SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf II (2018) Tekna w Polsce
Autor Wiadomość
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-13, 23:17   

Nie wiem co było w poprzednich latach, stwierdzam tylko status quo.
Sterowanie ładowaniem i klimą. Tak myślę co by się jeszcze przydało?
Lokalizacja jest.
Nie mam na razie pomysłu
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-14, 09:48   

Bronek napisał/a:
Sterowanie ładowaniem i klimą. Tak myślę co by się jeszcze przydało?
Oknami - pomaga oszczędzić prądu na klimę.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-14, 10:20   

PatrykS napisał/a:
Bronek napisał/a:
Sterowanie ładowaniem i klimą. Tak myślę co by się jeszcze przydało?
Oknami - pomaga oszczędzić prądu na klimę.

W nim tylko lewe przednie okno w automacie i nie wiem czy można domykać z kluczyka . Teraz to taka dziwna niekonsekwencja w projektowaniu . jakby niedouczeni i niekompetentni robili te samochody . I to wszędzie np. w kamperach też .
Np ta osławiona regulacja kierownicy . Taki szczegół a psuje wielu krew .

Klima czy ogrzewanie bez podlaczenia do kabla na wszelki wypadek włącza sięna 15 min .
Dobra rzecz chyba ?? to planowanie trasy i wrzucanie do samochodu . O ile ktoś lubi nawigacje fabryczne . Mi to wisi ale miłe. No i te analizy i rankingi dla nawiedzonych :mrgreen:
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
rangerek 

Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-08-16, 19:41   

Cytat:
W nim tylko lewe przednie okno w automacie


To chyba nagminne w Japończykach :( SX4 ojca na wypasie ma ten sam feler (co dziwne Mazda zamyka wszystkie 4 w a)
A o domykaniu/otwieraniu z kluczyka.... szkoda ze Opel nie robi już EV :( bo tam to standard
_________________
Twój podpis wykonał niedozwoloną operację i zostanie zamknięty........
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1195
Wysłany: 2018-08-20, 22:12   

Bronek, załapałeś się na kartę ładowania GreenWay w promocji 3.100 zł czy też dobrze mi się wydaje, że promocja się skończyła (w sumie mogłeś zamawiać wcześniej i się załapać)?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-20, 22:38   

Oczywiście proponowano mi ale wziołem kasę i za to ładowarkę walbox.
W moim przypadku, bym z tego nie korzystał, a gdyby nawet, to? No właśnie, gdzie?
A propos, ta ładowarka leży w Nissanie do odebrania , bo póki co nawet ona, to "róża do korzucha".

Chciałbym jeździć dalej, ale po pierwsze mamy czym, po drugie robimy to sporadycznie, a wakacje i wyjazdy rekreacyjne zapewnia nam kamper.
I ten mógłby być elektryczny.
A na zadupiu środkowopomorskim ledwo prąd jest chałupach

Mam w nim (kamperze) 300 wat monokrystalicznych paneli 3x w szeregu z mppt 30a, przetwornicę 2500/5000 czysty sinus, i cudo na gorzałę generator EFOY 140i :mrgreen: Tylko silnik to rzężący w dieslu. Gdyby tak Lifepo4 zastosować, to wagowo i żywotnie taki kamper miałby prawo bytu. Jednak cena.... i tak nowy to kilka dużych stówek kosztuje.
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1195
Wysłany: 2018-08-21, 11:49   

Bronek napisał/a:
A propos, ta ładowarka leży w Nissanie do odebrania , bo póki co nawet ona, to "róża do korzucha".

Hmmm... wallboxa można sprzedać, po co ma się kurzyć :P .
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-21, 14:32   

Chcę ją zrobić na wtyczkę :mrgreen: Będę woził z sobą po PGRach.
Nie mam teraz nawet czasu by zapoznać się z tym samochodem. Nawet mu jeszcze maski nie otworzyłem. Mam lepsze zabawki :mrgreen:

Dla mnie to fajne autko i nie przeżywam jak niektórzy jego istoty istnienia w świecie komunikacji... itd.
To tylko samochód a nie kochanka, żona czy żona kolegi :mrgreen:

Są pasjolnaci i są użytkownicy, jam raczej do tych drugich.
Niemniej fascynuje mnie ta technologia i jestem jak najbardziej za jej rozwojem.
Ładowarka się przyda, pierdyknę ją na elewację i jak solary doda szyku chacie, aczkolwiek bez sensu jak te solary u niektórych. Człowiek tak długo nie żyje by mu się Nissan Leaf i solary zaomortyzowały. :mrgreen:

To czysta przyjemność je po prostu mieć dla mania. A teorię sobie dobudujemy. :-o
Wyłączyłem np. radio w aucie i dowiedziałem się, że jestem głodny, usłyszałem burczenie w brzuchu. Fajny samochód mądrzejszy ode mnie.
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-08-21, 14:49   

Bronek napisał/a:
. Człowiek tak długo nie żyje by mu się Nissan Leaf i solary zaomortyzowały. :mrgreen:

