SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot Partner 1998 Electrique jasia
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-08-16, 01:21   Peugeot Partner 1998 Electrique jasia

Niespodziewanie dla mnie stałem się znów posiadaczem staruszka z PSA - Peugeota Partnera.
Chyba raczej dlatego żeby móc potestować nową wersie softu do ich obsługi - Checkeleca v3.0
Samochód trafił do mnie jako zupełny trup ( ostatia jazde wykonał ponad rok temu i wyzionął ducha) .
Nie ładował się i został odstawiony w krzaki.
Napięcie akumulatorów trakcyjnych ( 27 x 6V nominał) wynosiło 5,9 V .
Nie reagował na nic .
Nawet urządzenia diagnostyczne nie mogły się połączyć z Sagembox.
Po kilku godzinach pracy, oczyszczeniu wszystkich styków ( zaaplikowania całej puszki WD40) , oczyszczania połączeń i usunięciu możliwych punktów gdzie mogły być zwarcia czy przebicia , podłączeniu sprawnego akumulatora 12V udało się przywrócić samochód do życia :)
Udało się nim nawet ruszyć .
CD nastąpi
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-08-16, 08:36   

Gratuluje udanej reanimacji! aczkolwiek ciekawe, czy aku trakcyjne jeszcze dadza sie ozywic, ale w sumie czemu nie:) wrzucisz fotke pacjenta?

Mniemam, ze w krzakach stal raczej bardziej francuskich, nienarazonych na bardzo minusowe temperatury?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-08-16, 10:15   

Wcale nie u francuskiego farmera lecz u polskiego :)

https://www.olx.pl/oferta...D5-IDv5GQz.html
Jest już w Polsce od kilku lat :)
Pierwsze ładowanie - pokazane właśnie na ekranie nowej wersji Chceckelec

Po tak długim staniu z akumulatrami trakcyjnymi w tak niskim napięciu ( 5,9V) może się okazać że będzie to albo porażka albo tytan zasięgu .
Stawiam na to drugie bo takie są właśnie akumulatory NiCd SAFT-a
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-08-16, 10:41   

Troche bym sie bal zim, ale SAFT da rade:). Cena chyba tez w porzadku, jesli cos pohandlowales:)).
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-08-16, 12:13   

Zobaczymy po zrobieniu usługi wodnej i rozjeżdżeniu. Dopóki nie odmówił posłuszeństwa to podobno bez problemu przejeżdżał 80 km ( ale to info od ostatniego właściciela).
Najważniejsze aplikacja Checkelec v3.0 to naprawdę super narzędzie .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1210
Wysłany: 2018-08-16, 12:15   

NiCd zaleca się przechowywać w stanie rozładowanym prawda? O ile przyczyna odstawienia auta była inna, to akumulatory mogą okazać się w porządku.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-08-16, 12:57   

tak te akumulatory od SAFT-a powinno się przechowywać w stanie rozładowanym do 5V/akumulator czyli 1 V na celę ( chociaż wg innych producentów można rozładowywać na długie przechowywanie nawet do napięcia 0.8V na celę). A w nim było 0,22V na akumulator czyli 0,04V na celę .
Wg manuala firmy SAFT rozładowanie poniżej może przebiegunować akumulatory .
Zobaczymy co uda się osiągnąć.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 283
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2018-08-16, 14:46   

jas_pik napisał/a:
tak te akumulatory od SAFT-a powinno się przechowywać w stanie rozładowanym do 5V/akumulator czyli 1 V na celę ( chociaż wg innych producentów można rozładowywać na długie przechowywanie nawet do napięcia 0.8V na celę). A w nim było 0,22V na akumulator czyli 0,04V na celę .
Wg manuala firmy SAFT rozładowanie poniżej może przebiegunować akumulatory .
Zobaczymy co uda się osiągnąć.


Spec safta to jedno, ale Ni-Cd to taki śmieszny typ aku który jest niesamowicie odporny na głębokie rozładowania. Dlatego wojaki go tak lubią, można wykopać z ziemi, naładować i używać.
Jeśli będzie uzupełniana woda to będzie ok.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1387
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-16, 15:03   

I to był główny powód zakazu produkcji :evil: .
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3023
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-08-16, 22:28   

Nie wiem czy wiecie, ale ja kiedyś kupiłem cztery sztuki (3x Berlingo i 1x 106) na szrocie w Anglii gdzie stały... uwaga: 7 lat.

Auta były z 2001-2002 roku, miały akumulatory z 2004 roku (zapewne wymiana na gwarancji) i zostały odstawione na szrot w 2005 roku (podobno kilkanaście sztuk z jakiegoś uniwersytetu) z powodu zakończenia supportu przez grupę PSA.

