SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf moje pomysły na zwiększenie zasięgu
Autor Wiadomość
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 300
Wysłany: 2018-12-01, 08:32   

Czasem robię wypad do miasta do teściów piątek (wódeczka).
Sobota rajd po galeriach.
Niedziela powrót.
Niby razem z 80km ale w zimie po mieście i trzy dni.
Wyjeżdżam niby zasięg 200km a ledwo co starcza.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-01, 09:02   

Bez infrastruktury i szybkich ładowarek nie widzę perspektyw.
Odpadają Ci co mają kasę, ale są rozsądni i smutni :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
tomekmisio 

Wiek: 43
Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 69
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2018-12-01, 11:03   

rarek napisał/a:
wik6 napisał/a:
Jak ładowarkę 6,6 KW przestawić tak aby ładowała mniejszą mocą ?

można zadać na evse jaki prąd chcesz i za tym przełączą się kW

O jakim evse mówisz oryginalnym nissana???
Na moim jest sztywno 10A i nic nie dam rady przełączyć.
_________________
e-nv 200 2016r.
 
 
tomekmisio 

Wiek: 43
Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 69
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2018-12-01, 11:33   

wik6 napisał/a:
U mnie komputer niby pokazuje , że niewiele ale realnie przejdę 100km.
Wszystko przez korki stoisz i grzejesz.
Na czas stania w korku światła przełączam (nocne) na postojowe.


A ja w swoim e-nv 200 zainwestowałem w ledy wymieniłem światła do jazdy dziennej i z 2,6A zrobiło się 0,6A czekam na H4 jak również wymieniłem postojówki i podświetlenie tablicy rejestracyjnej i oświetlenie kokpitu. Suma sumaru gdyby wszystko się zaświeciło wcześniej to by pobierało 6,29A a pobiera 1,44A.
_________________
e-nv 200 2016r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-12-01, 11:41   

Apropos zmiany swiatel, to akurat nie rozumiem ekonomicznego sensu.

Zuzycie to ok 5A mniej. Czyli 60W. Czyli przez 1h jazdy oszczedza sie 0,06kWh. Dobrze licze, czy gdzies blad?
 
 
tomekmisio 

Wiek: 43
Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 69
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2018-12-01, 11:53   

wodnik7 napisał/a:
Apropos zmiany swiatel, to akurat nie rozumiem ekonomicznego sensu.

Zuzycie to ok 5A mniej. Czyli 60W. Czyli przez 1h jazdy oszczedza sie 0,06kWh. Dobrze licze, czy gdzies blad?

Każdy sposób oszczędzania i lepszego samopoczucia jest dobry he he.
Wolałem wymienić na ledy niż przełączać światła na postojowe w korku.
_________________
e-nv 200 2016r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-12-01, 12:00   

Spoko, wymieniaj:) tyle ze raczej to zasiegu nie zwiekszy:)
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 300
Wysłany: 2018-12-01, 12:47   

U mnie ledy nawet w bagażniku.
A oszczędność liczy się podwójnie ;)
Jak obciążasz akumulator mniejszym prądem to ma większą pojemność.
A dwa oszczędności przekładasz na km.
W takim Nissnie to ludzie tego nie czują ale jak byś jeździł Berlingo to byś to od razu widział.
Każda żarówka mniej to realne kilometry.
Fajnie tam było to widać jak włączasz kierunkowskazy i od razu na akumulatorze spadek napięcia ,czyli zasięgu.
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 135
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-12-01, 13:53   

tomekmisio napisał/a:
rarek napisał/a:
wik6 napisał/a:
Jak ładowarkę 6,6 KW przestawić tak aby ładowała mniejszą mocą ?

można zadać na evse jaki prąd chcesz i za tym przełączą się kW

O jakim evse mówisz oryginalnym nissana???
Na moim jest sztywno 10A i nic nie dam rady przełączyć.


No nissan nie oferuje takich manewrów ;)
_________________
26s Lion 124Ah, 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-01, 14:33   

Ja mam dzięki Patrykowi i producentowi taką Evse , że ustawiam z 32A skokowo w dół, co daje relatywnie spadek ładowania, ale to z 3 faz.
I już takie np 16a niczym się nie różni od ładowania z sieci zwykłej. Tylko ma taka zaletę, że poszerza to ilość dostępnych gniazd o siły i 16a i 32A.

To 32A daje 2x szybsze ładowanie, co jest np w trasie istotne. A w domu pozwala załapać się jednorazowo na tańszy prąd. O ile w domu mamy odpowiednią instalację.

Normalna fabryczna na kablu evse z 230volt to 3kwh ładowania.
Ładowarką z auta nie pociągniesz z 230 v więcej jak wyżej bo może wywalić instalację.

