SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[Romet 4e] Czym objawia sie rozladowanie akumulatorow?
Autor Wiadomość
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2018-08-02, 21:15   [Romet 4e] Czym objawia sie rozladowanie akumulatorow?

Czesc.
Mam pytanie a propos wskaznikow dotyczacych baterii. Wskaznik baterii zyje troche swoim zyciem dlatego chcialem spytac o wskaznik poziomu napiecia po lewej stronie.

Czy w momencie kiedy bateria sie rozladowywuje ten wskaznik nie powinien malec? Tzn. czy moze byc sytuacja, ze bateria jest juz sporo rozladowana, ale nadal pokazuje wysoki stan napiecia? Czy jesli poziom naladowania baterii zblizalby sie do stanu uniemozliwiajacego dalsza jazde, czy to wlasnie nie powinno sie objawiac obnizeniem wskaznika V?

W instrukcji wydaje mi sie, ze chyba cos pokićkali (jesli sie myle to mnie poprawcie), bo raczej Voltmeter to ten wskaznik z lewej strony, ktory w ogole zostal pominiety (pomimo opisu jego 16stu kresek), a nie bateria, ktora ma tylko 5 poziomow (sa opisane rowniez w tabelce jako Amperemeter, co raczej tez nie jest ok, bo amperomierz jest z prawej strony).



_________________
Romet 4E
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-02, 22:46   

Poziom energii pozostałej w aku zależy od wielu parametrów. Jednym z nich jest sprawdzanie napięcia pod obciążeniem, ale wartość tego napięcia (przy tym samym poziomie naładowania aku) zależy od prądu obciążenia i temperatury aku. Robi się więc to ze sporym przybliżeniem i trzeba się kierować tymi 5 kreskami. W samochodzie elektrycznym pisanie że zostało 17%, czy 32 km to taki ponury żart :-( .
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-03, 07:26   

Czyli weryfikowanie napiecia nic mi nie da w tym wypadku? :-(
Chcialem sprawdzic po prostu ile max przejade na ladowaniu, tylko obawiam sie ze stane w miejscu w pewnym momencie ;-)
Czy jesli bateria bedzie slaba to auto przestanie w ogole jechac, czy np. bedzie jechalo wolniej, ale gdzies tam dojade awaryjnie?
_________________
Romet 4E
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 167
Wysłany: 2018-08-03, 10:07   

Z ciekawości jaki zasięg ma ten Romet 4E teraz latem i jaki zimą?
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-03, 10:20   

Mam go od niecalego miesiaca wiec ciezko mi powiedziec. Czytalem na aukcji allegro kiedys ze chlopak 70km przejechal. Ja mam dzisiaj 64km przejechane i mam nadzieje ze wroce do domu ;-) Ponad 70 chyba nie bede ryzykowal :-)
_________________
Romet 4E
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-03, 10:34   

Rozumiem że aku jest ołowiowy? Ostatnia kreska zapala się przy 40%, potem zaczyna mrugać.W końcu sterownik odetnie, ale po kilku minutach jadąc delikatnie do jakiegoś prądu można doczłapać, jednak nie jest to dobre dla aku i lepiej ładować jak tylko jest z czego (aku ołowiowe ładować najlepiej po rozładowaniu).
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1206
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-08-03, 17:00   

A nie najlepiej ładować zawsze jeśli tylko się da?
W ten sposób kolega powyżej, robiac krótkie odcinki, zajedzie baterie bo bedzie ładował raz na tydzień?
Ołowiane piszą, że ładować kiedy tylko możemy.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-03, 19:20   

Niestety nie mam dostepu zeby ladowac codziennie dlatego planowalem robic to raz w tygodniu po okolo 50-60km.

Czyli takie dzialanie negatywnie bedzie wplywalo na aku? :-(
_________________
Romet 4E
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-08-03, 21:33   

Z tego co wiem, zaszkodzi, i to znacznie. To rozladowanie do pojemnosci ok 10-15%, oglednie szacujac.. Kazdy akumulator ma ograniczona liczbe cykli: im mniej pelnych, tym lepiej. Ja mam skuterki elektryczne, i w jednym akumulatory z 2010 roku, z pojemnoscia jeszcse okolo 20Ah, czyli ok. 2/3 oryginalnej pojemnosci. Zawsze laduje je zaraz po przyjezdzie, i mam nadzieje jezdzic jeszcze kika lat.

Naprawde nie znajdziesz nigdzie zwyklego gniazdka? Dogadac sie z kims? To naprawde male moce i ilosc kWh, ktorych bedziesz potrzebowal.. jakis zaklad, sklep, czy ktos z ogrodkiem w poblizu? Gruby dobry przedluzacz, na nim nie oszczedaj (!), i bedziesz mial dluzszy zywot akumulatorow!
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1956
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-08-03, 22:01   

Na szybko zrobiłem Ci poprawę tego kawałka instrukcji - mam nadzieję że będzie to dla Ciebie bardziej czytelne

Pamiętaj ładuj kiedy tylko możesz . Jeśli wskaźnik energii spadnie do poziomu minimalnego 40% to musisz natychmiast podpiąć do ładowania bo inaczej szybko zasiarczysz akumulatory.
W okresie zimowym najlepiej aby był podpięty do ładowania jak najczęściej .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-03, 23:00   

Ehh nie spodziewalem sie ze to bedzie taki problem kupujac go :-( w planach mialem ladowanie raz w tygodniu i tyle. No nic bede kombinowal z tym czestszym ladowaniem najwyzej choc bedzie to klopotliwe. Rozumiem ze wymiana na litowo-jonowe aku poprawilaby sytuacje? ;-)
_________________
Romet 4E
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-08-03, 23:11   

Oczywiscie lity to calkiem inna bajka. Ale potrzebujesz i BMS, i wyjdzie bardzo drogo..

