SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Renault Zoe
Autor Wiadomość
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1764
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-23, 17:40   

No i tu patrze taki kaufland zielona góra
CCS 20 kW
Azja 20 kW
Typ2 43 kW
Czyli zrobili jak Ikea, zdławili DC żeby Tesle spadały,
ale AC juz nie. Dla mnie idealna opcja pod Zoe ZE20.
.
Tak właśnie należy auto dopasować. Mmi wystarcza ZE40 Q,
mimo, że zachciało się TM3, to czesto mam wrażenie, że nie
z potrzeby, ale z ciekawości i dla emocji. Pieknie jest odjechać
GLE 53 AMG
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 201
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-11-23, 19:01   

Akurat białostocczyzna to posucha ładowarkowa, jedyne bez opłat to słupki 22kW, więc... Zoe z ładowarką 22 kW wydaje się najsensowniejszą opcją :-)
Choć muszę się przymierzyć do Soula EV (tego starszego), jak to się ma do Zoe.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1764
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-23, 19:07   

Nie próbowałem, kiedyś rozważałem, ale skupiłem sie na Ioniq.
Myślę, że nieco większy bagaznik i chyba mniej twardego plastiku.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-23, 19:42   

Apolonia napisał/a:
Nie próbowałem, kiedyś rozważałem, ale skupiłem sie na Ioniq.
Myślę, że nieco większy bagaznik i chyba mniej twardego plastiku.


Soul nie ma za dużo twardego plastiku.
I góra drzwi i góra deski to fajny miękki plastik.
Rzadko spotykane w tej klasie cenowej (mniejsza, ale nieco droższa Kona ma te elementy twarde).

Nad nim (Soulem) się obecnie najbardziej zastanawiam - zależy od dopłat i ich limitu praktycznie.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2020-11-23, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-23, 19:44   

Apolonia napisał/a:
Jak dogodzić ludziom degradacji nie chcesz,
ale oczekiwania kierują w jej kierunku.


Nie - wystarczyłoby grzać baterię do 25 a nie 5 stopni przy ładowaniu.
Zmiana w jednej linijce kodu w sofcie.
Ewentualnie w kilku, jeśliby dać to jako opcję do wybrania z menu.

Hardware'owi nic nie dolega, tylko jest źle wykorzystany.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-23, 19:47   

vwir napisał/a:
Gdybym miał przy każdy ładowaniu siedzieć na publicznych ładowarkach to wolałbym w tym czasie zająć się pracą i zarobić na mój własny prąd do naładowania auta.

A to zdecydowanie.

Dlatego ja to robię przy okazji, np. zakupów.
Leafowi wystarczało na to 0,5 h zakupów, Zoe latem 1h, ale teraz już więcej - 2 czy 3 h już nie przeskoczę - nie robię tylu zakupów.
Co z tego że mam większy zasięg, niż w Leafie, jak ze względu na dłuższy (4 krotnie) czas ładowania musiałbym się ładować 4 razy częściej, żeby go wykorzystać....
 
 
papamila2
papamila

Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 85
Wysłany: 2020-11-23, 20:09   

Cytat:
Co z tego że mam większy zasięg, niż w Leafie, jak ze względu na dłuższy (4 krotnie) czas ładowania musiałbym się ładować 4 razy częściej, żeby go wykorzystać....

i tu dochodzimy do meritum
powinniśmy sami sobie odpowiedzieć co dla nas najodpowiedniejsze
bo nie zawsze ten "zasięg" powinien być wyznacznikiem a inne wspominane tu "niuanse"
jak szybkość ładowania, dostępność takich a nie innych ładowarek, instalacja 3f domowa ew. PV
czy nawet sposób żywota i spędzania wolnego czasu.

od 4 miesięcy używam Kony, fakt jest nieco większa i nowocześniejsza niż ZOE
tym niemniej dostrzegam przewagę tego drugiego, tzn zdolnośc ładowania 3f 22KW vs 1f 7,4 kW
po prostu dostępnośc ładowarek 22kW jest kilkunastokrotnie większa niż CCS
dalej, ew płatne ładowanie- AC jest o połowę tańsze
uważam również że moim zdaniem bateria jest bardziej dopracowana.

Ad. Cav
nie licz na dopłaty, to tylko marketingowa ściema,
szczególnie teraz gdy zaciskają pasa
_________________
Hyundai Kona 39kW 2020
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 201
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-11-23, 21:58   

Cav napisał/a:
Apolonia napisał/a:
Nie próbowałem, kiedyś rozważałem, ale skupiłem sie na Ioniq.
Myślę, że nieco większy bagaznik i chyba mniej twardego plastiku.


