SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Renault Kangoo 22kWh 12-14r
Autor Wiadomość
ufosi

Dołączył: 08 Sty 2020
Posty: 1
Wysłany: 2020-01-08, 19:49   Renault Kangoo 22kWh 12-14r

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem renault kangoo ZE z roczników mniej więcej 2012-2014r, takie auta ma kilka osób na OLX praktycznie w stałej sprzedaży. Auta są z Francji, z tego co z jednym sprzedawcą rozmawiałem, to on ma je akurat podobno z poczty francuskiej, przebiegi różne około 50-80k km, ale to myślę, że nie gra większej roli. Chciałbym zapytać jak jest z żywotnością baterii w tych samochodach? Ogólnie jak się spisują te auta? O braku szybkiego ładowania niestety wiem, ale generalnie moja sytuacja wygląda tak, że mieszkam w bloku i prowadzę firmę 20km od niego, gdzie mam założoną fotowoltaikę i chciałbym to jakoś dodatkowo wykorzystać, codziennie robię trasę minimum 40km dom-praca-dom, czasami coś do załatwienia na miejscu to jakieś 60-70km/dziennie zazwyczaj, do tej pory jeździłem dieslem, na dłuższe trasy miałbym nadal większego busa i osobówkę. Do pracy dojeżdżam i mogę spokojnie codziennie podłączać auto do ładowania na minimum 8h. Z teoretycznego punktu widzenia zakup takiego samochodu w moim przypadku miałby duży sens ekonomiczny, tym bardziej, że można je kupić za około 20-25tysięcy netto. Ale niestety nigdy nie miałem do czynienia z samochodem elektrycznym, stąd ten temat, może coś przeoczyłem, może akurat te modele są awaryjne, bo opinii na ich temat nie znalazłem zbyt wiele. Proszę o jakieś porady, opinie bardziej doświadczonych użytkowników :)
 
 
Pablo 
JadeNaPrad.pl

Dołączył: 04 Sty 2020
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-09, 10:06   

Wszystkie Kangoo ZE w kolorze żółtym, które widzisz na Olxie oraz Otomoto pochodzą z poczty francuskiej.
Wiem, gdyż sam je również sprzedaję (-: Być może nawet rozmawialiśmy.

Żywotność baterii.
Degradacja jest ciut wolniejsza, niż w Leafie I. Bateria jest bez aktywnego chłodzenia/grzania.
W Kangoo jest silnik 44kW (w Leafie 80kW), więc z baterii pobierane są niższe prądy niż w Leafie (mniejsze grzanie się baterii).

Ogniwa, które są użyte w baterii to te same "konserwy", jak w Leafie I (produkcji AESC).

Z mojego doświadczenia, SoH baterii oscyluje średnio w granicach 80% (dla roczników 2013).

Realny zasięg.
Około 70km zimą. 100 km latem. Przy ecodrivingu po mieście 120 km. Mój personal record: 135 km (-:


Ładowanie na ładowarce sieciowej (16A/230V) trwa do 6 godzin.
Można doposażyć się w ładowarkę 1F / 32A (podłączaną pod gniazdo siłowe) - wówczas można ładować się z mocą 7,4kW.
W prawdzie pozostały czas ładowania pokazuje na wyświetlaczu np. 5 godzin, ale ubywa ok. 2x szybciej i auto jest pełne po 3h.


Auto ogólnie bardzo proste w konstrukcji. Zawieszenie / karoseria jest od zwykłego Kangoo. Części eksploatacyjne są bardzo tanie.


Awaryjność.
W mojej ocenie awaryjność duuuużo niższa niż jakiegokolwiek spaliniaka w zbliżonym roczniku (w podobnym budżecie). Oczywiście psują się nawet i Mercedesy za 500 tys. zł.

Brak skrzyni biegów, brak sprzęgła, brak dwumasy, brak pasków i napinaczy, brak rozrządu, brak olejów w silniku/przekładni. Wszystkie elementy z bardzo dobrym dostępem. Wierz mi, że auta te nie miały lekkiego życia pod nogą francuskiego listonosza, ale przetrwały i mają się całkiem nieźle. Poza najcześciej powycieraną kierownicą oraz popękanym fotelem na ekoskórze od częstego wsiadania-wysiadania i zadrapaniami na lakierze, są w niezłym stanie technicznym i bez jakikolwiek zastrzeżeń przechodzą polski przegląd techniczny.

