SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf II (2018) Tekna w Polsce
Autor Wiadomość
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1126
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-14, 08:12   

No z tymi dźwiękami to raczej proste. Po kolei:
Dźwięk samego startu
Dźwięk podczas wolnej jazdy (to elektroniczne wycie, czy jak to tam nazwać)
Pipkanie podczas cofania
Dźwięk przy "odpaleniu" samochodu
Typy dźwięku (A i B)
Dźwięk podczas ładowania

Jeśli chodzi o światła to masz ustawienie po jakim czasie od zamknięcia wszystkich drzwi światła mijania mają zgasnąć a drugie to przy jakim natężeniu światła mają się automatycznie włączać.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-14, 08:21   

Dzięki, Wiesz tak z wygodnictwa pytam. Wybacz.
Mnie wkurza pipkanie czujniów, a wyłączenie przyciskuem wyłącza również detekcję i wizualizację.
Ciekawe czy wyłączenie przez Spy Pro wyłączy tylko dźwięk?
Sprawdzę

Dźwięk startu? i odpalenia? Muszę chyba w końcu posłuchać, bo ze środka nie słyszę. Jedynie pisk wolnej jazdy jest mi znany :oops:

Edit cd..
Szkoda zachodu, zawracanie.gitary itd. Najbardziej wkurzające dźwięki dla mnie są nie do ruszenia?
Pasy, (tu rozumiem i wybaczam )
Czujników zbliżeniowych przód i tył (można tylko wyłączyć całkowicie)
Dzwięku otwartych drzwi.

Do tego sygnał odpiętych pasów - o ile rozumiem tego zasadność - to szkoda.
No i... , ma Nissan też błąd sygnalizacji : w przypadku odpiętego przedwcześnie pasa przez pasażera, jest wtedy ciągłe " pipkanie", które zostaje nawet gdy pasażer wysiądzie, a auto jest zatrzymane.
Czyli podjeżdżam pod garaż wolno, żona odpina pasy, zaczyna "pipkać" , zatrzymuję się, Ona wysiada, zamyka drzwi a on sobie dalej "pipka" . Idiotyzm. Trzeba Park wcisnąć i ponownie D, by wjechać w ciszy.

Zdarzyło się też sygnalizowanie odpięcia z tyłu, gdy wszyscy byli zapięci.
Czego nie ma w innych autach. Nissan to lekko badziewiata marka. Nawet mając to auto, zdania nie zmieniam. Jest pełne niekonsekowencji.
Ratuje go u mnie cena, napęd i te systemy..... pomimo pipkania :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-14, 12:05   Ładowanie przy pomocy Stacji z regulacją mocy 32A; 20A;16A.

Widać jak ładuje gdy przełączam skokowo 32/20/16 i ponownie 32A
Przełączanie bezproblemowe, tak jak Patryk pisał w trakcie ładowania
Oczywiście czasy ładawania też spadają, ale dostępność "siły" o mnieszych niż 32A zabezpieczeniach, daje dużo ewentualnych możliwości spokojnieszego podróżowania. Tylko chęci brak :oops:

ps widać na wykresie skok do zera, bo przeleciałem testowo przez takie ustawienie. I zrzuty z aplikacji Nissana, więcej informacji jest przez stronę internetową

Screenshot_20181014-123412.png
Plik ściągnięto 8 raz(y) 135,28 KB

Screenshot_20181014-123322.png
Plik ściągnięto 8 raz(y) 131,17 KB

PhotoPictureResizer_181014_115804216-600x1067.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 95,99 KB

PhotoPictureResizer_181014_115730626-800x450.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 74,45 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2914
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-14, 20:27   

Cieszę się, że działa :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-14, 21:33   

:mrgreen:
Ale przy 16A czas ładowania wygląda mniej atrakcyjnie.
Czuć moc, bo kabel mile cieplutki, bez przesady co prawda, ale to pewnie wina przedłużacza 5x4mm. Póki co muszę, bo mam zablokowany wjazd do "siły".
Chyba przestanę ładawać tą z 230volt.?
32A w domu daje prawie zawsze dostępność dużego zasięgu.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-10-15, 05:25   

Nie wiem jak w leafie, ale ladowanie z wieksza moca to mniejsze straty.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-15, 08:16   

Zawsze jest ten "bój" z myślami co i jak i dlaczego?
Z jednej strony szybciej, ale czy to nie skraca życia baterii?
Chce się też do pełna, ale zalecają 75%
O darmowych ładowarkach/stacjach, szybkich nie wspomnę. Ale tam trzeba np. jechać... itd
Trzeba wybrać złoty środek i chyba ta mobilna skrzyneczka , stanie się nim?

