SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Renault Zoe
Autor Wiadomość
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-22, 18:40   

Apolonia napisał/a:
Nie Ty jeden nie rozumiesz zasad dzialania tego sprzetu.
Ja po roku uzytkowania postanowiłem to zrozumieć,
dlatego pokazałem owoce moich ustaleń.
Aby bateria z 6 wzrosła na 12 stopni, nalezy przejechac w trasie
minimum 35 km, jazda w mieście poprzez wieksza rekuperacje
podgrzeje lepiej. Aby mieć 20 stopni baterie, to jakieś 100 km trasy.


No i co proponujesz, mam najpierw jechać 100 km, jak potrzebuję naładować TERAZ auto, na szybkiej ładowarce?
Auto ma być dla mnie, a nie odwrotnie !!!
Dlatego zaczynam szukać czegoś co będzie się nadawało bardziej do jazdy w każdych warunkach.
Teraz wiem że oprócz zasięgu i wielkości baterii muszę patrzeć też na szybkość ładowania.

Ludzie piszą że obecnie dobrze pod tym względem wypadają elektryki z PSA, że prędkość ładowania powyżej 70 kW jest dla nich dość łatwa do osiągnięcia.
Może ktoś to potwierdzić, w warunkach jesienno-zimowych?
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-22, 19:29   

Sam ustal strategie osiągania wysokich mocy ładowania.
Całkiem możliwe, że w Twoim przypadku mieskich jazd,
Wcale nie potrzebujesz, baterii 40kWh, może lepszy jest
R 22 kWh, który 22 kW bierze juz przy 12 stopniach.
Ten pozwoli na szybkie strzały pod Lidlem od 0-85%.
Mając ładowarkę 43kW Orlen czy inną w okolicy plus maly
pakiet szybciej go rozgrzejesz, do 12 stopni.
Częściej ładując utrzymasz temperaturę pakietu.
Dane masz ujawniłem je, bo od Renault się tego nie dowiesz
podejmowałeś decyzję zakupu z tą wiedzą, wiec świadomie.
Ja tez uważam, że na moje jazdy 70-100 km dziennie, Tesla
jest zbytkiem, bo ona najlepiej nadaje się w trasy 500-800 km.
Dla mnie Q90 z 40kWh jest idealny, co trzy trasy ładowanie
po trzeciej trasie z dynamicznym dojazdem rozgrzewającym.
Pisałem też, że TM3 na 75 kWh w przedziale 20-80% robi
u mnie 250 km, czyli tyle co Zoe 40kWh w przedziale 10-95%.
Zimą z żadnego BEV nie będziesz zadowolony, bo będzie słabo.
Tesla zimą, w ładowaniu, wypada dobrze, tylko wówczas jak
wyprzedzeniem wie ze ma odpowiednio przygotować pakiet.

Uzytkownicy Niro i Kona tez piszą o spadkach mocy ładowania.
 
 
electric 

Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 42
Wysłany: 2020-11-22, 19:36   

Cav napisał/a:
Apolonia napisał/a:
Nie Ty jeden nie rozumiesz zasad dzialania tego sprzetu.
Ja po roku uzytkowania postanowiłem to zrozumieć,
dlatego pokazałem owoce moich ustaleń.
Aby bateria z 6 wzrosła na 12 stopni, nalezy przejechac w trasie
minimum 35 km, jazda w mieście poprzez wieksza rekuperacje
podgrzeje lepiej. Aby mieć 20 stopni baterie, to jakieś 100 km trasy.


No i co proponujesz, mam najpierw jechać 100 km, jak potrzebuję naładować TERAZ auto, na szybkiej ładowarce?
Auto ma być dla mnie, a nie odwrotnie !!!
Dlatego zaczynam szukać czegoś co będzie się nadawało bardziej do jazdy w każdych warunkach.
Teraz wiem że oprócz zasięgu i wielkości baterii muszę patrzeć też na szybkość ładowania.

