SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf moje pomysły na zwiększenie zasięgu
Autor Wiadomość
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1356
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-15, 23:54   

Świateł dziennych używa się tylko przy dobrej pogodzie. Jak pada należy włączyć światła mijania.
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 298
Wysłany: 2018-12-16, 08:21   

Niewiem skąd u was w świtłach nocnych 30W bo u mnie wszystko led i same przednie reflektory to jest 100W plus reszta świateł w koło samochodu.
Co do bezpieczeństwa to mówię to sytuacjach gdzie np. w grudniu o 8 rano jest jeszcze na tyle jasno , że światła nocne nic nie dają a widoczność jest dobra
I jadąc na dziennych bywa , że inni kierowcy dają mi z tyłu sygnał aby włączyć światła.

Tomekmisio pochwal się co to za ogrzewanie ?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 496
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-16, 08:33   

Widocznie uważają ,że masz dzienne lub wcale . Prawie skończyły się czasy gdy brak tylnych uważamy za brak calkowity swiatel. tym samym ....

Twój sport jest do czasu sympatyczny. Po pierwsze może być dla innych niebezpieczny. Pieszy np. Widzi ,że nie wszyscy na światłach , to tego jednego "ciemniaka" nie dostrzeże . Odstaje od ogółu . To jak pieszy na pasach w szarej kurtce

Lub tak jak z owcą pewnego górala :

"Nie dawał żryć przez miesiąc i mu zdechła. a potem twierdził , że gdyby jeszcze jeden dzień dłużej wytrzymała , to mogła by dalej żyć w ogóle bez jedzenia"

wg mnie masz a la "bulimia samochodowa " :mrgreen:

Pokazywali na Discovery gościa co nowe auto w folli trzymał , podobnie miał w chacie . Aby się nie zużyło.... Tu już pomału zaczyna brakować sensu . zaraz karbidówki trzeba będzie wstawić.
:mrgreen: :mrgreen:

Oczywiście "wężykiem węzykiem" :mrgreen:
Ale jest w tym pewna racja u mnie też za szybko moim zdaniem włącza mijania . Nie wiem czy nawet to nie dzieje się że względu na strefę czasową ??? Jest w końcu ciągle namierzany .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
tomekmisio 

Wiek: 42
Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 68
Skąd: podkarpacie
  Wysłany: 2018-12-16, 10:07   

wik6 napisał/a:

Tomekmisio pochwal się co to za ogrzewanie ?


Pisałem już o tym zamówiłem coś takiego zobaczymy co to jest jak dotrze i nie oclą hihi: :mrgreen:

https://pl.aliexpress.com/item/12-v-Podgrzewacz-Samochodowy-600-w-Szk-a-Samochodowego-Odmra-acz-Okno-Podgrzewacz-Na-Zim-Auto/32948504528.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.266.29043c00ua68EJ
_________________
e-nv 200 2016r.
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 298
Wysłany: 2018-12-16, 11:02   

Jak dostaniesz i odpalisz to napisz.

Co do oszczędności na oświetleniu to należy to traktować jak sposób ratowania się z opresji.
Zdążyło mi się ,że jechałem już ostatnie metry bez oświetlenia i 10 km/h.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 329
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-12-16, 14:26   

Tez myślałem o zmniejszeniu poboru prądu świateł w Zoe, ale okażal się ze tył ma led postojowe led tablica led drogowe H1 55w.
Jedyna mozliwa modifikacja to cudaczny led H1 30-35w dla mnie to nie ma sensu. Są też led 5w, ale na tyle słabe, ze pewnie niewiele będzie widać przy 90 kmh.
Mogę się tez mylić, jak jest mądry produkt bez cudownie ze zużyciem do 25w, to dajcie znać.
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 298
Wysłany: 2018-12-16, 14:58   

Miałem kiedyś w Berlingo led H4 5W.
Odradzam ,mogą służyć jedynie jako światła do jazdy dziennej.
A jak mnie wieczór złapał to wymieniłem na drodze na zwykłe.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1001
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-16, 22:02   

wik6 napisał/a:
Niewiem skąd u was w świtłach nocnych 30W bo u mnie wszystko led i same przednie reflektory to jest 100W plus reszta świateł w koło samochodu.


