SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW i3 - poradnik dla kupującego
Autor Wiadomość
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 78
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-25, 13:04   BMW i3 - poradnik dla kupującego

Chciałem założyć ten wątek z myślą o rynku wtórnym BMW i3.
Na poważnie zastanawiam się nad zakupem tego autka z roczników 2014, 2015, czyli wersje 60Ah (21kWh), czyli zasięg pewnie w okolicach 120-140 km.

W miniony czwartek odbyłem jazdę testową nowym i3s. Autko mnie „przekonuje”. Zwykłą i3 nie jeździłem, ale w i3 silnik słabszy o 14 KM, nie powinien odczuwalnie się różnić.
i3s - 184 KM (6,8 s do setki)
i3 - 170 KM (7,2 s do setki)

W czasie jazdy testowej skupiałem się na odczuciach z jazdy i nie wszystkie pytania zadałem.

Na co zwracać uwagę przy zakupie roczników 2014/2015? (60Ah)

Q - Jak odróżnić ładowarkę jednofazową 3,3-3,7 kW (16A) od 6,6-7,1 kW (32A)? widać to w opcjach? już ktoś pisał, że ładowarka 3-faz (11kW, 3 x 16A) była od modelu 94Ah, więc nie mam co jej szukać w starszej wersji, aczkolwiek 1-faz 32A również pasowałaby mi. (AC w garażu + słupki na mieście)

Q - jak sprawdzić czy i3 ma pompę ciepła (jakiś widoczny przycisk na panelu sterowania?) Wiem, że w leafie widać po podniesieniu pokrywy silnika (są poradniki i fotki).

Q - podgrzewana kierownica? (w salonie powiedzieli mi, że jest jakiś przycisk pod kierownicą, czy obok niżej), ale ten model nie miał, więc nie mieli co pokazać.

Q - jak sprawdzić pojemność baterii (degradację)?, złącze OBD2 + apka?

Na razie tyle pytań. Jeśli coś wiecie na poniższe lub macie dodatkowe pytania to zapraszam do dyskusji.

Dorzucę to co wiem:
Q - Jak odróżnić aktywny tempomat od zwykłego?
A - po lewej stronie kierownicy są dwa przyciski więcej od zwykłego tempomatu.

Na foto łatwo odróżnić. Raczej szukałbym wersji z aktywnym. Widziałem już ogłoszenia z zaznaczonym aktywnym, a na foto widać zwykły.
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 39
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 22
Skąd: celomS
Wysłany: 2018-09-25, 22:35   

Krótka jazda próbna to zdecydowanie za mało. Auto świetne na idealnie płaskie drogi, na dziury się nie nadaje. Przejachlalismy już ponad 4tys km i tak, kupiłbym je ponownie ale już bez rexa - dla mnie jednak zbędny gadżet, chociaż fakt faktem, ze ratuje awaryjnie zasięg. Czekam na zimę i testy wydolności ogrzewania - jest rex a ten wyklucza obecność pompy ciepła.
_________________
https://zapodaj.net/f03730de8b0b8.jpg.html
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 78
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-26, 11:48   

aviator napisał/a:
kupiłbym je ponownie ale już bez rexa - dla mnie jednak zbędny gadżet


Dzięki za uwagę. Akurat nie planowałem zakupu i3 z Rexem.
Chciałbym czystego elektryka.
...a co do zwiększenia zasięgu i3 to być może później będę myślał nad zmianą baterii 21 kWh na 43 kWh.
 
 
tomaug 

Wiek: 39
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 36
Wysłany: 2018-09-28, 11:23   

Podpowiedzcie proszę:
- do czego służy pompa ciepła w samochodzie i3 ?
- Czy jest sens szukać właśnie z nią?
- jakie ma zalety, nad samochodem bez niej ?
- czy występuje w samochodzie z REX ?
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 78
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-28, 15:40   

W innym wątku już było, ale powtórzę aby zostalo w archiwum, może ktoś sobie później doczyta
tomaug napisał/a:

