SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaguar I-Pace
Autor Wiadomość
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1096
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-18, 15:19   

No i zgoda - gdy się wybudują, to wtedy możemy rozmawiać. Tylko żeby to nie była zmiana z 4 do 6 superchargerów, bo to nadal zdecydowanie za mało. Można poważnie myśleć o poleganiu na sieci tesli gdy już będzie ich ze 20 w skali kraju, przy wszystkich głównych trasach.

Jeśli chodzi o greenway to od kiedy jest płatny to jeszcze ani razu nie miałem przypadku, żeby był zajęty. Problem z greenwayem jest inny - są postawione w samym środku miast, a nie na MOPach. Wjeżdżanie do miasta i stanie w korkach tylko po to, żeby się naładować jest jednak mocno uciążliwe. No i niepotrzebnie zwiększa ruch w mieście. Tak naprawdę to sensowna alternatywa to może być to, co zapowiada orlen/lotos. Zobaczymy, na razie jeszcze niczego nie postawili.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-10-18, 16:43   

vwir, patrz globalnie. Ze teraz na rynku, na ktorym jezdzi moze 300 tesli (w tym pewnie 150 US) nie stawiaja SC tak szybko, chyba jest zrozumiale. Niestety, klientow maja w Polsce na nowe tesle raczej wciaz malo. A ze system dziala (i ja pisalem o PODEJSCIU do sprawy), nie mozesz przeczyc. I ze inaczej niz inni stawiaja po minimalnie 4 superladowarki (czyli liczac jak greenway w Polsce juz jest 16, plus okolo 30 destination chargerow, czyli chyba niemalo??) chyba tez cos znaczy. Prosze, badz ciut bardziej obiektywny. Nie bez powodu np. ionity powiela pomysl tesli.

Jaguar "juz podobno" sprzedaje swoje iPace'y, ale jakos ani jednej (!) ladowarki nie widze.

Ja na greenwayu juz mialem problemy: brak lacznosci, zastawione przez nieladujace auto, o umiejscowieniu nie wspomne.

;)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1096
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-18, 17:24   

No właśnie problem w tym, że ja patrzę globalnie. A patrząc globalnie to zdecydowanie bardziej opłaca się robić sieć ogólnodostępną, a nie każda marka osobno. Mówimy tutaj o 4 ładowarkach tesli (bez sensu liczyć to jako 16, bo nie chodzi o bezwzględną liczbę, tylko o odległość i dostępność na trasie). Natomiast orlen ma wystartować ze 150 sztukami. Lotos z 50 sztukami. No i to jest sieć, a nie zabawa w pojedyncze superchargery to tu to tam. Więc na tą chwilę w Polsce SC i podejście tesli nie ma sensu. Zdecydowanie wolałbym, żeby postawili service center w Warszawie. To by się bardziej przydało klientom, niż SC.

Już nawet nie wspomnę o robieniu swoich własnych standardów i później zabawa z przejściówkami, jeśli chcesz się naładować z innego DC. Tak samo w drugą stronę - inni nie mogą się ładować na stacjach tesli. Nie wiem, czy sobie zdajesz sprawę, ale tesla współpracuje z orlenem przy budowie superchargerów. Więc to nie jest tak, że tesla sobie buduje na własnym terenie i może robić co chce. A jeśli wszyscy pójdą drogą tesli i zaczną wymyślać swoje standardy i zaczną blokować auta innych producentów to chyba przyznasz, że to do niczego dobrego nie doprowadzi.

