Renault Zoe |
Autor |
Wiadomość |
MOTORASTA
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 138
|
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1553
|
Wysłany: 2018-04-25, 21:11
|
|
|
Mozna juz. Wczesniej (do zeszlego roku) nie mozna bylo.
Ale za te cene prawie uzywana tesle mozna kupic.. lub kilka leafow.. |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1764 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2020-01-11, 16:46
|
|
|
cielak94 napisał/a: | A czy ZOE miały pompę ciepła? Jak tak to które wersje i od którego roku ?
Zoe ma nagrzewnicę na płyn chłodniczy? Pytam gdyż mógł by prać energie cieplną z płynu chłodzącego ładowarkę. Był może ktoś kto zamontował webasto do zoe ? Było by to chyba dobre, żeby nie korzystać z energii zgromadzonej w baterii grzejąc element oporowy, chyba że Zoe ma pompę ciepła ? Widziałem że gość do Fluence'a wpakował WEBASTO. one mają nagrzewnicę fabrycznie ? Bo gdzieś musiał podłączyć węże z płynem chłodniczym(grzejnym). |
Zoe od poczatku mają pompę ciepla.
Zoe ma chłodnice płynu chlodzacego ładowarkę.
Zoe mając pompę może grzać i schłodzić na postoju.
Uruchamia się to timer'em z pilota, manualnie lub z apki. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
cielak94
Dołączył: 14 Kwi 2019 Posty: 48 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2020-01-11, 16:51
|
|
|
Dla mnie kosmos. Fajna sprawa! |
_________________ Taryfa G12. Zabezpieczenie przedlicznikowe 25A. Moc umowna(kW): 10,30 |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1764 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2020-01-11, 16:54
|
|
|
cielak94 napisał/a: | Ciekawe czy był jakiś pionier, co kupił Kangoo benzyniaka/diesla z uszkodzonym motorem i założył wszystkie bebechy od rozbitego reno zoe włącznie z baterią (zdjęcia, filmy i linki do tematów polskich/zagranicznych mile widziane)?? Zoe chyba nie ma chłodzonej baterii? A jednak jest możliwość szybkiego ładowania z mocą 21/41kW. Może tam obieg chłodziwa jest pomiędzy ładowarką chłodnicą i może czymś jeszcze? Wiem że niektóre zoe (chyba egzemplarze produkowane do 2016r) nie mają chłodzonego silnika, jedynie po 2016r został zamontowany nadmuch na silnik ? Jak coś źle napisałem, to proszę poprawcie mnie. |
Zoe ma baterię chłodzoną powietrzem z klimatyzacji. Nikt nie przekładał
wnętrzności Zoe, bo mało było baterii własnych i problem ze zrozumieniem
komunikacji auto-bateria. Udało się już flaki Zoe do Kangoo przeszczepić.
Silnik Q Continental nie miał chłodzenia, silnik R Reno od 08.2015 już miał.
Dodam, iż wygląda na to, że motor Q był bardziej wytrzymały na temperaturę.
Wskazują na to dwa fakty:
- biorąc udział w procesie ładowania motor przyjmował 43 kW
- nie zastosowano chłodzenia użytkowego silnika
Motor R miał już ograniczoną moc ładowania do 22 kW
i chłodzenie powietrzem w czasie jazdy i po jeździe.
Rozwiązania te miały też swój wpływ na użytkowanie auta,
ale to inny temat. |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1764 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2020-01-11, 16:59
|
|
|
cielak94 napisał/a: | Dla mnie kosmos. Fajna sprawa! |
System z temperaturą kabiny zmierza do 20 stopni.
Czyli latem przy 30 stopniach w słońcu wsiadasz do chłodnego auta. |
|
|
|
 |
cielak94
Dołączył: 14 Kwi 2019 Posty: 48 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2020-01-11, 17:16
|
|
|
Szkoda że w kombivanie tych bajerów nie upchali np. kangoo(=pojemność przestrzeni ładunkowej). Bo bardzo dużo firm by pewnie skorzystało z komfortu i tylu udogodnień jaki daje zoe. |
_________________ Taryfa G12. Zabezpieczenie przedlicznikowe 25A. Moc umowna(kW): 10,30 |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1764 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2020-01-13, 09:58
|
|
|
Różnica między osobowym a dostawczym musi być. Możliwe że te nowsze wypusty już miały coś więcej.
