Citroen C-zero - pytania przed zakupem auta |
Autor |
Wiadomość |
igorski
Dołączył: 23 Lip 2018 Posty: 4
|
Wysłany: 2018-07-23, 07:27 Citroen C-zero - pytania przed zakupem auta
|
|
|
Cześć,
planuje zakup citroena c-zero jednak mam kilka pytań zanim to zrobię. Samochód ktory sobie upatrzyłem przejechał 48000 kilometrów i pochodzi z 2011. W związku z czym mam pytanie jak wyglądają baterie w tym samochodzie. Co jaki czas je się wymienia i jaki jest to orientacyjny koszt. Jak wyglada serwis takiego auta? jestem laikiem, byłby to mój pierwszy elektryk więc mam dużo obaw
pozdrawiam,
Igor |
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-07-23, 07:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-07-23, 08:18 Re: Citroen C-zero - pytania przed zakupem auta
|
|
|
igorski napisał/a: | planuje zakup citroena c-zero jednak mam kilka pytań zanim to zrobię. Samochód ktory sobie upatrzyłem przejechał 48000 kilometrów i pochodzi z 2011. |
Jest to jeden pierwszej serii czyli raczej starsze akumulatory. Spadek ich pojemności do ok 80 % nasta igorski napisał/a: | ło 150 kkm . Czyli jeszcze trochę pjeździsz zanim zasięg spadnie do mniej niż 100 km.
[quote="igorski"]W związku z czym mam pytanie jak wyglądają baterie w tym samochodzie. |
Baterie wygladają nieźle , a do tego masz jeszcze wersję z 88 ogniwami czyli 16 kWh .
igorski napisał/a: | Co jaki czas je się wymienia i jaki jest to orientacyjny koszt. |
A po co wymieniać . Ile rocznie nim kilometrów będziesz robił ? Codziennie będziesz jeździł po 100 km ? To przez rok zrobisz góra 35 000 km . A jesli nawet padnie jedno ogniwo to wymienisz jedno ogniwo z tych 88 .
igorski napisał/a: | Jak wyglada serwis takiego auta? |
Teraz warto by było wymienić płyny ( ze względu na wiek a nie przebieg) czyli płyn hamulcowy / chłodzenia oraz polecam wymianę oleju w przekłądni.
Koniecznie trzeba dolać płynu do spryskiwaczy i wymienić filtr kabinowy .
No można wymienić jeszcze dywaniki i poodkurzać .
Aha warto spradzić kąty zbieżności bo siłe hamowania i żarówki to sprzwdzisz na przeglądzie dorocznym w SKP. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
igorski
Dołączył: 23 Lip 2018 Posty: 4
|
Wysłany: 2018-07-23, 08:46
|
|
|
a czy wycieraczki są prawo czy lewo skrętne? hehe dzięki za odpowiedź. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-07-23, 09:02
|
|
|
Nie rzoumiem pytania.
Z przodu i z tyłu jest po jednej wycieraczce - standardowe - do nabycia w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Polska instrukcja obsługi C-zero 2011 : http://chomikuj.pl/jas_pi...,6472773908.pdf
Ja chcesz sprawdzić baterie to zaopatrz się w odpowiedni ELM i aplikację Canion
Jesli po rozładowaniu do minimum róznica napięć pomiędzy ogniwami nie będzie większa niż 0,01V to będzie znaczyć że masz akumulator w stanie bdb |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
igorski
Dołączył: 23 Lip 2018 Posty: 4
|
Wysłany: 2018-07-23, 09:47
|
|
|
to był taki żarcik do twojej odpowiedzi ale znowu dziękuje i za te odpowiedź |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-07-23, 13:43
|
|
|
igorski napisał/a: | W związku z czym mam pytanie jak wyglądają baterie w tym samochodzie. Co jaki czas je się wymienia i jaki jest to orientacyjny koszt. | Generalnie przewidziane są na cały czas życia pojazdu. Jeśli ich pojemność spadnie do nieakceptowalnego poziomu wcześniej to w bliźniaczym i-MiEVie w serwisie Mitsubishi w Gdańsku chcieli 1,5 roku temu bodajże 31000zł (bateria plus wymiana).
jas_pik napisał/a: | Teraz warto by było | skontrolować tarcze/bębny/klocki/szczęki - od nieużywania potrafią być mocno pordzewiałe i stawiać niepotrzebne opory w czasie jazdy, nie wspominając o słabszym działaniu, czego na codzień nie widać. Także działanie klimy, i mocowanie jej sprężarki. I akcje serwisowe - jak już były zrobione to przynajmniej czas oszczędzimy.
jas_pik napisał/a: | Jesli po rozładowaniu do minimum róznica napięć pomiędzy ogniwami nie będzie większa niż 0,01V to będzie znaczyć że masz akumulator w stanie bdb | No w moim z 2011 zużytym do ok. 70% oryginału (33Ah pokazuje teraz caniOn) ta róznica wynosi ponad 0,20V przy rozładowaniu do 5% pojemności (żółwik przez kilka kilometrów), ale gdyby wynosiła wspomniane 0,01V (tyle jest po pełnym naładowaniu) zakładając lepszy stan najsłabszych ogniw to przybyłoby od tego może z 5km zasięgu. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
igorski
Dołączył: 23 Lip 2018 Posty: 4
|
Wysłany: 2018-07-23, 15:00
|
|
|
a mogę jeszcze spytać jaki przebieg ma twoje auto? przyznam szczerze przy takim aucie mozna fajnie zaoszczedzić ale chyba i się niezle wkopać |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-07-23, 15:29
|
|
|
igorski napisał/a: | a mogę jeszcze spytać jaki przebieg ma twoje auto? przyznam szczerze przy takim aucie mozna fajnie zaoszczedzić ale chyba i się niezle wkopać | W tej chwili niecałe 80 tys. km. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
|