SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaguar I-Pace
Autor Wiadomość
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-10-20, 12:39   

Rozumiem Cie domino, ale kupujac elektryka przejsciowki z sily nie dostajesz. Stacja kosztuje z faktura od 2000, to naprawde nie jest koszt.

Gdyby byla ustawa sensowna, zobowiazujaca do stawiania slupkow, byloby prosciej. No coz. Ae o tym inny watek jest, i moje zdanie juz tam wielokrotnie wyrazilem:)

Ja poki co mam w nosie naprawde, czy sie bedzie elektryfikacja rozwijac - przesiedlismy sie ponad dwa lata temu, korzystamy bezczelnie z tego co jest, lapiy sie za glowe niekiedy, jakie idiotyzmy sa czasem, ale i nie zalujemy:)
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 936
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-10-20, 14:11   

wodnik7 napisał/a:
Stacja kosztuje z faktura od 2000, to naprawde nie jest koszt.

Gdyby byla ustawa sensowna, zobowiazujaca do stawiania slupkow, byloby prosciej.


Ja nie forsuje za wszelka cene ładowanie z siły ale jako jedną z możliwości bezkosztowych na początek że jest gdzie się naładować, rozumiem że mówisz o cenie stacji EVSE czy wolnostojącej o mocy 22kW?
Oczywiście że nie jest to duży koszt dla takiego np: nadleśnictwa Szczecinek ale wspomne tylko że leśnicy rozmawiali z energą w sprawie stacji ładowania dla Szczecinka o mocy 22kW i cieżka sprawa by ją postawili choć jeżdzi już 5 elektryków i 2 hybrydy plug-in. Jak zdążyłem się dowiedzieć więc miałby kto się ładować i tak jak piszesz ustawa sobie życie sobie.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 936
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-10-20, 14:18   

Bronek napisał/a:

Od ponad pół roku czekam, po moim wniosku.... jestem od miesiąca po podpisaniu umowy i nic cisza... :mrgreen:


Bronku a jakie stawki ci zaproponowali na dzień i na noc?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-20, 14:31   

Tu wątek http://forum.samochodyele...p?p=39455#39455


Ceny brutto energii elektrycznej
Grupa taryfowa G12 as

Strefa 1: 0,2979* [zł/kWh]
..............................

Strefa 2: 0,2979* [zł/kWh] lub 0,1833**[zł/kWh]

* stawka stosowana w odniesieniu do wolumenu energii elektrycznej, nie przewyższającego ilości energii
elektrycznej, zużytej w analogicznym okresie poprzedzającym rok zakwalifikowania Odbiorcy do grupy
taryfowej G12as
** stawka stosowana w odniesieniu do wolumenu energii elektrycznej, przewyższającego ilości energii
elektrycznej, zużytej w analogicznym okresie poprzedzającym rok zakwalifikowania Odbiorcy do grupy
taryfowej G12as


Wiesz, że to działa inaczej niż w G12? Ta noc jest tylko tańsza gdy przekracza itd,, .... było o tym wielkookrotnie.To ściema i jak robię to eksperymentalnie
Gdyż albo mi się nic zmieni albo będzie niewiele taniej.
Będę ładował tylko w nocy i wstępnie podgrzewał jacuzzi, no może pranie lub zmywarka? Na tyle kombinacji logistycznych mnie stać
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 936
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-10-20, 15:44   

Bronek napisał/a:

Ceny brutto energii elektrycznej
Grupa taryfowa G12 as

Strefa 1: 0,2979* [zł/kWh]
..............................

