SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Chałupniczy inwerter (sinusoida modyf.) ~40kW 3F za ~500zł?
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-20, 11:07   Chałupniczy inwerter (sinusoida modyf.) ~40kW 3F za ~500zł?

Dorwałem takie cuś:
https://allegro.pl/oferta/modul-mocy-igbt-fuji-6mbi50l-120-6x50a-1200v-3-faz-7878357322

Wydaje mi się że będę w stanie zrobić urządzenie jak w tytule - jakieś uwagi? Coś źle rozumiem?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2168
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-03-20, 14:49   

Pewnie tak , ale czeka Cie jeszcze zrobienie odpowiedniego kluczowania
np : https://www.nxp.com/docs/...note/AN4437.pdf
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-20, 16:39   

Z sinusem modyfikowanym (symetryczny "prostokąt" o wypełnieniu 0,7) Arduino da sobie radę, NE555 zresztą też by dał. Przy większym obciążeniu solidny radiator i wiatrak będą potrzebne.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1377
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-20, 22:31   

Co to ma być za konwerter? Do czego? Moim zdaniem ten moduł jest raczej za słaby na 40 kW, ale trzymam kciuki. Jak potrzebujesz jakieś części to pisz (mam dużo "fajnych" obloków ;) ). Z czego to ma być zasilane?
  
 
 
wwojciech 
pasjonat

Wiek: 32
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 37
Wysłany: 2019-03-21, 08:58   

Obciąża się w okolicach połowy mocy zeby to działało bezawaryjnie. Tak że bliżej 20kW, ale i tak nadal sporo.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-21, 09:05   

gienek333 napisał/a:
Z czego to ma być zasilane?
Z baterii albo solarów dla zabawy, choć inicjalny pomysł zakłada inne źródło, zdradzę jak zadziała :-)

wwojciech napisał/a:
Obciąża się w okolicach połowy mocy zeby to działało bezawaryjnie. Tak że bliżej 20kW, ale i tak nadal sporo.
Dzięki za uwagę, ma sens.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
  
 
 
wwojciech 
pasjonat

Wiek: 32
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 37
Wysłany: 2019-03-22, 00:15   

Moze bardziej Ci sie oplaca uzyc inwerter z hybrydowej toyoty yaris? Masz koncowke 40kW w obudowie i z drajwerami. A ceny ponizej 300zl kupisz.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-22, 08:57   

wwojciech napisał/a:
Moze bardziej Ci sie oplaca uzyc inwerter z hybrydowej toyoty yaris? Masz koncowke 40kW w obudowie i z drajwerami. A ceny ponizej 300zl kupisz.
Pewnie tak, ale już kupiłem tą zabawkę z aukcji i nią będę się kiedyś bawił :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12