SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie Mitsubishi Outlander PHEV CHAdeMO
Autor Wiadomość
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-10, 09:22   Ładowanie Mitsubishi Outlander PHEV CHAdeMO

Witajcie.
Zakupiłem właśnie drugi samochód elektryczny. Wybór padł na Mitsubishi Outlander z uwagi na cenę/ zasięg i wielkość
Niestety mam już zrobioną infrastrukturę do TYP2 a ten ma TYP1 oraz CHAdeMO

Pierwsza myśl, żeby w jednym z kabli odciąć wtyczkę TYP2 i dać TYP1, ale o ile TYP2 ma zabezpieczenie przed kradzieżą o tyle w TYPie 1 już tego nie ma. Podłączę w publicznej stacji i ktoś wyciągając z samochodu potem może wyciągnąć ze słupka i po kablu za tysiąc zł.

Druga mysl to zrobić przejściówkę z TYP2 na CHAdeMO, ale niestety nie mogę znaleźć niczego sensownego.
Ma ktos pomysł jak zabezpieczyć taki pierwszy kabel przed kradzieżą albo jak zrobić przejściówkę z TYP2 na CHAdeMO?
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
vaiker 

Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 41
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2018-05-10, 10:08   

wiertarka i mala kłódka na przycisku od wtyku type1 ; ] albo przelozyc z trojaczka gniazdo z blokada i podlaczyc pod silownik zamykania drzwi, przejsciowka do chademo ? bladzisz . . .
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-10, 10:40   

vaiker napisał/a:
wiertarka i mala kłódka na przycisku od wtyku type1 ; ]
Zwykle jest tam otwór specjalnie do tego - wiertarka nie będzie potrzebna.

vaiker napisał/a:
albo przelozyc z trojaczka gniazdo z blokada i podlaczyc pod silownik zamykania drzwi
Nic mi nie wiadomo o blokadzie w Trojaczkach.

vaiker napisał/a:
przejsciowka do chademo ? bladzisz . . .
Są, nawet na Allegro :-)
http://allegro.pl/przenos...6978333929.html
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1183
Wysłany: 2018-05-10, 10:41   

Chademo to DC, type1 i typ2 to AC...;)

O klodeczce w wielu watkach juz tu bylo, najszybciej i
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-05-10, 13:04   

PatrykS napisał/a:
Nic mi nie wiadomo o blokadzie w Trojaczkach.


W leafie jest. Widziałem też taki patent, że gość celowo najechał jednym kołem na swój własny kabel. Nie wiem tylko jak kabel zniesie obciążenie outlanderem.

PatrykS napisał/a:
Są, nawet na Allegro :-)
http://allegro.pl/przenos...6978333929.html


No tak - w ramach obawy przed utratą kabla za 600pln kupmy stację za 16tys pln, która nota bene też ma odpinany kabel :D
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-10, 13:26   

Już kiedyś pokazywałem sposoby zabezpieczęń type 1


A to standardowy dla Wszystkich Mitsubishi

Mozna jeszcze taki dla zabezpiecznia własnego EVSE gdy korzytsamy z typowego dniazda Schuko
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-10, 13:47   

vwir napisał/a:
PatrykS napisał/a:
Są, nawet na Allegro
http://allegro.pl/przenos...6978333929.html


No tak - w ramach obawy przed utratą kabla za 600pln kupmy stację za 16tys pln, która nota bene też ma odpinany kabel
Pytanie było "jak zrobić przejściówkę z TYP2 na CHAdeMO", nie było nic o taniości :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 394
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-10, 14:25   

Ja bym nie wkładał końcówki przedłużacza do środka auta (do której jest podłączona ładowarka). Przy problemach ze stykiem - duże ryzyko przegrzania i pożaru. Chyba, że mamy kontrolę temperatury gniazdka (w samochodzie) wraz z automatycznym jego odłączeniem, gdy zacznie się zbyt grzać.
Jest to praktyczne, ale niezbyt mądre.
_________________
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-11, 12:29   

