SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka moc silnika do samochodu?
Autor Wiadomość
DIY_EV 
Buduję EV :)

Wiek: 19
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Białystok
  Wysłany: 2018-08-13, 11:22   Jaka moc silnika do samochodu?

Witam,

Korzystałem z kalkulatorów opublikowanych na forum i liczyłem sobie moc potrzebną do jazdy.
Do Golfa IV wychodzi mi jakieś 20 kW z rozsądną prędkością.

Interesuje mnie czy wystarczający byłby silnik GoldenMotor 10 kW (20 kW peak) (zdjęcie w załączniku) przy dobrym chłodzeniu cieczą? Przyznam szczerze, że nie mam zbyt dużych funduszy i to jest jedyny silnik na który mógłbym sobie pozwolić.

Co o tym sądzicie? Jakie silniki macie w swoich samoróbkach?

Pozdrawiam.

EDIT:
Zapomniałem dodać - skrzynia biegów zostaje.

2018-08-13_11h20_20.png
Plik ściągnięto 52 raz(y) 431,54 KB

 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 478
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-08-14, 08:01   

Do hulajnogi czy motorynki się nada. Nawet do quada albo motoru. Do maluszka w sumie też. No i to by było na tyle.

W samochodzie przyspieszenie byłoby totalnie żenujące a przy jakiejś dalszej wyprawie zapewne będzie się przegrzewał bo ma za małą moc ciągłą.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1387
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-15, 20:25   

Napisz co chcesz napędzać, jakiś indukcyjny w okolicach 1000 zł mogę zorganizować. Na pewno będzie cięższy, ale cudów nie ma ;) .
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-08-15, 23:21   

Ale ten silnik to i tak majątek kosztuje..
Nie myślałeś o zakupie całego gotowego auta w cenie silnika..
Fakt, nie będzie to Golf..no chyba ,że City Stromer..ale wtedy byś silnika nie szukał i byłaby to supercmega fura ,bo orginalna elektryczna.

Myśl najpierw czy masz na baterie..
Bo silnik to pikuś przy tym.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-08-15, 23:26   

Ten silnik zdaje mi się mój kolega testował w Cinqecento, 100%.
Może i chce pchnąć.
Jak sie odezwiesz, dam Ci namiary, pogadacie sobie.
Po co brać kota w worku.
Ale po jeździe starym PSA Saxo..zmienił zdanie co do przeróbek, i już chyba syrzeliło 20tyś km za rok liczac jego i moje jazdy.
Tak więc do lepszego łatwo się przyzwyczaja.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-08-16, 00:08   

Proste prawa fizyki.
Jeśli samochód ma mieć łączną masę około 1000 kg to aby przyśpieszył w ciągu około 8 sek do 50 km/h to musi mieć co najmniej 11 kW nominalnej i 20 kW w piku oraz co najmniej 100 Nm momentu .
Jeśli chcesz osiągnąć prędkość rzędu 90-100 km/h to musisz mieć w około 18 kW nominalnej mocy przez co najmniej 5 minut ( bo tą prędkość będziesz osiągnął w czasie około 25-30 sekund )
To są właśnie minimalne parametry ( bez skrzyni biegów) tylko dla stałej przekładni w starych PSA ( Saxo/P106)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
DIY_EV 
Buduję EV :)

Wiek: 19
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-08-17, 15:07   

Dziękuję bardzo za odpowiedzi.
gienek333, jakie parametry silnika? (moc, Nm, masa)

Ewentualnie co powiecie na to: http://www.into.pl/silnik...cyjny_chlodzony
?

Nada się do samochodu?
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1387
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-17, 21:42   

Silniki które mam http://www.maxikom.ru/upl...C_motor_sec.pdf , na temat tych z linka to powiem tylko że cudów nie ma :cry: .
 
 
DIY_EV 
Buduję EV :)

Wiek: 19
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-08-18, 08:03   

Mówisz o tych z into, że cudów nie ma?

