Peugeot Partner 1998 Electrique jasia |
Autor |
Wiadomość |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2124 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-08-16, 00:21 Peugeot Partner 1998 Electrique jasia
|
|
|
Niespodziewanie dla mnie stałem się znów posiadaczem staruszka z PSA - Peugeota Partnera.
Chyba raczej dlatego żeby móc potestować nową wersie softu do ich obsługi - Checkeleca v3.0
Samochód trafił do mnie jako zupełny trup ( ostatia jazde wykonał ponad rok temu i wyzionął ducha) .
Nie ładował się i został odstawiony w krzaki.
Napięcie akumulatorów trakcyjnych ( 27 x 6V nominał) wynosiło 5,9 V .
Nie reagował na nic .
Nawet urządzenia diagnostyczne nie mogły się połączyć z Sagembox.
Po kilku godzinach pracy, oczyszczeniu wszystkich styków ( zaaplikowania całej puszki WD40) , oczyszczania połączeń i usunięciu możliwych punktów gdzie mogły być zwarcia czy przebicia , podłączeniu sprawnego akumulatora 12V udało się przywrócić samochód do życia
Udało się nim nawet ruszyć .
CD nastąpi |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1317
|
Wysłany: 2018-08-16, 07:36
|
|
|
Gratuluje udanej reanimacji! aczkolwiek ciekawe, czy aku trakcyjne jeszcze dadza sie ozywic, ale w sumie czemu nie:) wrzucisz fotke pacjenta?
Mniemam, ze w krzakach stal raczej bardziej francuskich, nienarazonych na bardzo minusowe temperatury? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2124 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-08-16, 09:15
|
|
|
Wcale nie u francuskiego farmera lecz u polskiego
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDv5GQz.html
Jest już w Polsce od kilku lat
Pierwsze ładowanie - pokazane właśnie na ekranie nowej wersji Chceckelec
Po tak długim staniu z akumulatrami trakcyjnymi w tak niskim napięciu ( 5,9V) może się okazać że będzie to albo porażka albo tytan zasięgu .
Stawiam na to drugie bo takie są właśnie akumulatory NiCd SAFT-a |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1317
|
Wysłany: 2018-08-16, 09:41
|
|
|
Troche bym sie bal zim, ale SAFT da rade:). Cena chyba tez w porzadku, jesli cos pohandlowales:)). |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2124 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-08-16, 11:13
|
|
|
Zobaczymy po zrobieniu usługi wodnej i rozjeżdżeniu. Dopóki nie odmówił posłuszeństwa to podobno bez problemu przejeżdżał 80 km ( ale to info od ostatniego właściciela).
Najważniejsze aplikacja Checkelec v3.0 to naprawdę super narzędzie . |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1210
|
Wysłany: 2018-08-16, 11:15
|
|
|
NiCd zaleca się przechowywać w stanie rozładowanym prawda? O ile przyczyna odstawienia auta była inna, to akumulatory mogą okazać się w porządku. |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2124 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-08-16, 11:57
|
|
|
tak te akumulatory od SAFT-a powinno się przechowywać w stanie rozładowanym do 5V/akumulator czyli 1 V na celę ( chociaż wg innych producentów można rozładowywać na długie przechowywanie nawet do napięcia 0.8V na celę). A w nim było 0,22V na akumulator czyli 0,04V na celę .
Wg manuala firmy SAFT rozładowanie poniżej może przebiegunować akumulatory .
Zobaczymy co uda się osiągnąć. |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
drgrin
Drgrin

Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 277 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2018-08-16, 13:46
|
|
|
jas_pik napisał/a: | tak te akumulatory od SAFT-a powinno się przechowywać w stanie rozładowanym do 5V/akumulator czyli 1 V na celę ( chociaż wg innych producentów można rozładowywać na długie przechowywanie nawet do napięcia 0.8V na celę). A w nim było 0,22V na akumulator czyli 0,04V na celę .
Wg manuala firmy SAFT rozładowanie poniżej może przebiegunować akumulatory .
Zobaczymy co uda się osiągnąć. |
Spec safta to jedno, ale Ni-Cd to taki śmieszny typ aku który jest niesamowicie odporny na głębokie rozładowania. Dlatego wojaki go tak lubią, można wykopać z ziemi, naładować i używać.