Auta kupiłem bodajże w 2012 roku (już nie pamiętam), były zieloniutkie z glonów angielskich ;)

Jak myślicie w jakim stanie były akumulatory ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :shock:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-11, 00:05   

Nowa wersja softu Chceckelec jest już dostepna na Google Play.
Zmiany w ustawieniach Sagembox-a juz można robić , ale wyłącznie w trybie expert
Jak to robimy - bardzo prosto , wchodzimy w ustawienie , dokonujemy zmian i przesuwamy ekran w lewo - to zapisze dane w Sagembox-ie.
Polecam w szczególności dokonanie zmian w ustawieniach pedału gazu - drobne zmiany w ustawieniach procentowych sprawią że wasze pojazdy nabędą wigoru jak nie przymierzając tesla - mogą wręcz kręcić kołami w miejscu :)
Warto też ustawić sobie włączanie świateł hamulcowych przy odpowiednim prądzie regeneracji.
Pamiętajcie - niewiele wam pomogę jeśli coś namieszacie - róbcie zdjęcia/zrzuty ekranu aby w razie problemów wrócić do ustawień początkowych .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-11, 00:27   

Za pomocą aplikacji można tez zaprogramwać ładowarkę na inne rodzaje akumulatorów niż NiCd - oczywiście mówimy o innych chemiach.
Ale poprosze kolegów którzy mają inne akumulatory aby sprawdzili karty katalogowe swoich akumulatorów w celu prawidłowego okreslenia współczynników napięcie/temperatura i napięcie /prąd aby dobrze zaprogramować ładowarkę Sagembox-a.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3023
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-09-12, 01:03   

jas_pik napisał/a:

Polecam w szczególności dokonanie zmian w ustawieniach pedału gazu - drobne zmiany w ustawieniach procentowych sprawią że wasze pojazdy nabędą wigoru jak nie przymierzając tesla - mogą wręcz kręcić kołami w miejscu :)
Warto też ustawić sobie włączanie świateł hamulcowych przy odpowiednim prądzie regeneracji.
Pamiętajcie - niewiele wam pomogę jeśli coś namieszacie - róbcie zdjęcia/zrzuty ekranu aby w razie problemów wrócić do ustawień początkowych .


rewelacja :shock: :) :) :) :kufel :kufel :kufel :kufel
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-10-18, 18:37   

Jesli ktoś poszukuje tanich pomp wody( płynu) do pojazdów PSA to chyba udało się namierzyć chińskiego producenta w dobrej cenie
https://fr.aliexpress.com/item/800L-H-5m-DC-12V-24V-Solar-Brushless-Motor-Water-Circulation-Water-Pump-Submersibles-Water-Pumps/32820471213.html
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-12-18, 23:33   

Jeśli zdarza się że czasami akumulator nie ładuje się do 100% to proponuję zrobić szybie sprawdzenie czy przy zmniejszeniu prądu ładowania z 14A do np 10A nie poprawi się wam poziom naładowania i dojdzie do 100%.
Jeśli tak to proponuje rozpocząć czyszczenie wszystkich możliwych styków prądowych na akumulatorach.
Dlaczego - to proste poprzez utlenianie powierzchni na stykach następuje wzrost pasożytniczego oporu . Wystarczy że nawet niewiele bo o 1 Ohm. Z prostego wzoru Ohma wynika że na takim oporze postaje napięcie 14V a to oznacza że ładowarka dochodzi do swojego max napięcia i wyłącza ładowanie mimo że akumulator nie jest w 100% naładowany .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1387
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-18, 23:43   

Przy ładowaniu to drobiazg, co się dzieje przy rozładowaniu (przy 1 omie to auto nie pojedzie).
 
 
madejp 

Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-19, 13:58   

jas_pik, ogólnie masz rację, ale z tym 1 Ohmem to przesadziłeś - przy 14A, to na takim styku wydzieliłaby się moc prawie 200W. :)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-12-19, 19:16   

Być może przesadziłem ale niewiele . .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-28, 18:52   

Właśnie Steens opublikował nową wersję Checkelec 3.1
Proponuje zaktualizować na waszych smartfonach na tą właśnie wersję ze względu na poprawki zauważonych błędów oraz wprowadzenie funkcji zerowania licznika wody.
Jeśli możecie poróbcie zrzuty waszych wszystkich ustawień Sagembox przed robieniem jakichkolwiek zmian w ustawieniach.
W razie problemów z utraceniem ustawień Sagembox-a fabryczne ustawienia można wprowadzić poprzez podpięcie Lexii , Diagboxa czy też Diag2000
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
cielak94 

Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 4
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-04-14, 21:01   

Sory że tak zapytam. Ile dałeś za niego ? Fajnie, że Ci się udało zreanimować aku. Powodzenia w dalszych pracach!
Btw
Ile są warte te auta (czyli peugeot partner) ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-04-14, 22:27   

Ponieważ stał od roku i żaden z kilkunastu kupców którzy przyjechali w celu zakupu a po obejrzeniu i baraku reakcji czegokolwiek w samochodzie w końcu zrezygnowali, to kupiłem go w sensownej cenie:)
Sprzedawca jednak był niepocieszony gdy po około 1 h pracy ( wraz z synem) samochód ożył i po ładowaniu dał rade przejechać kilka metrów. Ale to było już po podpisaniu umowy sprzedaży :)
Moja kalkulacja ceny opierała się na kosztach wynajmowania samochodu dostawczego na okres budowy domu i przenosin :)
A teraz jest już na sprzedaż też w dobrej cenie :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12