SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Włączenie REX'a w BMW i3 - problem
Autor Wiadomość
bernbern

Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 10
Wysłany: 2018-07-05, 17:40   Włączenie REX'a w BMW i3 - problem

Witam. Zakupiłem BMW i3 z USA, już sprawne, jeździ, wszystko jest w porządku. Mam jeden problem tylko. Jeździłem przez jakiś czas i3, ale euorpejską, dokładnie z Niemiec i w ustawieniach była możliwość włączenia Range Extender'a z poziomu komputera, jeśli baterie miały poniżej 75% naładowania. W moim egzemplarzu z USA nie ma wgl pozycji Range Extender w ustawieniach i jedynie kiedy się włącza prądownica, to jak bateria ma 6%. Czy na USA wychodziły wersje z brakiem możliwości włączenia REX'a przed upływem baterii do 6% ?
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1181
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-07-06, 05:30   

Spytaj kolegi Lolka, on się interesował tym autem i faktycznie na tamten rynek jest zupełnie inaczej to skonfigurowane.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX


Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
rob1441 

Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: 2018-07-06, 11:48   

Elektronicy z komputerem do bmw mogą to bez problemu aktywować
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 264
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-07-06, 12:41   

Ogólnie masz sporo róznic względem EU wiec jak kolega wyżej napisał chesz żeby to była wersja jak w Unii musisz podjechac do magika od BMW i przekodować to i tamto i bedzie git. Masz tez zbiornik paliwa inaczej skalibrowany itd róznic jest sporo. Najwieksza to port ładowania ale i to idzie ogarnąć.
 
 
 
bernbern

Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 10
Wysłany: 2018-07-08, 23:38   

Range udało mi się już włączyć, jakie jeszcze są różnice między USA, a EU - to konkretnie bym mu powiedział co ma zrobić ? Bak wiem że jest mneijszy od Europy. Z gniazdem, to wystarczy ze podczepie kable pod Europejskie gniazdo ? Kupiłem gniazdo, ale nie ORG (nigdzie nie widziałem na sprzedaż) i teoretycznie jeśli wystarczy tylko kable przeołożyć i zamontować je to szybka robota
  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2195
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-09, 09:37   

bernbern napisał/a:
teoretycznie jeśli wystarczy tylko kable przeołożyć i zamontować je to szybka robota
O ile BMW nie zakombinowało czegoś (zawsze da się utrudnić życie kombinatorom) to różnica między gniazdami jest czysto mechaniczna, standard sygnałów jest ten sam.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
bernbern

Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 10
Wysłany: 2018-07-09, 09:44   

Zastanawiam się jeszcze, jak jest w kablach poprowadzone ? Bo Type 2 czyli wersja europejska to gniazdo 3 fazowe, natomiast Type 1 to jedna faza i teraz pytanie, czy kable przed gniazdem to poprowadzone na 3 fazy, aby po zmianie gniazda ładowało normalnie jak type 2 ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2195
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-09, 10:34   

bernbern napisał/a:
Bo Type 2 czyli wersja europejska to gniazdo 3 fazowe, natomiast Type 1 to jedna faza i teraz pytanie, czy kable przed gniazdem to poprowadzone na 3 fazy, aby po zmianie gniazda ładowało normalnie jak type 2 ?
Jeśli to starsze i3 (ładowarka 3 lub 7kW) to w gnieździe Type 2 tylko faza 1 jest wykorzystana, tylko trzy przewody tam pewnie idą (uziemienie, zero i 1 faza). W nowszej europejskiej wersji (z baterią 94Ah) jest ładowarka trójfazowa (3x16A / 11kW), tam idą trzy fazy z gniazda Type 2 do ładowarki (5 przewodów). Jeśli w amerykańskiej wersji 94Ah też jest ładowarka 11kW to albo też idzie 5 przewodów od ładowarki do gniazda i 3 przewody fazowe łączą się w jeden w gnieździe, albo już od samej ładowarki idą tylko 3 grube (na 50A).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 38
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 10
Skąd: celomS
Wysłany: 2018-07-09, 11:54   

bernbern napisał/a:
Bak wiem że jest mneijszy od Europy.

Fizycznie jest taki sam, kwestia przeprogramowania - w stanach popularna przeróbka, wiec jak masz zasięg na rexie powyżej 100km, to może jest już przeprogramowany.
 
 
bernbern

Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 10
Wysłany: 2018-07-09, 19:19   

Kurde nie pamietam bo rozbierałem te gniazdo... wiem ze w domu ładuje mi się 16a bo jak w ustawieniach w samochodzie ustawiłem aby prąd pobierał maksymalny to bezpiecznik wywalało bo 16a jest - ładowarkę mam jak coś 32a. Wiem ze na wyposażeniu mam opcje która wychodziła na USA czyli DC fast charging SAE. Wiec jak myślisz, pociągnie na 3 fazy na type 2 ? Moja wersja to koniec 2014 60ah rex usa.

Przeprogramowania tzn ? W sensie ze wleje tyle co w EU tylko ze wskaźnik tej roznicy nie wezmie pod uwagę tak ?
  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2195
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-09, 19:37   

bernbern napisał/a:
Wiec jak myślisz, pociągnie na 3 fazy na type 2 ? Moja wersja to koniec 2014 60ah rex usa.
Nie sądzę - jest tam raczej pojedyncza ładowarka 32A, więc tylko z jednej fazy jest w stanie tyle pociągnąć. Jeśli jednak jakimś przypadkiem złącze tej ładowarki ma dwa lub trzy wejścia to wtedy jak najbardziej warto pociągnąć do nich osobne fazy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 38
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 10
Skąd: celomS
Wysłany: 2018-07-09, 20:22   

bernbern napisał/a:

Przeprogramowania tzn ? W sensie ze wleje tyle co w EU tylko ze wskaźnik tej roznicy nie wezmie pod uwagę tak ?


3:03 https://m.youtube.com/watch?v=20faLEl3gws
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12