SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Chevrolet Spark czyli elektryczny Matiz :)
Autor Wiadomość
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 169
Skąd: podkarpackie
  Wysłany: 2018-10-30, 09:52   

Koszty rzeczywiste w domu:

Za dwa miesiące używania samochodu - dzień w dzień. Dziennie minimum 70km - około 2000km miesięcznie.
Dom mam pełny elektryk ( jak auto :D ) - W domu mam Wode z Hydroforu, ciepłą wodę (boiler 240l z CWU z pompą ciepła), ogrzewanie z pompy ciepła i klimatyzacje centralną w domu. Kuchenkę indukcyjną, zmywarkę, piekarnik i pralko - suszarkę. Dom jest 86mkw użytkowej plus garaż.
Grzanie włączone w październiku. Utrzymywana temperatura w domu +23 stopni (lato/zima). rodzina 2+2 + pies:D

Koszt - 646zł za dwa miesiące - średnia cena kwh 0.46gr (Taryfa G12). W tym koszt przejechania około 4000km Sparkiem.
Do tego co miesiąc 38zł za wywóz śmieci.

Czekam na PV o mocy 7kW. Powinna mi pokryć w 90% zapotrzebowanie na prąd.

Po zmianie taryfy na G12 i dołożenie samochodu elektrycznego wyszło mi raptem 130zł więcej za dwa miesiące niż w ubiegłym roku w tym samym czasie.

Jak widać, koszt "paliwa" w stosunku do PB czy LPG jest rewelacyjny.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 169
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-11-23, 13:13   

Zimno.
Codziennie temperatury w okolicach 0 stopni.
Autko pod chmurką, podpięte i podgrzewane przed jazdą.
W aucie ustawione Auto Defog, fotel grzany non stop, temperatura ustawiona na 22 stopnie. Generalnie ma być ciepło w aucie bez oszczędzania.

Zasięg drastycznie spada. Po przejechaniu 40km, statystyki są takie : Silnik - 25%, grzanie 21% z baterii.

Z 10 - 12kwh/100km w lecie wskoczyło na 17 - 20kwh/100km. Chyba muszę zmienić styl jazdy na delikatnie ekonomiczny :)

Co by uratowało zasięg ? Webasto wodne.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 137
Wysłany: 2018-11-23, 18:03   

Jak jest z taryfą G12, jaki jest koszt kWh w nocy, a jaki w dzień? Godziny "nocne" to 22-6 i 13-15 ?
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 169
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-11-23, 18:49   

Dokładnie, godziny są takie jak piszesz.
Co do dokładnych danych za kWh dzień/ noc nie znam. Wg. Rachunku PGE jest to 0.35gr i 0.68 gr za kWh.

U mnie to wyglada tak, ze przyjeżdżam do domu i wieczorem podpinam go do prądu. (Mimo takiego zużycia, i tak wystarcza mi na cały dzień jazdy) Ustawione w samochodzie mam żeby się skończyło ladowanie codziennie o 5:30.
Przed wyjazdem do pracy włączam zdalne grzanie - wtedy grzeje 20minut i szyby są już odmrożone a i w kabinie cieplutko :) . Pewnie jak bym ustawił na 18-20 stopni to by lepiej z tym zużyciem było, ale jakoś nie lubię zimna w aucie.

Zamówiłem na wiosnę wiatę garażową i panele 9kw. Wtedy będę ladowal się w dzień.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 655
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-11-23, 20:55   

granit napisał/a:
Jak jest z taryfą G12, jaki jest koszt kWh w nocy, a jaki w dzień? Godziny "nocne" to 22-6 i 13-15 ?

