SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
PHEV dla rodziny 2+3 za około 70-80 tysięcy PLN
Autor Wiadomość
KinT 

Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 33
Wysłany: 2018-05-21, 10:53   PHEV dla rodziny 2+3 za około 70-80 tysięcy PLN

Ponieważ zawiodłem się nieco na rozmiarach Outlandera pozostaje C-max albo prius jeśli chodzi PHEV do 70k PLN (max 80).
Czy jest coś jeszcze?
Od razu mówię, 2+3, więc ampery i volty odpadają.

Outlander miał być spoko, sprzedawany w EU, niewiele ich, ale części i serwis jest na miejscu, niestety, bardzo wąski na kanapie z tyłu.

C-max, wygląda OK, ale bagażnik porażkowy no i tylko z USA, a o ile wiem nie jest łatwo to to naprawiać/serwisować, ciężko o części, ubezpieczyć pewnie też nie.

Prius plug in, w ofertach obecnie tylko nowe za 130+k PLN, a starych nie widać praktycznie wcale. Nie mam jak sprawdzić, zobaczyć. Ma może ktoś takie auto w okolicy dolnośląskiego?

100% elektryk mnie nie interesuje. Hybryda zwykła raczej też, robię do 30km dziennie po mieście, mam gdzie ładować, a rzadko trasy po 800+ km. Zależy mi na jeździe na prądzie z gniazdka po mieście i spokojniej jeździe autostrada gdzieś tam. Także PHEV.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 691
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-05-21, 11:16   

Volt II ma 5 miejsc i pewnie dałoby się go znaleźć w górnym pułapie założonej ceny, ale z tego co czytałem to z tyłu tez jest mało miejsca i trzy osoby mogą tam podróżować raczej na krótkich dystansach.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 268
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-05-21, 11:38   

Niestety takie czasy że do tej kwoty raczej bedzie Ci ciężko cokolwiek znaleźć oprócz w/w przez ciebie czyli prius i c-max. Wchodzi jeszcze w grę FORD FIUSION ( w europie MONDEO) ale jak w c-max albo gorzej z bagażnikiem. Za kilka lat fajny bedzie dla dużej rodziny dostępny w używaku ale znów do miasta słabo a mianowicie Chrysler Pacifica PHEV. Moim skromnym zdaniem jedyne słuszne rozwiązanie to tak jak ja mam. Duży wygodny VAN na rodzinne wypady i dalekie trasy a na krecenie się w koło komina EV typu na co tam kieszeń pozwala. Ale tu juz wybór jest spory od trojaczków za około 30 tys do LEAF , FIAT 500 czy FOCUS co kto tam woli za 50-60 tys.
 
 
 
KinT 

Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 33
Wysłany: 2018-05-21, 13:58   

vwir napisał/a:
Volt II ma 5 miejsc i pewnie dałoby się go znaleźć w górnym pułapie założonej ceny, ale z tego co czytałem to z tyłu tez jest mało miejsca i trzy osoby mogą tam podróżować raczej na krótkich dystansach.

Bez żartów. Auta z czymś takim między nogami nie można nazwać 5 osobowym. Chyba, że to auto dla niepełnosprawnych, bez nóg, to wtedy można uznać.
Wiem, że można kupić Vana zwykłego i coś "po mieście", ale sęk w tym, że u mnie 2 muszą jeździć po mieście i ten drugi może jako full electric (?) albo jako hybryda (już niekoniecznie phev, ale byłoby najlepiej).
Stąd też taki plan, prius, c-max, outlander, ... ?
 
 
TWin_78 
TWin_78


Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2017
Posty: 8
Skąd: Wschowa
Wysłany: 2018-05-21, 14:08   

Witam.

Jestem posiadaczem Priusa Plug-In. Mieszkam blisko Leszna, więc nie jest zbyt daleko. Na weekend będę we Wrocławiu, lecz nie jestem pewny czy akurat Priusem :)
_________________
Mitsubishi Space Star 1.9DiD (z sentymentu)
Nissan Patrol 2.8TD GR Y60 (off-road)
Mercedes R500 L (nie bądź łosiem - kup V8)
Toyota Prius Plug-In (1/10 zużycia paliwa MB R500)
BMW K1300R (żeby podziczeć)
 
 
 
KinT 

Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 33
Wysłany: 2018-05-21, 15:19   

TWin_78 napisał/a:
Witam.