Niestety w Nissanie, przynajmniej II, nic się więcej nie da zrobić. Czyli trzy poziomy ~DC; ~6kwh ;~3kwh
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-12-01, 16:52   

Twoja evse jest bardzo fajna - choc faktycznie uzywasz tylko 1 fazy:)

Ale jak sie na tesle przesiadziesz, poczujesz:)

No i ze zwyklego gniazdka 16A tez ciagnac jest ciezko jednofazowo- zazwyczaj evse biora z gniazdka 10-13A. Wiec Twoje evse sie przydaje:)
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-01, 17:15   

Bez wnikania jest 2x krócej

Póki co, to i tak to optimum,. 7-8 godzinne nocne ładowanie akurat zapewnia ten zakres jaki przyjąłem m/w od 15 % do ok 80 %. i na ogół 1x w tyg.

Moc przyłącza i max szytowe pobranie musiałbym zmienić gdybym miał Teslę

Ta jedna faza to u mnie sprawa do rozegrania i wymaga pewnych działań (przesunięć obciążeń sprzętów - zmywarka itp...)
I nawet pewna zaleta, bo rozkładam pobory.
:mrgreen:
Ale przyjdzie i ten czas i będzie Tesla, bo nic innego na rynku póki co jej nie dorównuje w szlaeństwie.
Reszta to Nissanopodobne, samochody, nektóre lepszych marek, bez doświadczenia w produkcji.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-12-01, 19:14   

Zwiekszenie mocy to ok 50zl za kW- jednofazowo, nie wiadomo jak bedzie pozniej, lepiej zrobic na wszelki wypadek. U nas w kranu sie nie da przewidziec:)
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 300
Wysłany: 2018-12-02, 08:44   

Szukam pomysłu na na cichy nawiew ciepłego powietrza 12V tak 500W ?
Albo może promienniki ciepła ?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-02, 09:11   

Cienko to widzę , takie sprawy załatwiamy w kamperach via przetwornica (godząc się na niewielkie straty spowodowane jej sprawnością ).

Mając 230volt już masz spory wybór.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 300
Wysłany: 2018-12-02, 10:27   

Też o tym myślałem.
Zrobię może jakieś testy na przetwornicy 300W ,bo taką posiadam w razie awarii sieci.
Trzy lata temu przeżyłem 3 dniowy brak prądu.
 
 
tomekmisio 

Wiek: 43
Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 69
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2018-12-02, 11:03   

Bronek napisał/a:
Ja mam dzięki Patrykowi i producentowi taką Evse , że ustawiam z 32A skokowo w dół, co daje relatywnie spadek ładowania, ale to z 3 faz.
I już takie np 16a niczym się nie różni od ładowania z sieci zwykłej. Tylko ma taka zaletę, że poszerza to ilość dostępnych gniazd o siły i 16a i 32A.

Możesz pochwalić się co to za model i nazwę czy dobrze rozumie jak ładujesz 32A to obciążasz trzy fazy równo czy tylko jedną 32A.
Ok doczytałem 1 faza. No jest to jakieś rozwiązanie albo raczej pół środek musiałem zwiększyć moc przyłącza domu ale działa fajnie.
Ja tą ładowarkę traktuję jako domową stacjonarną hehe.
Chętnie bym oryginalną nissana przerobił bo te 10A to trochę mało ale jak na razie nic nie znalazłem jak to zrobić prócz gościa na aledrogo co pisał ze wersje USA przerabia na płynną regulację ale napisałem do niego i cisza ponoć jakiś inny soft zmienia????
Ja zastanawiam się nad czymś takim:
https://pl.aliexpress.com/item/12-v-Podgrzewacz-Samochodowy-600-w-Szk-a-Samochodowego-Odmra-acz-Okno-Podgrzewacz-Na-Zim-Auto/32948504528.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.266.29043c00ua68EJ
_________________
e-nv 200 2016r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-12-02, 11:25   

Leaf laduje jedna faza, i to niecale 32A tak naprawde, tylko ciut mniej. Rowno nie obciaza. Ale evse Bronka moze tez ladowac tesle, wtedy bylyby 3fazy po 32A faktycznie rowno obciazone:)
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-02, 15:42   

http://forum.samochodyele...er=asc&start=25

Tu parametry. jeden z wariantów hiszpańskiej myśli chyba technicznej? ccl-wbm ebasic

Ale Patryk przerobił, tak by "moc była z nami" , czyli regulowana, gdyż ten typ na to pozwala.


I na drugim zdjęciu widać efekty, plus przejściówka na gniazda 16A/z32A

W domu mam 32A w trasie najczęściej 16A, Wybór jest jeszcze np 25 A i niżej nie ma natomiast 20A.