Jesteś pewien, że potrafisz liczyć? Przecież przy zwykłych h7 miałbyś 110W. To co to za ledy?!
W5W w wersji led mają ok. 1W, razy 4 sztuki (dwie postojówki i dwie do podświetlenia tablicy rejestracyjnej). Z tyłu standardowe żarówki w spaliniakach to dwuwłóknowe 5W/21W, gdzie do świateł jest 5W a do stopu 21W. Czyli ledy z tyłu będą miały na pewno mniej niż 5W (przyjmijmy ok. 2W, max 3W/stronę, razy dwa daje 6W). Czyli to wszystko naokoło auta to całe 10W. Nie wiem, jakie masz ledy do mijania, ale najczęściej mają po 11W/sztukę (przy zachowaniu takiego samego strumienia światła jak przy zwykłych halogenowych). Czyli w sumie 22W. Do tego 10W całej reszty i masz 32W.
Nawet jeśli wrzucisz mocniejsze światła mijania (po 20W) to i tak zamkniesz się w 50W na całym samochodzie. Czyli po 2h jazdy to całe 0,1kWh. Przejedziesz na tym max. 800 metrów (przy założeniu, że cały czas jechałeś bez świateł).
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 329
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-12-17, 11:05   

Mała korekta do tego "ledy mają po 11W/sztukę (przy zachowaniu takiego samego strumienia
światła jak przy zwykłych halogenowych)" nie znalazłem słabszych jak 30W a miewają nawet 80W.
Te które są na poziomie 5-15 W to właśnie zalecane są jako dzienne, bo w nocy jest z nimi problem.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1001
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-17, 11:44   

Jeśli zwykła żarówka ma 55W to jak led (o takim samym strumieniu światła) może mieć 30W? Przecież ledy są ponad czerokrotnie bardziej wydajne, niż żarówki halogenowe. Dodam, że standardowa żarówka H7 ma ok. 1500lm. Powyżej 2000lm jest już wymagane samopoziomowanie i spryskiwacze reflektorów. Ksenony, które są znacznie mniej wydajne niż led mają po 35W i dają już taki strumień światła, że potrzebują spryskiwaczy i samopoziomowania. Są wersje ksenonów, które mieszczą się w limicie 2000lm i mają 25W. Więc jeśli przyjąłem później 20W dla pojedynczego leda to i tak dużo za dużo. No chyba, że robimy sobie konkurs 'kto bardziej oślepi jadącego z naprzeciwka' to wtedy można liczyć i po 80W na jednego leda.

Tak dla potomnych:
Dla ledów dobrej jakości można osiągnąć ok. 140-150 lm/W
Ksenony mają ok. 90 lm/W
Żarówki halogenowe mają ok. 30 lm/W
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 329
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-12-17, 12:52   

Ok to zadanie zaproponuję
Uliczna żarówka-żarnik sodowa ma 75 W znajdź proszę led o podobnym parametrze,
ale mocy np. 30 W tak aby był sens wymiany sodowej na led i nie zabijał ceną.
Żarówka H7 led 10 W ma 600-800 lm czyli jakieś 2 raz za mało szukam takiej co ma
w okolicach 2000 lm i moc nie większą jak 25 W ale bez cudacznych połączeń.
linki poniżej
https://allegro.pl/zarowka-led-h7-cob-cree-10w-soczewka-dzienne-p-mg-i7698862227.html
w takie cuda jak poniżej to ja się nie dam wdeptać
https://allegro.pl/lampa-led-r4-h7-6000k-2-sztuki-i7704887433.html

Jak masz to daj link jakiegoś przykładu dla H7
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1001
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-17, 13:15   

https://www.philips.pl/c-...remeultinon-led

Ma wprawdzie 25W, a nie 20W, ale ma też więcej lumenów, niż standardowa H7. Mieści się w limicie 2000lm.

Jeśli liczysz na to, że kupisz taką żarówkę za 50PLN to nie chcę burzyć Twojego świata, ale jest to niewykonalne. Sensowe żarnikowe (na przykład night breaker) tyle kosztują.
To znaczy może inaczej: chińczyk na opakowaniu napisze, co tylko chcesz. Ale jeśli chcesz, żeby to były żarówki jakiegoś rozsądnego producenta i faktycznie dawały taki strumień światła jaki jest napisany na pudełku, to musisz odpowiednio zapłacić.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 329
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-12-17, 13:26   

Do mojej lampy tego nie dam rady zamontować, rozmawiajmy o H7 nie o H7XXXL
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1001
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-17, 13:30   

No to zapomnij o takich żarówkach i tyle. Jeśli nie odprowadzisz ciepła to albo będziesz miał bardzo słabe światła albo zaraz je przegrzejesz. Ledy się nie 'przepalają' tylko przegrzewa się struktura diod. Dlatego też żarówki ledowe najczęściej mają dośc rozbudowane chłodzenie. Albo aktywne z wiatraczkiem, albo zestaw pasków przewodzących ciepło. Na jedno i drugie musz mieć miejsce.