Jakiego masz dostawcę prądu? Gdzie mieszkasz?
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 137
Wysłany: 2018-11-23, 20:58   

Właśnie zastanawiam się nad sensem montażu licznika. Ładuję w garażu w zasadzie tylko w nocy, ale na chwilę obecną mam podlicznik i płacę do administracji 0,57 zł/kWh wg. zużycia z podlicznika. Dziś byłem w PGE i przeróbka na licznik może kosztować od 100 zł do 1000 zł. Zakładając miesięcznie ok. 300-350 kWh zużycia garażowego nie wiem czy jest sens się bawić... Szacowana oszczędność miesięczna w ok. 70 zł nie wydaje się mała, może warto... a panele jaki to koszt i dadzą radę uciągnąć ładowanie? Planujesz magazyn energii?
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 137
Wysłany: 2018-11-23, 20:59   

krawcu napisał/a:
granit napisał/a:
Jak jest z taryfą G12, jaki jest koszt kWh w nocy, a jaki w dzień? Godziny "nocne" to 22-6 i 13-15 ?

Jakiego masz dostawcę prądu? Gdzie mieszkasz?

PGE, Łódź
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 655
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-11-23, 21:10   

Ceny energii dla PGE Łódź Miasto w taryfie G12:
Dzień - 0,6523 zł/kWh
Noc - 0,3218 zł/kWh

To są ceny brutto z dystrybucją.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1272
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-11-23, 21:23   

U mnie było tak, że zimą tańsze godziny były od 13 do 15 ale latem od 17 do 19.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 169
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-11-23, 21:30   

Koszt PV to 4500zl za 1kW. Czyli łatwo policzyć ze mój zestaw to będzie około 40 tys zł. Powinien wyprodukować rocznie pomiędzy 8000 a 9000kwh. Nie będzie magazynowano, tylko typowe pompowanie w sieć nadprodukcje i zużycie jej np. W zimie w stosunku 1 do 0.8.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 472
Wysłany: 2018-11-23, 22:11   

Ja 3kWp ogarnalem za ok 5kzl, ale na panelach używkach i nowym inwerterze
_________________
Volt 2014

Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną

https://www.facebook.com/iNasiTuByli/
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 655
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-11-23, 23:24   

jatko napisał/a:
Ja 3kWp ogarnalem za ok 5kzl, ale na panelach używkach i nowym inwerterze


Ile rocznie produkujesz na tych używanych panelach?
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 472
Wysłany: 2018-11-23, 23:52   

z przyczyn mniej lub bardziej niezależnych ode mnie czekam jeszcze na odbiór, ale to jest link do pomiarów z instalacji kolegi na zbliżonym zestawie, wcześniej miał niecałe 2kWp, widzę że się rozbudował - zwracam tylko uwagę coby oglądając wykresy mieć to na uwadze że w poprzednich latach było mniej paneli

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=56690&sid=51166
_________________
Volt 2014

Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną

https://www.facebook.com/iNasiTuByli/
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 137
Wysłany: 2018-11-24, 11:45   

krawcu napisał/a:
Ceny energii dla PGE Łódź Miasto w taryfie G12:
Dzień - 0,6523 zł/kWh
Noc - 0,3218 zł/kWh

To są ceny brutto z dystrybucją.


Czyli różnica znaczna...no nic, spróbuję się dowiedzieć ile kosztowałoby przerobienie podlicznika na licznik. Blok i instalacje mają 5 lat, więc standard wykonania pewnie daje możliwość bez wielkiej rzeźby na przeróbkę, może nie będzie to kosztowało majątku.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 169
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-11-30, 06:58   

-11 - autko pod chmurką, zasięg wg. wskaźnika 91km, zużycie 18,7kwh/100 (włączone grzane na 22 stopnie i fotele grzane).
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 137
Wysłany: 2018-11-30, 18:06   

To ładny wynik, przy 22 stopniach wewnątrz Ampera jest pożeraczem energii, zasięgi jak jeździ żona do i z pracy to ok. 25 km przy obecnych temperaturach.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-12-01, 03:23   

Hmm, niby malo ale duzo jednak.. dojechalem wlasnie na Kaszuby, jadac po kretych drogach, ale od Koscierzyny szybcie, mysle, ze 80-110: przy -7 na zewnatrz, tesla zapakowana, 22C wyszlo 22. wiec Matiz powinien ciut lepiej dawac sobie rade - samej kubatury mniej do ogrzania, i lzejsze duzo auto.. czy moze powodem gorsza aerodynamicznosc?f
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 169
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-03, 14:22   

