Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Renault Zoe - jednoznaczne rozpoznanie ładowarki 43kW
Autor Wiadomość
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 254
Wysłany: 2018-03-23, 15:13   Renault Zoe - jednoznaczne rozpoznanie ładowarki 43kW

Jak w temacie, czy ktoś wie może jak dokładnie rozpoznać ładowarkę 43kW na pokładzie np. po typie silnika, VINie, podłączeniu kabla diagnostycznego itp? Wiem, że starsze modele Zoe miały 43kW ale jak to dokładnie sprawdzić w aucie i co dokładnie wskazuje na to, że auto wyposażone jest w taką ładowarkę, przecież starsze modele były sprzedawane zarówno z ładowarkami 22kW jak i 43kW. Po przeszukaniu forum jedynie co mi się udało ustalić to, że chyba model Q90 miał szybką ładowarkę ale skąd wiedzieć z kolei, że auto jest Q90 a nie Q210. Nigdzie nie mogę znaleźć na ten temat sprawdzonej informacji... Pomożecie?
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1038
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-03-23, 20:25   

Z mojej wiedzy Zoe zadebiutował w 2013 jako auto z silnikiem Continental,
z ładowarką Q i nazwą Q210 od max możliwego zasięgu
Wiosną 2015 zaprezentowano Zoe z własnym silnikiem Renault i ładowarką R.
Nadano temu modelowi nazwę R240, R od ładowarki i cyfrę również od zasięgu.
Ta konfiguracja w niektórych krajach występowała jako jedyna np. Niemcy,
ale Austria i Szwajcaria miała nadal wybór miedzy Q i R, ponieważ w Modelu
Quick jest wstępne elektryczne podgrzewanie baterii działające w 3 trybach od
poniżej 5 stopni celsjusza (333W 666W 1000W) korzystne dla zimnego klimatu.
Od końca 2016 po rezentacji wiekszej baterii 41 kWh zaczęto używać nazwy
Q90/R90 zapewne od mocy silnika
Opisane model rozpoznasz sam po wyglądzie silnika i po prędkości ładowania.
Jeszcze dziś (zimnym porankiem) po pracującej nagrzewnicy 14V przy ładowaniu.
Ta wersja była oceniana jak kłopotliwa przy ładowaniu, gdyż lubi się pojawić błąd
ładowania, ze względu na duże zużycie energii z akumulatora 12V, dodając ogrzewanie
postojowe i radio mamy stres gotowy. Bez paniki po około 15 min zadziała ponownie,
ale to pierwszy sygnał do wymiany akumulatora 12V, zalecane co 4 lata.
Jest jeszcze możliwość zobaczyć z pod auta czy przy baterii jest nagrzewnica.
Kolejny model 2018 ma oznaczenie R110 bo to nowy motor Renault o Q110
nie słyszałem i się zastanawiam czy zdecydują się na mocniejszą ładowarke.

https://www.youtube.com/watch?v=5wXyP1Cxttk

35 minuta, a minute wcześniej zauważysz że Q210=Q90

https://www.goingelectric.de/wiki/Renault_ZOE
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 254
Wysłany: 2018-03-23, 23:47   

Nie byłbym tego taki pewien, że Q210 zawsze ma ładowarkę 43kW na pokładzie. A gdzie znaleźć dokładnie tę nagrzewnicę baterii? W Zoe R240 nie ma takiej nagrzewnicy.
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1038
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-03-24, 09:25   

Z załączonego sympozjum wynika w 30 minucie, że modele Q210 i Q90 są takie same
od strony ładowarki, natomiast pytanie dotyczyło dlaczego są tak różne czasy ładowania.
Odpowiedzią jest 35 minuta gdzie mówi się że zimą Q90 ma przewagę w postaci wstępnej
nagrzewnicy i tam masz grafikę. W 38 minucie pokazują jak działa ta nagrzewnica.
Ja pod autem tego nie szukałem bo mam Q210 BMFA i R240 BMFB.
Jeżeli masz model Q z 2014 roku to na pewno nie ma podgrzewania..
Jeżeli masz model Q z 2016 roku to na pewno masz podgrzewanie
Problem z rozpoznaniem jest w 2015. Ogólnie modele Q od 2015 r. nie były z byt chętnie
kupowane, gdyż robił problemy przy ładowaniu zimą, a silnik Continental jest głośniejszy
o czym sprzedawcy informowali, a Renault chętniej sprzedawało swój motor.
Częściej modele Q występują w krajach o cieplejszym klimacie, ale jest parę i to nowych
z indywidualnego importu oferowanych w niemczech.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=259101933&

Jako ciekawostkę dodam że występuje również model R75 (wykastrowany)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=258006808&
nie posiada dużego wyświetlacza nawigacji. Nadal występują w konfiguratorze francuskim.
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1038
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-03-26, 02:59   

Dziś podjechałem w Poznaniu pod ładowarkę 43kW modelem Q210.
Muszę powiedzieć, że to od razu widać po zachowaniu auta, że jest moc.
Natychmiast startuje układ chłodzenia ładowarki, a po chwili chłodzenie baterii.
Uwaga:
Należy być pewnym swojej baterii 12V, bo jest mocno obciążona chłodzeniem.
Jest to najczęstszy problem użytkowników Qiuck, dlatego ładowarka Q dostała
na zachodzie przydomek kłopotliwej.
Porada:
- akumulator nie starszy niż 4 lata,
- dobrze przeczyszczone klemy 12V
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11