Ludzie piszą że obecnie dobrze pod tym względem wypadają elektryki z PSA, że prędkość ładowania powyżej 70 kW jest dla nich dość łatwa do osiągnięcia.
Może ktoś to potwierdzić, w warunkach jesienno-zimowych?


O to samo chcialem zapytac z tym przejechaniem X km zanim bateria osiagnie predkosci mocy ladowarki. Mozesz to rozjasnic @Apolonia? (-> jest tu na forum taki przycisk by wolana osoba dostala powiadomienie, o tym ze zostala otagowana? :) przydatne to)

Apolonia, czytalem ten watek przynajmniej dwa razy, naprawde ciekawy. Zwlaszcza te Twoje porownania z TM3 i parametry przyjmowanej mocy z podzialem na wersje ZOE. Pytan kilka jednak mam.

1. To o czym wspmnial Cav, jest zima, podlaczam ladowarke pod domem jesienia/zima, gdzie temperatura baterii niech ma te 5 stopni, to trzeba sie pogodzic z tym, ze po podlaczeniu - zanim uzyska 41kW mocy - to musi osiagnac 25 stopni bateria? Jezeli tak, to ZOE ma jakis mechanizm, zeby podgrzal ta baterie szybko (BMW i3 ma grzalki) i wymisul max moc ladowania? Ile to zajmie zanim mniejwiecej zanim uzyska max moc zima, zaczynajac od tych 5 stopni?
2. Jestem w trakcie zalatwiania zwiekszenia przylacza do 21kW z mysla o aucie elektrycznym. Dzisiaj doznalem olsnienia umyslu :) ale podpowiedze prosze Aplonia czy dobrze mysle. Mam instalacje FV, 4,5kWp, w tym sezonie max. w ciagu godziny max. ok. 4kW wyciagala, wiec podlaczajac ZOE, lepiej, zebym ladowal moca 3,6kW, bo wtedy to bedzie moj prad tylko. Jak podlacze z moca 21kW (przyjmujac, ze mowimy o ZOE40), to co prawda bedzie szybciej,bo zajmie to jakies dwie godziny, ale powyzej 4kW bedzie brane z sieci :] (nawet przyjmujac, ze mam zmagazynowane iles tam, to oddzadza 80%, ale efektywnie byloby ladowac wlasnie wolno). Dobrze mysle? :) To w wersji na lato, zima to nie ma znaczenia, bo raczej dobieram z sieci to zo wyslalem wczesniej, a nie produkuje za wiele kW.
3. Jezeli tak, to czy moge EVSE regulowac max moc okolo 4kW podlaczajac ZOE40 z ladowarka 21kW, zeby lepiej wykorzystac FV?
4. Do ilu zwiekszyles przylacze Apolonia, majac ZOE40?
 
 
papamila2
papamila

Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 85
Wysłany: 2020-11-22, 19:56   

dobrze liczysz, ale nie kalkuluj w ten sposób,
PV nie daje stale 4kW, sprzety w domu też swoje wezmą. Prad z PV masz darmo. najpierw na potrzeby domu, twoje 4,3kW za wielkiej górki nie zrobi.
mam i uzywam dwie ładowarki, w zależności od potrzeb (żonie powiesiłem tabelke stan/moc/czas)
jedną 1f 8,10,12A i
3f zencar 10,16,20,24,32 A
z Kona o tyle dobrze że mam programowaną ładowarkę (ogranicznik)
_________________
Hyundai Kona 39kW 2020
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-22, 19:59   

Ad1. Tak, przy ZE40, aby przyjac 43 kW mocy ładowania musi być spełnione parę warunków.
Bateria 25 stopni i stan ponizej 30%. Auto ogrzewa tylko do 5 stopni, ale w czasie ostrej jazdy na odcinku
10 km jest w stanie rozgrzać się do 20 stopni. Robilem tez tak ze na noc przed ładowaniem stawiałem
w garażu 15 stopni, po 35 km bylo 20-25 stopni.
Ad2. Nie powiem Ci jak to rozegrać, ja nie mam PV bo na 2 licznikach mam w godzinach 13-15 i 15-17
prąd po 30 gr. plus 22- 6 Tu poczytaj temat o niro gdzie pisze o stratach zależnych od mocy.
Te 20 % strat osiągniesz też przy niskich pradach.
http://forum.samochodyele...=2658&start=325
Ad3. Są EVSE z regulacją.
Ad4. Bierz ile się da 22 kW jest OK zawsze będziesz miał.mozliwość na szybki pobór.
Z czasem bedzie coraz cieżej drozej trudniej zwiększać moc.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1982
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-22, 22:00   