To że jest DC to doczytałem, ale jak zrobić przejściówkę z TYP2 na Chademo.
Wyprostować prąd 3fazowy w dzisiejszych czasach to chyba nie problem.
We Typie2 mamy "zwykłe" 3 fazy. Prąd przemienny.
Odpowiednie połączenie mostków prostowniczych i otrzymamy prąd wyprostowany.
Parę kondensatorów i będzie jeszcze lepiej.
Tylko pozostaje kwestia sterowania ładowarką ścienną TYP2 - żeby rozpoznała prawidłowo - oraz samochodem - żeby rozpoczął ładowanie - i do tego potrzebny jest sterownik.
Czegoś takiego szukam.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-11, 13:25   

iwi napisał/a:
Odpowiednie połączenie mostków prostowniczych i otrzymamy prąd wyprostowany.
Tak, ale pozostaje jeszcze kwestia regulacji tego napięcia, a bardziej prądu - samochód żąda od stacji CHAdeMO właśnie konkretnej wartości prądu. Wiąże się to więc ze sporą przetwornicą (60kW) DC/DC.

iwi napisał/a:
i do tego potrzebny jest sterownik. Czegoś takiego szukam.
W pracy hobbystycznie uskuteczniamy coś takiego, ale jeszcze dość daleka droga nas czeka, bo na nadmiar czasu nie narzekamy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-11, 14:19   

iwi napisał/a:

Tylko pozostaje kwestia sterowania ładowarką ścienną TYP2 - żeby rozpoznała prawidłowo - oraz samochodem - żeby rozpoczął ładowanie - i do tego potrzebny jest sterownik.

To akurat jest najmniejszy problem jak regulować moc odbieraną ze słupka AC.
Problemem jest po pierwsze odpowiednie sterowanie napięciowe i prądowe przetwornicy DC/DC za pomoca CAN
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-15, 04:01   

no to lipa.
jeszcze wpadłem na pomysł, że po skończeniu gwarancji wymienię sobie gniazdo typ1 na typ 2 w samochodzie z blokadą. nie wiem czy się zmieści, ale jeśli tak to będzie najlepsze rozwiązanie.
Zapytam jeszcze w viakenie bo różne ciekawe rzeczy robią i może jakieś inne rozwiązanie zaproponują.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
vaiker 

Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 41
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2018-05-15, 08:14   

ale po co zmieniac na typ2 skoro są gniazda typ1 z blokadą ! Renault kangoo Z.E. np ma, trojaczki mają . . .
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1183
Wysłany: 2018-05-15, 09:26   

Latwiej. Bez przejsciowek mozna ladowac ze slupkow z kablem np., mysle, zeto powod.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-15, 11:42   

Dokładnie.
Mam Zoe i teraz Outlandera. Mam 2 kable Typu2 a w zasadzie Outladnera w Krakowie nie ma gdzie ładować. Ładowarki Greenway są już płatne , na stacjach Nissana nie można więc tylko w domu. A mając typ2 mogę w galeriach jeszcze podładowywać.

Znalazłem w końcu opis wtyczki TYP1

Dostępny tez jest kabel na Ali

https://pl.aliexpress.com/item/32A-5m-long-EV-charger-cable-SAE-J1772-to-IEC-62196-type-1-to-type-2/32786842461.html

j1772 typ1 gniazdo.jpg
gniazdo
Plik ściągnięto 8 raz(y) 18,56 KB

_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
Vtech 
Leaf, Tesla X P100D

Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-21, 07:35   

iwi napisał/a:
Dokładnie.
Mam Zoe i teraz Outlandera. Mam 2 kable Typu2 a w zasadzie Outladnera w Krakowie nie ma gdzie ładować. Ładowarki Greenway są już płatne , na stacjach Nissana nie można więc tylko w domu. A mając typ2 mogę w galeriach jeszcze podładowywać.


