SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot Ion
Autor Wiadomość
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 295
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-08-14, 15:30   Peugeot Ion

Witam!

Dzięki korzystnemu zbiegowi okoliczności, oraz nieskończonej cierpliwości Żony do moich pomysłów staliśmy się posiadaczami Peugota Iona z 2012r. Auto było niesprawne, ale od kilku tygodni przechodzi proces reanimacji i wczoraj pierwszy raz przejechało sie po parkingu o własnych siłach. Teraz czeka mnie rejestracja, a od 1 IX auto zaczyna służbę jako dzieciowóz na trasie dom - przedszkole - praca.

W międzyczasie odbyłem przyspieszony kurs naprawy tego typu pojazdów, zaopatrzyłem się także w najnowszą Lexię, więc chętnie pomogę forumowiczom w diagnostyce ich pojazdów - Lexia obsługuje Iona i C-zero, powinna też sobie poradzić z Saxo/106/berlingo electrique.

 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1475
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-14, 16:03   

No to "gratki" :kufel . Żony wszystkich "wariatów" muszą się wykazywać cierpliwością.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2466
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2015-08-14, 17:02   

Gratulacje, Jak dobrze pójdzie to się uśmiechnę w sprawie lexii :-D
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
GTX7 
GTX7


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 173
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-08-14, 17:55   

Gratulacje :-)

Gdzie znalazłeś taki "uszkodzony" egzemplarz?
 
 
Robsonik20

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 327
Wysłany: 2015-08-14, 18:00   

Co mu dolegało? Jaki przebieg? Ile Cię wyniesie z naprawą i rejestracją?
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-14, 21:41   

następca lexii je obsługuje :)
zapomniałem nazwy ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 295
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-08-14, 22:25   

highend napisał/a:
następca lexii je obsługuje :)
zapomniałem nazwy ;)


apka się teraz nazywa Diagbox, ale generalnie ma to w sobie lexię. Instalacja jest koszmarem, zadziałało dopiero na świeżym XP, instalacja + wgrywanie update'ów w sumie 5h :)

auto było na allegro, a zbieg okoliczności polegał na tym że miałem do gościa 10 min na skuterze z domu, wiec byłem pierwszy.
Generalnie samochód działał, ale się popsuł, a ASO i kolejni fahofcy od elektroniki pogarszali jego stan. dostałem puzle które musiałem zmontować i zdiagnozować, okazało się że padł pomiar napięcia HVDC w ładowarce.

Koszty - opłacało się :)
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-14, 23:04   

mi się nadal podobają imievy.... sprowadzę kiedyś z USA :) wersję :D
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
rzepon 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-14, 23:26   

No ja śmigam takim samym sprzętem z lwem na masce od miesiąca :-) , i co poradziłeś sobie z tym "zbyt krótki czas ładowania kondensatora" ?
_________________
http://www.evalbum.com/4085
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1211
Wysłany: 2015-08-15, 07:16   

Jak z zasięgiem auta od 2012r. i po przebiegu x km?
Czy można odczytać tym pojemność akumulatorów? Jeśli tak, warto temat rozwinąć, bo sporo osób może być zainteresowanych używanymi iOnami i C-Zero.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-15, 08:57   

na forum myimiev.com
jest coś apropo aplikacji do odczytywania danych :)

No i tak jak myślałem - epoka aut PSA (berlingo, saxo) idzie w zapomnienie. Nastaje epoka używanych imievów... i wkrótce Leafów...
szczególnie, że używane imievy można nabyć za śmieszne pieniądze, a auto jest bardzo fajne - miałem przecież iOn'a to wiem :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 295
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-08-15, 10:53   

RaveN napisał/a:
Jak z zasięgiem auta od 2012r. i po przebiegu x km?
Czy można odczytać tym pojemność akumulatorów? Jeśli tak, warto temat rozwinąć, bo sporo osób może być zainteresowanych używanymi iOnami i C-Zero.


Lexia pozwala na odczyt wszystkich parametrów baterii, w tym obecnej pojemności. Auto ma 34kkm przebiegu, po rejestracji będę testował zasięg i oczywiście podzielę się wynikami.

jest też bardzo fajna aplikacja na smartfony, nazywa się CanIon, pozwala na odczyt na żywo parametrów BP, takich jak napięcie, temperatura, prąd, czy napięcia pojedynczych ogniw.
Można wymienić radio na navi z androidem i oglądać sobie na żywo parametry BP nałożone na mapę google :)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2466
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2015-08-15, 19:18   

Mam nadzieję że znasz ten adres manuala online:
http://mmc-manuals.ru/man...12/index_M1.htm
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Robsonik20

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 327
Wysłany: 2015-08-15, 19:42   

Ile Cię wyjdzie z naprawą i rejestracją?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2466
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2015-08-15, 21:23   

Na moim chomiku jest trochę dokumentacji do C0/iOn/imiev
http://chomikuj.pl/jas_pik/Citroen+C0+Peg+iON
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 295
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-08-16, 08:51   

rzepon napisał/a:
No ja śmigam takim samym sprzętem z lwem na masce od miesiąca :-) , i co poradziłeś sobie z tym "zbgyt krótki czas ładowania kondensatora" ?


