Nissan Leaf II (2018) Tekna w Polsce |
Autor |
Wiadomość |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-08-25, 08:13
|
|
|
Bronek napisał/a: | Ta regulacja to raczej na częste przestawianie się nie nadaje. Taki "pizdryczek" za delikatny jest. a rozkręcanie to raczej nieciekawy patent. | Zdecydowanie - tylko zastąpienie czymś solidniejszym na obudowie - do zrobienia.
Bronek napisał/a: | Nawet te oznaczenia są bardzo niewyraźne. Czy teraz 1 czy 6? | Zwykle to kółko ma strzałeczkę, tu na zdjęciu nie widzę.
Apolonia napisał/a: | Ustawisz na 32A to może wywalać zabezpieczenia (od razu lub jak się rozgrzeją). | Nie do końca - Leaf weźmie 29A, ZOE (starsze) 32A. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-25, 18:27
|
|
|
Nie ma strzałeczki ale z lupą w ręku końce rowka się różnią.
Z ergonomią nie ma to nic wspólnego.
Instrukcja podaje 6 pozycji, ale jest ich więcej.
Zostawiłem jak było, w przyszłym tygodniu "zaatakuję" problem.
Najchętniej bym, dał komuś, kto ogarnia sprawę ładowania samochodów, by przerobił na kabel z wtyczką i zrobił sterowanie poborem.
Oczywiście za godziwe pieniądze, bo skoro kogoś stać na konia, to na bat też powinno. |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2073 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-08-25, 22:02
|
|
|
Tak z głupa zapytam... A nie lepiej zainwestować po prostu w ładowarkę przenośną? Taką z regulacją prądu, za jakieś 1-1,5tys? To tak à propos konia i bata. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-25, 22:15
|
|
|
Lepiej.
Ale jak pisałem, tą mam i nie wiem po co? Dali, a handlować nie zamierzam, bo nie jestem handlarzem.
Pojęcie inwestowanie, w tym przypadku dodatkowo jest nieadekwatne. Bo to żadna inwestycja.
Skoro ładuję sobie spokojnie w domu raz tygodniowo , tą malutką z jakiegoś zwykłego gniazdka i jest to komfortowe. To pomyślałem, że skoro mam, to może by ją wozić. Bagażnik i tylne siedzenia są mi zbędne, chyba tylko dla moich psów.
Ale sugestia słuszna. Nawet nie wiedziałem, że taką można kupić za takie pieniądze. Naprawdę nie przeżywam tej całej elektryfikacji aż tak by wnikać dlaczgo " kura pije a nie sika"
Ad rem ; daj namiary na takie cuś |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2073 Skąd: Podkarpacie
|
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-25, 23:18
|
|
|
|
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2073 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-08-26, 06:14
|
|
|
No już bardziej przenośnej wersji się nie da. Cała elektronika we wtyczce, prąd ustawiany przyciskiem. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-26, 06:43
|
|
|
Ok. Byłem w trasie i na smarfonie pobieżnie tylko obejrzałem. Nie ten typ ale znalazłem inny.
Jak już to może ten? https://r-evc.com/en/home/60-typ2-32a-singlephase-revcbox.html
Dziwne, że nie wymieniają Nissana, jakby go nie lubili |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
bodix

Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 357 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2018-08-26, 07:44
|
|
|
Bronek napisał/a: |
Dziwne, że nie wymieniają Nissana, jakby go nie lubili |
Nie ma w tym nic dziwnego skoro Nissan do tej pory bazował na złączu Typ 1, ktoś nie zrobił aktualizacji na stronie i tyle. Natoniast ze wstępnych oględzin Leafa II okazuje się, że pomimo zmiany złącza AC na Typ 2 Nissan nic więcej nie zrobił i nadal ładowanie obciąża jedną fazę. |
_________________ Opel Ampera, Nissan e-NV200 |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2073 Skąd: Podkarpacie
|
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-26, 14:21
|
|
|
Dzięki, gdy rzeczywiście zapragnę wskapad, to nie ma sprawy. Nie będę kombinował tą co mam zamontuję sobie gdzieś gdyby nagle trzeba na szybko pidładować |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1913 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2018-08-26, 17:05
|
|
|
Używam takie EVSE 3-fazy, zamiast stacjonarnej, dobra rzecz, lecz w Nissan się nie sprawdzi z pełnią swojej mocy. Są tańsze modele jedno fazowe. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-08-26, 22:05
|
|
|
Bronek napisał/a: | Najchętniej bym, dał komuś, kto ogarnia sprawę ładowania samochodów, by przerobił na kabel z wtyczką i zrobił sterowanie poborem. | Jeśli masz na myśli kabel z wtyczką siłową to jestem chętny, koszt części (wraz z przełącznikiem prądu) nie powinien przekroczyć 100zł (może i 50zł), a robociznę wliczę w koszt swojego hobby
Bronek napisał/a: | Nie będę kombinował tą co mam zamontuję sobie gdzieś gdyby nagle trzeba na szybko pidładować | Oj kombinuj kombinuj bo jestem tej ładowarki ciekawy Gdyby nagle trzeba było szybko podładować to przenośną z wtyczką siłową też da się użyć przecież. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-26, 22:21
|
|
|
Ok. Jestem zaiteresowany. Fajnie by było aby wtyczki wychodzące z tej ładowarki, były dwie 32A i16A (mała i duża), plus ten przełącznik mocy jakiś normalny.
Mogę wysłać kurierem, a kasę przelać jeśli to Ci pasuje? |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-08-27, 08:13
|
|
|
Bronek napisał/a: | Fajnie by było aby wtyczki wychodzące z tej ładowarki, były dwie 32A i16A (mała i duża), plus ten przełącznik mocy jakiś normalny. | Dwie wtyczki nie są łatwe do zrobienia, aby było bezpiecznie niestety, i wyglądałoby to dziwnie. Proponuję prostsze rozwiązanie z dołożeniem tylko wtyczki 32A i oprócz tego przejściówka wtyczka 16A -> gniazdo 32A.