Jeśli chodzi o greenwaya to zdarzają się zastawione przez spaliniaki, bo są w środku miast. W przypadku ładowarek na MOPach to nie będzie problemem.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-10-18, 18:36   

Vwir, jestesmy w watku ipace, wiec moze bys sie do tego odniosl? Niby sprzedaja i gdzie ladowac?? Pokaz prosze jak jaguar dba o klienta? Juz o tym wyzej wspomnialem, dlatego porownalem to z tesla. Tak - nieoptymalna w Polsce, ale ona tu tez jeszcze oficjalnyie nie dziala nawet. A jaguar owszem. Wiec?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2849
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-18, 21:29   

Bronek napisał/a:
I to jest ten kłopot , by Polskę od granicy, do granicy "wziąć na dwa , trzy razy "! Gdzie czas postoju, to maksymalnie 2 godzinki .
Na PlugShare tak wyraźnie tego nie widać:
https://www.plugshare.com/location/124937
Ale spójrz na Greenway - A2 i A4 już spokojnie Leafem przejedziesz, po ścianie wschodniej północ-południe też:
https://driver.greenwaypolska.pl/#/portal/locations
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1096
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-18, 21:38   

wodnik7 napisał/a:
Vwir, jestesmy w watku ipace, wiec moze bys sie do tego odniosl? Niby sprzedaja i gdzie ladowac??


Tam gdzie Nissany, Citroeny, VW, Ople, Peugeoty, Mitsubishi, Hyundaie, Mercedesy, Volvo, Fiaty, itp. Rozumiesz już, do czego piję? Wyobrażasz sobie, jak by to wyglądało, gdyby każdy producent postawił po 4 swoje własne SC i tylko auta ich marki mogłyby się na nich ładować?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-18, 21:54   

Ja nie jestem aż takim fanem tego auta, by planować podróż jak bym palił węglem... Jestem jedynie gotów na pół godzinne postoje po m/w dwóch/trzech godzinach jazdy. Lub jakieś kulinarne z konieczności dłuższe
Zwykłe gniazda odpadają. A 400v tylko ostatecznie
Tylko szybkie ładowarki. :!:
A jak tych nie ma, to obojętnie, czy to Tesla czy Jaguar Nissan itd, i tak bym korzystał z takiego auta, na wyjazdy do Lidla.

Jeżdżąc hybrydą, to strachu w oczach takiego nie ma :mrgreen:

Niestety do dzisiaj Świat nie ujednolicił ładowarek do telefonów, to trudno spodziewać się, że zrobią to w samochodach
Jestem za unifikacją i kompromisem. Inaczej to bałagan będzie i strata dla wszystkich.
Ale pewnie jak chodzi o kasę, to liczy się tylko by robić cokolwiek , a nie zrobić dobrze .

Aby wydostać się z swojej wioski, musiał bym szybę wybić, dyszel wstawić oraz konia zaprząc na pierwsze sto km, tak by złapać szybką ładowarkę.
Pomijam te AC, bo to lipa dla jazdy cywilizowanej. To dla nawiedzonych miłośników a nie normalnego użytkowania.
Jeszcze kilka latek pewnie upłynie zanim wyrwę się z Kołobrzegu elektrykiem swobodnie i z przyjemnością.
Teraz to jazda w nieznane jak podbój "dzikiego zachodu" .
l pewnie już Teslą lub czymś nie tak zawstydzającym jak ten mój Nissan. Nawet żona go nie chce :oops: A gdybym miał stawać na wymuszone obiadki lub shopping, to już lepiej Pendolino?

A oto mapka mojej okolicy, jakby klątwą objętej
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-10-18, 23:49   

E tam, szybkie nie sa potrzebne, gdy ma sie duza baterie - lub, dokladniej - zasieg duzy w miare. Czyli "beznerwowe" 300km. Wtedy mozna sobie pojsc cos zjesc, i w godzine dojdzie 100km (w kazdym aucie powinno byc 22kW AC! Dlactego w leafie lipa, bo on tylko maks. niecale 7kW pociagnie, a z "gorszych" AC nawet i mniej)

Apropos mapek, to greenway olal moje zapytanie, czy kiedys cos postawia. WFOSiGW Szczecin zamaist postawic w Koszalinie, postawil 3 w Szczecinie (super, prowincja sie nie liczy).

