SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Konwersja-swap-dokumentacja-projekt-KNOW HOW
Autor Wiadomość
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-04-10, 10:46   

gienek333 napisał/a:
Jeżeli prędkość 70-80 km/h wystarczy, to mam taki silnik https://www.olx.pl/oferta...99-IDnreLy.html można podłączyć bezpośrednio do mostu.


Prędkość wystarczy i 55kmh (dla jakiej masy?)
Tylko mam silnik i co dalej ? Dalej szukam dobrej duszy ze schematem , dlaczego nikt jeszcze takiego nie opracował na forum ?

Może dla każdego elektronika to oczywiste ale aż dziw bierze, że nie ma gotowych zestawów i schematów do konwersji.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2421
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-10, 11:04   

Może jakieś linki do firm oferujących elementy czy zestawy do konwersji? One na pewno publikują schematy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 416
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-10, 14:01   

No już pisałęm, że schemat zależy od konkretnego kontrolera. A kontroler od silnika.

Do SepExa raczej tylko Kelly Controlls ale najlepsze co mogę o tym powiedzieć, że nie polecam (kontrolera Kelly w sensie).

Do szeregowych wybór jest dość duży, zacząwszy od Curtisów dostępnych nawet na alegru.
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 416
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-10, 14:02   

Pierwszy lepszy wygóglany schemat:
http://www.nocoev.com/product/1205M-5603.htm

Podłączenie wszystkich Curtisów DC jest bardzo podobne.
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1916
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-10, 14:32   

Schemat pojazdu z silnikiem 3f kontrolowanym przez kontroler CURTIS serii 1232/34/36/38
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1266
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-10, 15:46   

Tak jak pisał EVgarage, do silnika trzeba dobrać kontroler. Tutaj jest trochę informacji http://www.fsip.biz/TroubleshootingManuals.html . Z kontrolerów do tego silnika mam GE i chyba zapi (700 zł). Mam przetwornice, styczniki, pedały, jakieś ładowarki. Mam też silniki indukcyjne, i szeregowy niby 9 kW (S3 25%- czyli teoretycznie może z tą mocą pracować 15 min/h).
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-04-10, 15:48   

No właśnie. Zdaje się elektryczny wózek widłowy będzie lepszym dawcą części do konwersji. I części tańsze i dostępność większa. A i osób je znających i schematów więcej.

Zdaje się jest sporo doświadczeń z wkładania silników wózków do samochodów.Banlkancar ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1916
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-10, 16:06   

Jacky X napisał/a:
No właśnie. Zdaje się elektryczny wózek widłowy będzie lepszym dawcą części do konwersji. I części tańsze i dostępność większa. A i osób je znających i schematów więcej.

Tak ale to będzie bardziej wozidło niż pojazd samochodowy


Jacky X napisał/a:
Zdaje się jest sporo doświadczeń z wkładania silników wózków do samochodów.Banlkancar ?

Pomyśl nad kupnem kompletnego starego pojazdu z PSA , bo inaczej Twoja konwersja pozostanie nieskończona przez wiele lat. A jak sa to wdzięczne pojazdy najwięcej powie co Pir-Serwis który długo jeździł własną konwersją BX-a ale odkąd ma stare PSA to się w nich zakochał - może coś Ci tanio sprzeda ( będzie to tańsze niż jakikolwiek Balcancar)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 416
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-10, 17:17   

Db rada.
A nawet jeśli projekt uda się ukończyć to efekty będą bardzo mizerne. Prędkość to tam jeszcze kit ale żenujące przyspieszenie, zupełnie nieadekwatne do normalnego ruchu (może nie wyartykułowałem tego należycie gdy był wątek o przeszczepie ze skutera...)
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1916
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-10, 17:29   

EVgarage napisał/a:
A nawet jeśli projekt uda się ukończyć to efekty będą bardzo mizerne.

To jest sedno sprawy.
Starego sprawnego i kompletnego PSA bez akumulatorów kupisz taniej niż golasa Balcancara - przemyśl to .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-04-10, 18:55   

EVgarage napisał/a:
Db rada.
A nawet jeśli projekt uda się ukończyć to efekty będą bardzo mizerne. Prędkość to tam jeszcze kit ale żenujące przyspieszenie, zupełnie nieadekwatne do normalnego ruchu (może nie wyartykułowałem tego należycie gdy był wątek o przeszczepie ze skutera...)


Tu jest napisane, że stosują silnik AC i DC 9kW,12kW i 20kW włoskiej firmy AMRE.
http://balkankar.pl/kateg...we/elektryczne/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1266
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-10, 21:21   

Ten silnik z mojego ogłoszenia jest porównywalny do tego z Saxo (waży ok 60kg). Jest tego samego typu (obcowzbudny), jest na inne napięcie, ale to wynika z użytych aku (w PSA). Scootelec jest na 18V. Jeżeli używa się samochodu z mostem, to podpinamy się do wału (bez skrzyni). Co do osiągów, to przy przyśpieszaniu można na te kilka s śmiało w niego puścić 600A i mamy moc 25 kW osiąganą już przy ok 500rpm, a jak się rozpędzimy, to prąd i moc spadnie (jedynie trzeba uważać przy długich i stromych podjazdach). Trzeba dać dobre chłodzenie (ale nie koniecznie pracujące ciągle).
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1916
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-10, 21:35   

