Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie o szczegóły naprawy ZOE
Autor Wiadomość
papamila2

Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 35
Wysłany: 2020-01-05, 21:26   pytanie o szczegóły naprawy ZOE

pojawiła się potrzeba drobnej naprawy blacharskiej w moim ZOE
- wgniecenie na tylnym błotniku pomiędzy drzwiami i kołem
nie wiem co blacharz wymyśli i jak to zrobi ale nasuwa się pytanie,
gdyby miał coś tam spawać elektrycznie co z akumulatorami?
może spawać czy trzeba coś rozłaczać?
w spaliniaku majster zakładał na aku 12V jakieś zabezpieczenie i było ok
a duża bateria?

drugie pytanie dotyczy ładowania,
Mam baterię 41kW (ale faktycznie jest ona o ok 4kW pojemniejsza, tak?)
i teraz jak rozumieć dbałość o baterię - doczytałem że najlepiej się bateria "czuje"
jak pracuje w zakresie m/w od 15%- 85% swojej pojemności
jak traktować moje 41 kW? jako 100% czy 90%- (patrząc na całą faktyczną pojemność)
Pytam, bo nie za bardzo chce mi się każdorazowo liczyć na jak długo nastawić ładowarkę aby ładowanie zakończyć w optymalnym momencie owych 85%
słowem czy ładowanie "na lenia"- po powrocie domu podpinamy wtyczkę 1f 10A i do wskażnikowych 100% będzie dla ZOE szkodliwe w dłuższym okresie?
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1246
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-01-05, 22:23   

W nogach pasażera jest pokrywka, a pod nią blacha, pod blachą jest bezpiecznik baterii trakcyjnej, podnieść dźwignię i wyjąć bezpiecznik, potem odłączyć 12V.
Bateria trakcyjna nie powinna długo stać w pełni naladowana i lub rozładowana. Jeżeli ladujesz małym prądem 230V to jej nie zaszkodzi.
Jeżeli rano planujesz trasę na 10-90% jej pojemności, to ją rozladujesz i tez jej nie zaszkodzisz. W baterii 41 kWh bufor nie jest tak duży (4kWh) bo ma inną chemię niż 22kWh. Z tego co wiem to masz napewno 40 kWh do użytku. BMS jest nieco inny i producent po doświadczeniach uznał że nie ma potrzeby tak dużego bufora bo ... przestali je wynajmować w dużych ilościach. Ten bufor 4kWh miał chronić tyłek RCI czyli Renault, bo były ich własnością. Dziś wiedza, że dobrze rozwiązali warunki pracy, a klienci głównie na własność biorą, czyli nie ma stresu.
 
 
papamila2

Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 35
Wysłany: 2020-01-06, 17:10   

dziękuję za wskazówki
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1246
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-02-11, 16:35   

papamila2 napisał/a:
Mam baterię 41kW (ale faktycznie jest ona o ok 4kW pojemniejsza, tak?)

Kupiłem urządzenie testowe i już niedługo dam Ci odpowiedz jak wygląda sytuacja z tą baterią i jej pojemnością.
Sam mam problem ze zrozumieniem jej zachowania, bo działa trochę jak prezerwatywa. Tj. kurczy się i rozciąga
zależnie od temperatury. Przy 10 stopniach deklaruje dostępne 34 kWh przy ładowaniu wzrasta temperatura i przy
13 stopniach jest już 36,5 kWh, ale zawsze podaje, około 5 % rezerwy między całą pojemnością, a dostępną.
Przy 15 stopniach jest już widoczne 43kWh całej objętosci. Mój problem ze zrozumieniem jej wynika z tego, że się
przyzwyczaiłem do baterii 22 kWh, a ona zachowuje się zupełnie inaczej.
Przy cieplejszej pogodzie zrobię rozgrzanie do 25 stopni i pełne ładowanie, a wówczas dowiem się co zgłasza bateria.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12