Mam PV i evse, które samo reguluje moc w zależności od aktualnej produkcji PV. Potrafi też odjąć to, co aktualnie zużywa dom (o ile ma to z czego odczytać). Bardzo fajne rozwiązanie, polecam. Przez całe lato tak ładowałem auto. Teraz tej opcji nie wykorzystuję, bo przy obecnej produkcji PV to nie ma sensu.
 
 
electric 

Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 42
Wysłany: 2020-11-22, 22:58   

Dzięki za 3 powyższe posty.

Apolonia, jeżeli nawet bateria ma przykładowo 5 stopni to po podłączeniu jej do ładowarki po pewnym czasie jej temperatura wzrośnie do wspomnianych 25 stopni i wtedy, jeżeli dobrze rozumiem, uzyskam przynajmniej chwilowo maksymalną moc ładowania? Czy taki eksperyment być może też przeprowadzałeś, ile czasu zajmie zwiększenie temperatury z 5 do 25? :)

Vwir, możesz podesłać link do tego evse? I co masz na myśli mówiąc z czego ma odczytać?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1982
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-23, 06:10   

To jest openEVSE. No mam na myśli to, że jeśli na bezpiecznikach idących do domu zamontujesz watomierz, który "powie" evse ile aktualnie zużywa dom, to evse odejmie to sobie od tego co aktualnie produkuje PV i tylko tyle puści na ładowarkę. Ja takiego watomierza nie mam, więc ładuję do auta tyle, ile produkuje PV. Ale mam to gdzieś, bo latem w ciągu dnia (gdy jest sens z tego korzystać) mój dom zużywa bardzo mało energii.

Teraz jest przecena na black friday:
https://store.openevse.com/collections/all-products/products/advanced-kit

Do tego dolicz kabel z wtyczką type2. Domyślnie sprzedają go w wersji jednofazowej, jeśli chcesz 3 fazy to musisz wymienić stycznik który dostaniesz w komplecie na trójfazowy. No i soft też wtedy zmieniasz na trójfazowy (żeby dobrze liczył moc). Soft do ściągnięcia ze strony producenta.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-23, 07:50   

Apolonia napisał/a:

Dane masz ujawniłem je, bo od Renault się tego nie dowiesz
podejmowałeś decyzję zakupu z tą wiedzą,


Widać nie do końca jasno i stanowczo sygnalizowałeś, że coldgate w Zoe jest większym problemem niż rapidgate w Leafie, bo dla mnie to nowość.

Apolonia napisał/a:

Uzytkownicy Niro i Kona tez piszą o spadkach mocy ładowania.


Ładowałem e-soula 2 tygodnie temu, faktycznie, moc ładowania spadła - ale do 53 kW, nie do 16...
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-23, 07:56   

electric napisał/a:

1. To o czym wspmnial Cav, jest zima, podlaczam ladowarke pod domem jesienia/zima, gdzie temperatura baterii niech ma te 5 stopni, to trzeba sie pogodzic z tym, ze po podlaczeniu - zanim uzyska 41kW mocy


Nigdy jej nie uzyska w tych warunkach - i właśnie to jest ten problem !!!!
Właśnie specjalnie sprawdziłem wczoraj i po doładowaniu do 29% odłączyłem i ponowiłem ładowanie - bez rezultatu, nadal wolno.