Uważam że się mylisz .
Ja jeżdżę elektrykami już 6 rok i tak sobie liczę że rocznie na paliwie oszczędzam około 6000 zł na jednym samochodzie elektrycznym . A obecnie są w domu 3 jeżdżące i jedna ciężarówka ( jako magazyn energii ) - może to dla Ciebie pomysł na zrobienie kampera z niej ?
panele fotowoltaiczne na dachu hacjendy jeszcze się nie spłaciły ( bo za rzadko bywam na niej na razie) ale za 5 -6 lat gdy na emeryturce na niej zamieszkam na stałe to już będą spłacone w co najmniej 50% ( tak mi wychodzi porównanie tego ile mnie kosztowało ogrzewanie przed ich założeniem) .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-21, 18:14   

jas_pik napisał/a:
Bronek napisał/a:
. Człowiek tak długo nie żyje by mu się Nissan Leaf i solary zaomortyzowały.

Uważam że się mylisz .
Wg mnie to był żart :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-21, 19:40   

Mam nadzieję aczkolwiek.... Do pracy jeździmy hulajnogami a gdy nawet autami, to żona swoim ja swoim. Jej pali ok 14l /100km i tyle w temacie :mrgreen: eco.
Nie "ma opcji" by się to, tak jak pojmuje statystyczny Polak i Katolik zwróciło, czyli w sensie kasy

Natomiast : "nie wszystko co warto, musi się opłacać" i odwrotnie.. I z tego punktu widzenia jest to słuszna decyzja.
A wiecie jaki koszmar się przeżywa wsiadając po takim Leafie do Ducato 2,3 na niskich biegach? Pomijam smród spalin ale dźwięki, jakby coś za chwilę miało się rozpaść! I to nówka sztuka w ślicznym kamperowym opakwaniu.

Tym samym, jak dożyję ponownego imperatywu zakupu auta. Będzie to elektryk
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1195
Wysłany: 2018-08-21, 23:48   

Bronek napisał/a:
Do pracy jeździmy hulajnogami
:mrgreen:
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-22, 07:35   

Czasem mix elektryczny. :-D
Żona lubi grube.............. opony.
Ja małe fi.......... kół
:-D



PS . MERYTORYCZNIE w sprawie wallboxa .
Mam pytanie do będących w temacie ..

Czy taką ładowarkę można zaopatrzyć w wtyczkę 32A tzw. siłę? Tak by była na swój sposób mobilna.
Czy gdyby tak , to istnieje jakieś ryzyko ,że gniazda nieznane mogą mieć coś nie tak ?
ITD .
Myśląc perspektywicznie , to rozszerza możliwości jady po za zasięg. mam trochę znajomych z"taką dużą siłą" .
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-08-22, 11:22   

Mozna podlaczyc pod sile, jak najbardziej. Czy to ldowarka 7.4kW? Czyli 1 faza 32A, czy 3fazowa? Bo jesli trojfazowa, proponowalbym 16A i przejsciowke na 32A (wiecje jest gniazd 16A noz 32A).
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-22, 12:07   

Bronek napisał/a:
Czy taką ładowarkę można zaopatrzyć w wtyczkę 32A tzw. siłę? Tak by była na swój sposób mobilna.
Tak.

Bronek napisał/a:
Czy gdyby tak , to istnieje jakieś ryzyko ,że gniazda nieznane mogą mieć coś nie tak ?
Tak - może być gniazdo 32A wiszące na bezpieczniku 25A lub 20A, może wisieć na 32A ale coś jeszcze jest tam podłączone i po chwili ładowania bezpiecznik wywali. Bywa różnie, dlatego najlepsza jest stacja, w której masz możliwość ograniczenia prądu ręcznie - zawsze można wtedy wziąć tyle, na ile bezpiecznik pozwala jak już znasz jego wartość. Czy Twoja ma możliwość ograniczenia prądu - nie wiem, ale chętnie ją obejrzę, może to też zrobić bodix, mieszkacie niedaleko.

Bronek napisał/a:
Myśląc perspektywicznie , to rozszerza możliwości jady po za zasięg. mam trochę znajomych z"taką dużą siłą" .
Zdecydowanie, choć czasu na ładowanie trochę potrzebujesz niestety - przy nawet szybszej ładowarce w samochodzie 6,6kW od zera do pełna 6-7 godzin pewnie trwa.

wodnik7 napisał/a:
Czy to ldowarka 7.4kW? Czyli 1 faza 32A, czy 3fazowa? Bo jesli trojfazowa, proponowalbym 16A i przejsciowke na 32A (wiecje jest gniazd 16A noz 32A).
Pewnie jednofazowa, bo taką ma Leaf na pokładzie. A jak stacja 32A i Leaf 32A to podłączanie tego pod 16A oznacza w najlepszym razie wywalenie bezpieczników po krótkiej chwili - chyba że stacja lub samochód mają możliwość ograniczenia prądu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-22, 13:07   

O ile się zorientowałem, to jest jakiś wybór w opcjach auta widzałem 3kw i 6 kw. - na ekranie. Ale czy to tylko w celach obliczania czasu? Czy faktycznego ograniczenia?

