SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2015-10-14, 10:10
Think City i problem z ładowaniem
Autor Wiadomość
Jacek

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2015-10-12, 13:06   Think City i problem z ładowaniem

Witam. Serdecznie
Mam pytanie, co moze być przyczyna, ze po podlaczeniu ladowarki do auta elektrycznego Think City
ta załącza sie i rozlacza, tym samym nie laduje auta. Ladowarka jest sprawna bo inne auta laduje.
Jednoczesnie szukam kontaktu z osoba znajaca sie na naprawach elektrykow ponieważ mam ich kilka roznych marek. Jestem z Dolnego Śląska tel 601848114
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2015-10-14, 10:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-10-12, 14:22   

Na jakich akumulatorach masz tego TC?
Jeśli na saftach to najczęstszym problemem który powoduje takie działanie ładowarki jest zbyt niskie napięcie pakietu 19 aku spadło poniżej 95 V to ładowarka nie chce zaskoczyć - musisz wtedy podładować je innymi ładowarkami - prądem około 5A aby mieć napięcie startowe ponad 110-114 V wtedy powinien ruszyć z ładowaniem.
Sprawdź też stan akumulatora kwasowego 12V - jeśli jego napięcie spadło poniżej 10V to elektronika też lubi wariować.
Najlepiej byś zrobił mierząc napięcia na poszczególnych akumulatorach
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Jacek

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2015-10-12, 16:36   

Posiadam trzy takie auta łącznie miałem ich 7.
Problem dotyczy jednego . To w nim właśnie występuje objaw który był od początku gdy auta trafiły do mnie . Po podłączeniu ładowarka sygnalizuje car link czyli ze polaczony jest we właściwy sposób . Na desce rozdzielczej swieci kontrolka zielona ale tylko jej połowa. Ładowanie jest wtedy gdy swieci sie cała . Auto naładowane jest w 20% nie chciałbym rozładować go zupełnie . Załączę fotkę ładowarki .
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-12, 17:22   

Może być problem z połączeniem prądowym ładowarki, tzn przy klemie aku kabel ma słaby styk i na wtyczce jest napięcie, więc ładowarka podejmuje ładowanie, ale prąd nie popłynie (bo jest duża rezystancja) i kończy ładowanie.
 
 
Jacek

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2015-10-12, 17:53   

Baterie są litowo jonowe.
styk raczej jest bo kabel ładowarki z jednej strony jest na dużą wtykę i ma gniazdo na boku w błotniku a z drugiej strony jest wtyczka do gniazda 230.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-10-12, 21:16   

Tak samo jak w Saftach tak i w akumulatorach litowych ( masz Enerdel?) Sprawdziłeś akumulator pokładowy 12 V?
Musisz sprawdzić jego napięcie oraz stan - jeśli nie ma miernika do pomiaru takich akumulatorów zrób szybką próbę - włącz światła mijania na ok 20 - 30 minut i sprawdź napięcie po 20 - 30 minutach - jeśli napięcie jest 10 V lub niżej musisz wymienić ten akumulator.
Jego wymiana jest dziwna bo trzeba będzie go opuścić w dól. Uważaj najpierw odłącz biegun ujemny akumulatora.
Drugim podejrzanym może być kabel - przerywa ?
Trzeci podejrzany - stycznik w przy dźwigni biegów - ładowanie może się zacząć wyłącznie wtedy gdy dźwignia jest w położeniu Park - ale to na pewno wiesz.
A czwarty możliwy podejrzany to przebicie - przebicie izolacji w aku - wtedy BMS odcina ładowanie.
A propos BMS-u sprawdź bezpieczniki - zwłaszcza nr 18 - odpowiada za BMS .
Czy masz oprogramowanie do odczytu danych ze złącza OBDII dla TC ?
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Jacek

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2015-10-12, 21:39   

Jutro sprawdzę punkty o których piszesz. Podłączałem Thinka kablami do innego auta (12V) jednocześnie włączałem ładowarkę i niczego to nie zmieniło . W pozycji włączonego zapłonu Thinka jest ten efekt ładuje i po sekundzie wyłącza i tak cały czas , gdy wyłącze zapłon zupełnie przestaje ładować , świeci tylko część zielonego pola mimo że ładowarka daje sygnał CAR LINK.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-10-12, 22:59   

No to jeszcze sprawdź poziom płynu chłodzącego - nie tylko silnik ale również sterownik silnika i ładowarka są chłodzone płynem - w czasie ładowania muszą działać dwie pompy elektryczne - słyszysz cichy dźwięk pracujących pomp i płynącego płynu?
To może być następny powód nie uruchomienia ładowania.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Jacek

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2015-10-13, 12:04   

Dolalem płyn fakt brakowało 1 L ale nie zmieniło to stanu poprzedniego , nie słychać ani wiatraczków ani płynącego płynu , cisza. Podłączyłem ładowarkę i zaczekam . Jesli chodzi o baterie 12 v to jest ona nowa . Auto odpala i jeździ ale zostało 20 % baterii .
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-10-13, 13:35   

A bezpieczniki sprawdzałeś?
Sprawdź bezpieczniki 13,23, 33 bo one też odpowiadają za pompy płynu chłodzącego..

A czy ta wbudowana ładowarka kiedykolwiek u Ciebie pracowała i ładowała?
Czy kupiłeś w takim stanie i nie jeździł ?
Bo może główny bezpiecznik akumulatora ( inercyjny odcinający prąd po stłuczce lub uderzeniu) nie zaskoczył dobrze?

