SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Stacja AC dla taksówek elektrycznych
Autor Wiadomość
Vtech 
Leaf, Tesla X P100D

Wiek: 43
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-21, 08:45   Stacja AC dla taksówek elektrycznych

Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem AC, maksymalizującym ładowanie takiego typowego Leafa. Gdyby wykorzystać to rozwiązanie, jakie już mamy (2-fazy -> 1-faza, 6kW) i zrobić np. ładowarkę 2-fazową albo 3-fazową ale 8kW i z podbiciem napięcia do 250V równiutko, to wtedy Leaf będzie żarł 250V * 32A = 8kW. Czyli pustawy naładuje się w 2 godziny do prawie pełnego (do pełnego nie ma sensu bo ładowanie zwalnia).
Nie wiem, ilu na forum jest kierowców takich taksówek, ale jeżeli są kłopoty z dostępnością ładowania DC, to może taki "wymaxowany" AC pomoże? Można by porobić stacje już w oparciu o 3-fazy 16A dla jednego auta, a 3-fazy 32A dla trzech (trzecie miałoby wtedy do dyspozycji 6kW).

Przykładowo do użytku domowego takie 6kW sprzedają się fajnie w Szwecji czy Danii, bo okazuje się, że tam domowe przyłącza są jeszcze słabsze (statystycznie) jak w Polsce, przy czym dużo nabywców to Leafowcy-kierowcy zawodowi. Podładują się w domu przy obiedzie. Natomiast ładowanie w miastach zapewniają im huby DC przygotowane stricte przez organizatora sieci, zwykle niedostępne dla innych.
_________________
http://evtun.com - tuning samochodów elektrycznych, zwiększanie zasięgu, ładowarki 2 i 3-fazowe.
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-05-21, 09:24   

A że zapytam co pokazywał ci LEAFspy podczas testów takiego ładowania 32A x 250V??? Masz może fotki czy to takie rozważania w teori???
ps. Raczej nasi panowie taksówkarze (tzw złotówy) to nie rynek Europy zachodniej. I nie kupią takiego urządzenia z jednego powodu. CENY!!
  
 
 
     
Vtech 
Leaf, Tesla X P100D

Wiek: 43
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-21, 10:29   

Na razie tylko testowałem na naszej ładowarce dwufazowej 6kW (24A, 250V). Do 32A-36A budujemy prototyp. Leaf i tak nie puści więcej niż 32A, więc przy 250V będzie opór na 8 kW/h.
Ekran poniżej

_________________
http://evtun.com - tuning samochodów elektrycznych, zwiększanie zasięgu, ładowarki 2 i 3-fazowe.
  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13