Można ładować się u nas - Vtech Tuning, Bieżanowska 71 (zarówno z ChaDeMo jak i z Type2 (kabel jest przy ładowarce). A kable Type2-> Type1 mamy w ofercie.
_________________
http://evtun.com - tuning samochodów elektrycznych, zwiększanie zasięgu, ładowarki 2 i 3-fazowe.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-21, 13:34   

Dziękuję za odpowiedź
Przeróbka gniazda chyba nie wchodzi w rachubę bo rozstaw śrub J1772 jest 53mm a Typ2 ma 70mm. Trzeba przejściówkę kupić, żeby nie powiększać otworu.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-26, 12:13   

Witajcie.
Czy ktoś sprawdzał co się stanie jak do samochodu podłączymy jednocześnie TYP1 i CHADEMO?
Chcę uzyskać taki efekt, żeby po naładowaniu do 80% przeszedł automatycznie na TYP1.
Czyli podłączam CHADEMO - czekam aż rozpocznie ładowanie i podłączam wtyczkę TYP1 - czy to będzie działać?
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-26, 12:40   

Automatycznie się nie da. Ale po co podłączać do dwóch naraz?
Wystarczy po wyłączeniu Chedemo włączyć powtórnie ładowanie przez Chademo też naładuje do 100 % ale będzie to trwało wolniej. Podobnie jak z AC .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-26, 12:54   

Różnie to bywa. W Serbii po naładowaniu do 80%(Na Węgrzech podobnie) ładowanie przestawało działać. Ponowne włączenie było tylko do 90%. Ponowne do 95% a dopiero ostatnie do 100%.
Więc trzeba było siedzieć przy ładowarce.
Dzisiaj jeśli mi pozwolą to po testuję w VTechu - podłączę jedno i drugie i zobaczymy co się stanie :) Czy coś się może spalić po podłączeniu obu wtyczek?
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-26, 13:23   

Wg mojej wiedzy ( niepełnej) nie ruszy Chademo jeśli będzie najpierw włączone type1 , a jeśli włączone będzie najpierw Chademo to włączenie type1 wyłączy Chademo.
Ale nigdy nie sprawdzałem tego. Być może nastąpi jakieś uszkodzenie - chyba nikt tego
To że Chademo się wyłącza jeśli uruchomiłeś ponad 80% to są ustawienia wprowadzone przez operatora ładowarki abyś nie blokował miejsca dla innych bo ładowanie ponad 80% z zasady działania ma bardzo mocno ograniczoną moc przez samochód.
W tej chwili na ładowarkach Chademo instalowanych w LIDLach ustawiono max czas ładowania na 20 minut .Chyba dlatego że kierowcy tesli blokowali Chademo na 2 godziny.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-26, 13:33   

to i tak 20minut to dobry wynik. Na jednej ze stacji w Serbii ustawili 2 minuty Co 2 minuty przychodził pracownik z kartą RFID i uruchamiał dalej.
Z nudów sprawdziłem że karta z Greenwaya też działa więc potem już przestał przychodzić.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-26, 13:53   

jas_pik napisał/a:
Ale po co podłączać do dwóch naraz?
Wystarczy po wyłączeniu Chedemo włączyć powtórnie ładowanie przez Chademo
CHAdeMO pod koniec mocno zwalnia - jak przełączysz na AC to potrafi być szybciej, bo AC zwalnia dużo później.

jas_pik napisał/a:
Ale nigdy nie sprawdzałem tego. Być może nastąpi jakieś uszkodzenie - chyba nikt tego
Nie ma żadnej fizycznej blokady przed podłączeniem obu, więc nie może się nic uszkodzić - musi to producent przewidzieć. Sprawdzaliśmy to w e-NV200 bodix'a, ale nic z tego nie wychodziło, po kilku próbach poddaliśmy się.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
arczik 

Dołączył: 19 Kwi 2018
Posty: 9
Wysłany: 2018-10-13, 14:16   

Mi bezproblemowo ładuje na DC. Na AC tez nie ma kłopotu, ale zazwyczaj wybieram stacje DC greenway'a
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-10-16, 10:54   

arczik napisał/a:
Mi bezproblemowo ładuje na DC. Na AC tez nie ma kłopotu, ale zazwyczaj wybieram stacje DC greenway'a


Jak często ładujesz DC ? Nie obserwujesz szybszego spadku pojemności baterii ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14