Ale do iPace powracajac, slaby mimo 90kWh! tylko 234mil, czyli niecale 380km!

https://insideevs.com/jaguar-i-pace-range-just-234-miles/?fbclid=IwAR0Cy-nl27s_GSE6bXicQuIF34HseSGdpZnXGzm8hizIHJ4Rwnyn0fUmVQs


vwir: gdyby tesla nie zbudowala niczego, toby jej nikt nie kupil. CZekac by ludziska mieli po kilka lat na pierwsze stacje 50kW?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-19, 08:49   

Jaguar ma swoich fanów z czasem irracjonalnych pobudek. Jak niemal każda marka.
Napewno znajdą się nabywcy tego elektryka.

Jeśli ma być więcej samochodów w miarę dostępnych dla ludzi, czyli też pewnie drogich, ale nie horrendalnie, to nie mogą mieć drogich i wielkich baterii, póki co .
Mówię o nowych a nie sprowadzanych jak to u nas najczęściej bywa, używkach. po przejściach.
Dlatego tylko infrastruktura daje szansę, że ludzie dostrzegą jakiś sens zakupu takiego samochodu.

Że swojego egoistycznego pkt widzenia, wcale nie chcę by tych aut przybywało. Ale chcę by taniały i propagandowo zbudowali z kilkadziesiąt, czy kilkaset ładowarek szybkich i ultraszybkich. Oraz by był większy wybór samochodów. I to wcale nie tanich!
:oops:
Ale bez przesady z tą ceną , ma być taka, bym mógł je nabyć w jakiś sposób. :-D

Poważnie, to z kim nie rozmawiam, głównym powodem braku zaiteresowania jest brał stacji ładowania
Cena schodzi na dalszy plan.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2849
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-19, 09:27   

Bronek napisał/a:
Poważnie, to z kim nie rozmawiam, głównym powodem braku zaiteresowania jest brał stacji ładowania
Ja tam w Gdańsku na brak nie narzekam :-) A wg mapki planów Greenwaya jeszcze w tym roku powinienem być w stanie dojechać do Warszawy Trojaczkiem po A1/A2, a ma on maks. 110km zasięgu, czyli po autostradzie 90 przy bardzo dobrych wiatrach. Więc każdym Leafem też się da, fakt że póki co Pomorze jest jakąś czarną dziurą, trza poczekać z rok.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-19, 10:15   

Myślę, że na S6.. A tu są problemy z strukturą ziemi i wykonaniem. Pewnie etapami będzie za rok otwarta?
Koszalin, Słupsk były województwami i i to potwierdza, że nie zasługiwały na bycie nimi. Prowincja to prowincja nie w sensie lokalizacji a myślenia jej obywateli.

Mój dobry kolega jest czy był jedynym przedstawicielem Jaguara na Polskę popytam, może wie więcej?


PS. Wspomniano tu o ASO i to jest dla mnie duży argument. Serwis nawet jak niepotrzebny winien być miarę blisko.
Bo są klienci co lubią nowe samochody bez obcych wydzielin w kabinie. A przy takiej podaży samochodów takowe kupuje się w Salonach itd..
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 938
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-10-19, 13:18   

Bronek napisał/a:

Poważnie, to z kim nie rozmawiam, głównym powodem braku zaiteresowania jest brał stacji ładowania


Ale rozmawiasz z osobami mieszkającymi w bloku czy w domku? bo najnowsze statystyki podają że połowa mieszkańców Polski mieszka w domach jedno lub wielorodzinnych.
file:///C:/Users/ELAIDO~1/AppData/Local/Temp/IR_2016_05-W-bloku-czy-domu-jednorodzinnym-–-gdzie-mieszka-więcej-Polaków.pdf

Mieszkającym w domkach ładowanie nie powinno stanowić problemu!
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-19, 13:39   

Nie kumam, właśnie o to chodzi, że o ile w domu jednorodzinnym mogę sobie zrobić przyłącze kilowatowe, to w błoku jeśli już to pewnie tylko "cieniutkie" . O ile w ogóle pozwolą ?
A gdyby były oprócz obiecywanych wymaganych w nowych blokach stacji, szybkie i dostępne w różnych lokalizacjach, to i "blokówcy" mieliby szansę zainteresować się takimi samochodami.