No tak, wyglada na to źe przy zamykaniu styczników EVECU porównuje napięcie na falowniku i ładowarce, jak się nie zgadza wyrzuca ten błąd i się blokuje
 
 
rzepon 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-16, 22:31   

Fajnie że ożywiłeś tego ion a , stał ponoć od roku ze wspomnianym problemem, kolega ma czasami ten błąd w c-zero i jak go uda mu się wyczyścić kompem to sprzęt jeździ i nie ma reguły kiedy mu to wyskoczy czy po 10km czy po 400km jazdy.
_________________
http://www.evalbum.com/4085
 
 
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 295
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-08-17, 09:52   

rzepon napisał/a:
Fajnie że ożywiłeś tego ion a , stał ponoć od roku ze wspomnianym problemem, kolega ma czasami ten błąd w c-zero i jak go uda mu się wyczyścić kompem to sprzęt jeździ i nie ma reguły kiedy mu to wyskoczy czy po 10km czy po 400km jazdy.


ciekawostka z tym C-zero - pewnie tam się zaczyna problem który u mnie był na stałe. Będę próbował naprawić ta padnięta ładowarkę, może się dowiem co dokładnie tam się może dziać.
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-17, 18:03   

czyli co - generalnie walnięta ładowarka i stąd dwa różne odczyty = niemożność jazdy?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 295
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-08-17, 21:43   

highend napisał/a:
czyli co - generalnie walnięta ładowarka i stąd dwa różne odczyty = niemożność jazdy?


Dokładnie. Do tego ładowarka nie diagnozuje się Lexią - diagnostyka działa tylko podczas poprawnego ładowania. To dodatkowe utrudnienie...
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2015-08-19, 13:08   

w francji mozna juz od 8.000 euro kupic z bardzo malym przebiegiem, ciekawy jestem tylko zasiegu jak autko od 2011 roku ma tylko 15.000 przejechane, to musialo prawie caly czas stac
jak by autostrada przy 100km/h bylo ponad 150km to bym sie skusil, bo autko fajne
w niemczech wszysty narzekaja na rdze ramy akku, a jak u ciebie z tym?
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-19, 14:49   

Jezdzilem iOnem jedną zimę.
Efekt? cały spód na tyle auta (gdzie silnik) był zasyfiały i zasolony.
Powinna być tam obudowa. Co do ramy aku to nie wiem...

Leaf ma cały spód obudowany, ale zimy nie zobaczy... tak czy siak. W sensie SOLI.
Bo śniegu się nie boi ;)

iOn i tak jest zajefajny.. jak wszystkie trojaczki. Mały zwinny super promien skrętu, tył napęd.... Zamontować mu webasto i zimą pośmiga... no i jakoś spód obudować - zabezpieczyc.

ja mam 4 felgi z zimówkami do trojaczków (trzymane w chłodnej ciemnej piwnicy cały czas) - praktycznie nówki... jakby ktoś chciał bo nie mam co z nimi zrobic :) Oczywiscie wymiary jak fabryka nakazała :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 295
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-08-20, 23:47   

highend napisał/a:
Jezdzilem iOnem jedną zimę.
Efekt? cały spód na tyle auta (gdzie silnik) był zasyfiały i zasolony.
Powinna być tam obudowa. Co do ramy aku to nie wiem...

Leaf ma cały spód obudowany, ale zimy nie zobaczy... tak czy siak. W sensie SOLI.
Bo śniegu się nie boi ;)

iOn i tak jest zajefajny.. jak wszystkie trojaczki. Mały zwinny super promien skrętu, tył napęd.... Zamontować mu webasto i zimą pośmiga... no i jakoś spód obudować - zabezpieczyc.

ja mam 4 felgi z zimówkami do trojaczków (trzymane w chłodnej ciemnej piwnicy cały czas) - praktycznie nówki... jakby ktoś chciał bo nie mam co z nimi zrobic :) Oczywiscie wymiary jak fabryka nakazała :)


Rama aku jest z płaskowników, a sama obudowa jest plastikowa. Jak rama zardzewieje to trudno, zanim przerdzewieje na wylot to ze 20 lat minie.

Rzeczywiste pod silnikiem nie ma osłon, może coś dokleję. Ion będzie jeździł w zimie, zastanawiam się nad dodaniem ogrzewania baterii z 230V.
 
 
Danziger 

Wiek: 33
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 15
Skąd: Born, NL
Wysłany: 2015-08-22, 22:44   

Hej,
C-Zero jeżdzę sporadycznie od roku.

Glównie bazuję na opini taty.
Jeśli masz garaż murowany nie bawiłbym się w żaden dodatkowy system, który Ci podgrzewa pakiet przed wyjazdem do pracy. Wystarczy przez pierwsze x km rozgrzać pakiecik dynamiczną jazdą.
Testowane na tej samej trasie cyklicznie w zimę, gdy w garażu jest temp. od 0 do +5 stopnia celcjusza wystarczy baterie pobudzić...
Pewnie jak pakiet jest zimny to ma taki opór wewnętrzny, że cała energi pójdzie na marne i go nie rozgrzejesz.


W zimę najwększą bolączką jest nawiew!! nie wyrabia się...
Najgorsza pogoda do podróżowania to delikatnie na minusie i chlapa. Zanim wycieraczki ściągną brud to wszystko zamarza Ci na szybie podczas jazdy.

Od strony technicznej polecam to forum.

http://myimiev.com/forum
Budowa pakietu/problemy z jakimi borykają się inni użytkownicy


Pozdrawiam
 
 
 
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 295
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-08-26, 11:21   

Odebrałem auto ze zbieżności, mam krzywe drążki kierownicze :/

Ma ktoś pomysł gdzie można dostać drążki do Iona? ASO życzy sobie 550 PLN netto za szt.
Mamy na forum jakiegoś I-mieva? Może przez ASO Mitsubishi będzie taniej, a do ASO potrzebny VIN.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 12