Czy na pewno nie ma w poblizu zwyklego gniazdka? Zalatwiloby Ci to sprawe i poprawilo zywotnosc.. sam mam lity w tesli, a w skuterach olow, i mi to nie przeszkadza, bo jezdze malo skuterem. Po prostu, jak tylko gdzies dojade, wpinam w siec. I nie jest to wielkie kombinowanie:)

Majac olowiane, ladowanie rat w tygodniu wydaje mi sie bardzo rzadkie, z naciskiem na bardzo. Naprawde przemysl to:((
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1956
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-08-03, 23:13   

Mam swoje zdanie na temat tego pojazdu ( nie jest zbyt dobre) .
A czy warto zmienić akumulatory na litowe - tak warto wtedy od biedy może być niezłym jeździdełkiem.
Ale lepiej moim zdaniem było kupić za te pieniądze nawet starego PSA - miałbyś chociaż frajdę z jazdy .
Naprawdę warto przed zakupem poczytać opinie osób które zjadły na pojazdach elektrycznych swoje zęby. A na tym forum dzielą się informacjami.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-03, 23:17   

Tak, możesz nawet dopiąć litowe do tych równolegle (ładować oddzielnie). Można też poszukać chętnego na te aku, a założyć litowe. Jakie tam są aku (waga, pojemność napięcie)?
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-03, 23:21   

Hehe wierz mi ze frajde jazda nim daje bardzo duza i czytalem sporo zanim kupilem. Nie zamienilbym go na nic innego pomimo braku wielu wygod. Z tymi litowymi to oczywiście żart bo by kosztowaly 2x tyle co to cale "autko". Kwestia ladowania czestszego wchodzi w gre tyle ze musze kabel spuszczac z tatarasu na dol (pierwsze pietro, parter to hala garazowa) i laduje go noca stojac na chodniku (zamkniete osiedle). Po prostu nie chce tego naduzywac, bo zaraz znajdzie ktos komu to zacznie przeszkadzac, nawet w nocy ;-) no ale sprobuje i tyle.

Jest 9 sztuk 8 V, 150 Ah. Waza razem ok. 300kg.
_________________
Romet 4E
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1206
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-08-03, 23:25   

A czemuś się na to uparł a nie na Saxo/106, niby starsze, ale komfort, zapewne nie do podważwnia, no i nie ma stracha o baterie chyba tak jak o ołowiane.
To podobne pieniądze,zapewne..
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-03, 23:32   

Nie wiem, po prostu go zobaczylem i pomyslalem, ze to jest to. Ma moze i tysiac wad ale go uwielbiam. Moze przez sentyment do malucha, ktorego mi bardzo przypomina, albo to jak zwraca na siebie uwage... ciezko mi to wytlumaczyc i moze to smieszne, ale dla mnie jest swietny ;-)
_________________
Romet 4E
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-03, 23:45   

Następne aku na pewno kupisz litowe ;) . Te co masz, to koszt zakupu nowych to jakieś 600-700 zł szt. Dostępna energia teoretycznie 10 kWh, praktycznie koło 6. Mam cele od BMW i3 94Ah, potrzeba 20 szt, jedna waży 1.8 kg i kosztuje 250 zł ;) .
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-06, 18:07   

Skoro akumulatory Pb powinny byc ladowane jak najczesciej, to co producent mial na mysli piszac, zywotnosc alumulatorow to 400 cykli ladowania? Zrozumialem to ze 400 cykli od pełnego naladowania do rozladowania, ale w przypadku czestego ladowania w sumie nic to nie mowi?
_________________
Romet 4E
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-08-06, 18:31   

Jesli ladujesz czesto, gdy akumulator nie jest rozladowany do konca, to nie jest to pelny cykl. Dlatego zle jest rozladowywac olowiane do konca, i wtedy dopiero ladowac, bo tak szybko sie skoncza.

Policzmy: 400x60km=24.000km. A czy producent naprawde wymieni Ci pakiet, gdy skonczy sie wczesniej niz 24.000km? Watpie:) a pakiet taki to inwestycja:)
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 434
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-08-06, 20:27   

A jaki tam jest pakiet? Może przy wymianie warto zrobić upgrade na lit? Pewnie wyjdzie symbolicznie drożej a skok jakościowy nie do opisania ;)
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-07, 13:30   

Facet od ktorego kupowalem kupowal "pakiet" w zeszlym roku. Placil na fakturze za 9 szt. aku 6500zl. Chyba lit-jon bylyby sporo wyzsza inwestycja?
_________________
Romet 4E
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-07, 16:00   

Napisałem wyżej, mogę Ci sprzedać 20 cel 94Ah, masa 36 kg energia 7 kWh (jest to porównywalne z tym co masz) za 5000 zł. Przez to że masa spadnie ponad 200 kg zasięg wzrośnie. Można też je zabierać do mieszkania i ładować. Żywotność kilka tyś cykli (tak przynajmniej piszą).
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 434
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-08-07, 17:41   

Z masą i zasięgiem oczywista prawda.
Propozycja Gienka wg mnie kosztowo spoko i już jest taniej niż ołów. Lity wychodzą też dużo taniej bo nie trzeba ich zmieniać.
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-08-07, 17:43   

No i nie trzeba sie tak martwic ladowaniem, tzn. ladowac zawsze, gdy tylko sie da..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12