Opiszę krótko doświadczenia z Zoe, w okresach ciepłych chłodzenie przy ładowaniu w wersji Q odpala się
właściwie zawsze, bo startuje z wysokiego prądu i z założenia przyjmuje, że będzie gorąco, co potrafi
rozwalić słaby akumulator 12V. Zimą chłodzenie jest raczej, po ładowaniu słychać pompę cyrkulacji
płynu ładowarki, ale bez wspomagania wentylatorem.
Wersja R również używa tych systemów, ale rzadziej i bardziej dba o 12V. Natomiast chłodzenie silnika
(specyficzne dla R) wynikające z jazdy zdarzyło mi się 2 razy, na 40 tyś km, w gorące letnie dni.
Osobiście pozostaje zwolennikiem wersji Q z baterią 41 kWh jest o już auto na więcej niż miasto oceniam
że nadaje sie na trasy 250-300 km x 2 czyli do zdobienie dziennie 500-600 km (nie autostrada zimą)
Wersję R oceniam na bardziej miejskie auto z dziennym zasięgiem 350 km, owszem zdarzało mi się zrobić
nim ponad 500 km, ale trwało, to około 10 godzin w tym 4h ładowania. (drogi krajowe bez mrozu)
Te 500 km to trasa dojazd do Sława 2 h, ładowanie 1h, dojazd do Zmigród 1h, ładowanie 0,5h,
dojazd do Wrocław 1h. Powrót: doładowanie, Wrocław - Leszno - Sława - Dom. Razem około 550 km
Dlaczego nie Zielona Góra-Lubin-Wrocław? bo ładowarki są gratis. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1764 Skąd: lubuskie

|
|
|
|
 |
Pablo
JadeNaPrad.pl
Dołączył: 04 Sty 2020 Posty: 11 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-01-25, 11:54
|
|
|
Wersja Q i ładowanie 43kW zawsze na plus i daje dodatkowe możliwości, ale... (-:
Z mojej perspektywy (miałem również już wersje Q i R) to z mocą 43kW ładowałem się tylko raz w Kopytkowie na GreenWay'u.
Większość ładowarek, szczególnie tych bezpłatnych to 22kW - w Gdańsku, Tczewie, Toruniu, Bydgoszczy (gdyż w tych okolicach najczęściej kręcę się Zoe).
Dzisiaj kolejna wycieczka Zojką R90 Gdańsk - Bydgoszcz - Gdańsk i planowane ładowanie na darmowej ładowarce 22kW (PKP Bydgoszcz lub Focus).
A zaoszczędzone pieniądze na paliwie lub Greenway'u wydam na obiad w knajpie |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1764 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2020-01-25, 12:46
|
|
|
Ja ładowałem się już wiele razy z mocą 43 kW na gratisowych Orlen'ach (A2 Poznań Wrocław)
i płatnych Greenway'ach (Poznań Szczecin Torzym Nowa Sól).
Przewaga R240 do Q90 jest zużycie. R240 potrafi skonsumować latem w okolicach 10 kWh, czego Q90
nie osiągnie. Q90 zimą zjada też więcej, tj.około 16-17 kWh, co w porównaniu do R jest 2 kWh więcej,
ale wybaczam mu, bo szybciej przyjmuje prąd. Jeszcze dwa lata temu, sprzedając Q210 nie widziałem
potencjału w tym modelu, przy baterii 41 kWh i pojawieniu się stacji 43kW nabrało to nowego sensu.
Pozostaje tylko jedno ale, bateria 41kWh, ona jest słabym elementem w temperaturach poniżej 5 stopni.
Należy ją umiejętnie użytkować i podgrzać stylem jazdy, aby w zimowej trasie przyjęła dużą moc. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
Hakun
Dołączył: 27 Lut 2019 Posty: 65 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-01-25, 13:29
|
|
|
Mam takie prozaiczne pytanie co do eksploatacji Zoe. Jak z wymianą żarówek w aucie czy takie same problemy jak w Clio ze trzeba zdejmować koło i klapką od nadkola sięgać? Powoli co raz bardziej przekonuje się do tego elektryka. |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1764 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2020-01-25, 14:13
|
|
|
lampy na wierzchu po zdjęciu gumowej osłony jest żarówka 3 dni temu wymieniałem.