Też wygoda ma znaczenie..

Ad straty i zyski ?
Coś tam z tej energii mi się na ciepło przy tej szybszej EVSE, zmieniło ? Ta mniejsza też jest ciepła.
Czy tylko to ma znaczenie?, Czy również coś się inaczej marnuje po stronie baterii? Wtedy gdy jest wolniejsze ładowanie ? Czy jest odwrotnie ?

Chyba też zależy to od instalacji zasilającej? . Ile metrów kabla jest za licznikiem i jaki jest to kabel prowadzący prąd do stacji ?

No i teoria ,teorią - a w praktyce, przy np. marnym przedłużaczu, całe zyski z wyboru prądu ładowania, pójdą w powietrze.

Dopiero zaczynam w temacie, coś się lekko orientować . Kolejna dawka informacji mnie czeka.
:mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1126
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-15, 09:47   

Jeśli chodzi o dźwięki od nie zapiętych pasów to w moim leafie ich nie mam. Tylko nie pamiętem, czy takiego już kupiłem, czy sam wyłączałem. Generalnie nie dlatego ich nie mam, że jeżdżę bez pasów, tylko ten dźwięk wkurza w momencie, gdy na przykład autem stojącym na podjeździe chcę zajechać do garażu. Wtedy mnie to plumkanie irytuje i zawsze we wszystkich autach je wyłączam.

Jeśli chodzi o tą moc ładowania to pozwolę się nie zgodzić. Im większa moc tym większe straty na przewodach (zaczynają się robić ciepłe) no i bardziej grzeje się bateria. A skoro bardziej się grzeje bateria, to skadś ta energia się musi brać. Czyli straty są większe.
Ja rozumiem, że w autach z chłodzeniem baterii gdy podczas ładowania załączają się dodatkowe pompy, to wtedy mogą zżerać prąd i faktycznie bardziej się opłaca, żeby te pompy zbyt długo nie działały. Ale w leafie tego nie ma (przynajmniej w pierwszej generacji).
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-15, 09:58   

I tu chyba coś jest "na rzeczy" ?
Bo ładując 230v 3 kwh - jest cichutko i tylko sobie diodki migają i ładowareczka lekko ciepła świeci . :idea:

Przy tej 32A 7 Kwh... już się dzieje , oprócz ciepłych kabelków i samej EVSE , to w aucie chyba jakieś wentylatory chodzą , chłodząc chyba jego ładowarkę .??
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 474
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-10-15, 10:16   

Pisałem Ci o tym. Ten proces obciąża tez 12v.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-15, 10:32   

:!: Pamiętam to a propos Białogardzkiego komunikatu ...że 12v słabe .

W świetle zdarzeń i faktów , przy moim stylu użytkowania wychodzi na to , iż jednak ładowanie -wolno i spokojnie- będzie optymalnie .

No ale np. 4,5h ładowania to nie 11h i tu obie mają swoje zastosowanie .
A ta szybsza w bagażniku pozwoli na jazdę po za ciemnigród w jakim mieszkam .
Nie wiem co jest z tym rejonem środkowopomorskim ??? Niemcom chcemy oddać ,że tu na nic się inwestuje ??/
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 474
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-10-15, 12:58   

Mała korekta ładowanie wolne generuje sieci strat.
Jeżeli robisz to w garazu to czujesz ze robi się ciepło po 11 godz.
To samo wydzielanie ciepła (strata) może trwać krócej.
Takie moje doświadczenie przy lądowaniu 22kWh i 3 kWh.
Przy 43kWh dużo mocniej obciążają się chłodzenia,
czyli straty są spore ale krótko 20-30 min.
Parametry te są różne przy różnych temperaturach otoczenia.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-10-15, 13:16   

nissan Bronka ma cos okolo 40kWh, wiec nawet jesli bedzie ladowal „szybko“, to maks ok 7kW - czyli ok. 1/6C - nic sie baterie nie popsuja:) no i pod koniec i tak spadnie moc, nie wiem jak dokladnie wyglada krzywa nissana, ale fizyki sie nie przeskoczy:)

Ja bym sie nie przejmowal. Ale w sumie zasada taka: wjezdzasz do garazu, doladowujesz (masz 12as, wiec i tak noca nie zauwazysz roznicy-rano bedzie pelen - z jednym zastrzezeniem - tez nie ladowalbym zawsze do 100%.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-15, 13:51   

:mrgreen: Mieć jajeczko i zjeść jajeczko.
Ważne, że mam wybór.