Nie jest źle.
Wszystko tez zależy od stylu jazdy. Przy -17, dzień później zasięg był podobny. Jedynie co, to 4% baterii poszło na grzanie baterii.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 385
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-12-04, 09:07   

jatko napisał/a:
Ja 3kWp ogarnalem za ok 5kzl, ale na panelach używkach i nowym inwerterze

Podbijam temat też mam PV i również poszedłem w panele używane. Montaż i robota jest banalnie porsta i ogarniesz to bez problemu sam. 40tys zł to kosmos , Jak chcesz to dawaj znać na priv mogę pomoć lub doradzić. Ceny na używce to przepaść a spadek mocy niewielki porównując cena uzysk. Tu masz moje statystyki,
STATYSTYKI PV
W 2018 roku uzysk wzrósł bo dołożyłem 10 paneli x250W a teraz pod koniec roku robię wiatę i znów dowalę pewnie 16x260W . Powiem tak ładuję auto czasem i 2x dziennie a kupiłem już mocniejsze które potrzebuje dużo więcej mieć w baku wiec nie chcę znów dorabiać PGE ;)
Co do szybkiego ładowania w SPARK to tak jak pisał EVGARAGE. Kup ganiazdo tylko dobierz mniej więcej podobe jak w AMPERA-e bo ono raczej bedzie pasowało bo nie sądzę żeby szło coś innego dla BOLT i AMPERA-e za duże koszta w produkcji.

Aha
No i webasto mokre jak najbardziej załatwi sprawę tylko analogowe stare sprawdzone zeby było proste w sterowaniu i do tego polecam benzynowe mniej smrodu :)
 
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 169
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-04, 11:00   

KilleR.racer napisał/a:
jatko napisał/a:
Ja 3kWp ogarnalem za ok 5kzl, ale na panelach używkach i nowym inwerterze

Podbijam temat też mam PV i również poszedłem w panele używane. Montaż i robota jest banalnie porsta i ogarniesz to bez problemu sam. 40tys zł to kosmos , Jak chcesz to dawaj znać na priv mogę pomoć lub doradzić. Ceny na używce to przepaść a spadek mocy niewielki porównując cena uzysk. Tu masz moje statystyki,
STATYSTYKI PV
W 2018 roku uzysk wzrósł bo dołożyłem 10 paneli x250W a teraz pod koniec roku robię wiatę i znów dowalę pewnie 16x260W . Powiem tak ładuję auto czasem i 2x dziennie a kupiłem już mocniejsze które potrzebuje dużo więcej mieć w baku wiec nie chcę znów dorabiać PGE ;)
Co do szybkiego ładowania w SPARK to tak jak pisał EVGARAGE. Kup ganiazdo tylko dobierz mniej więcej podobe jak w AMPERA-e bo ono raczej bedzie pasowało bo nie sądzę żeby szło coś innego dla BOLT i AMPERA-e za duże koszta w produkcji.

Aha
No i webasto mokre jak najbardziej załatwi sprawę tylko analogowe stare sprawdzone zeby było proste w sterowaniu i do tego polecam benzynowe mniej smrodu :)



Da się taniej, zawsze się da. Ale nie o to chodzi :)
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 385
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-12-04, 13:09   

Czyli ty jesteś z tych co lubią płacić nieważne ile oby była dobrze zrobiona robota , tak??
 
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 169
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-04, 14:13   

Umówny się ze tak :)
-
Btw tak mi się autka spodobały elektryczne, że zastanawiam się czy zastępując Diesla teslą, byłbym w stanie jeździć nie martwiąc się o trasy 1000km ?
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 472
Wysłany: 2018-12-04, 15:02   

zależy czy trasy na wschód czy na zachód. Na zachód bym się nie martwił, SC jak mrówków
_________________
Volt 2014

Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną

https://www.facebook.com/iNasiTuByli/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1272
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-04, 15:33   

Istnieje jeszcze południe. Tam różowo nie jest. Z Mielca można też jechać kawał drogi na północ i też jest niewesoło.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-12-04, 18:10   

Juz sie powtarzam, ale tesla jezdzac problemow nie ma. Najgorzej Szczecin-Trojmiasto, a reszta pieknie nafaszerowana ladowarkami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12