Ad Gdańsk, bywam bo syn tam mieszka. Gdy będziemy wezmę tą ładowarkę oddam w Twoje ręce.
Oczywiście stosowne koszty poniosę, bo nic tak nie jest warte kasy jak wiedza i chęć pomocy. :!:

Jeszcze jej nie odebrałem od Dillera, pod koniec tygodnia powiniem mieć.
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-22, 13:24   

Bronek napisał/a:
O ile się zorientowałem, to jest jakiś wybór w opcjach auta widzałem 3kw i 6 kw. - na ekranie. Ale czy to tylko w celach obliczania czasu? Czy faktycznego ograniczenia?
Jeśli dobrze pamiętam to w Leafie nie było możliwości wyboru/ograniczenia, ale w II mogli coś zmienić. U bodixa w e-NV200 (czyli Leaf I) widziałem, że pokazuje dwa czasy do pełnego naładowania - dla 3 i 6kW.

Bronek napisał/a:
Oczywiście stosowne koszty poniosę, bo nic tak nie jest warte kasy jak wiedza i chęć pomocy.
A jakie koszty ja będę musiał ponieść? Bo też zdobędę wiedzę :-) A może wpadniecie na grilla 1 września? http://forum.samochodyele...pic.php?p=38202
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-22, 13:56   

Dzięki za zaproszenie ale wtedy wyjeżdżamy na urlop. Niemniej nie wykluczone, że zahaczymy o Gdańsk tylko nie eletrykiem a tym pierdzącym w dieslu kamperem. No ale wtedy też będziemy elektromobilni (rowery lub hulajnogi) :mrgreen:
Chciałbym jednak, byś rzucił fachowym okiem. Dam tu zdjęcia, i zobaczę co ma w papierach

Ps sprawdziłem ustawienia w samochodzie dotyczą jedynie wyświetlania ładowania
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-24, 12:27   

Mam tą ładowarkę, jakaś taka....? z Hiszpanii
Jeszcze nie ogarnąłem... kilka zdjęć. Wygląda, że można ustawiać paramerty.

Chcę ją zrobić z wtyczką 32A 400volt


Do Koszalina tam gdzie są linie ok 40% trasy na autopilocie nissanowskim, czyli kolanko robi za dłonie.
Wystarczy lekko dotykać, to samochód wyczuwa tarcie i ruki swabodnyje. :-D

https://youtu.be/RFBJxH6JrLg

Tu na tym Forum trzeba kliknąć w fotki, by odczytać te zdjęcia bo orginalny rozmar... wiadomo nie wejdzie ot tak sobie

20180824_120228-1920x1080.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 533,38 KB

20180824_120256-1920x1080.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 434,87 KB

20180824_120210-1080x1920.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 390,05 KB

_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-08-24, 12:56   

Wiesz, że nissan ma lusterka wsteczne z przyciskami do otwierania bramy? Taki hint, zamiast pilota na taśmie dwustronnej ;)
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-24, 13:14   

:-D ... jeszcze nawet nie otwierałem nawet maski.. Jak blondynka. Mam nowego kampera i tam idą wszystkie siły i środki intelektualno fizyczne.
Nawiązujesz do widocznego na filmiku pilota po taniości? :mrgreen:

Na ile A, ustawić tą ładowarkę? Gdyby miała być mobilna z wtyczką 3fazową, to dobrze by było "wypuścić" ten przełącznik wyboru obciążenia.

Nie gadałem jeszcze z elektrykiem
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-24, 16:02   

Bronek napisał/a:
Na ile A, ustawić tą ładowarkę? Gdyby miała być mobilna z wtyczką 3fazową, to dobrze by było "wypuścić" ten przełącznik wyboru obciążenia.
I tak powinny wyglądać ładowarki - niemal swobodne ustawianie prądu :-) Brakuje co prawda 25A, no ale trudno. Tak jak mówisz warto byłoby go wyprowadzić na zewnątrz obudowy. Normalnie powinieneś ustawić na 32A, tylko jak spotkasz jakieś problemy (np. mniejszy bezpiecznik) to zmniejszasz.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-24, 17:13   

Ta regulacja to raczej na częste przestawianie się nie nadaje. Taki "pizdryczek" za delikatny jest. a rozkręcanie to raczej nieciekawy patent.


Nawet te oznaczenia są bardzo niewyraźne. Czy teraz 1 czy 6? :!: :!:

20180824_165801-2064x1161.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 607,19 KB

20180824_165819.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 221,64 KB

20180824_165737.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 597,06 KB

_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 254
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-08-24, 18:41   

Ja swoją zazwyczaj ustawiam na 20A, ale ciągnę 3-fazy z 16 A zabezpieczeń.
Dla Ciebie 4,6 kWh, to tylko nieco lepiej jak gniazdo 1-fazowe.
Ustawisz na 32A to może wywalać zabezpieczenia (od razu lub jak się rozgrzeją).
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-24, 18:52   

Mam ekstra przyłącze do jakuzzy 3fazy. Robione też pod Leafa
Zobaczę.
Tu w trakcie roboty i finisz

IMG_20180824_185738-800x561.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 118,54 KB

PhotoPictureResizer_180707_124821553-580x1031-435x773.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 101,56 KB

_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13