Bo to, że ktoś mieszka w bloku, nie oznacza, że go nie stać na elektryka.? Tylko nie ma go gdzie skutecznie ładować.

Ad brak problemu ładowania w domu jednorodzinnym itp..
Co z tego, że naładuję się w kilka godzin na full, jak do Poznania mam 300km do Trójmiasta na granicy zasięgu a po drodze nie chce mi się jeść obiadu z deserem , poleżeć dla trawienia i defekować, by zabić czas ładowania. Gdyż niczego szybko ładującego nie ma po drodze. :evil:
Samo korzystanie z elektryka, to nie cel jego posiadania, to ma być środek transportu a nie "mroczny przedmiot pożądania" .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 583
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-10-19, 13:47   

Ustawa a elektromobilności nakazuje doprowadzać zasilanie do każdego miejsca parkingowego.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-19, 13:52   

krawcu napisał/a:
Ustawa a elektromobilności nakazuje doprowadzać zasilanie do każdego miejsca parkingowego.



Podobnie jak któreś z przykazań; : "Nie cudzołóż" :-D

A w Koszalinie nawet nalepek za kilka zł, nie potrafią zrobić. A Ustawa obowiązuje od lipca... jest jak jest. Za stary jestem, by być aż takim naiwnym optymistą :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
kinemax 
kinemax

Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-19, 19:29   

Odnosząc się do różnych postów tak trochę bez ładu i składu :) :
-I-Pace można ładować w Greenway-ach, więc nie potrzebuje swojej sieci, tak jak i większość innych EV.
-Nie rozumiem natomiast polityki Tesli, która swoje patenty EV udostępnia za free, a superchargerów nie ...
-Ciekaw jestem, czy można żądać od wspólnoty (mieszkaniowej) instalacji w garażu powołując się na ustawę EM ;)
-Nie odbierając nic Leaf-owi (sam o nim myślałem), porównując jego cenę z Jagiem wybór nie jest jednoznaczny :)
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-19, 19:52   

Cytat:
porównując jego cenę z Jagiem wybór nie jest jednoznaczny

Jak ktoś ma stówę lub więcej do wydania niż za Nissana i chce mieć kultową markę a nie pospolitego japońca to zgoda :-D
O ile Jaguar zawsze to była większa kasa, to Nissan niekoniecznie. Aczkolwiek te moje okazyjne 158tyś za niemal full wypas w świetle obecnych cen i zapowiedzi wydają się być naprawdę super okazją.

Tych tanich aut jakoś nie widać.. :shock:
...........
Ad wspólnota i istniejące domy... Raczej nie. To wola mieszkańców
Raczej bm spytał czy może wspólnota zabronić, gdy ktoś chce sobie sam zrobić przyłącze?, I co z odpowiednią instalacją itd...
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 938
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-10-20, 04:23   

Bronek napisał/a:
Nie kumam, właśnie o to chodzi, że o ile w domu jednorodzinnym mogę sobie zrobić przyłącze kilowatowe, to w błoku jeśli już to pewnie tylko "cieniutkie" . O ile w ogóle pozwolą ?
A gdyby były oprócz obiecywanych wymaganych w nowych blokach stacji, szybkie i dostępne w różnych lokalizacjach, to i "blokówcy" mieliby szansę zainteresować się takimi samochodami.

Bo to, że ktoś mieszka w bloku,.. nie ma go gdzie skutecznie ładować.


Problem można rozwiązać np gdyby wszystkie instytucje, zakłady, firmy posiadające instalacje trójfazowe (a chyba nie ma takiej co nie posiada) udostepniły ją po przez gniazda siłowe nie byłoby problemu o czym wcześniej w wielu postach pisałem.
Jeżeli np; Nadleśnictwo Szczecinek posiadające BMW i3 udostepniło by gniazda siłowe lub zainstalowałoby gniazda typ 2 to pracownicy z miłą chęcia przesiedliby się na elektryki bo mieliby gdzie się ładować i dojazd do pracy czy poruszanie sie po mieście nie stanowiłoby już problemu. Co innego pokonać 300km ale jak wiemy elektryki na dzień dzisiejszy są przeznaczone głównie do miast i na wypad po za 100km max. Choć zachwile to się zmieni bo już jest Hyundai Kona EV czy Kia Niro EV 64kWh (o Tesli niewspominając) a na horyzoncie widać już modele innych producentów o podobnych parametrach. Coraz więcej modeli będzie miało mocniejsze ładowarki pokładowe ( jak ma Renault Zoe) wtedy siła 11 czy 22kW będzie idealnym sposobem na ładowanie auta podczas np pracy.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-20, 07:25   