Strefa 2: 0,2979* [zł/kWh] lub 0,1833**[zł/kWh]

* stawka stosowana w odniesieniu do wolumenu energii elektrycznej, nie przewyższającego ilości energii
elektrycznej, zużytej w analogicznym okresie poprzedzającym rok zakwalifikowania Odbiorcy do grupy
taryfowej G12as
** stawka stosowana w odniesieniu do wolumenu energii elektrycznej, przewyższającego ilości energii
elektrycznej, zużytej w analogicznym okresie poprzedzającym rok zakwalifikowania Odbiorcy do grupy
taryfowej G12as

Wiesz, że to działa inaczej niż w G12? Ta noc jest tylko tańsza gdy przekracza itd,, .... było o tym wielkookrotnie.To ściema i jak robię to eksperymentalnie
ć


:shock: No to ładne stawki ci zaproponowali! ale tak jak mówisz - zobaczysz jak bedzie.
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 46
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-02-06, 05:21   

Cześć,witam wszystkich serdecznie

Mój Jaguar I -Pace na fotce w salonie.

Planuje ładowac go żółtym kablem -czyli trybem 2 , z gniazdka w pracy. Ciekawe czy to się uda ?

Moc 6 kW , zabezpieczenie 25 .Taryfa C12 a.

image5.jpeg
Plik ściągnięto 807 raz(y) 31,41 KB

image1.jpeg
Plik ściągnięto 807 raz(y) 39,88 KB

 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 583
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-02-06, 10:22   

To żółte to pewnie pozwoli Ci ładować z mocą ok 2,3kW. Więc w ciągu 8h pracy doładujesz jakieś 18,4kWh czyli jakieś 20%
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 354
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2019-02-06, 12:08   

czerwonyszlak napisał/a:
Cześć,witam wszystkich serdecznie

Mój Jaguar I -Pace na fotce w salonie.

Planuje ładowac go żółtym kablem -czyli trybem 2 , z gniazdka w pracy. Ciekawe czy to się uda ?

Moc 6 kW , zabezpieczenie 25 .Taryfa C12 a.

Żeby ładować pełną moca musisz posiadać EVSE które da ci 32A i użyć gniazda 1F32A albo 3F32A w pracy o ile takie masz. Z gniazdka domowego ładowanie tego auto to śmieszna sprawa jak pisał juz kolega powyżej.
 
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-02-06, 12:21   

Ad zabezpieczenie przed : To 32A bezpiecznik wystarczy jak ta siła jest izolowana
. U mnie w domu wywalało gdy włączyła się lodówka itp akurat na tej fazie co auto . Musiałem dać 40A bezpiecznik ( na wszelki wypadek) , oraz - przestawiać urządzenia na różne fazy tak by samochód był prawie "solo".

Z 230V 10A , czy 16 A to dobre na weekendowe lub nocne doładowania , o ile nie mamy czegoś "mocniejszego" . Przy większych btariach porażka. Nissanwskie 40Ah to takim ładowanie w tanim prawdzie tylko na raty .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 423
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-06, 15:41   

No i właśnie system ładowania skreślił u mnie to auto.
Wizualnie mnie przekonał, technologicznie już nie.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2253
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-06, 16:08   

@czerwonyszlak
Mam na zbyciu EVSE do powieszania na ścianie ( z gniazdem type2) na jedną fazę 32A jeśli jesteś zainteresowany :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 354
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2019-02-06, 16:19   

Apolonia napisał/a:
No i właśnie system ładowania skreślił u mnie to auto.
Wizualnie mnie przekonał, technologicznie już nie.

Ja juz pisałem w którymś poście niestety nie pamiętam gdzie. Ale ja zaobserwowałęm że producenci auto chyba się dogadali ale by infrastruktura w którą było nie było pompowane są grube pieniądze była używana. Celowo w aucie z aku 90kwh nontują 7,2kw ładowarkę po to żeby w domu tylko podładować auto. A jak ci trzeba bo akurat trafił się tydzień sporej jazdy autem to masz zajechać na stacje DC (czytaj zapłacić 3xtyle co w domu). Na razie za free jak IONITY czy innego operatora. A potem bedzie jak w GREENWAY. Także Tesla była zajebista jak miała 2x11kw pod siedzeniem. Nawet takie porządne 11kw z 3 faz już może nie być udręką. Tak TESLA zrobiła z TM3 (TESLA model 3) ale po nich spodziewałem się ładowarek takich jak w Modeulu S i X . Zawiodłem się trochę. Widać że też pchają ludzi że jak się spieszy to masz podjechać na Supercharger. A jak wiadomo do tej pory to one generowały im straty. Pewnie już czas najwyższy na zwrot inwestycji :) Tesla chyba wymiękła specjalnie dali do TM3 CSS combo i pewnie za jakis czas okaże się że inni tez mogą tam szarpać prund za kase. Dla Tesli to oczywiste dla posiadaczy aut tej marki dzielenie się siecią z innymi odbierane bedzie tak jak ostanie podwyżki cen. Bedzie larum.
Ostatnio zmieniony przez KilleR.racer 2019-02-07, 08:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 46
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-02-06, 16:49   