No chyba że po dłuższej trasie, a i to nie jest pewne, bo baterię chłodzi podczas ładowania, więc ładowaniem też temperatury nie zwiększysz.
A okazuje się że nawet jak uzyska 43 kW, to i tak tylko do 33% pojemności baterii, bo później prędkość spada do 22 kW.

electric napisał/a:

Jezeli tak, to ZOE ma jakis mechanizm, zeby podgrzal ta baterie szybko


Nie ma.
Za to co gorsza, chłodzi baterię przy ładowaniu.
Nawet przy 5 stopniach...

Jak dla mnie brak podgrzewania baterii, wraz z tak durnie działającym softem, to błąd konstrukcyjny, a te 43 kW to ściema, żeby klienta nabrać.

Ale w Renault to mnie nie dziwi - tylko utwierdza w przekonaniu o badziewnej marce.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-23, 08:49   

Zoe nie chłodzi baterii zimą ale ja ogrzewa.
Twoja batetia miała ponizej 5 stopni jeż słyszałeś nadmuch w baterii.
Chłodzenie ładowarki też rozpoczyna sie zaleznie od mocy ładowania.
Chlodzenie baterii rozpoczyna się przy temperaturze pakietu powyzej 25.
Teraz bądź uważny:
Włączenie chłodzenia baterii może spowodowac zakończenie ładowania.
nalezy wystartować je ponownie.
Włączenie zbyt wielu sprzętów 12V i spadek napięcia, może powodować
przerwanie ładowania, aby zasilić 12V (zamknac auto na 10-15min)
Wlaczenie trzy krotnie błednego ładowania tez sygnalizuje błędem do
czasu podłączenia poprawnego złącza.
Te 43kWh dostales aby w trasie szybko uzupełniać energie.
W domu i tak tego nie wykorzystasz, bo podasz 11kW.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-23, 10:24   

Apolonia napisał/a:
Zoe nie chłodzi baterii zimą ale ja ogrzewa.


Podczas ładowania?
Nie sądzę - inaczej by ją ogrzał w końcu do tej magicznej temperatury i dał radę wystartować z pełną prędkością ładowania.
A nie dał rady.

Apolonia napisał/a:

Te 43kWh dostales aby w trasie szybko uzupełniać energie.


A na mieście to niby czemu się nie da?
Ma sie dać i już - inaczej to ściema, tzn. coldgate.

I Co mi po takim pseudo szybkim uzupełnieniu, jeśli ono się kończy po kilkunastu minutach i doładowaniu kilkunastu procent (do 0 raczej rzadko baterię wyjeżdżam), a potem przechodzi w wolne?
Sensowne szybkie ładowanie ma obowiązek trwać do 70-80% pojemności, a nie do 30.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-23, 11:05   

Ogrzewa baterię do 5 stopni od momentu uruchomienia auta (jazda
lub ładowanie). Grzałki sa 3 stopniowe 333W 666W 999W.
Średnia moc ładowania dla Zoe Q to 30 kW, czyli w 1 h i 15 min ładuje
baterię 40 kWh przy rozgrzanym pakiecie. Ja się na moją TM3 nie obrażam
za niskie prady ładowania w zmrożonej baterii. Tez mozna stac na stanowisku,
że za te pieniadze ma być zawsze na max. Pokazałem film z ładowania Tesli.
Popatrzyłeś?  Zamiast 120 kW tylko 16 kW 4 min 10 sek
https://www.youtube.com/watch?v=SKuy-ORIzEw
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 201
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-11-23, 11:09   

Wychodzi, że Q90 jest dość specyficzne, ale była o tym tu mowa :-)
Mniemam, że w przypadków wcale nie gorzej sprawdzi się wersja z ładowarką 22kW i silnikiem Renault. Trzebaby porównać ładowanie dużej baterii w takich samych warunkach dla ładowarki 22 i 43 kW. Ciekaw jestem różnicy w czasie dla powiedzmy 10-80 czy 20-80%.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-23, 11:10   

Cav to specjalnie dla Ciebie
 16 kW 4 min 10 sek
https://www.youtube.com/watch?v=SKuy-ORIzEw