Na kilkadziesiąt aut zdarzyła się jedna "poważna" usterka, która dotyczyła instalacji 12V - winne były zaśniedziałe styki w kostce, w jednym z modułów pod maską (słabe zabezpieczenie styków przed wilgocią).
Brak jakichkolwiek problemów z silnikiem czy baterią. Standardowo w niektórych egzemplarzach wychodziły do wymiany elementy eksploatacyjne - łączniki stabilizatora / końcówki drążka.

Do firmy lub dla kogoś, kto szuka najtańszego auta elektrycznego, ale które będzie "pełnowymiarowe" (nie trojaczki) to polecam.
Nie jest to samochód dla każdego, ale jeśli zasięg i brak szybkiego ładowania jest dla Ciebie do zaakceptowania, to warto.

No, ale mogę być nieobiektywny z racji tego, że je sprzedaję (-:
  
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 55
Skąd: Niecki / Białystok

Wysłany: 2020-01-09, 11:54   

Pablo napisał/a:

Do firmy lub dla kogoś, kto szuka najtańszego auta elektrycznego, ale które będzie "pełnowymiarowe" (nie trojaczki) to polecam.


Może pełnowymiarowy, ale dla 2 osób :-P
 
 
Pablo 
JadeNaPrad.pl

Dołączył: 04 Sty 2020
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-09, 11:59   

lookash_c napisał/a:
Pablo napisał/a:

Do firmy lub dla kogoś, kto szuka najtańszego auta elektrycznego, ale które będzie "pełnowymiarowe" (nie trojaczki) to polecam.


Może pełnowymiarowy, ale dla 2 osób :-P



Stąd pełnowymiarowe w " " (-:
Na pakę krótszego Kangoo wchodzą bez problemu dwa rowery - oczywiście elektryczne ;]

A w wersji Maxi, która ma pakę o długości 2m można nawet spać :D
  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2561
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-01-09, 12:20   

Pablo napisał/a:
Brak ..................................brak olejów w silniku/przekładni.

Przekładnia jest ( bardzo prosta i warto ten olej wymienić ( nie ze względu na przebieg ale na czas)
Warto zmienić linkę hamulca ręcznego - potrafi korodować a tym samym minimalnie ocierać co powoduje skrócenie zasięgu.
To samo dotyczy hamulców przednich . Klocki przy takim przebiegu są zużyte ok 15% ale potrafią korodować zaciski . Warto je dokładnie oczyścić .
Bez problemu można dołożyć dodatkowy akumulator i wtedy zasięgi wzrosną .
Bez problemu da się też dorobić dodatkową ładowarkę DC o mocy 11/ 22 kW ( zasilane albo ze zwykłago gniazda 3f lub gniazda typu2 zamontowanego w fabrycznym miejscu z tyłu z lewej strony a wtedy można się kusić na znacznie dalsze trasy .
Jeśli ktoś jest zainteresowany to zapraszam do kontaktu :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 722
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-01-09, 12:57   

Ogólnie to pierwsze roczniki były wspólne z Fluence potem z Zoe Q.
http://forum.samochodyele...opic.php?t=2970
Pierwsze baterie degradowały jak Fluence, silniki Continental były ok, złącza TYPE1.
Nie znam wersji późniejszych od momentu montażu złącza ładowania TYPE2
wiem, że nadal ładowały jedną fazą, co było dla mnie nie zrozumiałe, gdyż technicznie była
możliwość na trzy, ale tu chyba chłodzenie baterii (jego brak) decydowało o tym rozwiązaniu.
Wiem, że były udane próby przeszczepienia zespołu napędowego z Zoe
Po co? głównie dla ładowania 3-fazowego, dodawano też wentylację baterii z nastawnym
włącznikiem termicznym w zakresie 25-40 stopni, podobnie robiono dla Leafa I.
  
 
 
Pablo 
JadeNaPrad.pl

Dołączył: 04 Sty 2020
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-09, 13:13   

jas_pik napisał/a:
Bez problemu można dołożyć dodatkowy akumulator i wtedy zasięgi wzrosną .
Bez problemu da się też dorobić dodatkową ładowarkę DC o mocy 11/ 22 kW ( zasilane albo ze zwykłago gniazda 3f lub gniazda typu2 zamontowanego w fabrycznym miejscu z tyłu z lewej strony a wtedy można się kusić na znacznie dalsze trasy .
Jeśli ktoś jest zainteresowany to zapraszam do kontaktu :)

jas_pik Będziemy musieli poważnie porozmawiać ;)
 
 
evston 
evston.com


Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 28
Wysłany: 2020-01-10, 16:50   

