SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Renault Zoe
Autor Wiadomość
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-26, 16:11   

Apolonia napisał/a:

Kluczowe jest: " Oczekiwana wartość to ponad 40 kW przez długi czas."
Czyli rozpędź się do 100 i rekuperuj do 40 kmh


Dokładnie taki przypadek to był.
Rekuperacja była nawet do 0, bo trzeba było się zatrzymać przed światłami.

Stąd moje wątpliwości, czy na pewno oznacza to, że i do ładowania przyjmie 40 kW.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-26, 16:22   

Apolonia napisał/a:

Kluczowe jest: " Oczekiwana wartość to ponad 40 kW przez długi czas."
Czyli rozpędź się do 100 i rekuperuj do 40 kmh

Lub kup sobie OBD bezprzewodowe i sprawdź w aplikacji, bo będziesz podważał wszystko wszystkim.
Jak nie masz co robić, proponuję podważyć drzwi, instrukcja poniżej:
https://www.fakt.pl/pieni...luczyki/xsr7080
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-26, 16:29   

Apolonia napisał/a:
Apolonia napisał/a:

Kluczowe jest: " Oczekiwana wartość to ponad 40 kW przez długi czas."
Czyli rozpędź się do 100 i rekuperuj do 40 kmh

Lub kup sobie OBD bezprzewodowe i sprawdź w aplikacji, bo będziesz podważał wszystko wszystkim.
Jak nie masz co robić, proponuję podważyć drzwi,


Co za gość......
Proste pytanie po próbie wykorzystania być może fajnego jego pomysłu, być może rozwiązującego mój problem, a ten wyjeżdża z takimi tekstami....
Obraza że ktoś próbuje wykorzystać to co podpowiedziałeś, czy o co chodzi?

Ja bym raczej był zadowolony że ktoś korzysta z mojej pomocy i próbuje sam sprawdzać jakieś rozwiązanie...
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-26, 16:40   

Przecież, po raz drugi przestałem, z Tobą dyskutować.
Opowiadam innym, a o przekonaniach i włamaniach do aut, nie rozmawiam.
Na obrażanie, kłótnie, wojny, to mi szkoda czasu, wolę jakieś fakty stwierdzić
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-26, 17:33   

Apolonia napisał/a:

Opowiadam innym, a o przekonaniach i włamaniach do aut, nie rozmawiam.


Nie mam zielonego pojęcia o czym jest ten tekst, jakie włamania, o co biega?
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-12-03, 08:30   

No i jak ma być lepiej
https://youtu.be/0cGuT2cFgwk
Tylko tak czyli można
https://youtu.be/GsKxuCwunWA
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
electric 

Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 42
Wysłany: 2020-12-03, 10:47   

Coz, jak dla mnie to bardzo ciekawy watek na tym forum. Te Wasze zdania tutaj Apolonia i Cav, jak dla mnie, sprawiaja, ze jest jeszcze ciekawszy. Konkretne pytania, konkretne odpowiedzi :)

Tym bardziej dla mnie to cenne, bo nigdy nie mialem auta :p a tym pierwszym chcialbym, zeby byl elektryk, temu sporo sie dowiedzialem tutaj. Ten viwra, komentarz dal tez do myslenia, z tym, ze lepszy coldgate, niz rapidgate. My faktycznie zima z rodizinka nigdzie sie nie ruszamy, tylko latem, wiec tutaj + dla Zoe, - dla Leaf za rapidgate, z drugiej strony ten rapidgate (z tego co czytam) na jakims odcinku Trojmiasto -> Mazury, wystapic nie musi, bo to topiero po paru szybkich ladowaniach. Widac, zeby madrze kupic troche trzeba poglowkowac.