- do czego służy pompa ciepła w samochodzie i3 ?

tutaj jest opis działania
tomaug napisał/a:
- Czy jest sens szukać właśnie z nią?
- warto. ewentualnie przy skrajnie korzystnych warunkach (ciepły garaż, możwliwość parkowania na mieście pod dachem), można obejść się bez pompy ciepła. Poprostu ciepłe powietrze z nagrzewnicy i dmuchawy "zje" więcej prądu. W czystym elektryku na pewno warto mieć podgrzewaną kierownicę i fotele, aby zaoszczędzić na grzaniu całego wnętrza
tomaug napisał/a:
- jakie ma zalety, nad samochodem bez niej ?

Samochód z pompą ciepła zużyje mniej energii niż ten, który będzie używał "zwykłej elektrycznej nagrzewnicy", a więc w efekcie końcowym samochód z pompą ciepła ma większy zasięg - dalej zajedzie
tomaug napisał/a:
- czy występuje w samochodzie z REX ?
Wersja REX wyklucza pompę ciepła.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 78
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-28, 15:48   

w UK jest już wersja 120 Ah (43kWh)
link do artykułu

W zeszłym tygodniu w salonie BMW powiedzieli mi, że w PL też "lada chwila" będzie można zamawiać wersję z większą baterią (120Ah, 43kWh).
Realny zasięg 260-300 km pozwoli już na podróże po Polsce, a nawet zaryzykowałbym trasą po Europie :) bo z wersją 60Ah (21kWh) zostaje tylko poruszanie się po mieście 130 -150 km

Ciekawe czy w Polsce będzie dostępny program wymiany baterii na większą: link do zagranicznego artykułu i ile sobie będą liczyć za taką wymianę w ASO

2017-BMW-i3-Protonic-Blue-11.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 232,79 KB

 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 128
Wysłany: 2018-09-29, 09:57   

no, teraz da sie jeździć..
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 78
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-10-02, 08:43   

Dorzucam do wątku sprawdzenie dostępnej pojemności baterii w samochodzie.
Instrukcja na youtube

Oryginalna dostępna pojemność do jazdy 18,8 kWh,

Wyświetlacz na wprost, za kierownicą, z lewej jeden przycisk do sterowania
krótkie przyciśnięcie = "krok" do przodu w menu
przyciśnięcie 2-3 sekundy = zatwierdzenie wyboru lub wycofanie do menu

1) przytrzymać 10-12 sekund przycisk
2) pod pierwszą pozycją w menu sprawdzić numer VIN (3 x krótkie przyciśnięcie) , ostatnie 5 cyfr należy zsumować i to będzie kod UNLOCK, np 87671 daje sume 29 i to jest kod
3) pod menu 10 UNLOCK - wpisać kod, np. 29
4) poszukać w kolejnych krokach statusu Fuel Tank/Battery , Menu 13, dalej pod pozycją 13 będzie Battery Capacity Max

Wyjście przyciskami lub wyłączyć auto
 
 
tomaug 

Wiek: 39
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 36
Wysłany: 2018-10-10, 19:49   

Witam, czy da się jakoś a jak tak to gdzie wymienić w i3 z USA typ 1 z CCS na typ 2 z CCS ? Gdzieś w Warszawie , czy jest sens i jaki jest tego koszt ?
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 78
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-10-18, 15:30   

adapter CCS1 do CCS2:

https://allegro.pl/adapter-konwerter-ccs-combo-2-do-ccs-combo-1-i7240144619.html
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 78
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-10-18, 15:34   

Kwestia różnicy w silniku między modelem i3 a sportową i3S.
Czy myślicie, że te kilkanaście koni mechanicznych w wersji i3S to jest inna konstrukcja silnika czy to jest wyciągnięte modyfikacją oprogramowania?

Jaka jest szansa na tuning silnika 170 KM w wersji i3? jakiś BOX?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14