Polecam wymienić na barwę biała, bo fabryczne słabo świecą i wyglądają. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1764 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2020-02-12, 16:47
|
|
|
Wrzucam krzywą ładowania ZOE Q90 z baterią 41 kWh i ładowarką 43 kW
ładowanie rozpoczęte od 4% i 43 kW zakończone przy 90% i 9 kW
temperatura baterii start 25 stopni stop 30 stopni,
temperatura powietrza 5 stopni,
czas 1 godz, 15 min
załadowano około 36 kWh DC
pobrano około 40 kWh AC
CanZE 4-90%.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 80 raz(y) 226,98 KB |
|
|
|
|
 |
Ekolega
BMW i3 94ah

Wiek: 42 Dołączył: 03 Gru 2019 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-02-12, 21:56
|
|
|
Teraz przy jezdzie ok 130km/h bateria staczy na przejechanie ? 150km ? |
|
|
|
 |
cielak94
Dołączył: 14 Kwi 2019 Posty: 48 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2020-02-12, 22:01
|
|
|
Fajnie,że wrzuciłeś techniczne info. Na pewno się przyda.
Btw. Jakiego adaptera używasz ? |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1764 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2020-02-12, 22:18
|
|
|
Ekolega napisał/a: | Teraz przy jezdzie ok 130km/h bateria staczy na przejechanie ? 150km ? |
Co to ma wspólnego z ładowaniem? Bateria zimą to 250-300 km
Jeżeli chodzi o anegdoty to opowiem jedną:
Kolega zabrał mnie w Niemczech na lotnisko, BMW 540 zatankował
po korek, a po 250 km tankowalismy znowu do pełna. Zapewne chciał
mi zaimponować, ale ja pomyślałem, że to zajob jest po prostu. |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1764 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2020-02-15, 11:36
|
|
|
Zauważone różnice w zachowaniu baterii:
22 kWh wersji R ładuję się z pełną mocą 22kW już w temperaturze 12 stopni od 0-90%
41 kWh wersja Q pełną moc 43 kW osiąga dopiero przy 25 stopni w przedziale od 0-30%
co to oznacza?
Zimą o poranku około 0 stopni obie baterie będą miały temperaturę jeszcze z poprzedniego dnia około 5 stopni.
Dla baterii 22 kWh (R) wystarczy przejechać około 25-30 km aby miała ponad 10 stopni i przyjmowała 22 kW
Dla baterii 41 kWh (R) należy przejechać ponad 50 -70 km, aby uzyskać wyższe parametry ładowania niż 22 kW.
Aby uzyskać pełną moc ładowania 43kW (wersji Q) i osiągnąć 25 stopni, to już potrzeba pokonać około 100 km trasy
(lub być już po pierwszym ładowaniu) i dodatkowo mieć poniżej 30 %. |
|
|
|
 |
bambooco
Dołączył: 09 Lip 2016 Posty: 69 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-15, 11:58
|
|
|
A czy sprawdzałeś czy mocniejesz przyśpieszanie i mocniejsze hamowanie, gdzie regeneracja jest większa nie rogrzewa czasem baterii. Przed samym ładowaniem można by na trochę dynamiczniej pojeździć. Mam wrażenie ze u mnie to działa. |
|
|
|
 |
bambooco
Dołączył: 09 Lip 2016 Posty: 69 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-15, 12:09
|
|
|
Co ciekawe dzisiaj po pełnym naładowaniu baterii dostepna pojemność aukumulatora to 23 KWH ( po chwili 22,9 ) jak widać na załaczniku.
Wiec aktualizacja bms podniosła pojemność baterii????
zoe.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 22 raz(y) 111,79 KB |
|
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1764 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2020-02-15, 15:46
|
|
|
bambooco napisał/a: | A czy sprawdzałeś czy mocniejesz przyśpieszanie i mocniejsze hamowanie, gdzie regeneracja jest większa nie rogrzewa czasem baterii. Przed samym ładowaniem można by na trochę dynamiczniej pojeździć. Mam wrażenie ze u mnie to działa. |
Tak sprawdzałem i w ten sposób uzyskałem temperaturę baterii 25 stopni.