Zgodnie z tym co gdzieś napisano, per saldo i licząc w latach plus całkowity przebieg, to :
Rozładowujemy do zera, a ładujemy do ok 75%, to daje najdłuższy czas eksploatacji baterii

Opcja bardziej praktyczna (bo do zera, w życiu raczej jeździć się nie da) ,
to do ok 10 % rozładowanie (jest spory zapas wtedy jeszcze km przebiegu ).
I do ok 75-80% pojemności ładawanie.

Ale tu timerem "pi razy drzwi", bo Nissan tylko tak da ustawić czas ON i Off ładowania. Lub pilnować aplikacją

Ale to tylko są jakieś ramy/zakres postępowania. I bez przesady, to ma być samochód dla mnie, a nie ja dla niego.

W 80% to preferuję Niedzielne nocne ładowanie i to by wystarczyło, ale w taryfie G11! Czas kilkunastu godzin ładowania byłby OK.

Natomiast w G12as, to tu już będzie inaczej. Aby tylko raz w tyg ładować (zgodnie z zasadą 10 %_75%), już trzeba wykorzystać tą szybszą 7Kwh stację. Po to by zmieścić się w tych ewntualnie tańszych godzinach.
Czy będą tańsze? Tu nie tylko jak wiemy, o czas chodzi ale i o porównanie zużyć prądu w analogicznych okresach.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-10-15, 14:26   

Bronek, do 0% ani do 10% ja bym nie rozladowywal. Tesla np. pisze, ze najlepeij w przedziale 20-80%, a nawet 30-80%. Dlatego chyba lepiej ladowac czesciej, a nie ruadko raz na tydzien:)

Pozdrawiam!
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-15, 14:28   

Ja się opieram na cudzych danych więc pewnie, co Cyryl to Metody.... roz i ładowania
Chodzi o ilość cykli a te są ograniczone
http://elektrowoz.pl/pora...-jak-najdluzej/

Cytat:
najdłużej posłuży nam bateria pracująca w cyklu 70 -> 0 -> 70 procent, bo aż 32 lata,
najkrócej posłuży nam bateria pracująca w cyklu 100 -> 10 -> 100 procent, bo zaledwie 4,1 roku.
Jak to możliwe, że cykl 70-0 jest lepszy, skoro 70-20 oferuje aż 1 000 więcej cykli ładowania-rozładowania? Otóż gdy wykorzystujemy 70 procent pojemności baterii, jesteśmy w stanie przejechać więcej na jednym ładowaniu niż wtedy, gdy wykorzystujemy 50 procent pojemności. W efekcie rzadziej podpinamy się do stacji ładowania i wolniej „zużywamy” pozostałe nam cykle.

off
I tak np. w kamperze jak tylko wykończę obecne akumulatory, to kwasiaki dane z samochdem. Trwa to z doświadczenia ok 2-3 lat. Tylko Lifepo4 bo mają kilka tysięcy cykli a nie np 500.
Dlatego do takich specyficznych samochodów wybieramy akumulator cykliczny a nie buforowy czy trakcyjny lub rozruchwowy...

Trochę się kiedyś naczytałem w tej innej dziedzinie motoryzacji i nabrałem pewnego doświadczenia. Czyli 3 lata i pojemność drastycznie spada a przyczyną są liczne cykle ładowania i do tego na różne sposoby. Solar, ładowarka, alternator, Efoy itd...
....... Ad rem :
Dlatego raczej skłaniam się do nieczęstych ładowań i tylko kwestia interwału napięć pozostaje wyborem.

Tak rozsądnie, w moim przypadku i praktykycznie, to te: minimum ok 10/15% - do - 75/80% poziomu naładowania . Taka sytuacja występuje najczęściej w moim przypadku akurat 1x w tygodniu.
Czyli i parametry napięcia w miarę są OK i nie częste też cykle ładowania .