Jestem posiadaczem Priusa Plug-In. Mieszkam blisko Leszna, więc nie jest zbyt daleko. Na weekend będę we Wrocławiu, lecz nie jestem pewny czy akurat Priusem :)

Mam nadzieję, że nie dlatego, że nie dojedzie? ;)
Jakby co będę monitorował tutaj sytuację, chętnie bym się do niego przymierzył. Z góry dzięki :D
A jak nie, to może bym Cię odwiedził jeśli nie miałbyś nic przeciwko.
 
 
TWin_78 
TWin_78


Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2017
Posty: 8
Skąd: Wschowa
Wysłany: 2018-05-21, 17:58   

Dojedzie, dojedzie! Tylko, że mogę czasem czymś innym jechać. Motor w dobrą pogodę, to znacznie lepszy pojazd od samochodu :P No chyba, żeby to była konkretna Tesla... :evil:
_________________
Mitsubishi Space Star 1.9DiD (z sentymentu)
Nissan Patrol 2.8TD GR Y60 (off-road)
Mercedes R500 L (nie bądź łosiem - kup V8)
Toyota Prius Plug-In (1/10 zużycia paliwa MB R500)
BMW K1300R (żeby podziczeć)
 
 
 
suma 

Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-05-21, 18:03   

Polecam c-max ford . jest wybór dobra cena i serwisują je w salonach. a tak naprawde zbytnio roboty to przy nim nie ma.
jest 5 osobowy .lato do 35 km zima od 20 do 25
mało pali w trasie.
 
 
KinT 

Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 33
Wysłany: 2018-05-21, 18:08   

@TWin_78
Przecież nie będziesz się dopasowywał do mnie. Rób jak Ci wygodniej. Najwyżej wproszę się kiedyś na oględziny :)
suma napisał/a:
Polecam c-max ford . jest wybór dobra cena i serwisują je w salonach. a tak naprawde zbytnio roboty to przy nim nie ma.
.

@suma, czyżbyś sprzedawał? :)
Pytam, bo wyboru to akurat nie ma, a "serwisują w salonach"... potwierdzonych informacji o serwisowaniu w PL to ja osobiście nie mam, mogę się mylić. Możesz jakieś wymienić?
 
 
TWin_78 
TWin_78


Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2017
Posty: 8
Skąd: Wschowa
Wysłany: 2018-05-21, 20:34   

KinT napisał/a:
@TWin_78
Przecież nie będziesz się dopasowywał do mnie. Rób jak Ci wygodniej. Najwyżej wproszę się kiedyś na oględziny :)


Zupełnie nie ma problemu. Zapraszam.
_________________
Mitsubishi Space Star 1.9DiD (z sentymentu)
Nissan Patrol 2.8TD GR Y60 (off-road)
Mercedes R500 L (nie bądź łosiem - kup V8)
Toyota Prius Plug-In (1/10 zużycia paliwa MB R500)
BMW K1300R (żeby podziczeć)
 
 
 
KinT 

Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 33
Wysłany: 2018-05-21, 23:04   

Dzięki.

Czy ktokolwiek się orientuje czy C-max energi albo Prius plug-in mają opcje regulacji ilości odzyskiwanej energii hamowania?
W Outlanderze są te łopatki przy kierownicy i w trybie break można regulować (6-cio stopniowo) siłę hamowania (odzysku). Bardzo mi się to spodobało, do miasta praktyczne.
Jak to wygląda u konkurencji?
 
 
TWin_78 
TWin_78


Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2017
Posty: 8
Skąd: Wschowa
Wysłany: 2018-05-22, 20:33   

W Priusie typowo płynnej regulacji nie ma. Jest tryb B (break) oraz zdecydowanie mocniej hamuje odzyskując energię na tempomacie, zmniejszając ją stopniowo, im bliżej jest założonej prędkości. No i standardowo, jak chyba w każdym aucie z rekuperacją energii dynamicznej, siła odzysku jest zależna od tego jak mocno wciskasz pedał hamulca. Im mocniej hamujesz, tym więcej energii auto odzyskuje w danej chwili. Oczywiście do pewnej granicy po której uruchamiają się po prostu hamulce hydrauliczne, co w naszym przypadku jest stratą :-P
_________________
Mitsubishi Space Star 1.9DiD (z sentymentu)
Nissan Patrol 2.8TD GR Y60 (off-road)
Mercedes R500 L (nie bądź łosiem - kup V8)
Toyota Prius Plug-In (1/10 zużycia paliwa MB R500)
BMW K1300R (żeby podziczeć)
 
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 193
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-05-22, 21:08   

