SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy Smart Electric Drive
Autor Wiadomość
kampie 


Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-13, 10:14   Nowy Smart Electric Drive

Do polskich salonów trafiają właśnie pierwsze testowe egzemplarze nowych Smartów Electric Drive. Pierwsze egzemplarze przeznaczone dla klientów będą dostępne pod koniec lipca. Smart właśnie staje się najtańszym samochodem elektrycznym dostępnym na polskim rynku oraz jedyną marką która oferuje wszystkie swoje samochody w wersjach benzynowych oraz elektrycznych (fortwo, forfour, fortwo cabrio)

Ceny wersji bazowych ED:
Smart fortwo – cena od 94 500 zł brutto
Smart forfour cena od 96 000 zł brutto

Samochód zbiera też pozytywne opinie wśród dziennikarzy:
http://antyweb.pl/elektry...e-auta-na-prad/

http://fleet.com.pl/fleet...opcja-na-tak/2/

_________________
Smart Center Wrocław
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 930
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-06-14, 09:54   

W NL 22900 €. Bardzo mi się podoba.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
kampie 


Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-06, 09:39   

Smart Electric Drive staje się smartem EQ, otrzymuje ładowarkę 22kW oraz aplikację pozwalająca zarządzać samochodem poprzez telefon komórkowy.

https://electrek.co/2018/03/05/daimler-electric-smart-cars-mercedes-benz-cars-eq-fast-charging/
_________________
Smart Center Wrocław
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-06, 10:09   

22kW w tym maleństwie to naprawdę fajna sprawa - niecała godzinka i śmigasz dalej i nie potrzeba nic więcej niż zwykły słupek AC.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-03-06, 19:15   

nareszcie!! Nie beda mam nadzieje tych slupkow blokowac...
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-07, 07:05   

Co to znaczy "zwykły słupek AC" bo szary Kowalski to z prądem tak sobie ?
Zwykłe gniazdo trójfazowe ?

PS. A jaki pakiet ma ten smart ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-07, 15:53   

Jacky X napisał/a:
Co to znaczy "zwykły słupek AC" bo szary Kowalski to z prądem tak sobie ?
Zwykłe gniazdo trójfazowe ?
Przez słupek rozumiemy publiczną stację ładowania, często ma małe wymiary jak taki po prostu grubszy słupek. To takie gniazdo trójfazowe z dodatkowym zabezpieczeniem i prostą "komunikacją" z samochodem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-08, 07:34   

Czy ja dobrze rozumiem, że albo ładowarka jest zewnętrzna i po stronie samochodu jest mniej urządzeń albo "ładowarka " jest zamontowana w samochodzie i wtedy wystarczy słupek ?


PatrykS napisał/a:
..... To takie gniazdo trójfazowe z dodatkowym zabezpieczeniem i prostą "komunikacją" z samochodem.


To jest takie typowe gniazdo 16 lub 32 wtedy?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-08, 08:53   

Jacky X napisał/a:
To jest takie typowe gniazdo 16 lub 32 wtedy?
Nie:
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 254
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-03-08, 09:30   

Jacky X napisał/a:
Czy ja dobrze rozumiem, że albo ładowarka jest zewnętrzna i po stronie samochodu jest mniej urządzeń albo "ładowarka " jest zamontowana w samochodzie i wtedy wystarczy słupek ?


PatrykS napisał/a:
..... To takie gniazdo trójfazowe z dodatkowym zabezpieczeniem i prostą "komunikacją" z samochodem.


To jest takie typowe gniazdo 16 lub 32 wtedy?
Obrazek


Ładowarka jest zawsze w aucie. Do tego złącza, które pokazałeś,
należy mieć specjalny zasilacz zwany EVSE. Możesz o tym poczytać tu:
http://forum.samochodyele...er=asc&start=50

Zasilacz znajdziesz na allegro zależnie od możliwości ładowarki auta 1-fazowy lub 3-fazowy
i zależnie od złącza auta TYP1 lub TYP2

 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-08, 11:44   

Jacky X napisał/a:
Czy ja dobrze rozumiem, że albo ładowarka jest zewnętrzna i po stronie samochodu jest mniej urządzeń albo "ładowarka " jest zamontowana w samochodzie i wtedy wystarczy słupek ?
Każdy EV ma zamontowaną ładowarkę (przetwornicę AC->DC), większość małą ok. 3kW, ale rekordzista ma 43kW. Wiele samochodów oprócz wbudowanej umożliwia podłączenie zewnętrzej, mówimy wtedy, że ma złącze DC do szybkiego ładowania (np. Leafy mają złacze DC typu CHAdeMO).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-08, 12:32   

To jest bardzo słaba strona EV. Pomimo, że nie jestem melepetą technicznym to mam z tym problem. Co oznacza , że większość użytkowników pojazdów totalnie zgłupieje z tymi typami wtyczek. Ewentualnie lokalnie będą się upowszechniać jakieś standardy.