To wg. mnie jest dobry kompromis, w świetle tego co wyczytałem w wielu publikacjach.

Oczywiście jest to tylko założenie i pełne odstępstw , w zależności od bieżących potrzeb
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-26, 19:04   

Taaaa. Jestem po pierwszej podróży gdzie zasięg miał znaczenie.
Kołobrzeg - Słupsk i z powrotem, m/w 100% zasięgu Leafa II. Dojechałem z 2% baterii.

Dopuki nie będzie szybkich ładowarek, doputy taka jazda, w której trzeba uważać na zasięg jest nieprzyjemna, wręcz nawet durnowata i bez sensu, jeśli nie chodzi o pieniądze. w przypadku gdy mamy alternatywę.

Jak nie ma infrastruktury , takiej prawdziwej z szybkim ładowaniem, to większość zalet auta elektrycznego idzie w... las.

Dojechałem, z wymuszonym postojem godzinnym, (na wszelki wypadek) w Galerii Koszalin (tylko 400v16A) i to mnie zadowala.

Tylko "sportowcy elektromobilni" lub Ci, co czas mniej cenią od pieniędzy lub pewnie też grupa fascynatów lubiących jechać na prądzie za wszelką cenę. Tych nawet rozumiem :lol:

Niestety ja nie.
:roll:
A elektryk moim zdaniem w dzisiejszych realiach Narodowych, jest wspaniałym autem do jazdy do 30%, max 40% zasięgu w jedną stronę.
Tak by jeździć nim z przyjemnością, dynamicznie i korzystać z wszystkich współczesnych funkcji samochodu.

Zaoszczędziłem kasy.. ale straciłem czas i przyjemność z jazdy. Nie warto było.

Wyruszę ponownie poza horyzont, jak przybędzie do nas cywilizacja.
Wersja szybszą jest.... wyemigrować :mrgreen: :-P :-( lub co najmniej się przeprowadzić)
A milszą... kupić Teslę. :oops:

PS.
Sam Leaf jest OK. Aż prosi się by trasy były dla niego. ProPilot działa dobrze. Nawigacja, Radio DAB, i Android Auto to wszystko super sprawy.
Tylko myśmy nawalili.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 474
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-10-26, 21:04   

Ta trasę powinieneś zrobić latem, byłbyś zadowolony.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-26, 22:14   

Apolonia napisał/a:
Ta trasę powinieneś zrobić latem, byłbyś zadowolony.


Cholera :-D Nawet klimat mamy do kitu.

Nic to nie da. Dwie opcje tylko są
Albo auto z większym zasięgiem
Albo sieć ładowarek, gęsta i odpowiednia.

Jeśli nie naładuję w godzinę z haczykiem, by jechać dalsze 2-3 godziny normalnie jak "biały człowiek", anie w kufajce w zimie, lub stringach w lecie - to wsiadam do spaliniaka.

Próbowałem, ale są pewne granice komfortu. Czekam na S6. To jedyna szansa dla mojego zadupia

Ps Galeria Koszalin jest na Plugshare i spróbowałem dać EVSE 20A... Wywaliłem bezpiecznik. Fajnie bo skrzynczcka jest w zestawie z gniazdami Trzeba było zejść do 16A. A to zero zysku w stosunku do 230v Dałem dwie fotki

A i pytanie jak zostawić taką ładowarkę? Żulia piwo pije, miejsce transparentne, bo trasie przejazdu samochodów itd... . A siedzieć i czekać? To jakieś sadomacho.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1126
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-26, 23:02   

Nie masz przycisku 'lock' w samochodzie? W starym leafie blokuje wtyczkę w aucie. Zawsze istnieje szansa, że żule odetną kable, no ale na to nic nie pomoże.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-27, 07:09   

Jest blokada.. Ale gdybym chciał skorzystać z szybszej wersji siły, czyli 32A z mobilną moją stacją, to już kuszący plecaczek z nią w środku, stoi gotowy do wzięcia.

Oczywiście złodziei nie ma aż tylu, by zaraz zginęło wszystko i na pewno , ale niepokój jest. A tym samym odpadają takie publiczne gniazda, gdy chcemy spokojne mieć myśli i oddalić się od auta.

