SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2019-05-12, 09:35
Rok użytkowania Outlander PHEV
Autor Wiadomość
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 240
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-05-07, 13:04   Rok użytkowania Outlander PHEV

Rok użytkowania Outlandera PHEVa, więc czas na krótkie podsumowanie.

Auto: mitsubishi Outlander PHEV
Rok produkcji 2014
Stan licznika w dniu zakupu 106 000 km
Cena w auta 15 000 Eur + koszty sprowadzenia + akcyzy = razem około 68 000 PLN
Stan baterii SOH w dniu zakupu 30.04.2018– 93% (estymacja)
Stan baterii SOH w dniu 06.09.2018 – 92,4% (pomiar PHEV Watchdog)
Stan baterii SOH w dniu 07.05.2019 - 90,3% (pomiar PHEV Watchdog)
Stan licznika w dniu 07.05.2019 – 128 000 km
W 1 rok przejechane 22 000 km
Spadek żywotności baterii w ciągu 9 miesięcy = 2% (pomiar PHEV Watchdog)
Spadek żywotności baterii w ciągu roku około 2,7 % (estymacja z proporcji)

9 miesięcy pomiaru Watchdog (95% danych, nie zawsze pomiar był wykonany)
Przebieg EV = 9757 km
Przebieg całościowy 11 843 km
Zużyta energia = 2310 kWh x 0,4 zł (przyjęta średnia cena, taryfa G12AS) = 924 PLN, cena przejechania 100 km około 9 PLN
Zużyta benzyna 216 L zakładając 2086 km w trybie spalinowym, spalanie 10,3 L/100km, przy cenie 5 PLN całkowity koszt paliwa daje 1082 PLN, czyli 51 PLN na 100 km.
Gdyby pokonać te 11 843 km za pomocą tylko paliwa, wyszłoby około 6000 PLN, czyli zaoszczędzone 4000 PLN w ciągu 9 miesięcy.
Przekładając to pewną proporcją na 1 rok użytkowania i przejechania 22 000 km – przy 8-9L na setkę i cenie 5 PLN koszt pokonania takiego dystansu to już prawie 10 000 PLN, więc oszczędności idą w „grube” tysiące.

Są to pewne uproszczenia, gdyż część energii elektrycznej pochodziła ze spalenia benzyny (tryb pracy szeregowej, generator a aplikacja liczy jazdę w trybie EV).
Część energii pochodziła z taryfy nocnej po 20 gr brutto, część energii pochodziła z darmowych ładowarek/punktów na mieście (PS 72 logowania, przyjmując każde ładowanie 4kWh daje 288kWh niepłatnej energii)
Czy zakup używanego PHEVa był droższy od benzyniaka? NIE
Dzisiaj można w podobnej cenie kupić czystą benzynę w automacie lub PHEVa.
Oszczędności -> duże.

Screenshot_20190507-130246_PHEV Watchdog.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 137,67 KB

 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 240
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-05-10, 08:46   

Jeszcze przemyślałem czy w inny uproszczony sposób mogę zweryfikować/policzyć bez aplikacji PHEV Watchdog.

Wcześniejsze rachunki za prąd – 120 PLN miesięcznie (dom, rodzina 2+2).
Po zakupie auta od razu przejście na G12AS.

Rachunki za prąd wzrosły do 250 PLN za miesiąc, czyli 130 PLN na prąd do auta.
130 x 12 miesięcy = 1560 PLN
Trasy -> lato nad morze , w zimę na narty, kilka razy odwiedzić rodzinę – kilka baków po 200 PLN, bak coś około 40-45L, 10 x 200 PLN = 2000 PLN

Podsumowując: przejechane 22 000 kilometry w ciągu roku za 3500 PLN
Gdyby te 22 000 km. pokonać na benzynie to przy spalaniu 8-9L trzeba przyjąć co najmniej 9000 PLN, a wydane tylko 3500 pln, co daje 5500 PLN oszczędności rocznie.

Takie też było moje założenie -> czysto ekonomiczne podejście przy zakupie auta. Oczywiście obok jest ekologia i przyjemność z jazdy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 15