Niestety wiele spraw, tak logicznych jak piszesz do przeprowadzenia, rozbija się o mur kołtuństwa, braku wiedzy, życzliwości i zwykłej zawiści.
Często jest to przykryte przepisami, tworzonymi w podobnym klimacie.
Mamy coś takiego jak "akcyjność" działań. Ktoś coś rzuci, to i się szum robi, a potem jak zwykle nic lub niewiele z tego jest.

Chyba nadzieja jak zwykle w "Narodzie" ale tym normalnym, czyli tzw "inicjatywie prywatnej" . O ile Państwo mało samo robiąc nie postanowi mieć monopolu?

Jak to wszystko wygląda w praktyce po wprowadzeniu Ustawy o Elektromobilności widać na moim przykładzie, nie mogę sobie ozdobić autka nalepką i korzystać z pseudo nawet taniego prądu (G12as) .
Pomijając merytoryczność takich działań, to nawet to co niby obowiązuje, nie funkcjonuje w realu.

Ja się przyzwyczaiłem do naszej bylejakości i traktuję ją, jak plemienny kolczyk w nosie ludów mało cywilizwanych, którym tylko się wydaje, że mając prąd, fejsa i smartfony, coś znaczą.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-10-20, 09:51   

Zgodze sie z tym, co napisal Bronek, tez mnie ta akcyjnosc denerwuje niemilosiernie, ale tak to juz jest, i nie zmieni sie (jak szybka ladowarka na parkingu P+R)

I pewnie, nowe galerie i zaklady pracy powinny musiec instalowac evse! Tylko nie sile, bo to nie jest standard, i nie ma co bylejakosci wspierac - a evse z type2 to okruch kosztow takiej galerii czy wybudowanego na nowo banku czy lidla.

Acha, i jeszcze raz: greenawayesa fajne, ale zony sam bym w trase tylko z gw nie puscil, bo nie ma GWARANCJI, ze naprawde bedzie sie mogla naladowac! (Albo niechby zaczeli po co najmniej 4 stawiac). Pisalem o tym, jak ladowarka w Toruniu, 24/7 niby jest, a Swieta, noc cemna, i nie mozna bylo wjechac na parking??? Bo szlaban, i CUDEM pod prad po prawie godzinie szukania sie udalo wjechac?? Dobrze, ze bylem i ja, bo mam nerwy, ale to nie tak powinno dzialac. Kupi taki ktos za 300000 tys samochod, i stanie bez pradu, to juz nigdy nie wroci do elektryka. Bo go byle seicento wysmieje, ze lawete wola.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 938
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-10-20, 10:30   

Bronek napisał/a:

Jak to wszystko wygląda w praktyce po wprowadzeniu Ustawy o Elektromobilności widać na moim przykładzie, nie mogę sobie ozdobić autka nalepką i korzystać z pseudo nawet taniego prądu (G12as)


Bronek dlaczego nie możesz korzystać z G12as jak ustawa obowiązuje od kilku miesięcy?
czy firmy energetyczne nie powinny sie dostosować do przepisów?
 
 
arczik 

Dołączył: 19 Kwi 2018
Posty: 13
Wysłany: 2018-10-20, 10:34   

wodnik7 napisał/a:
Vwir, wytlumacze, co mialem na mysli (tak, jestem przesiakniety tesla do bolu)

1. ladowac powinno sie, gdzie samochod dlugo stoi: w domu, na zakupach, podczas wyjazdu w hotelu. Infrastrukture taka zapewnia albo wied sklep, albo hotel itp. Tutaj tesla swoim programem gratisowego rozdawnictwa niezlych evse 22kW daje swietny przyklad - i nikt nie nasladuje.