Moim zdaniem ( które mam zamiar zmienić) , to te "achy i ochy" , o przemieszczaniu się na dalsze odległości samochodami elektrycznymi w naszym kraju , to podobnie jest, jak chwaleniem odżywki na porost włosów.
Wszyscy wiedzą, że nie działa, ale wielu używa i się jeszcze z tego cieszy . :mrgreen:

Szkoda...

Próbowałem, ale nie dla mnie taka zabawa.
Auto będzie do Lidla i do pracy, maksymalnie 70km po okolicy .
A do tego bez zmiany opon strach jechać. Dunlopy może w Kalifornii są OK, tu lipa nawet w lecie jak popada.

Jak to klasyk rzekł : "Jestem za, a nawet przeciw".
Słodzenie sobie i motywowanie się jest fajnie, owszem poprawia nastrój, tylko merytorycznie w zderzeniu z rzeczywistością jest to "pobożne życzenie". Towarzystwo Wzajemnej Adoracji nie zmieni faktów, że lekko nie jest.
Jechałem z dwoma kobietami, które na ostrzeżenie Nissana , że jest niski stan baterii, reagowały w wiadomy sposób. Tylko shopping i ładowanie je uspokoiło, aczkolwiek kilometrów przybyło niewiele a mnie szlag trafiał czekając. Dały się zwieść pozorom.

Czyli nikomu nie polecę samochodu elektrycznego jako bezproblemowego, przyjaznego auta , bo to kłamstwo, . Niie są miłe , tak do końca.

Nie jestem też rozczarowany, bo kupowałem z tą świadomością, do czego mi ma służyć.
Aby był samochodem bardziej uniwersalnym, trzeba jednak poczekać te kilka lat .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 606
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-10-27, 10:29   

Mogłeś podjechać bliżej ściany i plecak schować pomiędzy ścianą a samochodem, tylko kabel by wystawał. Wtedy raz że raczej nikt by tego nie zauważył, dwa miał by problem plecak zabrać.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-27, 10:55   

Oczywiście...Nawet mogłem tą zwykłą na kablu podłączyć, bo przy 16A bez różnicy Chodzi o zasadę.


Myślę, że powinien diler o to zadbać i razem z autem dawać np amerykańskiego pit bulla. :mrgreen:

Wiadomo, że wszystko można, nawet dać z dwie dychy chodzącym tam ochroniarzom itd...

Moje marudzenie dotyczy ogólności, a nie tegom "jest OK, bo Polak potrafi".

To taki patent a la, Kapitan naszego lotnictwa, który nie włączył jednego pstryczka, po czym uratował masę ludzi ślicznie lądując na brzuchu samolotu. :mrgreen:

To bylejakość, prowizorka, ale fakt czasem skuteczna.
Podobnie z użyczaniem swoich pkt. dostępowych, to tak jak szklanką wody. Nie odmówisz.
Ale też nie będziesz się reklamował jako wodopój.
Raz tak zrobiłem z kamperami... 3 miesiące robiłem jakbym prowadził serwis, doradztwo, kabaret i łaźnię publiczną. Gdy w następnym roku już odmówiłem niszczenia trawy... to obraza i podejrzenia, że chcę pewnie kasę.

Sporadycznie wszystkie metody są akceptowalne. Ale bez systemowego rozwiązania, eletromobilność ma przerąbane.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 474
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-10-27, 11:10   

No i tu dochodzimy do faktu że 3 fazy z poborem 22 lub 43 kWh były by dla Ciebie większym komfortem.
Ale to już kwestia wizji producenta, może ograniczając moc prądu, mieli zamiar ograniczyć popyt.
W Jaguarze i-pace zrobili dokładnie ten sam błąd, albo zamiar zmuszania do ładowania publicznego.
Było by zbyt pięknie gdyby tak dobre produkty, były idealne, teraz dodatkowo maja możliwości rozwojowe.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-27, 11:19   

Myślę, że zakłdano iż w warunkach domowych, mało kto dużą moc przyłącza. Lokalne wyjazdy zapewnią np. nocne domowe i parkingi w okolicy pracy - wolne i średnio wolne ładowania.
A trasę będą obslugiwaly szybkie ładowarki DC.

Dyskusja się toczy nie tylko tu ale i np. https://autogaleria.pl/forum/showthread.php?37532-Nissan-Leaf-40-kWh-Tekna-TEST
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13