Mam c-maxa hybrydę z 2013 od 4 lat. Bolączki - to co trapi nowe modele - jakieś duperele - najczęściej systemowe, czujniczki itp - czujnik położenia wałka rozrządu - trzeba wymienić na taki produkowany po 10-2015.
Wykryto niewielką nieszczelność w odprowadzaniu par paliwa - usterka wywala check- ale tak naprawde wycieku nie ma - komp jest za czuły - wystarczy zaktualizować soft - ale u mnie w mieście nikt tego nie zrobi bo się go boją dotknąć w serwisie :) może kiedyś to zrobię.
Wg mnie samochód OK, szczególnie osiągi - 190KM to nie typowe hybrydowe toyoty. Poniżej 8s do 100km/h. Elastyczność porządna - wiele samochodów zdziwiło się co ten dzieciowóz może. Bagażnik OK. W wersji Energy mniejszy - ale jak często wozimy na maxa zapoakowany? Zawsze można relingi i bagażnik dachowy - mi nie był nigdy w tym samochodzie potrzebny.
Energy - chętnie bym sprzedał to co mam i zaopatrzył się w Energy - mam już porównanie z fusion Energy a niedługo ojca C-max energy - Jak się zdecyduję zobaczycie czarnego c-maxa hybrydę na otomoto :D bo wersja Energy jest ciekawsza.
_________________
500e
 
 
KinT 

Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 33
Wysłany: 2018-05-23, 08:00   

Karwoś, a jak jest z miejscem z tyłu dla pasażerów? Np. na nogi, ale szczególnie interesuje mnie ilość miejsca na środkowym siedzeniu (2+3), takie jak szerokość siedziska pomiędzy zapięciami pasa i czy nie ma w nim za dużego tunelu środkowego. Wersja Energi różni się od typowej hybrydy, nie ma przesuwanych/składanych foteli chyba...
Jak na złość nic w promieniu 100km ode mnie się nie pojawia.

@TWin_78
Ja całą sobotę mam zawaloną do ~17-tej, więc jeśli sugerujesz się mną (czym przyjechać) to ja tylko po 17-tej albo pt albo niedziela.
 
 
TWin_78 
TWin_78


Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2017
Posty: 8
Skąd: Wschowa
Wysłany: 2018-05-23, 10:40   

Hej!

Motorem nie pojadę, bo zapowiadają pogodę zbyt niepewną. Więc albo piątek około 16-18, albo niedziela tak w okolicach późnego ranka lub południa. Sobota dla mnie też odpada, bo pewnie będę w stanie "mocno wskazującym" :) Jadę do Wrocka na weekend się masakrować :-P

A wracając jeszcze do tematu: moim skromnym zdaniem nie ma w ogóle aut 2+3. Z tyłu tak samo jak i z przodu w każdym aucie, wygodnie mogą siedzieć tylko 2 osoby. No chyba, że są to małe dzieci...
_________________
Mitsubishi Space Star 1.9DiD (z sentymentu)
Nissan Patrol 2.8TD GR Y60 (off-road)
Mercedes R500 L (nie bądź łosiem - kup V8)
Toyota Prius Plug-In (1/10 zużycia paliwa MB R500)
BMW K1300R (żeby podziczeć)
 
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 376
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-05-23, 10:54   

Cytat:
moim skromnym zdaniem nie ma w ogóle aut 2+3.


Nie zgodzę się. VW Sharan I ma 3 identyczne fotele w drugim rzędzie i takie same 2 w trzecim... ale niestety to tylko śmierdziochód.

Sam bym chętnie zmienił go na coś plug-in ale muszę mieć możliwość użycia 3 isofix-ów i najlepiej żeby samochód nie był tak niski jak Tesla S.
 
 
KinT 

Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 33
Wysłany: 2018-05-23, 12:44   

TWin_78 napisał/a:
Hej!

Motorem nie pojadę, bo zapowiadają pogodę zbyt niepewną. Więc albo piątek około 16-18, albo niedziela tak w okolicach późnego ranka lub południa.

Będziemy w kontakcie w takim razie. Muszę sprawdzić kalendarz.

TWin_78 napisał/a:

A wracając jeszcze do tematu: moim skromnym zdaniem nie ma w ogóle aut 2+3.