Jeśli będzie uzupełniana woda to będzie ok. |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1360 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-08-16, 14:03
|
|
|
I to był główny powód zakazu produkcji . |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3006 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2018-08-16, 21:28
|
|
|
Nie wiem czy wiecie, ale ja kiedyś kupiłem cztery sztuki (3x Berlingo i 1x 106) na szrocie w Anglii gdzie stały... uwaga: 7 lat.
Auta były z 2001-2002 roku, miały akumulatory z 2004 roku (zapewne wymiana na gwarancji) i zostały odstawione na szrot w 2005 roku (podobno kilkanaście sztuk z jakiegoś uniwersytetu) z powodu zakończenia supportu przez grupę PSA.
Auta kupiłem bodajże w 2012 roku (już nie pamiętam), były zieloniutkie z glonów angielskich
Jak myślicie w jakim stanie były akumulatory ? |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2124 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-09-10, 23:05
|
|
|
Nowa wersja softu Chceckelec jest już dostepna na Google Play.
Zmiany w ustawieniach Sagembox-a juz można robić , ale wyłącznie w trybie expert
Jak to robimy - bardzo prosto , wchodzimy w ustawienie , dokonujemy zmian i przesuwamy ekran w lewo - to zapisze dane w Sagembox-ie.
Polecam w szczególności dokonanie zmian w ustawieniach pedału gazu - drobne zmiany w ustawieniach procentowych sprawią że wasze pojazdy nabędą wigoru jak nie przymierzając tesla - mogą wręcz kręcić kołami w miejscu
Warto też ustawić sobie włączanie świateł hamulcowych przy odpowiednim prądzie regeneracji.
Pamiętajcie - niewiele wam pomogę jeśli coś namieszacie - róbcie zdjęcia/zrzuty ekranu aby w razie problemów wrócić do ustawień początkowych .
 |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2124 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-09-10, 23:27
|
|
|
Za pomocą aplikacji można tez zaprogramwać ładowarkę na inne rodzaje akumulatorów niż NiCd - oczywiście mówimy o innych chemiach.
Ale poprosze kolegów którzy mają inne akumulatory aby sprawdzili karty katalogowe swoich akumulatorów w celu prawidłowego okreslenia współczynników napięcie/temperatura i napięcie /prąd aby dobrze zaprogramować ładowarkę Sagembox-a.
 |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3006 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2018-09-12, 00:03
|
|
|
jas_pik napisał/a: |
Polecam w szczególności dokonanie zmian w ustawieniach pedału gazu - drobne zmiany w ustawieniach procentowych sprawią że wasze pojazdy nabędą wigoru jak nie przymierzając tesla - mogą wręcz kręcić kołami w miejscu
Warto też ustawić sobie włączanie świateł hamulcowych przy odpowiednim prądzie regeneracji.
Pamiętajcie - niewiele wam pomogę jeśli coś namieszacie - róbcie zdjęcia/zrzuty ekranu aby w razie problemów wrócić do ustawień początkowych .
|
rewelacja |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2124 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2124 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-12-18, 23:33
|
|
|
Jeśli zdarza się że czasami akumulator nie ładuje się do 100% to proponuję zrobić szybie sprawdzenie czy przy zmniejszeniu prądu ładowania z 14A do np 10A nie poprawi się wam poziom naładowania i dojdzie do 100%.
Jeśli tak to proponuje rozpocząć czyszczenie wszystkich możliwych styków prądowych na akumulatorach.
Dlaczego - to proste poprzez utlenianie powierzchni na stykach następuje wzrost pasożytniczego oporu . Wystarczy że nawet niewiele bo o 1 Ohm. Z prostego wzoru Ohma wynika że na takim oporze postaje napięcie 14V a to oznacza że ładowarka dochodzi do swojego max napięcia i wyłącza ładowanie mimo że akumulator nie jest w 100% naładowany . |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1360 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-12-18, 23:43
|
|
|
Przy ładowaniu to drobiazg, co się dzieje przy rozładowaniu (przy 1 omie to auto nie pojedzie). |
|
|
|
 |
madejp
Dołączył: 04 Wrz 2018 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-12-19, 13:58
|
|
|
jas_pik, ogólnie masz rację, ale z tym 1 Ohmem to przesadziłeś - przy 14A, to na takim styku wydzieliłaby się moc prawie 200W. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2124 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
|