Tutaj jest temat o leafie i w przypadku leafa użytkownicy mają alternatywę - oryginalne fabryczne reflektory led. No i to jest chyba jedyne rozsądne podejście, a nie wsadzanie chińskich wynalazków i później płacz, jak to te ledy słabo świecą. Albo wsadzanie ledów 50W, podczas gdy zwykłe H7 zużywają 55W. Gdzie tu jest jakiś sens?
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 329
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-12-17, 13:44   

No tak, ja już dawno zapomniałem, liczyłem na Twój nowy pomysł.
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 298
Wysłany: 2018-12-27, 07:49   

Jak pozostawić Nissana na tydzień na mrozie.
Naładowanegodo 80%, czy naładowanego do 40% i zostawić podpiętego do ładowarki z programem ładowania 10 min na dobę ?
Czy w akumulatorze może być grzałką bo temperaturę akumulatorów mam stabilną 4 kreski ?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1001
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-27, 13:05   

Przede wszystkim naładuj akumulator 12V. A trakcyjny to chyba bez większego znaczenia czy 40 czy 80% - w tak krótkim czasie się nie rozładuje.
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 298
Wysłany: 2018-12-28, 07:31   

Miałem na myśli tu temperaturę akumulatorów, tak by się zbytnio nie wychłodziły.
Zastanawia mnie ich stabilną temperatura.
W Berlingo o tej porze to miały około 5C.
Czytałem , że były wersje podgrzewane.
Ale tylko raz gdzieś przez przypadek taki artykuł trafiłem.
Czy ktoś z was ma na ten temat większą wiedzę ?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 496
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-28, 07:41   

Co prawda w wersji II, ale znalazłem komunikat w aplikacji i na stronie , informujący o włączeniu funkcji podgrzewania akumulatorów.Nigdy to się nie zdarzyło. To zdjęcie, to ze strony internetowej. W aplikacji wygląda to inaczej i nazywa się też "podgrzewacz akumulatora"

tempFileForShare_20181228-073854_crop_936x614.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 151,05 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1001
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-28, 21:16   

Z tego co pamiętam to w leafie I załącza się przy ekstremalnie niskich temperaturach, rzędu -20 stopni.
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 298
Wysłany: 2018-12-30, 11:22   

W różnych artykułach spotykam się z tym , że zużycie energii samochodu elektrycznego wynosi 21KW/100km.
Moim zdaniem jest to wartość zawyżona.
W moim przypadku lato 12KW zima 14 KW w normalnym cyklu podmiejskim zazwyczaj jest mniej ale to już moja zabawa.
A jakie jest wasze średnie zużycie , bo może należy oprawić wyliczenia w publikowanych artykułach. Podajcie swoje dane to wyliczymy średnią.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1317
Wysłany: 2018-12-30, 12:12   

Wszystko zalezy od stylu jazdy. Dlatego sa unormowane testy, aby byla opcja porownania.

Na EV za duzy wplyw ma temperatura, predkosc jazdy itp. Wiec takie porownanie „bo ja jezdze“ ma w moim przekonaniu maly sens. Jabardzoej mairodajne, jak dla mnie, jest amerykanskie EPA, WLTP tez bardziej realistyczne, acz wciaz mniej. Najbardziej oszukane byly testy NEDC.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 496
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-30, 13:09   

Normalnie jeżdżąc, czyli tak jak bym to robił w samochdzie spalinowym. Grzejąc ok 19°C, włączając klimę, grzejąc siedzenia i na początku kierownicę. To wynik dobry. :mrgreen: Wiem, że to Twój sport, ale ja mam inaczej i mnie cieszy normalna eksploatacja
Oto skany z aplikacji inwg innych jestem pośrodku... użytkowników. Km sie nie zgadają bo nie zawsze potwierdzam przekazywanie danych {upier...e}

Screenshot_20181230-130329-1024x1820.png
Plik ściągnięto 7 raz(y) 153,62 KB

Screenshot_20181230-130421-1024x1820.png
Plik ściągnięto 6 raz(y) 128,93 KB

Screenshot_20181230-125901-1024x1820.png
Plik ściągnięto 6 raz(y) 207,13 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1317
Wysłany: 2018-12-30, 14:00   

Dobrze czytam, ze okolo 17,5kWh/100km?

Ja po 120.000km tesla 85 (dwa i pol roku, w tym dwie zimy), mialem srednia 20,4. Zawsze klima, normalna jazda - w tym codziennie autostrada ok 120km. Zona po 40.000km miala ok 22 - ale P85D, wiec zuzycie samo z siebie wieksze. Tez bez oszczedzania - bo po co?:)
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 89
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2018-12-30, 15:05   

wik6 napisał/a:
W różnych artykułach spotykam się z tym , że zużycie energii samochodu elektrycznego wynosi 21KW/100km.
Moim zdaniem jest to wartość zawyżona.
W moim przypadku lato 12KW zima 14 KW w normalnym cyklu podmiejskim zazwyczaj jest mniej ale to już moja zabawa.
A jakie jest wasze średnie zużycie , bo może należy oprawić wyliczenia w publikowanych artykułach. Podajcie swoje dane to wyliczymy średnią.


Jak Ty to robisz? Ja teraz (temperatury miedzy +5 a +10) 19-21 na setke.

A tak swoja drogą czy tryb ECO daje cos ponad "obcięciem" mocy? Bo u mnie czy eko czy bez to zużycie energii takie samo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13