Takze, kolejny ciekawy przyklad z tym, zeby dobierac do potrzeb auto, z tym mam problem :) narazie jedno dziecko, liczymy na kolejne w 2021, wiec dwa foteliki z tylu + jakis sensowny zasieg okolo 200km, zeby na kujawy dojechac, z 3miasta (lub mazury) (w sumie i leaf 30/40 lub Zoe40 spelnia te warunki), ale wciaz czytam i czekam :)
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-12-03, 12:11   

Tesla jak widać daj możliwość grzania pakietu do 20 stopni na postoju.
Opcja nieco ukryta i dla wtajemniczonych, ale jest tylko Tesla kosztuje wiecej.
P.S.
Przepraszam ze musisz czytac moje enigmatyczne odpowiedzi do Cav.
Podobnie odpowiadam do 7 letniego Leona, aby zaczął myśleć samodziellnie.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-12-03, 13:39   

electric napisał/a:

- dla Leaf za rapidgate, z drugiej strony ten rapidgate (z tego co czytam) na jakims odcinku Trojmiasto -> Mazury, wystapic nie musi, bo to topiero po paru szybkich ladowaniach.


Dokładnie.
Do tego można w internetach poczytać że Nissan naprawił ten problem w nowszych autach i jest on dużo mniej dokuczliwy, albo wręcz w ogóle nie występuje.
Bjorn też to chyba mówił.

Może jakiś użytkownik Leafa po zmianie softu to potwierdzić?
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-12-03, 18:42   

A z czym porównujemy, który Leaf i jaki soft?
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-12-03, 20:25   

Hermes napisał/a:
A z czym porównujemy, który Leaf i jaki soft?


Leaf 2, bo w 1 nie było rapidgate.

Nie mam pojęcia jaki soft , ale jak patrzyłem, to info o "rapidgate fix" zaczęły pojawiać się dwa lata temu gdzieś.
Więc można założyć, że soft musiałby być z końcówki roku 2018 lub młodszy.
Ale czy na pewno go komuś wgrywali do samochodów już wcześniej zakupionych, to nie wiem...
Czytałem też że nie na wszystkich rynkach ten fix się pojawiał.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-12-03, 22:36   

Ja mam 2019, kupiony w 2020, żadnego softu nie wykrywa - choć pisał ktoś na FB, że "ma być końcem października", ale od tego czasu nawet odwagi nie ma przyznać, że się mylił albo podał niesprawdzoną wiadomość.
Więc zakładam, że mam "nowszy" soft - czy lepszy: no niby pewnie tak, choć w sensie trwałości to nie wiem.
Zauważyłem podczas podróży do i po Chorwacji, że lepszy efekt daje ładowanie co np. ok. 100-120 km, bo wtedy z jednej strony bateria nie zdąży się za bardzo rozgrzać na Chademo, a jednocześniej potem trochę się schłodzi podczas jazdy. Oczywiście w kontekście, że to np. 3, 4-te ładowanie i kolejne podczas upału (rapidgate). Ale w HR tak można, bo ładowarki bezpłatne (jeszcze) są co chwilę i nawet po kilka w jednym punkcie.

A tak przy okazji - to moja pierwsza zima elektrykiem i Leafem. I mimo że zasięg faktycznie drastycznie spadł, bo ogrzewanie na fulla (ja tam używam, jak trzeba i się nie szczypię), bo podgrzewanie auta przed wyjazdem (nie zawsze jest wtyczka wtedy), a i buty zawsze jakby cięższe mam w tym aucie - no trudno: jest hot hatch i jest przyjemność. :lol: :mrgreen:
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-12-04, 07:26   

Nissan, tak w upal jak w mróz, nie dbał o baterię, bo je sprzedawał.
Reno już zadbało, bo je wynajnowalo, uwolnił sprzedaż jak pojawiła się
nowa chemia w 41 kWh z mniejszym buforem, czyli wiekszym ryzykiem
degradacjj, efekt jest taki, ze soft chroni zmarznietą chemię.
Nissan tez się poprawil w II bo zblokowal smażenie baterii, możliwe że
nie zrobił tego z rozmrażaniem. Tesla zrobila by to online.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1982
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-12-04, 08:00   

W leafie od dołu też jest ograniczenie mocy, ale przy dość niskich temperaturach (na pewno poniżej zera). No i bateria w leafie łatwo się nagrzewa (zarówno na na chademo jak i podczas jazdy) więc nie trzeba się specjalnie starać żeby z powrotem mieć maksymalną moc ładowania.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-12-04, 08:25   

