22:46   

Jacky X napisał/a:
Czy są na rynku jakieś hybrydy szeregowe?

W ostatnich latach się pojawiają. Nissan zaczął z 1-2 lata temu oferować w Japonii Note e-Power. Ma napęd Nissana Leafa poprzedniej generacji, malutki pakiet akumulatorów i silnik spalinowy służy tylko do napędu prądnicy. To (wraz z wersją spalinową) najlepiej sprzedający się model w Japonii w ostatnich miesiącach.
Teraz zrobili to samo z vanem Serena dodając wersję Serena e-Power. Pewne będzie tego więcej.

Tu jest pięknie opisane: e-POWER
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-06, 22:58   

A z jakiego powodu użyto prądnicę a nie bardziej wydajny alternator ?
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1159
Wysłany: 2018-03-06, 23:08   

Jacky X napisał/a:
A z jakiego powodu użyto prądnicę a nie bardziej wydajny alternator ?

Prądnica to ogólna nazwa maszyny zamieniającej energię kinetyczną na elektryczną.

Może być prądnica prądu stałego (z tą pewnie Ci się kojarzy) albo przemiennego. Jedną z prądnic prądu przemiennego jest np. maszyna synchroniczna, która z uwagi na swoje zalety do bycia prądnicą trafiła do aut (spalinowych dawno temu). Ponieważ wcześniej stosowana była prądnica prądu stałego, a ta była przemiennego (z angielskiego alternating current), nazwano ją alternatorem. Taka nazwa własna. :roll:
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-06, 23:27   

WOW. Fajny ten Nissan Note E Power. Dla tych których denerwuje wątpliwy postęp klasycznej motoryzacji a nie są jeszcze mentalnie gotowi na EV.

Może po sukcesach sprzedażowych ruszą z tym produktem na inne rynki ???
https://www.youtube.com/watch?v=bXiE2cAHB34
 
 
Arek_ban

Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 29
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2018-03-07, 19:19   

Kto wstrzymuje sprzedaż takiego nissana w europie ? Przecież to super rozwiązanie które z pewnością znalazło by nabywców.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-08, 21:30   

Czy BMW i3 REX ma bezstopniową skrzynię biegów ? po co ? Przecież silnik elektryczny nie wymaga skrzyni biegów.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2151
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-09, 10:50   

Jacky X napisał/a:
Czy BMW i3 REX ma bezstopniową skrzynię biegów ? po co ? Przecież silnik elektryczny nie wymaga skrzyni biegów.
Nie ma, tak się często określa w EV, że mają bezstopniową, bo tak to z punktu widzenia użytkownika wygląda.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-11, 09:01   

https://www.chceauto.pl/nissan-e-power-a2612.html
http://www.komputerswiat....-hybrydowy.aspx
Na jakich rynkach Nissan oferuje już E-power ?
Chyba od niedawna USA.
http://elektrowoz.pl/auta...yda-za-oceanem/

Chyba Japonia, Indonezja, Sri Lanka , Indie(RHD oczywiście) gdzieś jeszcze ?

Chyba w USA nawet jeszcze nie rozpoczęli sprzedaży w salonach.

Note e-power wcale nie sprzedaje się tak dobrze, że jest sprawniejszą konstrukcją. Ludzie chcą jeździć EV tylko silnik spalinowy daje im spokój i dlatego wybierają póki co taki kompromis jak E POWER.
Nie bez znaczenia jest też fakt , że Nissan E POWER jest tańszy niż EV.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12