Soul nie ma za dużo twardego plastiku.
I góra drzwi i góra deski to fajny miękki plastik.
Rzadko spotykane w tej klasie cenowej (mniejsza, ale nieco droższa Kona ma te elementy twarde).

Nad nim (Soulem) się obecnie najbardziej zastanawiam - zależy od dopłat i ich limitu praktycznie.


Ale ja piszę o poprzednim Soulu, Ty zdaje się o obecnym :-)
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-23, 22:03   

Ale myslicie ze darmowe slupki to ile jeszcze beda ? 2 lata ? Docelowo mysle ze wszedzie bedzie platne. Dla mnie elektryk bez mozliwosci ladowania w domu to nieporozumienie. Za duzo biegania, a i tak jak masz odpowiednie auto to slupek zajety...
Wpinam wieczorem i rano ma byc full. Inaczej nie widze.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1764
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-23, 22:24   

Słupki AC to będą gratisowe, zazwyczaj połączone z PV, to nie kosztowne,
ładowarki będą napewno płatne, oby DC bylo na poziomie 1 zł za kWh.
Sam mam dwa słupki, ktore udostepnie gratis, bo uzbrojenie w płatności
jest skomplikowane i nie opłacalne w kontekscie wartości samego słupka.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1982
Skąd: Podkarpacie

Wysłany: 2020-11-23, 22:26   

Każdy ma inaczej. A patrzenie na to co będzie za 2 lata - ja bym tak znowu daleko nie patrzył. Z samochodem ślubu nie biorę, jeśli będzie potrzeba to zmienię. Na takiej zresztą zasadzie wziąłem leafa z chademo - niby nieeuropejski standard, a właściwie wszędzie gdzie jest CCS to jak na razie jest też chademo. No i chademo zawsze w każdym aucie działa, czego nie można powiedzieć o CCS. Wiem, że za 2-3 lata dopracują komunikację z CCS i zaczną się pojawiać ładowarki jedynie z CCS (tak jak ionity). Do tego standardem stanie się moc 150-200kW. Ale szybciej niż za 2-3 lata to raczej nie nastąpi, a przez te 2-3 lata pojeżdżę sobie leafem z chademo z uśmiechem na ustach ;) A jeśli będzie trzeba to zmienię.

Jeśli chodzi o ładowanie w domu to baaardzo polecam PV. Człowiek kompletnie przestaje patrzeć na te ładowarki na mieście, bo i po co? W domu i tak za darmo się ładuję. Mniej nerwów i straconego czasu.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-23, 23:29   

papamila2 napisał/a:

od 4 miesięcy używam Kony, fakt jest nieco większa i nowocześniejsza niż ZOE


Tak gwoli ścisłości, bo przesiadłem się z Kony na Zoe - nie jest większa.
Są praktycznie identyczne, tyle że Zoe ma większy bagażnik.

Wyglądaja inaczej (kona potężniej) ale to złudzenie, Zoe po prostu z racji zaokrągleń wygląda na mniejsze auto, ale to są pozory.
Też w to nie wierzyłem i jak zmieniałem, to (gdzieś w necie) nałożyłem jedno auto na drugie - różnice są minimalne, żeby nie powiedzieć żadne.

Natomiast i owszem - zwłaszcza nawigacja w Konie to z samego wyglądu było niebo a ziemia, w porównaniu do prehistorii w Zoe, choć funkcje mają dokładnie te same.

papamila2 napisał/a:

nie licz na dopłaty, to tylko marketingowa ściema,


Dopłatę mam już przyznaną, czekam tylko na zwiększenie limitu ponad 125 tys, nawet bez zmiany kwoty dopłaty.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1764
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-24, 08:35   

Cytat:
Są praktycznie identyczne, tyle że Zoe ma większy bagażnik

Zawsze mowie ze Zoe jest wielkości Captur co zauważyłem na przeglądzie w ASO.
Z deka na fotkach wyglada jak Panda, ale jest większe. Zaparkuj przy pasacie tez
złudzenie pryska, bo Zoe jest wysoki. Podobnie mialem Leaf na fotkach coś jak
Micra, ale przy podejściu na zywo to spore bydle.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-24, 10:30   

Cav napisał/a:


Dopłatę mam już przyznaną, czekam tylko na zwiększenie limitu ponad 125 tys, nawet bez zmiany kwoty dopłaty.