To prawda, że - to zaleta w mrozy - dość szybko się nagrzewa: trochę się przejadę, pocisnę, dohamuję i zaraz temp. idzie w górę.
Co do mrozów, to w instrukcji pamiętam czytałem, że chyba poniżej 10 (lub 15...?) stopni mrozu włączy się ogrzewanie baterii, które nie włączy się tylko jak bateria trakcyjna będzie mieć bodajże 15% stanu. Czyli coś jest.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1982
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-12-26, 22:39   

Przykład auta, które wydaje się nie mieć ani rapidgate ani coldagate. Niestety maksymalna prędkość ładowania niska, bo chademo: https://www.youtube.com/watch?v=gXU6yXLnR6Q
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-12-26, 23:05   

No ja to widziałem różne chińskie auta chińskich marek, które po 3-4 latach pod względem zużycia materiałów - przy niskim przebiegu! - wyglądały, jak europejskie/światowe marki 23 latach. Jak pierwszy raz widziałem, to po prostu aż nie mogłem uwierzyć. :shock:

Więc dziękuję - postoję za taką, najgorszego sortu, chińszczyznę.
Xiaomi też miałem, telefony flagowe o ile sprzętowo - jak to chińczyk właśnie! - były ok, to softowo i trwałościowo po prostu masakra.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-12-27, 19:32   

Dzis 2 stopnie ładowarka Orlen 100kW
Nissan Leaf II z trasy, start ładowania 20% po 30 min wydano 14 kW AC
Po 69 min wydano 26 kWh AC, do puchy trafiło okolo 23 kW stop na 80%
Czyli podało z mocą średnia 20 kW, zbliżone do zimnego Zoe, czyli od
10-90% 32 kWh ogarnia w 75 min, co znaczy ze w godzinę wezmie 26 kW.
Zoe latem dystans 10-90% zrobi w 60 min, podejrzewam, ze w Leaf bedzie
podobnie, czyli w porywach 40 kW.
Nie polecam zimnego Zoe Q90 (5 stopni) ladowac od 40%, bedzie powoli.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2020-12-27, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-12-27, 19:38   

Ja piszę w wątku obok, że po trasie dzisiaj Leafem 2019 Orlen rozpoczął ładowanie przy 11% od 46 kW - na mrozie -11 stopni. A przy 98% ładował wciąż 12 kW.
Inna sprawa, że jedynym sposobem odłączenia było - a jakże! - użycie tradycyjnie awaryjnego przycisku. :oops:
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-12-27, 21:38   

Widziałem i dopytuje o czas ładowania.
To moc wylicze i porownam.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-12-27, 21:39   

Wg apki ja rozpocząłem rano - i dalej się ładuję. Nie ma (jeszcze) nic o końcu ładowania. :lol: :mrgreen:
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-12-29, 08:58   

Wczoraj zrobiłem wycieczkę Zoe ZE 22kWh na trasie Gorzow-Długołeka.
Z racji posiadania innych EV, dawno nie robiłem trasy Zoe, ale przegląd w ASO byl potrzebny.
8,45 start do Zielonej Góry oczywiście prędkość TIRowa.
10.10 ładowanie AC Kaufland Zielona Góra 50 min do 90%.
11.00 odjazd kierunek Lubin z przerwą na mocz i zakupem sałatki.
12.20 ładowanie AC KGHM Lubin z App Tauron 50 min do 95%.
13.10 odjazd kierunek Dlugołęka z pauzą na mocz.
14.30 cel osiągnięty po ponad pięć i pół godziny, no i bez kosztów.
Zazwyczaj wracałem PKP, ale Covid straszy, wiec moja dama, pędziła za mną,
spalinowym, z opóźnieniem 2 godziny, spóźniła się 15 min.
Kobiety mają częściej pauzy i powody do nich.
Powrót trwał 5 godzin inna trasa z posiłkiem i spacerem po sklepie.
Ogólnie taka trasę 280 km robi się Tesla w 3-4 godziny, zaleznie od
przerwy z ładowaniem i zależnie od pasażerów (dzieci dama)
Miło ze w Świebodzinie mamy nową ładowarkę Orlen, szkoda ze tylko 50kW.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11