SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf II (2018) Tekna w Polsce
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-25, 09:13   

Bronek napisał/a:
Ta regulacja to raczej na częste przestawianie się nie nadaje. Taki "pizdryczek" za delikatny jest. a rozkręcanie to raczej nieciekawy patent.
Zdecydowanie - tylko zastąpienie czymś solidniejszym na obudowie - do zrobienia.

Bronek napisał/a:
Nawet te oznaczenia są bardzo niewyraźne. Czy teraz 1 czy 6?
Zwykle to kółko ma strzałeczkę, tu na zdjęciu nie widzę.

Apolonia napisał/a:
Ustawisz na 32A to może wywalać zabezpieczenia (od razu lub jak się rozgrzeją).
Nie do końca - Leaf weźmie 29A, ZOE (starsze) 32A.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-25, 19:27   

Nie ma strzałeczki ale z lupą w ręku końce rowka się różnią.
Z ergonomią nie ma to nic wspólnego.
Instrukcja podaje 6 pozycji, ale jest ich więcej.
Zostawiłem jak było, w przyszłym tygodniu "zaatakuję" problem.
Najchętniej bym, dał komuś, kto ogarnia sprawę ładowania samochodów, by przerobił na kabel z wtyczką i zrobił sterowanie poborem.
Oczywiście za godziwe pieniądze, bo skoro kogoś stać na konia, to na bat też powinno.
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-08-25, 23:02   

Tak z głupa zapytam... A nie lepiej zainwestować po prostu w ładowarkę przenośną? Taką z regulacją prądu, za jakieś 1-1,5tys? To tak à propos konia i bata.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-25, 23:15   

Lepiej.
Ale jak pisałem, tą mam i nie wiem po co? Dali, a handlować nie zamierzam, bo nie jestem handlarzem.

Pojęcie inwestowanie, w tym przypadku dodatkowo jest nieadekwatne. Bo to żadna inwestycja.

Skoro ładuję sobie spokojnie w domu raz tygodniowo , tą malutką z jakiegoś zwykłego gniazdka i jest to komfortowe. To pomyślałem, że skoro mam, to może by ją wozić. Bagażnik i tylne siedzenia są mi zbędne, chyba tylko dla moich psów.

Ale sugestia słuszna. Nawet nie wiedziałem, że taką można kupić za takie pieniądze. Naprawdę nie przeżywam tej całej elektryfikacji aż tak by wnikać dlaczgo " kura pije a nie sika"

Ad rem ; daj namiary na takie cuś :kufel
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-08-25, 23:34   

https://r-evc.com/en/type-1/13-type-1-j1772-32amp.html
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-26, 00:18   

:?:
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-08-26, 07:14   

No już bardziej przenośnej wersji się nie da. Cała elektronika we wtyczce, prąd ustawiany przyciskiem.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-26, 07:43   

Ok. Byłem w trasie i na smarfonie pobieżnie tylko obejrzałem. Nie ten typ ale znalazłem inny.
Jak już to może ten? https://r-evc.com/en/home/60-typ2-32a-singlephase-revcbox.html

Dziwne, że nie wymieniają Nissana, jakby go nie lubili :mrgreen:
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 295
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-08-26, 08:44   

Bronek napisał/a:


Dziwne, że nie wymieniają Nissana, jakby go nie lubili :mrgreen:


Nie ma w tym nic dziwnego skoro Nissan do tej pory bazował na złączu Typ 1, ktoś nie zrobił aktualizacji na stronie i tyle. Natoniast ze wstępnych oględzin Leafa II okazuje się, że pomimo zmiany złącza AC na Typ 2 Nissan nic więcej nie zrobił i nadal ładowanie obciąża jedną fazę.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-08-26, 10:12   

Racja, podesłałem dla type1. Tak jak przedmówca pisze - leaf korzysta tylko z jednej fazy, więc w zupełności wystarczy taka: https://r-evc.com/en/type-2/24-type-2-62196-2-32amp.html
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-26, 15:21   

Dzięki, gdy rzeczywiście zapragnę wskapad, to nie ma sprawy. Nie będę kombinował tą co mam zamontuję sobie gdzieś gdyby nagle trzeba na szybko pidładować
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 254
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-08-26, 18:05   

Używam takie EVSE 3-fazy, zamiast stacjonarnej, dobra rzecz, lecz w Nissan się nie sprawdzi z pełnią swojej mocy. Są tańsze modele jedno fazowe.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-26, 23:05   

Bronek napisał/a:
Najchętniej bym, dał komuś, kto ogarnia sprawę ładowania samochodów, by przerobił na kabel z wtyczką i zrobił sterowanie poborem.
Jeśli masz na myśli kabel z wtyczką siłową to jestem chętny, koszt części (wraz z przełącznikiem prądu) nie powinien przekroczyć 100zł (może i 50zł), a robociznę wliczę w koszt swojego hobby :-)

Bronek napisał/a:
Nie będę kombinował tą co mam zamontuję sobie gdzieś gdyby nagle trzeba na szybko pidładować
Oj kombinuj kombinuj bo jestem tej ładowarki ciekawy :-) Gdyby nagle trzeba było szybko podładować to przenośną z wtyczką siłową też da się użyć przecież.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-26, 23:21   

Ok. Jestem zaiteresowany. Fajnie by było aby wtyczki wychodzące z tej ładowarki, były dwie 32A i16A (mała i duża), plus ten przełącznik mocy jakiś normalny.