Opisze tu trase Świnujście Wrocław
Start 8 godz z pełnym pakietem naładowanym w nocy (ciepły)
2 h jazdy do Gorzowa
Ładowanie Orlen Gorzów i 1 godz
2 h jazdy do Lubin
Ładowanie Lubin 1 godz
1 h jazdy Wrocław
Stop Wrocław Orlen po 7 godzinach
Do tego sluzy Q90 ZE40 z ładowarka 43kW
Przy wersji R bylo by 1-2 godz dlużej czyli pond 8 godz.
TM3 zrobil bym to samo bez ładowania w Lubin
może Kostomloty albo Jawor i pewnie bym był w 6 godzin.
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2020-11-23, 11:36, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-23, 11:16   

lookash_c napisał/a:
Wychodzi, że Q90 jest dość specyficzne, ale była o tym tu mowa :-)
Mniemam, że w przypadków wcale nie gorzej sprawdzi się wersja z ładowarką 22kW i silnikiem Renault. Trzebaby porównać ładowanie dużej baterii w takich samych warunkach dla ładowarki 22 i 43 kW. Ciekaw jestem różnicy w czasie dla powiedzmy 10-80 czy 20-80%.

To proste w opisywanych wczesniej zakresach jest tak:
Q90 1h 15 min
R90 2h
Dla baterii 40kWh przy sprzyjających warunkach 25* w zakresie 10-90%
Pamiętajmy, że to pilot baterii czerwona linia reguluje jaki prad pobierze.
Biala linia to prad ladowarki w wersji R mocno ponizej czerwonej.
Grafika strona 1 tego tematu z 2020-02-15, 17:20
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-23, 14:13   

Apolonia napisał/a:
Ogrzewa baterię do 5 stopni

No właśnie - a w przypadku ładowania powinien rozgrzać ją do takiej temperatury, aby uruchomić szybkie ładowanie.
Hardware na to pozwala, ale spieprzono software.
Apolonia napisał/a:

od momentu uruchomienia auta (jazda
lub ładowanie). Grzałki sa 3 stopniowe 333W 666W 999W.
Średnia moc ładowania dla Zoe Q to 30 kW, czyli w 1 h i 15 min ładuje
baterię 40 kWh

I tutaj następuje gwiazdka i mały tekst....
Apolonia napisał/a:

przy rozgrzanym pakiecie.

No właśnie - o ten dopisek chodzi - to on zmienia wszystko.

P.S.
To że ktoś inny również ma coldgate i również nie stara mu się zapobiegać, nic tu nie zmienia, ani niczego nie tłumaczy.
To już łatwiejszy do zaakceptowania jest rapidgate w Leaf2, bo on się zdarza przy 2 lub 3 ładowaniu w ciągu dnia (a i to głównie w trasie), oraz łatwiej go zwalczyć lub uniknąć
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1982
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-23, 14:38   

Różnica jest tylko taka, że sporo osób w dalekie trasy jeździ głównie latem, więc wtedy gdy rapidgate leafa jest irytujący. Ja osobiście wolałbym coldgate, bo zimą niezby często jeżdżę w kilkusetkilometrowe trasy.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-23, 15:08   

Cav wszystkie krzywe są z opisem wlasnie warunków i temperatury.
Mozna wybrać 22 kWh z chemia, ktora bierze od 12 stopni na max
I to wlasnie Zoe dla Ciebie do latania po mieście, ale juz nie w trasy.
Do 5 stopni dziala grzałka, później moc ładowania rozgrzewa pakiet.
Coś mi się wydaje że Leafa nie miałeś zimą na mrozie.
Pokazałem, ze Tesla zimą tez ze 120 kW spada na 16 kW.
Nie chciał bym Tobie sprzedać TM3 bo byś wrócił z roszczeniami,
a ja musiał bym udowadniać ze nie jestem koniem.
Jak tu dołączyłem chyba w 2017 r. to szanowani koledzy merytorycznie
pisali, w zimę ładuj w nocy przed trasą, wygrzej wnętrze i wsiadaj do
rozgranego i w trasę. Dziś tego nie powtarzają, bo ile można, ale Cav
wie lepiej. Wskakuje po mroźnej nocy w EV jedzie na ladowanie i oczekuje
cudu.
Tesli nie kupuj, polecam EQ 350de diesel plug in z bateria 30 kWh z CCS
Idealny do latania na prądzie po mieście jakies 70 km
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1982
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-23, 15:42   

Stare leafy (a takiego miał Cav) mają mocno liberalne podejście do temperatury. Stąd zapewne wynika zwiększona tendencja do degradowania ich ogniw. Dopiero poniżej 0 stopni widziałem spory spadek prędkości ładowania na chademo.