2. jesli kipujesz samochod za kilkaset tys zl, chesz miec komfort. Tzn ze twoja ladowarka po drodze MUSI dzialac. Pojedynczy greenway czy cos innego, co moze byc albo zajete, albo zepsute, takiej gwarancji nie daja. Tesla stawiajac minimum 4 na stacje, daje.

Ludzie, ktorzy maja kase, nie chca swiecic zadkami, a to oni (jakby nie patrzec) takie drogie auta kupuja..

Wiec widzac, ze zadna firma, nawet majaca niezly grant z „wyimaginowanej“ Unii, sama infrastruktury nie postawi, trzeba ja wspierac. A kto: producent pojazdu, ktory chce, by go sprzedawac nie tylko freakom, ale wszystkim, i ktory podchodzi do tego powaznie.


Ale chyba w tej chwili nie ma juz takiej tragedii. a zaobserwowac ze Polska rozwinela sie troche w dziedzinie nawiazywania kontaktow biznesowych. Greenway - fakt partner zachodni - przeciez ładowarki stawia i w galeriach i przy sieciach handlowych... naprawde nie jest juz tak źle z mozliwoscia podladowania auta na trasie czy w miescie. Polecam sciagnac apke bardzo ulatwia poruszanie sie miedzy punktami zwlaszcza na dluzszych trasach
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-10-20, 10:49   

arczik, znam chyba wszystkie apki, jezdze od ponad 2 lat, i przejezdzikem chyba cos kolo 150.000km, w tym wiele w PL. Pisze o fakcie,gdy wszyscy z infolinia wlacznie gw sa zdania, ze otwarte - aa szlaban spuszczony. I co, zone bys zostawil z 30km , by sobie pospala 5h pod szlabanem z dziecmi?

Jest wiele lepiej, acz nie zielono.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 938
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-10-20, 10:52   

wodnik7 napisał/a:

I pewnie, nowe galerie i zaklady pracy powinny musiec instalowac evse! Tylko nie sile, bo to nie jest standard, i nie ma co bylejakosci wspierac - a evse z type2 to okruch kosztow takiej galerii czy wybudowanego na nowo banku czy lidla.


Wodnik ja chcę pokazać że można wykorzystać istniejącą infrastrukture bez większych kosztów. Z czasem można potem inwestować w typ2 ale na początek to zawsze jest coś i chodzi o to by każdy to wiedział i mógł wziąc to pod uwagę myśląc o zakupie EV czy to własciciel firmy czy pracownicy od Kierownika po technika itd. Naprawde wiele osób o tym nie wie a szkoda by tego niewykorzystali choć na początek.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-20, 12:36   

domino napisał/a:
Bronek napisał/a:

Jak to wszystko wygląda w praktyce po wprowadzeniu Ustawy o Elektromobilności widać na moim przykładzie, nie mogę sobie ozdobić autka nalepką i korzystać z pseudo nawet taniego prądu (G12as)


Bronek dlaczego nie możesz korzystać z G12as jak ustawa obowiązuje od kilku miesięcy?
czy firmy energetyczne nie powinny sie dostosować do przepisów?


Żyjemy w innych rzeczywistościach. Np. wg niektórych, Polska jest w runie i praworządna jak nigdy dotąd itd... Ale tak jakoś po naszemu... lepiej praworządna, inaczej ..

Od ponad pół roku czekam, po moim wniosku.... jestem od miesiąca po podpisaniu umowy i nic cisza... :mrgreen:
Pisałem o tym.
Mam do tego dystans i generalnie, co raz bardziej mnie to "wali" bo już mi mogą skoczyć mam gdzie zwiać. To problem ludzi młodych, ale Ci tegu pseudo pozornego działnia nie widzą i wierzą w to co media, itp. mówią. I Pewnie dlatego pytasz? :-D
Matrix, to nasz taki nasz - Narodowy
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2018-10-20, 13:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 11