EVSE mobilne bardziej mnie interesują. "Żółty" EVSE Jaguara to zagadka brak specyfikacji, dlatego dzięki za hipotetyczna jego moc.Napisalem do importera o więcej info.Tez wyczytałem że jest jakaś przejściówka którą pozwoli go połączyć z gniazdem przemysłowym lub ulepszony domowym.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2253
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-06, 17:02   

czerwonyszlak napisał/a:
Tez wyczytałem że jest jakaś przejściówka którą pozwoli go połączyć z gniazdem przemysłowym lub ulepszony domowym.

Takie przejściówki zrobi Ci każdy elektryk za grosze ( z wtyczkami 3f pięcio i czterobolcowymi oraz do gniazda kamperowego) ale i tak nie przekroczysz prądu jaki daje ten EVSE . Strzelam że max 10A .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2840
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-06, 19:23   

jas_pik napisał/a:
Takie przejściówki zrobi Ci każdy elektryk za grosze ( z wtyczkami 3f pięcio i czterobolcowymi oraz do gniazda kamperowego) ale i tak nie przekroczysz prądu jaki daje ten EVSE . Strzelam że max 10A .
Też tak uważam.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 46
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-02-07, 12:02   

Aby uzyskać optymalne ładowanie w domu, możesz zainstalować zatwierdzoną ładowarkę ścienną Jaguar. I-PACE jest wyposażony w jednofazową ładowarkę AC o mocy 7,4 kW, która może w pełni naładować pojazd w ciągu nocy i dostarczyć do 35 km zasięgu w godzinę ładowania. W przypadku korzystania z gniazdka domowego prędkość ładowania jest mniejsza niż w przypadku ładowarki ściennej (do 11 km zasięgu na godzinę), ale wystarczają na zapewnienie przeciętnego dziennego dojazdu do 60 km, jeśli pojazd jest ładowany nocą. Gniazda przemysłowe (IEC) (lub ulepszone gniazdka domowe) mogą ładować do 35 km zasięgu na godzinę.
I PACE jest wyposażony w wielofunkcyjny kabel ładujący (znany również jako uniwersalny kabel ładowania Mode 2), który można podłączyć bezpośrednio do domowego gniazdka. Kabel ten zawiera również przejściówkę, która pozwala na użycie go z gniazdem przemysłowym (IEC).

Tak pisze Jaguar -obiecuje szybsze ładowanie z przejściówki .
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2253
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-07, 12:47   

Nie słuchaj bełkotu marketingowego.
Daj dobre zdjecia tego EVSE które dostałeś z samochodem.
Ze zdjęć w necie wygląda na to że dodawane sa EVSE z prądem 10A.
Najmniejsze EVSE które posiadam na prąd 32A czyli 7,2 kW ma wymiary 12x18x35 cm + wtyczka 3f 32A
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2019-02-07, 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jogur 
EV-fan

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 81
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-02-07, 12:54   

czerwonyszlak napisał/a:
Aby uzyskać optymalne ładowanie w domu, możesz zainstalować zatwierdzoną ładowarkę ścienną Jaguar. I-PACE jest wyposażony w jednofazową ładowarkę AC o mocy 7,4 kW, która może w pełni naładować pojazd w ciągu nocy i dostarczyć do 35 km zasięgu w godzinę ładowania. (...).