Ostra jazda podgrzewa baterię co zimą jest korzystne dla szybkości łasowania baterii 41 kWh.
Dokładnie ten sam efekt jest zgubny latem w nissanie, natomiast w Zoe zabiera 2kW
z mocy ładowania, która zużywana jest na chłodzenie. Mam tez krzywa ładowania R240 z 22kWh. |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1764 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2020-02-15, 16:10
|
|
|
bambooco napisał/a: | Co ciekawe dzisiaj po pełnym naładowaniu baterii dostepna pojemność aukumulatora to 23 KWH ( po chwili 22,9 ) jak widać na załaczniku.
Wiec aktualizacja bms podniosła pojemność baterii???? |
Raczej zwolniła coś z rezerwy to się dzieje w autach po 4 roku.
Twój wykres pokazuje dwie ciekawe rzeczy:
bateria przyjmie już tylko 0,6 kW
i
zasięg jej jest 207 km
co zimą jest bardzo dobrym wynikiem i pokazuje coś niedowierzającym |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1764 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2020-02-15, 17:20
|
|
|
Wrzucam krzywą ładowania ZOE R240 z baterią 22 kWh i ładowarką 22 kW
ładowanie rozpoczęte od 4% i 22 kW zakończone przy 90% i 8 kW
temperatura baterii start 12 stopni stop 20 stopni,
temperatura powietrza 7 stopni,
czas 1 godz,
załadowano około 20 kWh DC
pobrano około 22 kWh AC
spadek mocy DC (ząbek) to ogrzewanie auta czyli grzejąc zwalniamy
Czerwona linia to możliwości baterii, biała możliwości ładowarki.
Screenshot_20200215-132708_CanZE.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 64 raz(y) 200,2 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2020-02-15, 22:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1764 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2020-02-15, 17:32
|
|
|
Powyższe pokazuje nam, że gdyby to była wersja Q210 to ta sesja szybko by się zakończyła oceniam na jakieś 30-40 min.
Wg mnie wersja Q210 z baterią 22 kWh dobrze sprawdzi się właśnie zimą w mieście, gdyż nie potrzebuję osiągać 25 stopni dla pełnej mocy
i lepiej przyjmuję moc. Dobrze obsłuży nas przy krótkich ładowaniach np. w ramach zakupów co może być zaletą dla mieszkańców bloków.
Mam wrażenie, że użytkując R90 czyli auto z baterią 41 kWh i ładowarką 22 kW było by to męczące na ładowarkach.
Ładując nocą w domu ten aspekt nie będzie zauważalny, ale musimy mięć własne gniazdko.
Całość opisu mówi o prądzie AC za 1,14 zł (GW)
Podsumowując:
Q210 z baterią 22 kWh i ładowarką 43 kW do i pod- miasto na szybkie ładowania i dla mieszkańców osiedli z przyspieszonym ładowaniem 43 kW w czasie zakupów
Q90 z baterią 41 kWh i ładowarką 43 kW w dłuższe trasy z przyspieszonym ładowaniem szybkie stacje ładowania i własne gniazdo siły
R90 z baterią 41 kWh i ładowarką 22 kW w średnie trasy z ładowaniem zwolnionym 22 kW i własnym gniazdkiem siłowym w domu lub garażu
R240 z baterią 22 kW i ładowarką 22 kW w do i pod- miejskie trasy z ładowaniem zwolnionym i dostępem do własnego gniazdka
Należy przyglądać się jaką wersję kupujemy i jakie mamy potrzeby. |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1764 Skąd: lubuskie

|
Wysłany: 2020-02-21, 13:01
|
|
|
Wrzucam krzywą ładowania ZOE Q90 z baterią 41 kWh i ładowarką 43 kW
ładowanie rozpoczęte od 2% i 28 kW zakończone przy 90% i 13 kW
temperatura baterii start 12 stopni stop 27 stopni,
temperatura powietrza 7 stopni,
czas 1 godz, 20 min
załadowano około 36 kWh DC
pobrano około 40 kWh AC
Auto po przejechaniu 40 km podniosło temperaturę baterii z 5 na 12 stopni
(gwałtowne skoki poboru to ogrzewanie postojowe)
CanZE 2-90% 12st.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 8 raz(y) 238,53 KB |
|
|
|
|
 |
|