Masz przyznana i umowe podpisana ? to w umowie chyba masz limit... i co zrobia aneks do umowy zwiekszajacy limit ?

Ha Ha Ha Ha :D
 
 
papamila2
papamila

Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 85
Wysłany: 2020-11-24, 11:03   

Cav napisał/a:
Tak gwoli ścisłości, bo przesiadłem się z Kony na Zoe - nie jest większa.

jest, :-P
dłuższa o 10cm

szersza o 8

wysokośc, rozstaw osi są bardzo podobne
_________________
Hyundai Kona 39kW 2020
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-24, 11:23   

Ekolega napisał/a:
Cav napisał/a:


Dopłatę mam już przyznaną, czekam tylko na zwiększenie limitu ponad 125 tys, nawet bez zmiany kwoty dopłaty.


Masz przyznana i umowe podpisana ? to w umowie chyba masz limit... i co zrobia aneks do umowy zwiekszajacy limit ?

Ha Ha Ha Ha :D


Się zobaczy.
Z tego co mówią, jak wzrosną limity, to obejmie to też tych z pierwszego naboru, którzy jeszcze nie odebrali auta.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-24, 11:25   

papamila2 napisał/a:
Cav napisał/a:
Tak gwoli ścisłości, bo przesiadłem się z Kony na Zoe - nie jest większa.

jest, :-P
dłuższa o 10cm

szersza o 8

wysokośc, rozstaw osi są bardzo podobne


Fakt - jest szersza, z racji płyty od kompakta.
Ale na długość to tylko dłuższe zderzaki, bryła jest praktycznie identyczna.
Nałóż sobie jedno auto na drugie, sam zobaczysz.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-24, 11:26   

Apolonia napisał/a:
Cytat:
Są praktycznie identyczne, tyle że Zoe ma większy bagażnik

Zawsze mowie ze Zoe jest wielkości Captur co zauważyłem na przeglądzie w ASO.
Z deka na fotkach wyglada jak Panda, ale jest większe. Zaparkuj przy pasacie tez
złudzenie pryska, bo Zoe jest wysoki. Podobnie mialem Leaf na fotkach coś jak
Micra, ale przy podejściu na zywo to spore bydle.


Dokładnie tak jest.
W obu przypadkach pierwszy rzut oka jest mocno mylący.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-25, 12:55   

Apolonia napisał/a:

Do 5 stopni dziala grzałka, później moc ładowania rozgrzewa pakiet.


W nawiązaniu do artykułu z elektrowozu, w którym poruszono podobną kwestię, tj. overheatingu baterii w przypadku mocnego grzania wnętrza na postoju (akurat było o id3, ale może Zoe zachowa się podobnie):

Czy ktoś testował jak mocno i jak szybko, takie podgrzewanie wnętrza jest w stanie rozgrzać baterię w Q90?

Jest możliwe uzyskanie pożądanych 25 stopni w ten sposób?
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1764
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-25, 13:19   

Nie w Zoe.
Do moich badań dodam info z R240 22kWh
otoczenie 6 stopni bateria 14 po przejechaniu 45 km
Co ważne: "Max bat. charge/regen 40 kW"

Resized_Screenshot_20201125-135638_CanZE.jpeg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 78,56 KB

Resized_Screenshot_20201125-131544_CanZE.jpeg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 78,13 KB

Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2020-11-25, 13:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-25, 13:25   

Apolonia napisał/a:
Nie.
Do moich badań dodam info z R240 22kwh
otoczenie 6 stopni batetia 14 po przejechaniu 40 km


Na przejechanie wielu km nie mam szans, ale mogę go grzać do oporu przed jazdą i w trakcie ładowania.
Może to jakoś pomoże rozwiązać mój problem.

Szkoda że Zoe nie pokazuje mi nigdzie temperatury baterii..
Ostatnio zmieniony przez Cav 2020-11-25, 14:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1764
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-25, 13:58   

I temperatura moc

Resized_Screenshot_20201125-140004_CanZE.jpeg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 145,82 KB

 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1764
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-25, 19:21   