Jeszcze pół biedy jak ktoś podjedzie i będzie mu pasować wtyczka taka lub inna co będzie miało wpływ na szybkość ładowania. Ale jak ludzie będą mieli wątpliwości czy w ogóle się podepną tak jak to kiedyś było z ładowarkami komórkowymi to obawy będą duże.

Z ciekawości spytam , jakie auto ma 43kW ?Tesla ?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-08, 12:42   

No tak - jak przyjeżdżam na stację paliw to nigdy nie wiem, o co chodzi z tym ON, Pb, LPG, Verva, itp. To takie przytłaczające...

Generalnie jakieś 90% słupków i stacji ładowania w Europie ma gniazdo type2 i jeśli masz kabel, który z jednej strony ma wtyczkę pasującą do type2 a z drugiej strony to co pasuje do auta, to wystarczy. Nawet w domu możesz sobie powiesić wallboxa (na zachodzie często w 'pakiecie' z nowym samochodem elektrycznym) i wtedy tego samego kabla używasz też do ładowania w domu. Generalnie można type2 przyjąć jako standard w Europie. Tak samo jak type1 w USA.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-08, 12:51   

Jacky X napisał/a:
Ewentualnie lokalnie będą się upowszechniać jakieś standardy.
No jest ich obecnie kilka, ale do ogarnięcia - Type 2 (AC), Type 1 (AC), CHAdeMO (DC) i CCS (DC).

Jacky X napisał/a:
Z ciekawości spytam , jakie auto ma 43kW ?Tesla ?
Tesla do 22kW (też 11 i 15), Renault ZOE do 43kW (też 22kW).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-08, 12:53   

Wielkie dzięki. Rozjaśniło mi się trochę. Choć z przyzwyczajenia i większej szansy znalezienia szukałbym gdzieś gniazda 3f i tą ładowarkę evse woził.

W ostatnie ferie byłem na nartach w Austrii , po drodze minąłem 4 elektryki a na miejscu zastał mnie taki widok.



Czy jest gdzieś jakaś strona na której można się zdeklarować , że udostępnia się FREE gniazdo 3f ?
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 254
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-03-08, 14:21   

Ten widok to właśnie EVSE czyli zasilacz tesli z gniazda 3-fazy.
Tak Zoe 2013 do 2015 roku ma i od końca 2018 będzie wyposażone w ładowarkę 43 kW.
Należy pamiętać że dotyczy to wersji Q (quick), bo jest też wersja R (regular).
Gniazdo siłowe 32A ma moc 22kW, wiec te 43 kW, to tylko na szybkie ładowarki.

Strona jest https://www.plugshare.com/
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 227
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-08, 18:06   

Cytat:

Czy jest gdzieś jakaś strona na której można się zdeklarować , że udostępnia się FREE gniazdo 3f ?


PlugShare do pobrania ze sklepu google
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-08, 21:13   

https://www.plugshare.com/

Ale tu jest tylko lokalizacja ładowarek a dobrych dusz z 3f nie ma. A chyba w naszych realiach to najłatwiejsze ładowanie.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-03-08, 21:29   

Bo jak kogos znasz, to dodajesz, i tyle.

Nikt na zlotym talerzu Ci nie poda. Znalazles? dodaj. Opisz, zrob fotke. 2 minuty pracy, a innym sie przyda.
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 227
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-09, 06:32   

Jak poszukasz to zobaczysz że są. Sam korzystałem kilka razy mimo iż mogę tylko 1f.
 
 
kampie 


Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-13, 12:04   

Wczoraj wybrałem się w najdłuższą dotychczas trasę smartem forfour Electric Drive, jednocześnie testując samochód.

Efekt;, jadąc eko (chodź mógłbym jechać jeszcze oszczędniej), klimy przez większość trasy nie używałem udało osiągnąć się 124 km na jednym ładowaniu, zostało mi jeszcze 21% (34 km) zasięgu. Wyszło lepiej niż się spodziewałem.
_________________
Smart Center Wrocław
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12