SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen C-zero - pytania przed zakupem auta
Autor Wiadomość
igorski

Dołączył: 23 Lip 2018
Posty: 4
Wysłany: 2018-07-23, 07:27   Citroen C-zero - pytania przed zakupem auta

Cześć,

planuje zakup citroena c-zero jednak mam kilka pytań zanim to zrobię. Samochód ktory sobie upatrzyłem przejechał 48000 kilometrów i pochodzi z 2011. W związku z czym mam pytanie jak wyglądają baterie w tym samochodzie. Co jaki czas je się wymienia i jaki jest to orientacyjny koszt. Jak wyglada serwis takiego auta? jestem laikiem, byłby to mój pierwszy elektryk więc mam dużo obaw

pozdrawiam,
Igor
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-07-23, 07:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2003
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-07-23, 08:18   Re: Citroen C-zero - pytania przed zakupem auta

igorski napisał/a:
planuje zakup citroena c-zero jednak mam kilka pytań zanim to zrobię. Samochód ktory sobie upatrzyłem przejechał 48000 kilometrów i pochodzi z 2011.

Jest to jeden pierwszej serii czyli raczej starsze akumulatory. Spadek ich pojemności do ok 80 % nasta
igorski napisał/a:
ło 150 kkm . Czyli jeszcze trochę pjeździsz zanim zasięg spadnie do mniej niż 100 km.


[quote="igorski"]W związku z czym mam pytanie jak wyglądają baterie w tym samochodzie.

Baterie wygladają nieźle , a do tego masz jeszcze wersję z 88 ogniwami czyli 16 kWh .

igorski napisał/a:
Co jaki czas je się wymienia i jaki jest to orientacyjny koszt.

A po co wymieniać . Ile rocznie nim kilometrów będziesz robił ? Codziennie będziesz jeździł po 100 km ? To przez rok zrobisz góra 35 000 km . A jesli nawet padnie jedno ogniwo to wymienisz jedno ogniwo z tych 88 .

igorski napisał/a:
Jak wyglada serwis takiego auta?

Teraz warto by było wymienić płyny ( ze względu na wiek a nie przebieg) czyli płyn hamulcowy / chłodzenia oraz polecam wymianę oleju w przekłądni.
Koniecznie trzeba dolać płynu do spryskiwaczy i wymienić filtr kabinowy .
No można wymienić jeszcze dywaniki i poodkurzać .
Aha warto spradzić kąty zbieżności bo siłe hamowania i żarówki to sprzwdzisz na przeglądzie dorocznym w SKP.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
igorski

Dołączył: 23 Lip 2018
Posty: 4
Wysłany: 2018-07-23, 08:46   

a czy wycieraczki są prawo czy lewo skrętne? hehe dzięki za odpowiedź.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2003
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-07-23, 09:02   

Nie rzoumiem pytania.
Z przodu i z tyłu jest po jednej wycieraczce - standardowe - do nabycia w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Polska instrukcja obsługi C-zero 2011 : http://chomikuj.pl/jas_pi...,6472773908.pdf
Ja chcesz sprawdzić baterie to zaopatrz się w odpowiedni ELM i aplikację Canion :)
Jesli po rozładowaniu do minimum róznica napięć pomiędzy ogniwami nie będzie większa niż 0,01V to będzie znaczyć że masz akumulator w stanie bdb
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
igorski

Dołączył: 23 Lip 2018
Posty: 4
Wysłany: 2018-07-23, 09:47   

to był taki żarcik do twojej odpowiedzi ale znowu dziękuje i za te odpowiedź
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-23, 13:43   

igorski napisał/a:
W związku z czym mam pytanie jak wyglądają baterie w tym samochodzie. Co jaki czas je się wymienia i jaki jest to orientacyjny koszt.
Generalnie przewidziane są na cały czas życia pojazdu. Jeśli ich pojemność spadnie do nieakceptowalnego poziomu wcześniej to w bliźniaczym i-MiEVie w serwisie Mitsubishi w Gdańsku chcieli 1,5 roku temu bodajże 31000zł (bateria plus wymiana).

jas_pik napisał/a:
Teraz warto by było
skontrolować tarcze/bębny/klocki/szczęki - od nieużywania potrafią być mocno pordzewiałe i stawiać niepotrzebne opory w czasie jazdy, nie wspominając o słabszym działaniu, czego na codzień nie widać. Także działanie klimy, i mocowanie jej sprężarki. I akcje serwisowe - jak już były zrobione to przynajmniej czas oszczędzimy.

jas_pik napisał/a:
Jesli po rozładowaniu do minimum róznica napięć pomiędzy ogniwami nie będzie większa niż 0,01V to będzie znaczyć że masz akumulator w stanie bdb
No w moim z 2011 zużytym do ok. 70% oryginału (33Ah pokazuje teraz caniOn) ta róznica wynosi ponad 0,20V przy rozładowaniu do 5% pojemności (żółwik przez kilka kilometrów), ale gdyby wynosiła wspomniane 0,01V (tyle jest po pełnym naładowaniu) zakładając lepszy stan najsłabszych ogniw to przybyłoby od tego może z 5km zasięgu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
igorski

Dołączył: 23 Lip 2018
Posty: 4
Wysłany: 2018-07-23, 15:00   

a mogę jeszcze spytać jaki przebieg ma twoje auto? przyznam szczerze przy takim aucie mozna fajnie zaoszczedzić ale chyba i się niezle wkopać
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-23, 15:29   

igorski napisał/a:
a mogę jeszcze spytać jaki przebieg ma twoje auto? przyznam szczerze przy takim aucie mozna fajnie zaoszczedzić ale chyba i się niezle wkopać
W tej chwili niecałe 80 tys. km.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13