Kolega ma takiego właśnie już prawie rok i bardzo sobie go chwali, zasięg malutki ale używa go w firmie budowlanej, ładuje się często na budowach więc zasięgiem się nie przejmuje. :) chętnie zainteresowałbym go opcją dodania ładowarki DC i zwiększenia akumulatorów, Jas_pik jeśli mógłbyś wysłać jakieś szczegóły cenowe na priv będę wdzięczny ;)
_________________
www.evston.com
 
 
cielak94 

Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 32
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2020-01-10, 20:42   

Ciekawe czy był jakiś pionier, co kupił Kangoo benzyniaka/diesla z uszkodzonym motorem i założył wszystkie bebechy od rozbitego reno zoe włącznie z baterią (zdjęcia, filmy i linki do tematów polskich/zagranicznych mile widziane)?? Zoe chyba nie ma chłodzonej baterii? A jednak jest możliwość szybkiego ładowania z mocą 21/41kW. Może tam obieg chłodziwa jest pomiędzy ładowarką chłodnicą i może czymś jeszcze? Wiem że niektóre zoe (chyba egzemplarze produkowane do 2016r) nie mają chłodzonego silnika, jedynie po 2016r został zamontowany nadmuch na silnik ? Jak coś źle napisałem, to proszę poprawcie mnie.
_________________
Taryfa G12. Zabezpieczenie przedlicznikowe 25A. Moc umowna(kW): 10,30
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 722
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-01-10, 21:35   

Odpowiedź tu http://forum.samochodyele...p?p=48836#48836
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2020-01-11, 16:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cielak94 

Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 32
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2020-01-10, 21:53   

Dzięki za info! ;)
_________________
Taryfa G12. Zabezpieczenie przedlicznikowe 25A. Moc umowna(kW): 10,30
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 722
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-01-11, 11:35   

Jak powyzej
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2020-01-11, 17:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
cielak94 

Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 32
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2020-01-11, 15:07   

A czy ZOE miały pompę ciepła? Jak tak to które wersje i od którego roku ?
Zoe ma nagrzewnicę na płyn chłodniczy? Pytam gdyż mógł by prać energie cieplną z płynu chłodzącego ładowarkę. Był może ktoś kto zamontował webasto do zoe ? Było by to chyba dobre, żeby nie korzystać z energii zgromadzonej w baterii grzejąc element oporowy, chyba że Zoe ma pompę ciepła ? Widziałem że gość do Fluence'a wpakował WEBASTO. one mają nagrzewnicę fabrycznie ? Bo gdzieś musiał podłączyć węże z płynem chłodniczym(grzejnym).
_________________
Taryfa G12. Zabezpieczenie przedlicznikowe 25A. Moc umowna(kW): 10,30
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 722
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-01-11, 15:44   

Wejdź z tymi pytaniami o Zoe do innego tematu. Tam Ci odpowiedziałem. http://forum.samochodyele...p?p=48836#48836
  
 
 
dubelt 

Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 36
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-01-13, 11:12   

Dorzucę swoje kilka słów do tematu.

Mamy od czerwca takiego kangura na firmie (krótkiego).
Samochód służy do jazdy miejskiej i wokół miasta dla techników.
W lato zasięgi 110-120km.
Obecnie w ciepłą zimę około 65km.

OBD podawało w ciepłych dniach 84% sprawności aku. Obecnie w zimne pokazuje 79%.
Zakładam że to kwestia temperatur.

Samochód ładujemy codziennie pod firmą, zostaje na noc i mamy rano naładowany + ogrzany samochód (można ustawić ogrzewanie na konkretną godzinę)

Jesteśmy zadowoleni z tego nabytku, jednak w zimę trochę mamy niedosyt zasięgu :P

Z mojej strony pytanie - czy da się gdzieś kupić aku 33kW od nowszych wersji?
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 722
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-01-13, 11:17   

Zapewne się da tylko gdzie?
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 115
Wysłany: 2020-01-13, 23:34   

Proponuję zamontować webasto - w aucie sauna i nie tracimy zasięgu
_________________

 
 
dubelt 

Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 36
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-01-14, 08:57   

Nie chodzi tu o obniżenie zasięgu przez zużycie do ogrzania kabiny. To jest akurat ułamkowy odsetek zużycia.
ZE nie posiadają aktywnego chłodzenia/grzania aku. W zimę spada pojemność z uwagi na niższe temperatury.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12