Nie tylko Sharan, ale Galaxy czy S-max wymiatają w tym temacie. Oczywiście fotele są duże i równe (x3), ale minimalnie mniejsze niż te z przodu. Jest naprawdę wygodnie. Aż szkoda, że ford nie pokusił się o S-maxa energi. Szukałem nawet na forach US jakiegoś info o swapie bebechów z C-maxa Energi do S-maxa (albo chociaż do grand c-maxa), ale słabo.
Ciekawe czy znaleźliby się w Polsce magicy/pasjonaci, którzy podjęli by się takiego zadania. Z tym, ze pewnie już nie zarejestrowaliby mi tego jako hybrydy z konkretną emisją CO2, a na tym mi zależy we Wrocku (tańsze parkowanie dla aut z CO2 < 100).
 
 
KinT 

Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 33
Wysłany: 2018-05-26, 22:39   

Pytanie.
Jak myślicie, da się przeszczepić drugi rząd siedzeń z priusa 7 osób (3 oddzielne fotele) do wersji plug-in?
Pytam raczej o 3 generację.
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 193
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-05-28, 22:53   

C- max - nie ma za dużo miejsca na środku - ale to raczej kwestia wyprofilowania foteli. Tunelu środkowego nie ma - praktycznie podłoga płaska. W c-maxie jest więcej miejsca z tyłu niż np w mondeo.
W energy raczej są składane fotele tylne ale nie robi się wtedy płaska podłoga jak to jest w hybrydzie.
_________________
500e
 
 
KinT 

Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 33
Wysłany: 2018-05-28, 23:23   

Heh, już był w ogródku, już witał się z gąską...
Przymierzałem się ostro do zwykłej hybrydy, Prius +, ze względu na te 3 fotele z tyłu (i ogólnie 7), a tu zonk. On emituje 101g CO2, a to oznacza, że we Wrocku żadnych przywilejów dla hybryd nie dostanę, warunek < 100. No to jeden mniej.
Znalazłem fajne PHEV, Chrystler Pacifica, ale to jeszcze muszę poczekać na spadek cen :D

Karwoś napisał/a:
W energy raczej są składane fotele tylne ale nie robi się wtedy płaska podłoga jak to jest w hybrydzie.

Chyba się mylisz. Z tego co widzę po zdjęciach to zamiast 3 foteli są jakby 2, 1 + 1 podwójny (bok + środek). Środek jest węższy jak to w C-maxie, ale lepiej wyprofilowany niż ogólnie w autach (górka na środku).
Jak dorwę taki osobiści to dam znać.
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 193
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-06-02, 21:33   

Sprawdź jak to jest z pojazdami z usa - czy trzeba dodatkowe badania tech czy wystarczy deklaracja z USA/.
_________________
500e
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 193
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-06-02, 21:36   

Niestety ale to w hybrydzie jest płasko, w Energy bardzo nie płasko. Co do foteli = zależnie od wersji:
SE - zwykła tapicerka 2/3 dzielone. Nie wiem jak jest SEL w Skórze - sprawdze u ojca jak będę widział samochód.

Dla porównania - jak jest w hybrydzie.

images.jpg
Hybryda
Plik ściągnięto 793 raz(y) 9,43 KB

CMaxEnergiCargoFromRearDriverSide.jpg
c-max energy bagażnik
Plik ściągnięto 7 raz(y) 248,33 KB

_________________
500e
 
 
KinT 

Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 33
Wysłany: 2018-06-05, 19:22   

@TWin_78, dzięki za udostępnienie samochodu do oglądnięcia. Fajny. Niestety, na 2+3 ciężko, tylko do miasta ewentualnie.

@Karwoś, zdjęcia ok, obejrzałem już chyba wszystkie zdjęcia i filmiki z necie dotyczące tego modelu, ale dalej nie wiem jaka jest dokładnie odległość pomiędzy zapięciami pasów bezpieczeństwa na środkowym fotelu w tym C-maxie. Interesuje mnie czy zmieści się tam jakiś wąski fotelik/podkładka.
Jakbyś widział, to z góry dzięki za sprawdzenie :)
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 193
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-06-05, 20:02   

Energy czy Hybrid ma tak samo - jutro zrobię zdjęcie - ale jak są 2 foteliki na isofix wpięte - to po środku zmieści się tylko dziecko bez podkładki. Podkładka między fotelikami się nie zmieści.
_________________
500e
 
 
KinT 

Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 33
Wysłany: 2018-06-05, 21:49   

Nie muszę mieć isofixa, pytanie ile pomiędzy pasami jest, jak szerokie jest siedzisko, bo teraz w octavce jeszcze daje radę, ale to wybrzuszenie w kanapie na środku znacznie obniża komfort jazdy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14