Wciśnij mocno czerwony przycisk
Jeśli i nie to to trzeba by było sprawdzić ładowarkę - ale ja już chyba więcej zdalnie nie pomogę.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Jacek

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2015-10-13, 16:55   

Witam , bezpieczniki sa ok , auto jeździ a ładowarka jest zewnętrzna , inne samochody nią ładowałem . Bardzo dziękuje za pomoc i gdyby wpadł tobie do głowy jeszcze jakiś trop to prosze o info .
 
 
Jacek

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2015-10-13, 17:21   

Nowa wskazówka to fakt ze nie działa ogrzewanie oraz to ze na desce swieci sie czerwona kontrolka z kluczem ,jego zwyczajnie cos blokuje .
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-10-13, 18:31   

Pewne niezrozumienie - to urządzenie zewnętrzne to nie jest ładowarka lecz tzw PCS (Portable Charging Station) - przenośną stacją ładowania konwertującą standardowe napięcie 1 fazowego gniazda domowego na wtyk ładowania oraz dobierający sygnał z samochodu o gotowości pobrania prądu - odczytujący wartość rezystora samochodu i nie pozwalając jednocześnie na pobór prądu większego niż 16 A. inaczej mówiąc jest urządzeniem kontrolującym napięcie ładowania i monitorujące natężenie z instalacji 1-fazowej ograniczając je do 16A .
Ładowarkę masz wbudowaną w samochodzie i tylko i wyłącznie wewnętrzna ładowarka przekształca napięcie AC( zmienne) na DC (stałe) niezbędne do ładowania akumulatorów.
I tu może być następny pomysł co może być nie tak ( może być uszkodzenie/brak kontaktu) pomiędzy pinami kontrolnymi sprawdź jaka jest oporność pomiędzy pinami PP/CP/PE i podaj
Lampka z kluczem oznacza skontaktuj się z serwisem :oops:
Błąd elektryczny - ( zwarcie/przebicie/bezpiecznik) .
Masz uruchomioną funkcję mindbox ?
Jeśli tak ściągnij program i odczytaj kody błędów.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2015-10-13, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jacek

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2015-10-13, 18:38   

Niestety nie znam sie na tym ;)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-10-13, 18:46   

Mindbox to program do ThinkCity na Androida - przez BT przekazuje dane do smartphona.
Jeśli nie masz tej funkcji uruchomionej w opcji - to poszukaj na szybko ELM 327 ale nie wiem czy on poprawnie współpracuje z Think City.
Albo poszukaj jakiegoś mechanika z komputerem OBDII żeby odczytał Ci kody błedów.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Jacek

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2015-10-13, 19:58   

dziekuję jutro zajmę sie tym.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-10-14, 00:58   

Sprawdź przede wszystkim wartość oporności w gnieździe w samochodzie. Bo może to tylko to .
Styki do sprawdzenia jak na przygotowanym zdjęciu wtyczki ( ale masz sprawdzić w samochodzie)

Przy okazji - wg tego schematu możesz sobie zrobić kabel do ładowania ze słupków publicznych :mrgreen:
Jeśli uda Ci się podłączyć przez ELM to zobacz czy uda się uzyskać dane w szczególności parametry akumulatora.
A mechanika szukaj takiego który ma komputer do obsługi LandRovera pod nazwą OMITEK
lub Boscha z systemem KTS550 i oprogramowaniem Esytronic z roku co najmniej 2011 ( bo tylko te systemu mogą odczytać dane z ThinkCity)
Jeśli nie będą widoczne parametry akumulatora to prawdopodobnie uszkodzeniu mógł ulec któryś z elementów w karcie MLEC zamontowanej w obudowie akumulatora.
Najczęściej uszkodzeniu ulega rezystor ładowania - pali się.
Przyczyna bład konstrukcyjny - zazwyczaj zdarza się dlatego że uruchamiasz samochód z pracującym wentylatorem nawiewu(klimatyzacji)/radiem oraz gdy napięcie akumulatora pokładowego 12 V spada poniżej 10 V
filmik pokazujący co się dzieje
Rezystor oryginalnie zastosowany to HVR Advanced Power Components, 47 Ohm serii U-2115 o mocy 3,5 watów
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
harleytom

Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 1
Skąd: Ryjewo
Wysłany: 2018-08-27, 16:17   Think City Car Link Fault problem z ładowaniem

Witam
Jestem posiadaczem Thinka z bateria Zebra,mam bardzo podobny problem .Zamontowałem drugą Zebrę z nowym BMI i po 3 dniach ładowania bateria osiągnęła 280 stopni i załączyło sie ładowanie Niestety po dojściu do 30 procent zostało ładowanie rozłączone i pojawił się CarLink Fault.Odłączylem ładowarke i auto normalnie bez problemu działało to znaczy jezdziło .Jednak teraz juz gdy podłącze je do ładowania nie załącza się Sprawdzalem już wszystkie opcje dostępne z poziomu uzytkownika to znaczy Nowa bateria 12V wszystkie bezpieczniki sprawdzone sama ładowarka jest OK robi normalnie test po podłączeniu do 230V i zaczyna przechodzic w tryb gotowości lecz po podłączeniu do auta załącza komunikat Car Link Fault
Czy ktoś na forum wie w jaki sposób i gdzie jest mierzona dokładnie rezystancja przewodu PP i ile powinna wynosić
.Dokąd ten pin sięga w wiązce i jak sprawdzic czy jest OK.

Pozdrawiam wszystkich Elektrycznie zakręconych.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15