Bronek napisał/a: | Mogę wysłać kurierem, a kasę przelać jeśli to Ci pasuje? | Jak najbardziej, wyślę zaraz mailem namiary.
Jedna uwaga - po dołożeniu zewnętrznego przełącznika prądu raczej stracona będzie gwarancja, bo bez lutowania na płytce się nie obejdzie. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1553
|
Wysłany: 2018-08-27, 08:45
|
|
|
To moze ja jeszxze dodam, ze ladujac 16A jedna faza swojego leafa przez te ladowarke nie zyskasz prawie nic w porownaniu do ladowania kablem ze zwyklego gniazdka.
Czy skorka warta wyprawki?:) |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-27, 08:53
|
|
|
wodnik7 napisał/a: | To moze ja jeszxze dodam, ze ladujac 16A jedna faza swojego leafa przez te ladowarke nie zyskasz prawie nic w porownaniu do ladowania kablem ze zwyklego gniazdka.
Czy skorka warta wyprawki?:) |
Zysk taki ,że 16 Amperowe gniazdka na pewno są lepiej zabezpieczone niż zwykłe . I głupio by było wywalić komuś bezpieczniki w chacie łącząc do gniazdka , gdzie na linii dodatkowo mu lodówka lub pralka chodzi .
16 A brzmi dumnie . Mam takie w domu od jego zbudowania i nigdy go nie używałem .
To teoretyzowanie , ale ustalając trasę jest wtedy wieksze pole manewru .
A do tego to swoista "zabawa".
Ad gwarancją , skoro jak piszecie zyski z tej ładowarki są mizerne w realiach naszej Ojczyzny , to i straty z gwarancji będą podobne .
Jestem jak najbardziej za poprawianiem złych lub nieergonomicznych rozwiązań .
Co prawda nie można zarzucić producentowi ładowarki stacjonarnej , że nie zrobił jej jako mobilnej . |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1553
|
Wysłany: 2018-08-27, 09:42
|
|
|
A to ja moze dodam, ze przerobilem mobilna ladowarke tesli na stacjonarna:) zeby mi bylo wygodniej w domu, bo na scianie ma zawisnac.
Swoja droga ciekawe, czy leaf 2 lyka umc tesli? Bo bylyby to fajna rzecz, jako, ze umc lyka 32A na jednej fazie, czyli tak jak chcr leaf, i ma koncowke typ2.. a gabarytowo toto malenstwo jest... |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-27, 10:14
|
|
|
To poza moja zdolnością i póki co chęcią percepcji .Nie wchodzę w temat zbyt głęboko , chcę pozostać na poziomie świadomego użytkownika ale bez wnikania w parametry , osiągi czy benchmarki .
Cenie sobie przyjemną jazdę, a nie oszczędności czy eko osiągi .
Dobrze , że Wy macie takie zacięcie , jest to super sprawa .
Wszystko co niesie ułatwienia i postęp jest bezcenne .
Jade do domu pakuję ładowarkę i zamawiam kuriera.
Chyba , że nie warto ? O ile są jakieś inne rozsądne rozwiązania . Z drugiej strony warto dla "nauki" dać zbadać ten sprzęt . |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-08-27, 10:53
|
|
|
Bronek napisał/a: | Zysk taki ,że 16 Amperowe gniazdka na pewno są lepiej zabezpieczone niż zwykłe . | Zabezpieczenie zabezpieczeniem, ale też ważna jest jakość gniazdka - niektóre topią się i przy 10A.
wodnik7 napisał/a: | Swoja droga ciekawe, czy leaf 2 lyka umc tesli? Bo bylyby to fajna rzecz, jako, ze umc lyka 32A na jednej fazie, czyli tak jak chcr leaf, i ma koncowke typ2.. a gabarytowo toto malenstwo jest... | Tak, gabaryty tu są bardzo OK, gorsza tylko swoboda doboru prądu. Z 32A to niestety mały hak jest - ona bierze 32A z jednej fazy, ale wypuszcza ją we wszystkie trzy fazy w Type 2, i żeby przewód fazy pierwszej (używany przez jednofazowego Leafa) nie zaświecił / nie zesmażył się (bo ma tylko 2,5mm2/16A) to trzeba by we wtyczce Type 2 przełożyć przewody fazy 2 i 3 do fazy 1, co z kolei generuje problem przy użyciu UMC z adapterem trójfazowym - wtedy zwarcie trzech faz nastąpi. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-27, 12:11
|
|
|
Jutro ładowarka odjedzie z DPD |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1572 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-08-27, 14:17
|
|
|
Prorok czy wróżbita? |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-27, 14:58
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Prorok czy wróżbita? |
BUK
Sorry za literówki |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-09-06, 22:07
|
|
|
Bronek napisał/a: | Instrukcja podaje 6 pozycji, ale jest ich więcej. | Stacja to Circontrol (ta sama firma co u mnie w pracy ) CCL-eBasic-T2S32, trójfazowa 32A z gniazdem Type 2, z naklejką firmy RAWICOM na froncie. Pozycje 0 i 9 przełącznika sygnalizowane są jako błąd (czerwone miganie), natomiast 7 i 8 sygnalizują 32A tak jak 6 - szkoda, bo 25A zdecydowanie brakuje. Podłączałem kabel 63A. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 126 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2018-09-07, 10:08
|
|
|
Bronek, ile robisz na swojej baterii bez ograniczania "przyjemności z jazdy"? |
|
|
|
 |
|