IMG_20181005_183708-800x600.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 81,64 KB

PhotoPictureResizer_181202_154300366-600x1067.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 138,66 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 300
Wysłany: 2018-12-09, 17:34   

Moje obliczania emisji Co2 do artykułu na portalu Elektrowóz.
Cykl WLPT odbywa sie przy temperaturze 12C. Tak wiec wystarczy nam podgrzanie siedzeń. Więc średnie zużycie prądu będzie w przedziale 12-14 K100km.
U mnie bywa mniej niż 10 ale to ekstremalna zabawa i traktuje to jak sport i bywa bardziej wyczerpującą niż szybka jazda.Wracając do obliczeń to około 10kg Co2. Tak więc wynik jest lepszy od najlepszych spalinowych.
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 300
Wysłany: 2018-12-15, 10:16   

Nissan Leaf w/g mnie jest samochodem w miarę dopracowanym i ciężko w nim ograniczyć zużycie energii .
Pierwszą rzeczą jest ogrzewanie i to można ograniczyć przez zastosowanie dodatkowego ogrzewania .
Drugim źródłem ubytku energii o którym dzisiaj napiszę jest jazda na światłach nocnych.
Oczywiście wymiana wszystkich żarówek na led.
Ale nie o tym chciałem napisać , ale chodzi mi oto w jaki sposób opóźnić przejście z świateł dziennych na nocne.
Poruszamy się dość często po bardzo dobrze oświetloch ulicach lub w ppółmetku gdzie światła z przodu nocne jeszcze nic nie dają i wystarczyły by światła do jazdy dziennej ale problemem jest brak świateł z tyłu.
A teraz pytanie jak to zrobić ?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-15, 21:42   

Oczywiście wiesz, że to niezgodne z prawem? Nie chodzi o to, czy Ty widzisz, tylko czy Ciebie widzą. Światła dzienne (i brak świateł z tyłu) można stosować tylko w dzień, przy dobrej widoczności. Ja rozumiem parcie w kierunku zwiększania zasięgu, ale jeśli to jest kosztem bezpieczeństwa to już jest po prostu głupota. Nie mówiąc o tym, że ledowe światła w całym aucie zużywają ok. 30W energii. Po 2h jazdy to oznacza zawrotne 60Wh (albo inaczej, 0,06kWh). Sam sobie odpiedz, czy to ma sens.
 
 
tomekmisio 

Wiek: 43
Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 69
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2018-12-15, 22:29   

vwir napisał/a:
Oczywiście wiesz, że to niezgodne z prawem? Nie chodzi o to, czy Ty widzisz, tylko czy Ciebie widzą. Światła dzienne (i brak świateł z tyłu) można stosować tylko w dzień, przy dobrej widoczności. Ja rozumiem parcie w kierunku zwiększania zasięgu, ale jeśli to jest kosztem bezpieczeństwa to już jest po prostu głupota. Nie mówiąc o tym, że ledowe światła w całym aucie zużywają ok. 30W energii. Po 2h jazdy to oznacza zawrotne 60Wh (albo inaczej, 0,06kWh). Sam sobie odpiedz, czy to ma sens.


Sens zmiany na led jest bo nie wiem jak u ciebie ale u mnie w e-nv200 z ledów to tylko przez fabrykę założone były z tyły w lampach ale czemu nie założyli postojówek z przodu 2 razy 5W podświetlanie tablicy 2 razy 5W no i nie wspomnę o zwykłych H4 2 razy 55W/60W czyli mamy poboru 130W razy 2h tak jak piszesz to mamy 260Wh poboru czyli 0,26kWh a to już parę metrów dalej się zatoczysz he he. Nie wspomnę o stratach na przetwornicy DC/DC która rzadziej się załącza aby doładować aku auta 12V.
Zobaczymy co będzie jak dotrze ogrzewanie dodatkowe od chińczyków.
_________________
e-nv 200 2016r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-15, 23:11   

Tego nie neguję. Przeczytaj jeszcze raz jego post. Pisał, że jest już full led.
A po przejściu na led masz jakie zużycie? U mnie jest ok. 30W. Oszczędzanie tego kosztem bezpieczeństwa? Bo dokładnie o tym gość pisze.
 
 
tomekmisio 

Wiek: 43
Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 69
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2018-12-15, 23:22   

vwir napisał/a:
Tego nie neguję. Przeczytaj jeszcze raz jego post. Pisał, że jest już full led.
A po przejściu na led masz jakie zużycie? U mnie jest ok. 30W. Oszczędzanie tego kosztem bezpieczeństwa? Bo dokładnie o tym gość pisze.


Nie mam jeszcze H4 w led może po nowym roku a może coś mikołaj przyniesie hihi.
Tak ale z tego co ja zrozumiałem to chodzi mu o to aby na dziennych mógł jeździć tylko brak mu świateł z tyłu. Nie wie jak wymusić żeby na dziennych też świeciły się z tyłu. Swoją drogą też kiedyś o tym myślałem bo przy led to już pobór nie wielki aby się świeciły do jazdy dziennej ledy i z tyłu ledy. Zawsze to lepiej jesteś widoczny, czasem nawet tirowcy na CB trąbią żeby se zaświecić światła normalne bo kiepskie warunki a gość jedzie na dziennych a z tyłu ciemno.
Oczywiście nie jestem za tym aby w nocy lub pół mroku jeździć na dziennych ja mam ustawiony przełącznik od świateł na auto ale na dziennych led mogły by się świecić również ledy i z tyłu.
_________________
e-nv 200 2016r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13