Mogę wysłać kurierem, a kasę przelać jeśli to Ci pasuje?
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-27, 09:13   

Bronek napisał/a:
Fajnie by było aby wtyczki wychodzące z tej ładowarki, były dwie 32A i16A (mała i duża), plus ten przełącznik mocy jakiś normalny.
Dwie wtyczki nie są łatwe do zrobienia, aby było bezpiecznie niestety, i wyglądałoby to dziwnie. Proponuję prostsze rozwiązanie z dołożeniem tylko wtyczki 32A i oprócz tego przejściówka wtyczka 16A -> gniazdo 32A.

Bronek napisał/a:
Mogę wysłać kurierem, a kasę przelać jeśli to Ci pasuje?
Jak najbardziej, wyślę zaraz mailem namiary.

Jedna uwaga - po dołożeniu zewnętrznego przełącznika prądu raczej stracona będzie gwarancja, bo bez lutowania na płytce się nie obejdzie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-08-27, 09:45   

To moze ja jeszxze dodam, ze ladujac 16A jedna faza swojego leafa przez te ladowarke nie zyskasz prawie nic w porownaniu do ladowania kablem ze zwyklego gniazdka.

Czy skorka warta wyprawki?:)
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-27, 09:53   

wodnik7 napisał/a:
To moze ja jeszxze dodam, ze ladujac 16A jedna faza swojego leafa przez te ladowarke nie zyskasz prawie nic w porownaniu do ladowania kablem ze zwyklego gniazdka.

Czy skorka warta wyprawki?:)


Zysk taki ,że 16 Amperowe gniazdka na pewno są lepiej zabezpieczone niż zwykłe . I głupio by było wywalić komuś bezpieczniki w chacie łącząc do gniazdka , gdzie na linii dodatkowo mu lodówka lub pralka chodzi .
16 A brzmi dumnie . Mam takie w domu od jego zbudowania i nigdy go nie używałem :mrgreen: .

To teoretyzowanie , ale ustalając trasę jest wtedy wieksze pole manewru .
A do tego to swoista "zabawa".

Ad gwarancją , skoro jak piszecie zyski z tej ładowarki są mizerne w realiach naszej Ojczyzny , to i straty z gwarancji będą podobne .
Jestem jak najbardziej za poprawianiem złych lub nieergonomicznych rozwiązań .
Co prawda nie można zarzucić producentowi ładowarki stacjonarnej , że nie zrobił jej jako mobilnej . :idea:
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-08-27, 10:42   

A to ja moze dodam, ze przerobilem mobilna ladowarke tesli na stacjonarna:) zeby mi bylo wygodniej w domu, bo na scianie ma zawisnac.

Swoja droga ciekawe, czy leaf 2 lyka umc tesli? Bo bylyby to fajna rzecz, jako, ze umc lyka 32A na jednej fazie, czyli tak jak chcr leaf, i ma koncowke typ2.. a gabarytowo toto malenstwo jest...
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-27, 11:14   

To poza moja zdolnością i póki co chęcią percepcji .Nie wchodzę w temat zbyt głęboko , chcę pozostać na poziomie świadomego użytkownika ale bez wnikania w parametry , osiągi czy benchmarki .

Cenie sobie przyjemną jazdę, a nie oszczędności czy eko osiągi .

Dobrze , że Wy macie takie zacięcie , jest to super sprawa .
Wszystko co niesie ułatwienia i postęp jest bezcenne .
Jade do domu pakuję ładowarkę i zamawiam kuriera.

Chyba , że nie warto ? O ile są jakieś inne rozsądne rozwiązania . Z drugiej strony warto dla "nauki" dać zbadać ten sprzęt .
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-27, 11:53   

Bronek napisał/a:
Zysk taki ,że 16 Amperowe gniazdka na pewno są lepiej zabezpieczone niż zwykłe .
Zabezpieczenie zabezpieczeniem, ale też ważna jest jakość gniazdka - niektóre topią się i przy 10A.

wodnik7 napisał/a:
Swoja droga ciekawe, czy leaf 2 lyka umc tesli? Bo bylyby to fajna rzecz, jako, ze umc lyka 32A na jednej fazie, czyli tak jak chcr leaf, i ma koncowke typ2.. a gabarytowo toto malenstwo jest...
Tak, gabaryty tu są bardzo OK, gorsza tylko swoboda doboru prądu. Z 32A to niestety mały hak jest - ona bierze 32A z jednej fazy, ale wypuszcza ją we wszystkie trzy fazy w Type 2, i żeby przewód fazy pierwszej (używany przez jednofazowego Leafa) nie zaświecił / nie zesmażył się (bo ma tylko 2,5mm2/16A) to trzeba by we wtyczce Type 2 przełożyć przewody fazy 2 i 3 do fazy 1, co z kolei generuje problem przy użyciu UMC z adapterem trójfazowym - wtedy zwarcie trzech faz nastąpi.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-27, 13:11   

Jutro ładowarka odjedzie z DPD :mrgreen:
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-27, 15:17   

Prorok czy wróżbita? ;)
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-27, 15:58   

gienek333 napisał/a:
Prorok czy wróżbita? ;)


BUK

Sorry za literówki ;)
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-06, 23:07   

Bronek napisał/a:
Instrukcja podaje 6 pozycji, ale jest ich więcej.
Stacja to Circontrol (ta sama firma co u mnie w pracy :-) ) CCL-eBasic-T2S32, trójfazowa 32A z gniazdem Type 2, z naklejką firmy RAWICOM na froncie. Pozycje 0 i 9 przełącznika sygnalizowane są jako błąd (czerwone miganie), natomiast 7 i 8 sygnalizują 32A tak jak 6 - szkoda, bo 25A zdecydowanie brakuje. Podłączałem kabel 63A.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 82
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2018-09-07, 11:08   

Bronek, ile robisz na swojej baterii bez ograniczania "przyjemności z jazdy"?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11