W Leafie II już to poograniczali i przy niskich i przy wysokich temperaturach i stąd to całe rapidgate.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-23, 16:09   

vwir napisał/a:
Różnica jest tylko taka, że sporo osób w dalekie trasy jeździ głównie latem, więc wtedy gdy rapidgate leafa jest irytujący. Ja osobiście wolałbym coldgate, bo zimą niezby często jeżdżę w kilkusetkilometrowe trasy.


Właśnie na tym polega wic, że coldgate przeszkadza zimą na codzień, wcale w trasę nie musisz jechać.
Jak pomyślę, że mam teraz zostawić auto pod ładowarką na 3h, to raczej mi się odechciewa....
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-23, 16:11   

Apolonia napisał/a:
Cav wszystkie krzywe są z opisem wlasnie warunków i temperatury.
Mozna wybrać 22 kWh z chemia, ktora bierze od 12 stopni na max
I to wlasnie Zoe dla Ciebie do latania po mieście,

Gdyby interesował mnie zasięg 100 km, to Leaf (1) byłby lepszym wyborem.
Nie musiałem w ogóle patrzeć na temperaturę, ładował się 40 kWh w identycznych warunkach.
Miałem go od października do lutego, mrozów wielkich nie było, ale na pewno nie raz było zimniej niż teraz.
Ale ładowałem go co 1, 2 dni....

Apolonia napisał/a:

Tesli nie kupuj,

Nie miałem zamiaru.
Przynajmniej dopóki nie zrobią kompakta.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-23, 16:17   

Jak dogodzić ludziom degradacji nie chcesz,
ale oczekiwania kierują w jej kierunku.
Co ma powiedzieć wlaściciel TM3 z filmu.
U niego to jakies 5 godzin zamiast 40 min.
Zoe ZE40 Q ze zmarzniętą bateria ładuje się
jak R, czyli w 2 godziny.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1982
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-23, 16:44   

Cav napisał/a:
vwir napisał/a:
Różnica jest tylko taka, że sporo osób w dalekie trasy jeździ głównie latem, więc wtedy gdy rapidgate leafa jest irytujący. Ja osobiście wolałbym coldgate, bo zimą niezby często jeżdżę w kilkusetkilometrowe trasy.


Właśnie na tym polega wic, że coldgate przeszkadza zimą na codzień, wcale w trasę nie musisz jechać.
Jak pomyślę, że mam teraz zostawić auto pod ładowarką na 3h, to raczej mi się odechciewa....


Tutaj wracamy do źródeł - zdecydowana większość właścicieli elektryków ładuje na codzień auta w domu, więc nie maja problemu. Ale rozumiem, że nie każdy tak ma i wtedy faktycznie zaczyna się robić średnio przyjemnie. Gdybym miał przy każdy ładowaniu siedzieć na publicznych ładowarkach to wolałbym w tym czasie zająć się pracą i zarobić na mój własny prąd do naładowania auta. Chyba za bardzo cenię swój czas.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 201
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-11-23, 17:15   

Czyli wracamy zawsze do tego samego - trzeba dopasować auto do warunków i potrzeb. Ładując auto w miejscu parkowania patrzymy inaczej niż tankując się "na mieście".
Mnie Zoe przekonuje jako pomysł na auto z uwagi na możliwość porządnego (w porównaniu do większości innych aut) podładowaniu się ze słupka (często jeszcze bezpłatnego) np. w trakcie zakupów czy załatwianiu czegoś "na mieście". I do tego wystarczy mniejsza bateria.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12