Tak patrzę, że jednak w pojazdach chętnie są stosowane silniki indukcyjne.
Tylko w czym haczyk? Może w tym, że te co podałem to są asynchroniczne?
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 478
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-08-18, 09:16   

Asynchroniczność nie ma nic do rzeczy.
Haczyk polega na tym, że jakość i parametry silników, które znalazłeś budzą spore wątpliwości w zastosowaniu w pełnowymiarowym samochodzie
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
DIY_EV 
Buduję EV :)

Wiek: 19
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-08-18, 09:24   

Rozumiem, będę szukał dalej.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1387
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-18, 23:14   

Silniki indukcyjne są asynchroniczne. Bardziej chodzi o moment, a moment to masa (musi być żelazo :-( ). Moc to moment x obroty, czyli 100 Nm x 1000 rpm= 10 Nm x 10000 rpm. W samochodach ( w uproszczeniu) moment jest potrzebny do przyśpieszania, a moc do prędkości, więc bardziej potrzebny jest moment. Każdy silnik elektryczny możemy sporo przeciążyć, trzeba tylko odprowadzić ciepło, a ciepło bierze się z prądu (P=I²xR), R rezystancja uzwojeń silnika (jak silnik mały, to uzwojenia są krótsze, ale jest mało miejsca i trzeba nawinąć cienkim drutem, jak duży to odwrotnie). Moment= BIl (B-indukcja, I-prąd, l-długość i ilość zwojów). W małym silniku l jest mniejsze to musi wzrosnąć I (a wzrost I dwukrotny powoduje wzrost strat 4 krotny :-( ).
 
 
DIY_EV 
Buduję EV :)

Wiek: 19
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-08-20, 14:34   

gienek333 napisał/a:
Silniki indukcyjne są asynchroniczne. Bardziej chodzi o moment, a moment to masa (musi być żelazo :-( ). Moc to moment x obroty, czyli 100 Nm x 1000 rpm= 10 Nm x 10000 rpm. W samochodach ( w uproszczeniu) moment jest potrzebny do przyśpieszania, a moc do prędkości, więc bardziej potrzebny jest moment. Każdy silnik elektryczny możemy sporo przeciążyć, trzeba tylko odprowadzić ciepło, a ciepło bierze się z prądu (P=I²xR), R rezystancja uzwojeń silnika (jak silnik mały, to uzwojenia są krótsze, ale jest mało miejsca i trzeba nawinąć cienkim drutem, jak duży to odwrotnie). Moment= BIl (B-indukcja, I-prąd, l-długość i ilość zwojów). W małym silniku l jest mniejsze to musi wzrosnąć I (a wzrost I dwukrotny powoduje wzrost strat 4 krotny :-( ).


OK, dzięki za wyjaśnienie.
Widzę, że ostateczna ostateczność to ten silnik na screenshot.
BLDC 3kW (125Nm @ 50A) mam w rowerze i czuję, że te silniki są naprawdę mocne.

Z kolei tamten silnik BLDC 10kW/20kW peak wystarczyłby do miasta i na jakieś wypady poza miasto. Jakby nie patrzeć to ma chłodzenie wodne, czyli bardziej wydajne niż powietrze.
Silniczek ten przy 20kW w peaku ma około 38,5 Nm. Za przełożeniem pierwszego biegu (1:3,5) będzie już 134 Nm. Tyle Nm ma całkiem dobry samochód spalinowy.
Do jazdy poza miastem potrzeba Vmax = 90 km/h, co wg kalkulatora daje 11 kW przy masie 1400kg.
Do sporadycznej jazdy 120 km/h potrzeba 22 kW - przy dobrym chłodzeniu nadal znośnie.

Tak patrzę, że ludzie dają nawet do samochodów silniki od wózka widłowego. I jaką to ma moc i jakie przyśpieszenie?

Czy może ja czegoś nadal nie rozumiem?
Jeśli naprawdę waszym zdaniem ten silnik 10/20 kW nie da zupełnie rady, to będę zmuszony zainwestować w ten BLDC 20/50 kW. Tylko czy jest sens przepłacać?

2018-08-20_14h02_18.png
Plik ściągnięto 38 raz(y) 296,96 KB

 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 135
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-11-09, 18:34   

W cienkim zainstalowałem silnik z hondy Ima
Po lekkich modyfikacjach daje radę.
Przy 50km/h bierze 4kw
Ten z pierwszego linku ma mizerny moment skrzynia biegów jest niezbędna.
Auto klasy kompakt kombi pobiera 30Km przy 120/h
_________________
26s Lion 124Ah, 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14