Opisze jak Zoe ZE40 sprawdzić i poprawić max regen baterii,
aby miec kontrolę nad ładowaniem zimą i aby bylo ono szybsze.
Sprawdzenie:
Ustawić na liczniku parametr mowiący o chwilowym zużyciu kW.
Przyspieszyć do np 70 czy 80, nastepnie rekupetować jak najdłużej
z użyciem pedału hamulca (lekko dotykajac), aby podwyższyć
rekuperację. Oczekiwana wartość to ponad 40 kW przez długi czas.
(ozna tez kupic odpowiednie OBE plus appka i odczytać smartfonem)
Jeżeli wartosci sa w okolicach niższych czyli 20 25 30 35 kW,
oznacza to, ze batetia jest zimna. Bardzo zimna bateria będzie
rekupetowac w okolicach 16-20 kW, wowczas nie można liczyć
na szybkie ładowanie.
Co zrobić aby mieć wyzszy regen baterii?
To co powyzej. Przejechanie 5 do 10 km dynamicznie z wysoką
rekuperacja, a to spowoduje rozgrzanie pakietu nawet do 20 stopni.
Dla wersji R bedzie to wystarczające lubi okolice 20 stopni dla 22kW.
Z wersją Q jest wiecej troski aby otrzymać ładowanie 43 kW bateria
musi mieć minim 25 stopni i być w przedziale 1-30%
Mój schemat dzislania to:
Trasa 35 km całkiem przepisowo, kiedy to grzalki grzeją do 5
stopni pakiet baterii, a użytkowanie podniesie do okolo 12.
Nastepnie dynamiczny dojazd do ładowaki z silna wymuszona
rekuperacja (predkości np. od 50 do 120 i do 50 kmh) pozwolą
osiągnąć 20 stopni pakietu baterii. Czasem przy bardzo mroznych
nocach, robilem ekstra 5km dynamicznie, aby dojsc nawet do
parametru 25 stopni, co szczególnie ważne jest dla wersji Q
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-26, 13:07   

Apolonia napisał/a:
Opisze jak Zoe ZE40 sprawdzić i poprawić max regen baterii,
aby miec kontrolę nad ładowaniem zimą i aby bylo ono szybsze.
Sprawdzenie:
Ustawić na liczniku parametr mowiący o chwilowym zużyciu kW.
Przyspieszyć do np 70 czy 80, nastepnie rekupetować jak najdłużej
z użyciem pedału hamulca (lekko dotykajac), aby podwyższyć
rekuperację. Oczekiwana wartość to ponad 40 kW przez długi czas.
(ozna tez kupic odpowiednie OBE plus appka i odczytać smartfonem)
Jeżeli wartosci sa w okolicach niższych czyli 20 25 30 35 kW,
oznacza to, ze batetia jest zimna. Bardzo zimna bateria będzie
rekupetowac w okolicach 16-20 kW, wowczas nie można liczyć
na szybkie ładowanie.
Co zrobić aby mieć wyzszy regen baterii?
To co powyzej. Przejechanie 5 do 10 km dynamicznie z wysoką
rekuperacja, a to spowoduje rozgrzanie pakietu nawet do 20 stopni.
Dla wersji R bedzie to wystarczające lubi okolice 20 stopni dla 22kW.
Z wersją Q jest wiecej troski aby otrzymać ładowanie 43 kW bateria
musi mieć minim 25 stopni i być w przedziale 1-30%


Dzisiaj spróbowałem obserwacji jak piszesz i po starcie w temperaturze między 5 a 10 stopni i przejechaniu ok. 7 km (normalnie, nie jakoś specjalnie dynamicznie), Zoe pokazał już odzysk na poziomie -40 kW.
Ale nie bardzo chce mi się wierzyć, że już bateria miała 25 stopni w takim czasie i że uruchomiłoby się szybkie ładowanie.
Niestety, nie dało się tego sprawdzić, bo ładowałem się na ładowarce 20 kW.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1764
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-26, 15:21   

Czytamy dokładnie nie jak przy grafikach
Kluczowe jest: " Oczekiwana wartość to ponad 40 kW przez długi czas."
Czyli rozpędź się do 100 i rekuperuj do 40 kmh

Jak zaczynamy czytać dokładnie to jeszcze raz coś z przed roku:
Wrzucam krzywą ładowania ZOE Q90 z baterią 41 kWh i ładowarką 43 kW
ładowanie rozpoczęte od 2% i 28 kW zakończone przy 90% i 13 kW
temperatura baterii start 12 stopni stop 27 stopni,
temperatura powietrza 7 stopni,
czas 1 godz, 20 min
załadowano około 36 kWh DC
pobrano około 40 kWh AC
Auto po przejechaniu 40 km podniosło temperaturę baterii z 5 na 12 stopni

Wytłuszczone jest ważne, grafika została na 1 stronie
Wnioski: przy 12 stopni będziemy mieli 28 kW

Sporo odpowiedzi jest właśnie w grafikach i opisach, a kto w co wierzy to na portalu www.doBoga.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13