przy realnym zasięgu od 0 do 350 km w "baku-aku" w 10 godzin (także pod warunkiem braku spadku prędkości ładowania pod koniec, np. od 280 km do 350 km)

w mojej jeszcze chwilo obecnej S85 - ładowanie z gniazda 3 fazy 400V/16A trwa ok 6 godzin z zasięgu 20-30 km do 345 km
aż takiej dramatycznej różnicy nie ma ...

u mnie tesla wygrała wstępnie: gwarancyją na całe auto, aku + drive unit na 8 lat bez limitu przebiegu i właśnie darmowymi SC

potem prawie machnąłem ręką na darmowe SC - ceny były, mocno uśredniając z EU, ok 1 zł per kWh (proszę poprawić, jeśli to było za minutę)
teraz już się średnio mocno podniosło do (ciągle nieprecyzyjnie uśredniając z EU) do ok 2 zł za kWh - więc już tak nie jest różowo dla 2-go i następnego właściciela T jeżdżącego egzemplarzem od 02.2017 ...
stąd można zauważyć czasem wyższe ceny modeli z 10-12/2016 niż 2017 ;)
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - na razie ...
 
 
MonB

Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-02-07, 13:30   Ładowarki domowe

Ja niedawno zainteresowałem się tematem i szukam ładowarki elektrycznej do domu.
Znalazłem kilka ofert koszt oscyluje w granicach 4000-4500 zł , do tego trzeba doliczyć jeszcze montaż ale sprawa jest dość prosta więc każdy elektryk powinien dać sobie z tym rade.

Myśleliście o takim rozwiązaniu ?
Spora wygoda, auto ładuje się w nocy, w garażu i nie trzeba w panice szukać ładowarki albo czekać aż ktoś zwolni miejsce np w galerii ...
 
 
MonB

Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-02-07, 13:33   Ładowarka domowa

W ofercie mam informacje : ...urządzenie, które jest bardzo uniwersalne. Co ciekawe może ładować wszelkie dostępne auta elektryczne dostępne na rynku i hybrydy typu plug-in.
Żeby to zilustrować, to najmocniejszą i największą baterię Tesli 100kwh ładowarka naładuje w 10 godzin. Do instalacji wystarczy „trójfaza”... "
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2253
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-07, 13:54   

U mnie EVSE 7,2 kW ( 1f/32A) to koszt 1500 zł ( może być też f-ra VAT ale wtedy 2000 zł netto)
Przygotowane do upgrade do 22kW ( koszt takiego upgrade to około 200zł)
Tez mogę napisać że jest bardzo uniwersalne i każdy istniejący EV może z tego EVSE korzystać . :mrgreen:
:mrgreen:
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
MonB

Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 4
  Wysłany: 2019-02-07, 14:34   

Cena korzystna ale znalazłem ładowarkę o takich parametrach :
Moc : 11 Kw
Natężenie : 3 x 16A
Napięcie : 400 V AC , trójfaza

Estetyczna, stacja ładowania zainstalowana na słupku.

*"mogę napisać" a gwarancje jaką dajesz ? :P
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2253
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-07, 17:29   

MonB napisał/a:
*"mogę napisać" a gwarancje jaką dajesz ? :P

Mogę dać gwarancję jaką dają wszyscy handlarzez na Allegro .
Uruchomieniową :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 366
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-07, 21:22   

jas_pik napisał/a:
Mogę dać gwarancję jaką dają wszyscy handlarzez na Allegro .


Do bramy :mrgreen:
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2253
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-07, 21:38   

:mrgreen: :mrgreen:
Ci co u mnie kupowali wiedza że gwarancja jest i obsługa posprzedażna i pomoc merytoryczna i upgrade jak sie pojawia nowe możliwości techniczne czy programistyczne.
Co prawda nie mam tak duzo klientów ( bo posiadaczy EV na razie w PL jest niewielu)
jak przy oprogramowaniu nawigacyjnym do Dacii/Renault/Opli czy nawet Mercedesów :)
Samych pobrań bezpłatnych wersji odnotowałem ponad 17 000 i mom prób o datki tylko około 20 osób się zrzuciło na darowizny .
Dlatego już niczego nie robię za darmo
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15