Jeszcze jedna ważny element który nie brałeś pod uwagę .
Napięcie akumulatorów pokładowych.
Zasada jest taka że napięcia europejskich wózków to najczęściej 24/36/48 V.
Aby osiągać przy takich napięciach duże moce trzeba doprowadzić duże natężenie prądu z akumulatorów a to powoduje problem od strony zasilania , przewodów - które muszą być grube i jednocześnie ciężkie .
Wszystkie nowe konstrukcje fabryczne z zasady pracują na napięciach 360 - 400V - własnie z tego powodu.
Dlatego wybór starych PSA z napięciem nominalnym 120 V jest dobrym wyborem .
Ale nawet przy takim napięciu potrzebujesz prądy około 200A aby w miarę przyśpieszać.
Silnik w PSA wazy wraz z kompletną przekładnią 72 kg
Balcancary osiągaja prędkości maksymalne 13 km/h
A masa baterii o napięciu 48V to 465 kg
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1266
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-10, 21:46   

No cóż, chyba brałem pod uwagę, czy uważasz, że kolega powinien się "bawić" sterownikami 400V ;) . 600A to sporo, ale bez przesady (na te kilka s kable 50 mm² powinny styknąć).
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1266
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-11, 09:27   

Na forum są konwersje z silnikami od wózków http://forum.samochodyele...opic.php?t=945, gdzieś jest też Micra. Moim zdaniem ważniejszy od silnika jest aku. Dzisiaj lit jest tak tani, że wkładanie ołowiu mija się z celem.
 
 
ggtp1

Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 22
Wysłany: 2018-04-11, 12:51   

A może trzeba rozważyć czy nie kupić silnika tanio z nissan leaf z kontrolerem cały komplet z kablami i komputerem , będzie auto jak się patrzy i będzie przyspieszać nada się do normalnego ruchu ulicznego 80kW ale na 5-6 kW też auto jedzie małą prędkością , nie trzeba wykorzystywać wszystkich możliwości silnika. Napisz na priv dam kontakt do kogoś kto wie co nieco bo to robił.
Napęd na przód oczywiście musowo.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-04-11, 16:57   

gienek333 napisał/a:
Na forum są konwersje z silnikami od wózków http://forum.samochodyele...opic.php?t=945, gdzieś jest też Micra. Moim zdaniem ważniejszy od silnika jest aku. Dzisiaj lit jest tak tani, że wkładanie ołowiu mija się z celem.


O coś podobnego mi chodziło. Tam jest tylko 12kW i to jeździ. Optymalizując osiągi można dołożyć drugi taki silnik i zejść z masy polówki oraz zastosować inny pakiet baterii tj.litowo-jonowe.

Co to za silnik , z czego on jest ?
 
 
ggtp1

Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 22
Wysłany: 2018-04-11, 23:01   

Napisałem od czego jest :)
napisz na priv
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1266
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-11, 23:15   

Silnik jest od wózka widłowego (od pompy oleju), jego moc ciągła to 4,5 kW. Jest to silnik szeregowy (proste sterowanie). W napędach elektrycznych "trakcyjnych" ważny jest moment jaki wytwarza silnik, a ten w dużym stopniu łączy się z masą silnika. Można małe silniki kręcić do dużych prędkości, ale musimy dać dużą przekładnię (dodatkowe; masa, straty, obsługa, awaryjność). Do napędu w wózkach widłowych używa się silników obcowzbudnych (Saxo, P106, Partner itp.), albo indukcyjnych (Tesla, Leaf). Tutaj można zobaczyć, że moc jest tylko umowna http://www.maxikom.ru/upl...C_motor_sec.pdf
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-04-12, 19:36   

Czy PSA wkładało silniki z tzw."półki" czy konstruowało własne ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1916
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-12, 19:56   

PSA zamawiało specjalnie do Saxo i Partnerów silniki u największego we Francji producenta silników elektrycznych Leroy-Somer . Silnik jest od razu zblokowany z przekładnią planetarną ( bardzo sprytnie bo silnik mocowany jest poprzecznie i jedna z półosi - dłuższa przechodzi przez środek wydrążonej osi silnika . Taka Panie technika :)
Tak że jest to naprawdę szczyt technologiczny początku lat 90-tych.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1266
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-12, 22:06   

Silniki były robione pod aku, bo wówczas Safty były sensownym rozwiązaniem (były robione dla wojska). W Pl też były produkowane aku zasadowe (Centralne Laboratorium Akumulatorów i Ogniw- CLAiO).
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1916
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-12, 23:29   

gienek333 napisał/a:
Silniki były robione pod aku

To akurat nie jest prawdą - prototypu były na aku ołowiowych. Ale gdy okazało się że gdy rzeczywisty zasięg był 2 x mniejszy od teoretycznego to PSA zwróciło się o pomoc do jednego z największych producentów akumulatorów dla przemysłu lotniczego czyli właśnie do firmy SAFT która dostarczyła rozwiązanie wcześniej dla skuterów Peugeota - Scooteleca
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1266
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-13, 01:21   

Ok, nie dysponuję aż tak szczegółową wiedzą. Z Twojego postu można wnioskować, że Safty (z PSA) to aku używane w lotnictwie, a to może być trochę mylące (chyba że się mylę).
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-04-13, 08:18   

Mówicie,że PSA można kupić tanio a tymczasem nie widać ich w ogoszeniach.

Przy okazji spytam , a jaka technika jest w trojaczkach tj. Mitsu,Peugeot,Citroen ? chodzi mi o silnik .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12